Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
Welkom bij:
BreinVitaal Psychologenpraktijk voor neurofeedback en cognitieve gedragstherapie. Ik ben gespecialiseerd in ADHD, autisme en slaapklachten.
Over mij:
Ik ben drs. Peter Paul Both, Psycholoog NIP en oprichter van Psycholoog Nijmegen en dagelijks behandelend psycholoog. Bij het coachen van een cliënt met ADHD kwam ik in contact met de neurofeedback methode als aanvullende behandeling. In mijn vriendenkring ken ik mensen die zelf worstelen met ADHD, PDD NOS en Asperger, of een kind hebben met deze kenmerken. Voor veel cliënten geldt dat medicatie niet (meer) werkt of onvoldoende resultaat oplevert. Of ze hebben al diverse therapieën geprobeerd met geen of weinig resultaat. Ik heb mijn praktijk in 2004 opgericht en behandel sinds 2010 met neurofeedback en gesprekstherapie. Ik heb in Leiden en Nijmegen psychologie gestudeerd en heb daarna nog diverse opleidingen en trainingen gedaan: cognitieve gedragstherapie, postdoctorale opleiding neurofeedback (2008-2010, cognitieve gedragstherapie en bijscholingen via het internationale instituut voor neurofeedback, de BCIA. Ik ben aangesloten bij het Nederlandse instituut voor psychologen (NIP) en de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Kenmerkend voor mij zijn: goed kunnen luisteren, analyseren en anderen stimuleren en motiveren. Voor diverse cliënten heb ik doorbraken bereikt op het gebied van o.a. overspannenheid, ADHD, autisme en slaapklachten waardoor ze in school- of werksituaties meer uit zichzelf kunnen halen. Ook zijn hun relaties, indien deze verstoord waren, in een rustiger vaarwater gekomen.
Mijn werkwijze:
Het eerste gesprek is een inzichtgesprek. In het vervolggesprek kijken we wat nodig is hersentraining/neurofeedback, gesprektherapie of een combinatie hiervan.
Mijn Doelgroep:
ADHD, autisme, slaapklachten bij kinderen vanaf 12 jaar en bij volwassenen
Ik ben geregistreerd bij:
NIP, NFG, RBCZ.
Een kleine praktijk voor kinderen en hun ouders/opvoeders met vragen rondom gedrag of de opvoeding.
Over mij:
Mijn naam is Chantal Vos, ben getrouwd, heb 2 dochters en woon in het Brabantse Moergestel. In januari 2015 heb ik de spannende stap gemaakt en ben mijn eigen praktijk aan huis begonnen.
Ik ben 12 jaar actief geweest in het basisonderwijs waardoor ik een schat aan ervaring en kennis heb opgedaan. Terwijl ik voor de klas stond, merkte ik dat veel kinderen op het gebied van gedrag net even dat beetje extra konden gebruiken, maar dat je als leerkracht daar helaas weinig tijd voor hebt. Ook ouders vroegen mij regelmatig om advies. Daarom ben ik de masteropleiding SEN gaan doen en ben in 2010 afgestudeerd als Gedragsspecialist. Daarna heb ik ook nog de opleiding tot Kindercoach succesvol afgerond. Tussendoor heb ik nog verschillende cursussen gedaan, zoals de training tot Leefstijlcoördinator, de cursus”Oplossingsgericht coachen” en de training voor het COACHEE-spel.
Mijn werkwijze:
Mijn praktijk heb ik aan huis in een mooie ruime aparte kamer. Nadat u contact met mij heeft opgenomen, stuur ik u een intakeformulier toe. Als ik deze retour heb ontvangen, neem ik telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor het kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek doe ik het liefst bij u thuis, om een goed beeld te kunnen vormen van u en het kind in uw eigen omgeving. Aan de hand van deze informatie zal ik een traject voorstellen met de bijbehorende prijsopgave.
In mijn sessies maak ik gebruik van rollenspellen, tekenen, spel, verhalen en andere oefeningen. Ook kan het voorkomen dat ik vooral de natuur opzoek met het kind en dus naar buiten ga. Het hangt helemaal af van wat het kind nodig heeft.
Mijn Doelgroep:
– Kinderen in de basisschoolleeftijd
– ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger
– ik organiseer ook cursussen voor groepjes mensen, zoals opvoeders, gastouders en leerkrachten.
Categorie: opvoeding en ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
LBgs (Landelijke Beroepsgroep Gedragsspecialisten)
Kamer van Koophandel: 61104493
Spelen helpt is een praktijk voor sociale en/of emotionele begeleiding.
Voor welke hulp kunt u terecht?
– Speltherapie
Een laagdrempelige kortdurende therapie (vorm van psychotherapie) waarin spel wordt gebruikt om een kind weer vooruit te helpen. Bijvoorbeeld wanneer ingrijpende gebeurtenissen of psychische problemen de ontwikkeling van het kind belemmeren.
– KIES programma
Een effectief bewezen programma voor Kinderen In Echtscheiding Situaties. Een ingrijpende gebeurtenis die vaak nog jaren na de scheiding nadelige gevolgen met zich mee kan brengen.
– Rots & Water
Een wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek. Rots en water is een psychofysieke training voor kinderen van 4 t/m18 jaar die zich richt op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, het voorkomen en aanpakken van pesten, weerbaarheid en seksueel geweld.
– Dierondersteunde begeleiding of (spel)therapie
Een unieke vorm van speelse en laagdrempelige hulpverlening met de inzet van een therapiehond. Werken aan bijv. sociale vaardigheden door te oefenen met een leiderrol, hoe kan dat beter dan met een hond die alleen maar naar je luistert als je stevig in je schoenen gaat staan?
Over mezelf:
Ik ben Jorinde Prinsen.
Speltherapeut, KIES Coach, Rots en Water trainer en pedagogisch medewerker.
Naast mijn praktijk Spelen helpt werk ik op een woongroep voor kinderen met een verstandelijke beperking.
Het bieden van laagdrempelige zorg voor een diverse doelgroep.
Het bieden van een steuntje in de rug om gezinnen weer op weg te helpen.
Een cliëntgerichte werkwijze met veel aandacht voor (de eigen kracht van) het kind.
Een ontspannen, veilige, huiselijke maar professionele setting
Werkwijze:
Spelen helpt past haar werkwijze aan die passend is bij het kind!
Doelgroep:
Kinderen van 3 t/m 18 jaar.
Kinderen met een verstandelijke beperking.
Kinderen met psychische problematiek.
Therapie en geestelijke gezondheidszorg
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlandse Vereniging Van Speltherapeuten (NVVS)
Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Welkom bij:
BreinVitaal Psychologenpraktijk voor neurofeedback en cognitieve gedragstherapie. Ik ben gespecialiseerd in ADHD, autisme en slaapklachten.
Over mij:
Ik ben drs. Peter Paul Both, Psycholoog NIP en oprichter van Psycholoog Nijmegen en dagelijks behandelend psycholoog. Bij het coachen van een cliënt met ADHD kwam ik in contact met de neurofeedback methode als aanvullende behandeling. In mijn vriendenkring ken ik mensen die zelf worstelen met ADHD, PDD NOS en Asperger, of een kind hebben met deze kenmerken. Voor veel cliënten geldt dat medicatie niet (meer) werkt of onvoldoende resultaat oplevert. Of ze hebben al diverse therapieën geprobeerd met geen of weinig resultaat. Ik heb mijn praktijk in 2004 opgericht en behandel sinds 2010 met neurofeedback en gesprekstherapie. Ik heb in Leiden en Nijmegen psychologie gestudeerd en heb daarna nog diverse opleidingen en trainingen gedaan: cognitieve gedragstherapie, postdoctorale opleiding neurofeedback (2008-2010, cognitieve gedragstherapie en bijscholingen via het internationale instituut voor neurofeedback, de BCIA. Ik ben aangesloten bij het Nederlandse instituut voor psychologen (NIP) en de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Kenmerkend voor mij zijn: goed kunnen luisteren, analyseren en anderen stimuleren en motiveren. Voor diverse cliënten heb ik doorbraken bereikt op het gebied van o.a. overspannenheid, ADHD, autisme en slaapklachten waardoor ze in school- of werksituaties meer uit zichzelf kunnen halen. Ook zijn hun relaties, indien deze verstoord waren, in een rustiger vaarwater gekomen.
Mijn werkwijze:
Het eerste gesprek is een inzichtgesprek. In het vervolggesprek kijken we wat nodig is hersentraining/neurofeedback, gesprektherapie of een combinatie hiervan.
Mijn Doelgroep:
ADHD, autisme, slaapklachten bij kinderen vanaf 12 jaar en bij volwassenen
Ik ben geregistreerd bij:
NIP, NFG, RBCZ.
U kunt hier ook terecht als professional therapeut/hulpverlener of in opleiding voor supervisie.
Over mij:
Mijn naam is Rita Rogge geboren in Italie/Rome en als vierjarige van de kleuterschool, middelbare school en universiteit mij de Nederlandse cultuur geheel eigen gemaakt. De mens interesseerde mij altijd, fysiek, psychisch en sociaal. Mensen doen alles om een reden, daar was en ben ik altijd nieuwsgierig naar. Elk gedrag heeft een functie. Door mijn studie onderwijskunde stelde ik vast dat psychologie mijn richting was en is. Als therapeut ben ik opgeleid en geïnspireerd bij de Nederlandse Academie voor psychotherapie in Amsterdam. Als nieuwsgierigheid mens heb ik en volg ik verschillende opleidingen; EMDR, Lichaamsgericht werken, ACT.
Mijn werkwijze:
Elk mens is uniek en mijn therapie is daarop afgestemd. Bij de een ligt het accent op aanvaarden en bij de ander op doen. Door mijn brede opleiding heb ik een schatkist vol technieken naast mij staan als therapeut. Uit deze schatkist kan ik die interventie/techniek kiezen die bij u past in deze fase van uw proces op weg naar u doel.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep zijn volwassenen van 18 tot 100 jaar.
Categorie:
Psychische problemen
Ik ben geregistreerd bij: NGVH, NAP, LVSC en NIP
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Anno Duiverman
Welkom bij: Moon Consultancy:
* EFT-Relatietherapie
* Houd me Vast relatietraining
* Intensieve relatietherapie
* Individuele therapie
* EMDR
* Burn-out en Stress
* Coaching (zakelijk – bedrijf)
* Balans in Hoofd & Lijf (fysiek en mentaal: cleansing programma)
Over mij:
Mijn naam is Mirjam Veltman. Ik ben relatie, individueel en gezinstherapeut in mijn praktijk Moon Consultancy in Dordrecht. Ik heb ruim 25 jaar ervaring in verschillende functie’s in de GGZ en hulpverlening.
Ik ben mijn praktijk Moon Consultancy in 2005 gestart. Het is een praktijk voor psychosociale hulpverlening in Dordrecht met specialisatie in relatietherapie. Ik ben geschoold in de Emotionaly Foccussed Therapy ( EFT ) van Sue Johnson. Ik geef de Houd me Vast trainingen, speciaal voor iedereen die verdieping in zijn relatie nodig heeft (maar niet direct in therapie zou hoeven). Ook geef ik EMDR therapie.
De kern van mijn werk draait om hoofd en hart. Altijd in relatie tot communicatie: met jezelf en de belangrijke andere mensen om je heen.
De therapie die ik geef, lijkt op mij: duidelijk, professioneel en persoonlijk. Ik ben oprecht betrokken bij mijn cliënten, kan mij goed inleven en maak dingen niet ingewikkelder dan ze zijn. Die no-nonsense aanpak wordt door cliënten als plezierig ervaren.
Mijn kracht? Inspireren, uitdagen, kritische vragen stellen en met onverwachte invalshoeken nieuwe mogelijkheden (laten) zien.
Door samenwerken en te verbinden, heb ik een groot en stevig netwerk opgebouwd. Hierdoor kan ik snel en concreet de juiste (zorg / klacht) vraag bij de juiste professional samen brengen. Je kan hierbij denken aan andere vormen van therapie, maar ook voor juridische hulp voor- of na een relatiebreuk, arbeidsvraagstukken en medische vragen.
Mijn werkwijze:
Door uit te gaan van jouw gevoelens en mogelijkheden, komen we samen bij de kern van het probleem om van daar uit mogelijkheden te ontwikkelen om bij je doel te komen. Daarvoor hanteert Moon Consultancy kortdurende en oplossingsgerichte (gespreks-) technieken over een periode van gemiddeld 2 tot 6 maanden. Je krijgt hierbij de juiste handvaten aangeboden om de gewenste verandering in gang te zetten.
Het doel:
In elk hulpverleningstraject gaat het erom dat jij voor jezelf tot een bevredigend antwoord komt op de gestelde vraag. Dit werkt motiverend voor jouw persoonlijke ontwikkeling en leidt tot een effectiever functioneren en meer voldoening in je privé omgeving en op het werk. Het doel is de knelpunten binnen je privé- en werksituatie vanuit diverse gezichtspunten te analyseren en te beoordelen. Je zult nieuwe aanpakken leren ontwikkelen om tot een effectiever handelen te komen. Je krijgt weer plezier in wat je doet. Daarbij is een betere benutting van jouw talenten niet alleen goed voor jou, maar ook voor je omgeving.
Wie heeft er baat bij de hulpverlening van Moon Consultancy? Psychosociale hulp kan in alle stadia van je persoonlijke en professionele ontwikkeling, belangrijk zijn. Misschien dat je één of meer van de volgende punten bij jezelf herkent?
Het kan zijn dat je:
•Een beter zicht wil op jouw kwaliteiten en valkuilen
•Spanningen ervaart in je relaties met mensen om je heen
•Opvoedingsproblemen hebt met je kind
•Het moeilijk vind om ‘nee’ te zeggen
•Beter je eigen grenzen wil aangeven en vasthouden
•Sociaal vaardiger wil worden
•Beter wil functioneren in je werk en meer balans in je werk/privé
•Nieuwe vaardigheden wil aanleren om een burn-out te voorkomen
•Ervaringen met huiselijk geweld en misbruik hebt ondervonden
•Vast zit tussen verschillende culturen, normen en waarden
Hulpverleningstraject op maat: Ieder mens is uniek en daarom is elk hulpverleningstraject op maat. Afhankelijk van het gewenste resultaat en de situatie, zal Moon Consultancy het traject exact op maat afstemmen. Soms hebben wij aan 3 afspraken genoeg om je weer op de rit te krijgen en soms is langere begeleiding gewenst.
Uitgangspunt is dat jijzelf verantwoordelijk bent voor het resultaat en de inhoud van het traject. Ik zal proberen je in beweging te krijgen naar het doel dat je wilt bereiken. Ik werk praktisch, concreet, doeltreffend en resultaatgericht. Mijn hulp is gericht op het individu en op gezinssystemen.
Mijn Doelgroep:
* Partners, samenwonend, gehuwd
* Individueel
* Ouders, opvoeders
* Bedrijven, organisatie’s
Particulieren, Bedrijfsleven.
Categorie:
Relatie, communicatie, gezondheid, systeem
Ik ben geregistreerd bij:
LVPW
RBNG
Special Worx, wij bieden verschillende op maat gemaakte diensten zoals dagbesteding, ambulante begeleiding en workshops.
Wij richten ons met name op jongeren met een lvb en of verslaving.
Onze activiteiten zijn entertainment en horeca gerelateerd.
Doordat de jongeren in veel gevallen geïnteresseerd zijn in een of meerdere delen van de boven genoemde sectoren maakt dat ze openstaan voor de begeleiding die wij kunnen aanbieden.
Over mezelf:
In mijn jongere jaren was ik actief in de entertainment branche op relatief hoog niveau. In deze tijd heb ik acht albums uit kunnen brengen op de Nederlandse Antillen. Door een privé situatie heb ik de beslissing genomen om dit destijds achter me te laten.
Ik heb besloten om vervolgens met mijn andere passie aan de slag te gaan, werken in de hulpverlening. Zes jaar heb ik gewerkt als interim pedagogisch medewerker bij Kroek & Partners interim Jeugdzorg. Tijdens mijn werkperiode daar was ik breed inzetbaar.
Mijn werkzaamheden varieerden van het begeleiden van LVG’ers op een zorgboerderij tot aan het intramuraal begeleiden van zware jeugdcriminelen met een PIJ maatregel. Ik heb hiervoor in diverse regio’s in het land gewerkt.
Na zes jaar ben ik voor een andere werkgever gaan werken. Daar bekleedde ik de functie van coach / coördinerend teamlid. Dit heb ik vier jaar gedaan. Tijdens mijn tien jaar ervaring in de hulpverlening heb ik met enkele professionals in het vak mogen werken die mij veel hebben meegegeven. Dit in combinatie met het feit dat ik met de zwaarste doelgroepen heb gewerkt heeft als resultaat gehad dat ik een unieke werk-, en zienswijze heb ontwikkeld, die ook de leidraad vormt in de BV.
Na een aantal jaar begon mijn interesse in de entertainment branche weer toe te nemen. Dit is dan ook de reden geweest waarom ik deze oude hobby opnieuw heb opgepakt. Echter, het grote verschil met een aantal jaren geleden is dat ik mijn hobby heb opgepakt vanuit een ondernemers perspectief. Door mijn kennis, ervaring en netwerk dat ik heb overgehouden aan deze jaren was dit sneller te realiseren.
Inmiddels heb ik een divers platform ontwikkeld met daarin verschillende aspecten uit de entertainment branche die elkaars werking allemaal versterken. Het platform bestaat uit een magazine, website, radioshow en diverse social media kanalen welke in totaal een bereik hebben van meer dan 40.000 volgers en abonnees. Dit platform is ingericht voor een specifieke doelgroep.
Werkwijze:
Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat de verbinding werd gelegd tussen de hulpverlening en mijn activiteiten in de entertainment branche. Special Worx is ontstaan. Een combinatie tussen de entertainment branche en hulpverlening. Door mijn ervaringen binnen de entertainment branche kijken de cliënten niet alleen naar mij op als persoon, maar zijn ook zeer geïnteresseerd in hetgeen dat ik hen kan bieden. Als hulpverlener gebruik ik dit feit om de cliënten op leuke wijze te begeleiden. Dit leidt tot meer zelfredzaamheid, zelfstandigheid en meer inzicht in het eigen kunnen.
Ons aanbod is gericht op het uitdagen van de cliënten om een betere versie van zichzelf te worden.
Wij richten ons met name op het verhogen van het zelfinzicht en zelfredzaamheid.
Op een leuke en speelse manier proberen wij onze cliënten meer zelf inzicht te geven en tegelijkertijd te verbinden met hun leef omgeving.
Wij hanteren een beloning programma en een competentie model als extra motivatie voor de cliënten.
Doelgroep:
Jongeren met een licht verstandelijke beperking en of verslaving.
Jongeren bij wie de begeleiding is vastgelopen.
Maar ook jongeren die leuke dagbesteding zoeken en die graag bijv buiten zijn.
Ik ben geregistreerd bij:
K.v.k. 61779814
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
TwinkelCoach & Co helpt door coaching en communicatie kinderen, jongeren en volwassenen hun twinkel terug te vinden. Dit niet alleen als KinderCoach, JongerenCoach, VolwassenenCoach, Gezinscoach, OpvoedCoach en CommunicatieCoach, maar ook door het geven van lezingen, groepstrainingen, workshops en speciale programma’s voor overgewicht, rouw en echtscheiding. Daarnaast biedt TwinkelCoach & Co nu ook de ik leer leren training en de brugklastraining en de Rots en Watertraining aan.
Heeft je kind of jijzelf last van twinkeldieven, zoals:
Faalangst of een negatief zelfbeeld
Verlegen of onzeker zijn
Pesten of gepest worden
Moeite hebben met het maken van vrienden
Verdrietig zijn
Boos zijn of moeite hebben met uiten van gevoelens
Overgewicht
Verdriet door rouw of een echtscheiding
AD(H)D
Hoogbegaafdheid
Hooggevoelighied/hoogsensitiviteit
TwinkelCoach & Co wil dat je sprankelt, je krachtig voelt, plezier en zelfvertrouwen hebt.
Het gevoel dat jij goed bent om wie je bent. Dat je er mag zijn en dat je blij bent met jezelf!
Niemand hoeft jou, ouder of verzorger van een of meer kinderen, te vertellen wat je moet doen.
Jij weet zelf al wat je ‘moet’ doen. Toch is het soms het fijn om met een onafhankelijk iemand van buitenaf, die geen oordeel over jou of je gezin heeft, te praten over wat jou bezighoudt.
Iemand met wie je in vertrouwen praat over jouw problemen met het opvoeden en de twinkel die je daardoor dreigt kwijt te raken. Zo iemand is Twinkelcoach & Co.
Over mezelf:
Ik, Marjo van Anholt-Carels, ga in alle rust en vertrouwelijkheid samen met jou op zoek naar manieren om de twinkel in jezelf terug te vinden.
Werkwijze:
Wat ik doe om dit doel te bereiken, hangt helemaal af van het soort hulpvraag en wie ik voor mij tref. Voor ouders en verzorgers hanteer ik natuurlijk andere technieken dan voor een kind van vier of een jongere van zestien jaar. Om te ontdekken wat de twinkeldief is en hoe we jouw twinkel terug kunnen vinden, ga ik als volgt te werk:
Eerst maken we telefonisch kennis;
Als dit bevalt, plannen we een intakegesprek in. Gaat het om je kind, dan ben jij daar als vanzelfsprekend bij;
Tijdens de intake stellen we samen de hulpvraag vast;
Vervolgens gaan we het coaching traject in. Dit Kan 1 sessie zijn, maar soms zijn er wat meer nodig. Het maximale is 8. Iedere sessie duurt 45 minuten.
Gesprekslocatie
Een huiselijke situatie is het prettigst om met TwinkelCoach & Co aan de slag te gaan. Afhankelijk van jouw wensen gaan we bij jou of bij mij aan de keukentafel zitten. Betreft je hulpvraag je kind, dan adviseer ik je om de gesprekken altijd in een voor zijn of haar vertrouwde omgeving te laten plaatsvinden. Dat kan thuis zijn, maar ook bij opa en oma, de oppas of op school. Als het maar een plek is waar je kind zich veilig voelt en we van daaruit kunnen werken aan zijn of haar ontwikkeling.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die woonachtig zijn in de regio Kaatsheuvel, Loon op Zand, De Moer, Drunen, Tilburg, Heusden, Andel, Sprang-Capelle, Dongen of Waalwijk, neem dan contact op met TwinkelCoach & Co.
Ik ben geregistreerd bij:
Stibag
Zorgkaart4kids
Welkom bij: Ontspan hypnotherapie is gespecialiseerd is hypnose en VR trainingen. Inzetbaar bij angsten, stress, burnout chronische pijn, zelfvertrouwen issues, PDS en verwerkingsproblematiek. Een praktijk gericht op resultaat. De eerste stap is dat je alle informatie krijgt over hypnose: wat is het en wat is het vooral niet. Er zijn nl. veel misvattingen over hypnose. Je veilig voelen en goed geinformeerd zijn is een goede basis om een sessie aan te gaan. Dit kan aansluitend maar als je eerst de informatie wil laten bezinken dan kan dit ook.
Over jezelf: Mijn naam is Carla. Nadat ik zelf kennis had gemaakt met hypnose en de werking hiervan snapte ik niet dat niet veel meer mensen deze vorm van therapie kennen. Het resultaat een eigen praktijk Hypnotherapie.
Ik ben getrouwd heb 3 kinderen en doe dit werk met veel plezier en vind het prachtig om te zien hoe clienten baat hebben bij hypnose.
Ik werk met diercete hypnose, regressie, innerchild, parts therapie, hypno cell en medische hypnose. Complementair geef ik VR trainingen om angsten tegen te gaan.
Werkwijze: Elke sessie wordt op jouw wensen aangepast want we zijn immers allemaal verschillend. Echter is er altijd wel een basis: eerst krijg je alle informatie over hypnotherpie en of de VR training. Daarna gaan we je hoofddoel van de sessie bespreken. Vanuit daar starten we de sessie die 1,5 uur tot 2 uur kan duren. We gaan samen op zoek naar de probleemveroorzaker en dan daar het oplossen.
Doelgroep: Iedereen kan in hypnose! De VR trainingen zijn gericht op angsten.
Wie zie ik veel in de praktijk? Mensen met angsten, zelfbeeld, zelfvertrouwen. stress, PDS, burnout, chronische pijn.
Categorie: alternatieve geneeskunde
Geregistreerd: CAT GAT
Over mezelf:
Mijn naam is Richèlle Hodiamont. Ik ben geboren in 1984 en opgegroeid in Zuid Limburg.
In 2008 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg waar ik de opleiding Master Psychologie & Geestelijke Gezondheid heb gevolgd. Ik ben daarna gaan werken in de vrouwenopvang waar ik in contact kwam met vrouwen en kinderen met gevarieerde culturele achtergronden en verschillende problematieken.
Werken met mensen inspireert mij en ik voelde de behoefte om nog meer diepgang te verweven in de hulpverlening die ik aan cliënten bied. Ik ben daarom in 2011 gestart met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam.
Sinds januari 2012 heb ik een eigen praktijk voor Integratieve Psychotherapie, Coaching & Counseling. In mijn hulpverlening vind ik het belangrijk dat deze past bij u als unieke persoon. In de praktijk blijkt dit doordat ik mijn therapie afstem op uw persoonlijke wensen en behoeften en deze aanpas aan u als uniek individu. Niet het behandelprotocol, maar U als persoon staat centraal. Uw eigen visie vind ik daarom heel belangrijk: uw betrokkenheid en feedback is daarom zeer waardevol om uw eigen proces te kunnen monitoren en waar nodig, bij te sturen. Het gaat immers om U!
Mijn werkwijze:
Integratieve psychotherapie is een vorm van kortdurende therapie (5 – 15 sessies). Uitgangspunt is dat jij als unieke persoon centraal staat. Jouw mogelijkheden, behoeften en doelen zijn de leidraad van de therapie. Je wordt begeleid en uitgedaagd om je klacht(en) actief aan te pakken op een manier die bij je past. De therapeut begeleidt en ondersteunt het proces zodat je zelf aan de slag kunt om je klacht(en) op te lossen. Integratieve psychotherapie combineert technieken uit verschillende stromingen en behandelmodellen van de psychologie.
Er wordt altijd gestart met een kosteloos oriënterend gesprek in het kader van kennismaking, verhelderen van uw situatie en hulpvraag.
Praktijk RICH is betrokken bij verschillende samenwerkingsverbanden. Hierdoor kan er laagdrempelig, zorg op maat aangeboden worden.
Mijn Doelgroep:
(Jong-)volwassenen met verschillende klachten, bijv. niet lekker in je vel zitten, moeilijk grenzen kunnen stellen, trauma- of verliesverwerking, onzekerheid, relatieproblemen, etc.
SPECIALISMEN
Mijn specialisme ligt bij destructieve relaties, waarbij vaak sprake is van stalking, fysiek en emotioneel geweld. Een destructieve relatie (met partner, ouder(s), broer, zus vriend(in), collega) kan je zelfbeeld, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid flink aantasten. Maandelijks verzorg ik in samenwerking met Het Verdwenen Zelf ook workshops voor (groepen)slachtoffers van emotionele mishandeling.
** Naast therapie en coaching, geef ik binnen organisaties trainingen in klantgerichtheid, stressmanagement en communicatieve vaardigheden.
Categorie:
Gezondheid, relatie, ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
* Therapie wordt door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed.
Praktijk AGB-code: 90-057234
Persoonlijke AGB-code: 94-013890 & 90-048737
KvK-nummer: 54649781
BTW-nummer: 159539754B01
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Welkom bij:
Welkom bij van rups tot vlinder, coachpraktijk van Jennifer Weerman in Hilversum. Van rups tot vlinder biedt hulp bij rouwverwerking aan kinderen, jongvolwassenen, ouders en professionals.
Over mij:
Ik ben Jennifer Weerman, geboren in 1983 in Hilversum.
In de loop van de jaren maakte ik zelf ingrijpende dingen mee. Ik raakte al op vroege leeftijd bekend met verlies en rouw en de gevolgen daarvan. Zo had ik last van concentratieverlies op waardoor leren er niet gemakkelijker op werd.
Het positieve van de ervaringen die ik heb meegemaakt is dat ik gefascineerd raakte door rouw en rouwverwerking. Tijdens mijn studie SPW3 (leidster kinderopvang) schreef ik dan ook een eindscriptie met als onderwerp ‘Rouwverwerking bij kinderen’.
Tijdens mijn onderzoek voor deze scriptie werd ik mij bewust van wat ik wilde. Ik wilde meer leren over rouw en rouwverwerking en anderen helpen met de opgedane kennis. Tijdens mijn vervolgopleiding SPW4 (activiteitenbegeleiding) zette ik als eindopdracht een workshop neer in het teken van omgaan met rouw in kinderopvang, gehandicaptenzorg en bejaardenzorg.
Tijdens beide opleidingen werkte ik als oproepkracht in de zorg, daar kwam ik in aanraking met ouderen die te maken hadden gekregen met vroegtijdig overlijden van hun kinderen. Wat hun bond: de wens dat er iemand voor hen, en voor de overige kinderen in het gezin was geweest om hun bij dit verlies te begeleiden. Door dit werk werd ik steeds meer bewust van mijn droom.
Ik volgde na de SPW4 eerst een opleiding in de zorg en uiteindelijk ben ik verder gegaan met de opleiding HBO pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Daarnaast ben ik de opleidingen kindercoaching en kinderpsychologie gaan volgen bij Laudius. Tegelijkertijd startte ik mijn praktijk Van rups tot vlinder.
In de praktijk Van rups tot vlinder kan ik alles kwijt wat ik heb geleerd tijdens mijn verschillende opleidingen, maar niet in de laatste plaats mijn eigen verlieservaringen. De kinderen en ouders die bij mij in de praktijk komen, plukken hier de vruchten van. Doordat ik hen mag begeleiden en doordat ik mijn kennis en ervaring via lezingen en workshops mag verspreiden.
http://vanrupstotvlinder.nl/over-mij/
Mijn werkwijze:
Mijn begeleiding verschilt per vraag. Niet voor alle kinderen is ‘praten over’ even gemakkelijk. Daarom maak ik veel gebruik van creatieve werkvormen. Denk aan schrijven, tekenen, schilderen, kleien, knutselen of het maken van muziek. Via deze manier van werken, lukt het kinderen vaak wel om gevoelens en emoties te uiten en los te laten.
Ik kan niet vooraf bepalen hoeveel gesprekken nodig zijn, dit is afhankelijk van de hulpvraag.
Is het niet mogelijk om naar mijn praktijk te komen, dan vindt de begeleiding desgewenst bij jullie thuis plaats.
http://vanrupstotvlinder.nl/werkwijze/
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot en met 18 jaar, hun ouders en professionals die te maken hebben met allerlei vormen van rouwverwerking.
Door spirituele coaching kan jij je onbewuste motivaties en overtuigingen herkennen en je uitdagingen op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel gebied aangaan en transformeren. Het is fijn om in het reine te komen met je Zelf, het verleden achter je te laten en een nieuwe start te maken in het hier en Nu. Bewust worden is niet altijd leuk maar altijd verhelderend en bevrijdend!
Over mezelf:
Je mag zijn wie je bent maar wie ben je echt?
Mijn eigen spirituele proces van zelfbewustzijn is begonnen met de vragen: Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom overkomt dit mij? Wat is mijn doel? En daarbij had ik een slecht zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen wat ik uit alle macht probeerde te onderdrukken en vooral niet te laten zien aan de buitenwereld. Met behulp van het enneagram, de Reversie methode en zelfontwikkelingstrajecten pakte ik mijn emotionele blokkade`s aan en kwam ik in aanraking met systemisch werk en (familie)opstellingen,The Work van Byron Katie en Dzogchen-Tibetaans Boeddhisme. Onbewuste destructieve geloofsovertuigingen (bijvoorbeeld: ik ben niet goed genoeg) ontstaan in mijn jeugd en zaken uit mijn familiesysteem waren de oorzaak van mijn gedrag en gevoel. Doordat ik door zelfinzicht kreeg in waar ik werkelijk in geloofde en het gedrag wat daaruit voortvloeit, durf ik nu steeds meer en meer te doorvoelen en te ervaren wat zich aandient en kan ik stoppen met vechten, projecteren en het onderdrukken van de realiteit. Wat het oplevert? Vrede!
Of anders gezegd, gewoon lekker in je vel zitten en blij zijn met jezelf en je leven.
Werkwijze:
Opstellingen, systemisch werk, enneagram, innerlijk kind, coaching, meditaties
Wanneer je tegen zaken aanloopt en behoefte hebt aan ander perspectief, je rugzak met beperkende overtuigingen en onverwerkte zaken wilt legen ben je van harte welkom. Dan kijken we samen naar je thema`s, op het gebied van persoonlijke zaken, werk, relatie, gezin, financiën spiritualiteit of wat zich maar aandient en stress oplevert.
Wat ik gemerkt heb is dat alles wat ik ervaar en hoe ik het ervaar slechts een reflectie is van mijn denken.
“Een coach kan een cliënt niet voeren langs de weg die hij zelf niet heeft afgelegd.”
-John Bradshaw-
Categorie:
Complementaire, alternatieve geneeswijze. Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
VIV
SRBAG
Ik help sensitieve ouders bewust en ontspannen omgaan met hooggevoeligheid in de opvoeding waardoor de rust & de harmonie terugkeert in het gezin.
Specialist in hooggevoeligheid, Master Healer en Intuitief Coach
Doelgroep:
Hooggevoelige ouders en kinderen
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Stelt u zich eens voor hoe het zou zijn als conflicten niet onnodig hoog oplopen in uw instelling, uw personeel bekwaam en weerbaar is tegen agressie en professioneel kunnen omgaan met moeilijk gedrag.
NIKAO is er van overtuigd dat menselijk gedrag positief beïnvloed kan worden zodat negatieve effecten van agressie voorkomen of op zijn minst beperkt kunnen worden.
Over mezelf:
NIKAO is een eenmanszaak welke opgericht is door Niek Wolters. In zijn loopbaan is hij o.a. werkzaam geweest als trainer in verschillende vechtsportdisciplines, hulpverlener in de verslavingszorg, pedagogisch medewerker in een jeugdgevangenis, ambulant, outreachend hulpverlener voor tienervaders en maatschappelijk werker voor het Steunpunt huiselijk geweld. Zijn enthousiasme en vakkennis prikkelt om zich verder te ontwikkelen en haalt het beste in hen naar boven.
Werkwijze:
NIKAO biedt (incompany-) trainingen aan aan o.a. zorgprofessionals met als doel hen toe te rusten in het omgaan met weerstand, conflicten en agressie. Trainingsprogramma’s komen tot stand door een grondige verkenning van de wensen. In principe is elk traject op maat afgestemd op de behoeften van de klant.
Doelgroep:
NIKAO richt zich op overheidsinstellingen, zoals politie, uitkeringsinstanties, docententeams, zorg- (zoals bijv. verpleegkundigen) en hulpverleners (zoals bijv. maatschappelijk werkers).