Als het op het werk niet goed gaat of dreigt te gaan, dan gaan we via gesprekken proberen achter de oorzaak van de problemen te komen. Samen gaan we zoeken naar een passende oplossing. Meestal kan dat in beperkt aantal gesprekken, waarna je weer met plezier naar je werk kunt. Soms is verwijzing naar een andere instantie nodig.
voorbeelden zijn:
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Over mezelf:
Mijn naam is Frank van Oploo en ik ben al enige jaren werkzaam als Bedrijfsmaatschappelijk Werker.
Ik heb geen “geitenwollensokken mentaliteit” maar probeer de persoon te zijn die naast je staat en je praktische en To-the-point adviezen geeft.
Werkwijze:
Door de praktische en doelgerichte aanpak wordt het snelst het gewenste resultaat bereikt.
Mede doordat ik een aantal jaren als leidinggevende heb gewerkt en weet wat voor hen de aandachtspunten zijn heb ik ook aandacht voor de bedrijfseconomische kant van ziekte en verzuim. Daardoor verloopt overleg met leidinggevenden vaak beter.
Doelgroep:
Mensen met werk- gerelateerde problemen zoals
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Ook bieden we diverse trainingen en workshops aan op het gebied van:
Sociale vaardigheden
Opvang na traumatische gebeurtenissen
Pesten op het werk
Communicatie
Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
Van betekenis
Je werkt zelf aan je herstel. Daar waar je professionele begeleiding nodig hebt, zijn wij er voor je. Om mee te doen en mee te tellen, zo veel en zo goed als dat gaat.
RIBW Groep Overijssel begeleidt (psychisch) kwetsbare mensen en hun netwerk. Meedoen en meetellen in de samenleving, zoveel en zo goed als dat gaat. Daarvoor wil RIBW GO van betekenis zijn.
De metgezel. Persoonlijke hulpverlening , ondersteuning en coaching zowel voor jongeren als volwassenen. Extra optie; inzet van mijn hond bij de begeleiding, bijv. Topdogtraining, een sociale vaardigheidstraining met de hond als co- trainer.
Over mezelf:
Mijn naam is Margot, ik heb ruim 20 jaar ervaring in de GGZ. Mijn ervaring en kennis gebruik ik als ondergrond ; belangrijk is dat ieder persoon weer op zich staat en dat de klik er is.
Werkwijze:
Ik pas me aan aan uw wens. Gewend om met zorgplannen ed te werken maar heeft u hier een aversie tegen ; geen probleem, doen we het anders.
Doelgroep:
Jongeren ( en volwassenen) met problemen in het sociale verkeer.
Jongeren en volwassenen met psychische klachten.
jongeren en volwassenen
Waar geregistreerd:
Big geregistreerd.
Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Door spirituele coaching kan jij je onbewuste motivaties en overtuigingen herkennen en je uitdagingen op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel gebied aangaan en transformeren. Het is fijn om in het reine te komen met je Zelf, het verleden achter je te laten en een nieuwe start te maken in het hier en Nu. Bewust worden is niet altijd leuk maar altijd verhelderend en bevrijdend!
Over mezelf:
Je mag zijn wie je bent maar wie ben je echt?
Mijn eigen spirituele proces van zelfbewustzijn is begonnen met de vragen: Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom overkomt dit mij? Wat is mijn doel? En daarbij had ik een slecht zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen wat ik uit alle macht probeerde te onderdrukken en vooral niet te laten zien aan de buitenwereld. Met behulp van het enneagram, de Reversie methode en zelfontwikkelingstrajecten pakte ik mijn emotionele blokkade`s aan en kwam ik in aanraking met systemisch werk en (familie)opstellingen,The Work van Byron Katie en Dzogchen-Tibetaans Boeddhisme. Onbewuste destructieve geloofsovertuigingen (bijvoorbeeld: ik ben niet goed genoeg) ontstaan in mijn jeugd en zaken uit mijn familiesysteem waren de oorzaak van mijn gedrag en gevoel. Doordat ik door zelfinzicht kreeg in waar ik werkelijk in geloofde en het gedrag wat daaruit voortvloeit, durf ik nu steeds meer en meer te doorvoelen en te ervaren wat zich aandient en kan ik stoppen met vechten, projecteren en het onderdrukken van de realiteit. Wat het oplevert? Vrede!
Of anders gezegd, gewoon lekker in je vel zitten en blij zijn met jezelf en je leven.
Werkwijze:
Opstellingen, systemisch werk, enneagram, innerlijk kind, coaching, meditaties
Wanneer je tegen zaken aanloopt en behoefte hebt aan ander perspectief, je rugzak met beperkende overtuigingen en onverwerkte zaken wilt legen ben je van harte welkom. Dan kijken we samen naar je thema`s, op het gebied van persoonlijke zaken, werk, relatie, gezin, financiën spiritualiteit of wat zich maar aandient en stress oplevert.
Wat ik gemerkt heb is dat alles wat ik ervaar en hoe ik het ervaar slechts een reflectie is van mijn denken.
“Een coach kan een cliënt niet voeren langs de weg die hij zelf niet heeft afgelegd.”
-John Bradshaw-
Categorie:
Complementaire, alternatieve geneeswijze. Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
VIV
SRBAG
Uw adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn.
Naar aanleiding van de ingrijpende wijzigingen in het zorgsysteem, zijn mensen genoodzaakt langer zelfstandig thuis te blijven wonen en in hun eigen zorg te voorzien. Als zorgbemiddelaar ben ik gespecialiseerd in de wet- en regelgeving van ons nieuwe zorgsysteem.
Hebt u nog geen beroep gedaan op de WMO of WLZ dan kan ik u adviseren en begeleiden hoe u mogelijk van de voorzieningen gebruik kunt maken.
Bent u, op basis van uw inkomen en/of vermogen, eerder voor een Wmo voorziening afgewezen dan kan ik alle gewenste zorg voor u regelen.
Mijn werkwijze:
De Aeden Zorgconsulent heeft een zelfstandige praktijk, die is aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Zij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem. Zij zoeken en bieden de beste oplossingen op basis van uw wensen, zodat u langer zelfstandig kunt blijven wonen en leven.
Eerste kenningsmakingsgesprek is gratis om te kijken wat client en profesional voor elkaar kunnen betekenen.
Mijn Doelgroep:
Mensen op zoek naar structuur en hulp met betrekking tot zorg in de breedste zin.
Van aanvragen voor WMO, WLZ, PGB tot particulier inkopen van zorg, trapliften, woningaanpassingen en het eventueel opstellen van levenstestamenten.
Geregistreerd: Kvk den-Bosch
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK.
Over mij:
Ik ben Kees Jongman; geboren op 30-11-1967 te Holten. Woonachtig te Hengelo, in 2010 getrouwd met mijn vrouw en met haar ouder van een dochter van 9 jaar en een zoon van 11 jaar.
Ik ben ruim 25 jaar werkzaam als coach/ counselor/ trainer/ mentor/ pedagogisch medewerker/ psychosociaal therapeut/ ervaringsgericht hulpverlener/ jongerenwerker/ coordinator/ werkbegeleider/ stagebegeleider/ leidinggevend monteur.
Hobby’s zijn sport, met name schaatsen, gitaar spelen.
Opgeleid als agogisch werker, als HBO psychosociaal coach/ counselor/ werker en als psychosociaal master-NLP-er.
Zoals je ziet ben ik generalist in het begeleiden van mensen en groepen mensen. Begeleiden van groei en verander processen bij individuen, gezinnen en organisaties.
Vaardigheden zijn: integer, inlevingsvermogen, holistische visie, praktische instelling, analyserend vermogen, creatief, motiveren/ spiegelen, activeren/ confronteren, doortastend
betrouwbaar en kan verbindingen leggen.
Mijn werkwijze:
Verloop Hart Hoofd Werk traject.
Start
Als cliënt, coachee of werkgever kun jij je aanmelden via de contact gegevens zoals deze vermeld staan op de website van Hart Hoofd Werk.
Hieruit volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bij wederzijdse goedkeuring zal er een aanmeldingsgesprek plaats vinden, dit is tevens officiële start van het traject.
In mijn praktijk Harthoofdwerk help ik en ondersteun ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies, om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Inhoud van traject
De aangegeven problemen, frustraties, situaties, of ongemakken, als wel de interactie binnen onze gesprekken, de ervaringen van de gemaakte of uitgevoerde opdrachten zijn bepalend voor de inhoud van het traject.
Binnen het traject kan ik gebruik maken van een keur aan methodieken, zoals: Gedragstherapeutisch model/ Therapeutische methodieken individueel en gezinsgericht/ Groepsdynamica/ Systeemgericht werken/ Transactionele analyse/ Communicatie/ Coaching/ Ervaringsleer/ Psychopathologie/ Psychosomatiek/ Psychiatrie/ Psycho-educatie/ Psychosociale hulpverlening/ Zingeving en wereld beschouwing/ Rouw en verlieskunde/ Participatie methodiek/ Communicatieleer/ Werk een zorg minder/ Gedragsleer/ Voortraject aanval op schooluitval/ Therapeutische methodieken (o.a. oplossingsgerichte gesprekstherapie, cognitieve therapie, R.E.T.)/ Rehabilitatie ex gedetineerden en GGZ/ Welzijn en psychosociale zorg cliëntgericht en gezinsgericht / Taakstraf begeleiding klasse 4 en 5/ Master practitioner psychosociaal NLP/ Activeringstrajecten re-integratie/ Outreachend werken/ Presentiebenadering/ Eigenkracht principe/ Activerende zorgtrajecten/ Individuele vraaggerichte benadering / Vlaggensysteem/ Samenwerken aan veiligheid.
De hierboven benoemde methodieken dienen als middel en niet als doel. Voor alle trajecten die ik aanbied blijft het maatwerk. Ieder individu is anders, iedere groep is anders alle problemen worden anders ervaren.
Traject duur
Ik stel mijzelf als doel dat wij na maximaal 6 sessies van 90 minuten jou of jullie doel moeten hebben behaald of moeten hebben bijgesteld. Hierbij ben jij of zijn jullie bepalend.
Evaluatie traject
Halverwege het traject vind er een tussenevaluatie plaats.
Na 6 sessies vindt er een eindevaluatie plaats waarin het behaalde doel of de behaalde doelen staan beschreven. Hierin komen we tot een eind conclusie en gaan we over op of afsluiting of eventueel een vervolgtraject.
Mijn Doelgroep:
Voor wie?
Individueel:
Ik spreek mensen aan die vastlopen in bepaalde terugkerende patronen. Mensen die niet volledig in balans met zichzelf zijn en niet handelen vanuit hun evenwichtige ‘centrum of kern’. Binnen zowel hun privéleven als wel binnen hun werk.
Dat betekent dat ze in hun gedrag niet doen wat ze werkelijk willen, of door ingesleten patronen niet de ruimte ervaren om dat wat hen werkelijk beweegt, motiveert of inspireert, te kunnen volgen. In de praktijk van Hart Hoofd Werk komen mensen die op een bepaald stuk/ aandachtsgebied in hun leven vastlopen.
Groepen
Hart Hoofd Werk is er ook voor organisaties die een gezonder werkklimaat willen organiseren. Hart Hoofd Werk werkt voor alle jongvolwassenen en volwassenen, ongeacht beroep, afkomst, geloof of sekse.
Naast individuele counseling/ coaching begeleid ik ook groepen: groepen die overeenkomstige klachten of problematieken ervaren binnen organisaties, om een betere samenwerking tot stand te brengen. Door de motivatie uit de groep te halen. Voor zowel werknemers of werkgevers.
Daarnaast heeft Hart Hoofd Werk een specialisatie in:
Supervisie:
Dit is een individueel leerproces, waarbij wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar werk. De bedoeling is om te leren onder begeleiding door te reflecteren op eigen werkervaringen.
Vertrouwenspersoons-functie:
Voor organisaties die in het kader van professionalisering en ervaringsgericht leren een externe vertrouwenspersoon aan hun organisatie willen koppelen.
Mentale begeleiding van topsporters:
Mensen die professioneel met sport bezig zijn en het gevoel hebben er op mentaal gebied niet uit te kunnen halen water in hen zit of bij wie ontwikkeling stagneert.
Wanneer?
Vanuit mijn werkwijze als psychosociaal counselor en NLP-master practitioner, ondersteun en begeleid ik personen en groepen bij situaties die zij als moeilijk, lastig, ongewenst, pijnlijk, ongemakkelijk of frustrerend ervaren. Bij lichte psychische klachten, als aanvulling op de reguliere medische zorg of samenwerkend met de reguliere gezondheidszorg. Of uit voorzorg, om te voorkomen dat je niet meer kunt functioneren.
Werkwijze
In mijn praktijk, help en begeleid ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies. Hierbij kan ik uit diverse methodieken putten (zie hiervoor verloop Hart Hoofd Werk traject) om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en beter functioneren.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Motivatie
Hart Hoofd Werk vraagt van de cliënt een open houding. Daarnaast vraagt Hart Hoofd Werk de bereidwilligheid om actief en gemotiveerd samen aan oplossingen te werken om in beweging te komen.
“Leer nu de slag te pakken te krijgen, door datgene wat er achter je ligt, te gebruiken als middel om vooruit te komen”.
Doel
Mijn doel is om mensen te helpen bij het terugvinden van hun innerlijke balans, waardoor ze beter in hun eigen kracht komen en daarmee beter in hun vel en dat werk en privé beter in balans komen.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK!
Categorie: psychosociaal coach counselor en werker.
Ik ben geregistreerd bij:
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
Stichting Registratie voor professioneel begeleiders St!r
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Coaching Totaal is een praktijk voor kindercoaching, traumaverwerking, weerbaarheidstraining en didactische begeleiding. De hulp die geboden wordt is laagdrempelig en vaak van korte duur (4 tot 6 sessies). Het doel van de begeleiding is dat kinderen vaardigheden leren zodat ze steviger in hun schoenen staan en met hun probleem om kunnen gaan.
Heeft uw kind last van angsten, snel boos zijn, weinig zelfvertrouwen. Of heeft uw kind iets meegemaakt waar het nog dagelijks last van heeft (ongeluk, verlies van een dierbare, echtscheiding, inbraak etc)? Dan kan Coaching Totaal zeker iets voor u betekenen.
En zit uw kind op het voortgezet onderwijs of gaat het daar bijna mee starten, dan is de training ‘Ik leer leren’ een aanrader! Uw kind onderzoekt wat zijn leerstijl is, hoe zijn huiswerk te plannen en om te gaan met faalangst.
Bent u geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of kijk op http://www.coachingtotaal.nl
Over mezelf:
Mijn naam is Sandra de Swart. Ik ben, na het afronden van de Pedagogische Hogeschool, gaan werken in het speciaal basisonderwijs en daar nooit meer weg gegaan. Mijn passie zit in het begeleiden van kinderen die net dat extra beetje zorg nodig hebben. Na 15 jaar fulltime als groepsleerkracht te hebben gewerkt ben ik ambulant begeleider geworden om niet alleen de kinderen, maar ook de leerkrachten te begeleiden die zorgkinderen in de klas hebben.
Daarnaast heb ik de opleiding voor kindercoach gedaan en allerlei cursussen om me nog beter te bekwamen in mijn vak. Ik bied professionele begeleiding op maat, altijd afgestemd op de hulpvraag van ouder en/of kind.
Werkwijze:
Kindercoaching:
U kunt allereerst altijd vrijblijvend informatie opvragen. Op die manier kunnen we samen al bekijken of ik iets voor u kan betekenen of dat ik u moet doorverwijzen.
Indien u een coachingstraject aanvraagt volgt er eerst een intakegesprek bij u thuis. Na dit gesprek wordt in overleg bepaald hoeveel sessies er nodig zijn.
Na afloop van het traject volgt er nog een evaluatiegesprek.
Voor een EMDRbehandeling of training ‘Ik leer leren’ of Rots & Water is geen uitgebreid intakegesprek nodig.
Doelgroep:
Coaching Totaal werkt met kinderen en jongeren in de leeftijd van 6 t/m 18.
EMDR behandelingen zijn voor zowel kinderen als volwassenen.
Categorie:
Kindercoaching, coaching, traumaverwerking, weerbaarheid
Welkom bij:
Welkom bij van rups tot vlinder, coachpraktijk van Jennifer Weerman in Hilversum. Van rups tot vlinder biedt hulp bij rouwverwerking aan kinderen, jongvolwassenen, ouders en professionals.
Over mij:
Ik ben Jennifer Weerman, geboren in 1983 in Hilversum.
In de loop van de jaren maakte ik zelf ingrijpende dingen mee. Ik raakte al op vroege leeftijd bekend met verlies en rouw en de gevolgen daarvan. Zo had ik last van concentratieverlies op waardoor leren er niet gemakkelijker op werd.
Het positieve van de ervaringen die ik heb meegemaakt is dat ik gefascineerd raakte door rouw en rouwverwerking. Tijdens mijn studie SPW3 (leidster kinderopvang) schreef ik dan ook een eindscriptie met als onderwerp ‘Rouwverwerking bij kinderen’.
Tijdens mijn onderzoek voor deze scriptie werd ik mij bewust van wat ik wilde. Ik wilde meer leren over rouw en rouwverwerking en anderen helpen met de opgedane kennis. Tijdens mijn vervolgopleiding SPW4 (activiteitenbegeleiding) zette ik als eindopdracht een workshop neer in het teken van omgaan met rouw in kinderopvang, gehandicaptenzorg en bejaardenzorg.
Tijdens beide opleidingen werkte ik als oproepkracht in de zorg, daar kwam ik in aanraking met ouderen die te maken hadden gekregen met vroegtijdig overlijden van hun kinderen. Wat hun bond: de wens dat er iemand voor hen, en voor de overige kinderen in het gezin was geweest om hun bij dit verlies te begeleiden. Door dit werk werd ik steeds meer bewust van mijn droom.
Ik volgde na de SPW4 eerst een opleiding in de zorg en uiteindelijk ben ik verder gegaan met de opleiding HBO pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Daarnaast ben ik de opleidingen kindercoaching en kinderpsychologie gaan volgen bij Laudius. Tegelijkertijd startte ik mijn praktijk Van rups tot vlinder.
In de praktijk Van rups tot vlinder kan ik alles kwijt wat ik heb geleerd tijdens mijn verschillende opleidingen, maar niet in de laatste plaats mijn eigen verlieservaringen. De kinderen en ouders die bij mij in de praktijk komen, plukken hier de vruchten van. Doordat ik hen mag begeleiden en doordat ik mijn kennis en ervaring via lezingen en workshops mag verspreiden.
http://vanrupstotvlinder.nl/over-mij/
Mijn werkwijze:
Mijn begeleiding verschilt per vraag. Niet voor alle kinderen is ‘praten over’ even gemakkelijk. Daarom maak ik veel gebruik van creatieve werkvormen. Denk aan schrijven, tekenen, schilderen, kleien, knutselen of het maken van muziek. Via deze manier van werken, lukt het kinderen vaak wel om gevoelens en emoties te uiten en los te laten.
Ik kan niet vooraf bepalen hoeveel gesprekken nodig zijn, dit is afhankelijk van de hulpvraag.
Is het niet mogelijk om naar mijn praktijk te komen, dan vindt de begeleiding desgewenst bij jullie thuis plaats.
http://vanrupstotvlinder.nl/werkwijze/
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot en met 18 jaar, hun ouders en professionals die te maken hebben met allerlei vormen van rouwverwerking.
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
100%IK Loopbaanbegeleiding
Zit je klem in je werk? Wil je het beter en leuker? Wil je weten wat je nodig hebt om jouw 100%IK weer te laten stralen? Helder krijgen waar je energie van krijgt, blij van wordt en wat je motiveert? Wij helpen je weer koers te (her)pakken. En zelf weer aan het stuur te staan van je loopbaan met bewustwording en actie. Waardoor je zelfvertrouwen een boost krijgt, je obstakels overwint, je loopbaankeuzes breder leert aanvliegen en je je gesterkt voelt om de stappen te zetten die jou en je werk 100%Ik maken.
100%Ik outplacement
Van baan moeten veranderen, is niet altijd even plezierig en het verlies van werk kan gepaard gaan met veel emoties, maar het realiseren van uitzicht op een nieuwe baan en het verwerven daarvan, kan veel energie en kansen opleveren. Het 100%IK outplacementtraject geeft je richting, zet je in je kracht, geeft je hernieuwde energie en wij helpen je naar concrete actie op de arbeidsmarkt en die baan die 100% bij jou past. De begeleiding wordt ervaren als positief, concreet, actiegericht en no nonsens.
100%IK Burnoutherstel
100%IK burnout herstel focust zich op stressreductie in je lichaam, geest en gedrag. Maak je gebruik van onze begeleiding, dan kies je voor een wetenschappelijk onderbouwde, in de praktijk hoog gewaardeerde, warme, praktische maatwerk aanpak van jouw (werk)stress en uitputting. Met oog en oor voor jou en jouw persoonlijke situatie dat vinden wij belangrijk. In jouw begeleiding draait het om het herstellen van je vitale reserve, plezier en energie; dat je je weer krachtig gaat voelen, kunt ontspannen en voluit kunt leven
Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Ik vertel je er graag meer over.
Heb je een specifiek ontwikkelvraagstuk waar je hulp bij nodig hebt? Of wil je gewoon eens sparren hoe het er bij jou voorstaat op loopbaangebied en wat je zou kunnen helpen. Schroom niet en neem contact met me op! Ook met jouw vraag kan ik je vast helpen!
Bel me voor meer informatie op 06-81754317.
De koffie/thee/water staat voor je klaar 😉
Over jezelf: Susanna (1969) oprichtster van 100%IK en moeder van twee kinderen. Susanna’s favoriete dingen in de wereld zijn lachen, dynamiek, schat zoeken, verbinding, groei en een high five geven!
Zij heeft jarenlange ervaring in het begeleiden, adviseren en inspireren van mensen en organisaties in relatie tot leven en werk. En is ruim 20 jaar werkzaam geweest binnen de arbeidsbemiddeling, coaching, toeleiding en re-integratie bij o.a. CWI en UWV Werkbedrijf.
Zij heeft diverse functies vervuld waarbij het begeleiden, coachen, adviseren en motiveren van mensen en het adviseren van organisaties een belangrijke rol heeft gespeeld.
Toen Susanna een naam zocht voor haar bedrijf zocht zij naar iets persoonlijks maar ook iets met een symbolische betekenis. Susanna heeft altijd een fascinatie gevoeld voor de mogelijkheden van persoonlijke groei en ontwikkeling bij mensen. Zij brengt graag beweging op gang. Susanna vindt het fascinerend om mee te denken en te stimuleren bij het bewust worden van latente dromen en verlangens, en een concrete vertaalslag te maken naar het (werkende) leven. Er is voor haar geen betere voldoening dan haar ervaring en kennis met anderen te kunnen delen. Haar inzet daarbij is overeenstemming te maken met je hoofd, hart en denken. En inzicht te geven in het (her) erkennen van onvermoede talenten of verborgen kwaliteiten. 100%IK!
Zij vindt het belangrijk dat je je als klant veilig en vertrouwt voelt, en kan handelen vanuit eigen verantwoordelijkheid en eigen waarden. Wees
100%IK!
Haar dynamische stijl kenmerkt zich door enthousiasme, oplossingsgerichtheid, no nonsens, praktisch en humor! Haar kwaliteit is om je op een creatieve en onverwachte manier in beweging te krijgen. Zo zal je op een natuurlijke en vanzelfsprekende manier aan je loopbaandoelen werken en er zal altijd veel gelachen worden.
Haar specialisatie is ondersteuning bij alle loopbaanvragen en herstel bij stress en spannings gerelateerde klachten.
Susanna volgde de HBO opleiding Sociale Zekerheidskunde, de HBO opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming en de Post- HBO opleiding gecertificeerd loopbaanbegeleider. Zij beschikt over de licentie psychologisch testen licentie A en B en bekwaamde zich in biografisch werken, wandelcoaching, Loopbaan keuze matrix, Neuro Linquistisch Programmeren (NLP), Emotional Freedom techinque (EFT), Rationeel Emotionele Therapie (RET), creatieve werkvormen en Chronische Stress Release (CSR). Ook ontwikkelde zij een eigen methodiek bij herstel van- en werk gerelateerde begeleiding bij spannings- en stressklachten. En heeft zij een bedrijfsgericht preventief aanbod ontwikkeld voor stresspreventie.
Mijn motto; onderzoek, kies en doe, want dat is de beste manier van leren!
Werkwijze: Je kan bij mij terecht voor loopbaanbegeleiding, burnout coaching en outplacement.
100%IK Loopbaantrajecten verlopen volgens 3 fases en 6 gesprekken:
Fase 1; Ontdekken
Dit is een cruciale fase die vaak over het hoofd wordt gezien. Maar hier leg je de basis voor de volgende stappen. Je denkt in deze fase na over een aantal belangrijke vragen: Wat WIL je? Wie ben je als werknemer? Waar ben je trots op? Waar ben je goed in? Wat maakt je uniek? Wat geeft energie en wat zijn je verlangens ten aanzien van werk? Al dan niet in combinatie met een online persoonlijkheidsvragenlijst, een interesse en/of competentieprofiel of een 360 graden feedback, waarbij je je omgeving vraagt mee te denken. Je denkt na over je onderscheidend vermogen. Wat is jouw toegevoegde waarde? Wie ben jij als professional en wat heb jij te bieden?
Fase 2; Kiezen
Je weet wie je bent en wat je nou zo uniek maakt. Het is tijd om te gaan kiezen voor je toekomst: Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Wat is je koers voor komend jaar en daarna? Wat is je doel, wat heb je nodig, wie wil je benaderen bij welk bedrijf en wat wordt jouw unieke eigenschap en kennis/vaardigheid?
Fase 3; Vertellen, netwerken, volhouden.
In deze fase ga je nadenken over hoe je je boodschap over de bühne krijgt op een authentieke manier die past bij jou. Wat vertel je? En wat vertel je niet? Bijvoorbeeld door middel van een elevator pitch en/of inzet social media gebruik. En vooral doorgaan! Houd de moed erin. De aanhouder wint. Je denkt in deze fase na over het implementeren in je dagelijkse leven: Hoe ga je dat doen, wat is daarvoor nodig? Wanneer? Heb je hulp nodig? En wie of wat is dat dan? En bijsturen waar nodig. Om jezelf maximaal te faciliteren maken we een actieplan dat je in staat stelt om gegronde en concrete verdere stappen te maken.
Burnout coaching of outplacment
Je kan kiezen voor een kort begeleidingsherstel traject van 3 maanden of een begeleidingstraject met minimaal een half jaar begeleiding; bij beide mogelijkheden werken we actief aan het herstel van jouw vitale reserve, aan nieuwe loopbaankeuzes en aan een persoonlijk terugvalpreventieplan en mits van toepassing en als je daar naar op zoek bent, een persoonlijk werkhervattingsplan bij re-integratie.
Outplacement
Soms is het onvermijdelijk dat de wegen van een organisatie en medewerker zich scheiden. Dat kan diverse redenen hebben, denk bv aan; een reorganisatie, bedrijfssluiting, fusie of bijvoorbeeld een conflictsituatie of langdurige ziekte. Een ontslag veroorzaakt bijna altijd onzekerheid en een klap voor je zelfvertrouwen.
En hoe vaak zie je dat juist de mensen die goed in hun energie zitten en weten wat ze willen en kunnen, veel sneller een nieuwe baan vinden dan mensen die nog last hebben van het accepteren van het ontslag. Rouwverwerking is dus nodig om je ontslag een plaats te geven voordat je verder kan. Jezelf herpakken, weten wat je waard bent en weten waar voor jou kansen liggen is dus bij de start van je outplacement heel belangrijk. Belangrijker dan direct een gelikte sollicitatiebrief en dito LinkedIn profiel op te tuigen. Want wat is jouw toegevoegde waarde?
Wij helpen je de angel uit je verdriet te halen, nieuwe loopbaanpaden te ontdekken en kiezen en wij vliegen je kansen op de arbeidsmarkt breder aan dan je gewend bent. Zo kom je tot keuzes en oplossingen. Het proces van herpakken en de inventarisatie van jouw kansen op de arbeidsmarkt op basis van wie jij bent en wat jij kunt, gaat veel sneller in intensieve maatwerk sessies. Altijd 1 op 1 en met volledige en toegesneden aandacht voor jou! In de 100%IK outplacementtrajecten nemen we hier de tijd en ruimte voor.
100%IK ondersteunt je bij het werken aan een nieuwe toekomst en het vinden vaneen nieuwe baan. Hierbij laten we geen kans onbenut! Het traject kan resulteren in een nieuwe passende functie bij een andere werkgever of misschien wel zelfstandig ondernemerschap.
Persoonlijke aandacht en maatwerk
100%IK biedt in haar outplacementtraject persoonlijke en toegesneden aandacht, inspiratie, ondersteuning en coaching door loopbaanadviseurs, recruiters en een social media trainer gespecialiseerd in het Nieuwe Solliciteren. Afhankelijk van de doelstelling van de inzet van een traject werken wij met beproefde oude en nieuwe methoden en technieken. Zodat je een goede basis hebt voor een optimaal persoonlijk traject dat in samenspraak met jou vorm krijgt.
100%IK heeft veel mogelijkheden in huis om jouw persoonlijk traject tot een succes te maken: Psychologische testen, Werkscan, Talenten analyse, Loopbaan oriëntatie testen, een uitgebreid netwerk en niet te vergeten de inzet van het nieuwe solliciteren en Personal Branding. Up to date en met de nieuwste tools en inzichten helpen wij je kansen te creëren op de arbeidsmarkt.
Doelgroep: Voor iedereen die een loopbaanvraag heeft en weer zingend naar zijn werk wil!
Young professionals, mid carreer, alle mensen met spanning gerelateerde klachten en burnout. Ik werk voor alle doelgroepen.
Geregistreerd: Beroepsvereniging Noloc
Welkom bij:
BreinVitaal Psychologenpraktijk voor neurofeedback en cognitieve gedragstherapie. Ik ben gespecialiseerd in ADHD, autisme en slaapklachten.
Over mij:
Ik ben drs. Peter Paul Both, Psycholoog NIP en oprichter van Psycholoog Nijmegen en dagelijks behandelend psycholoog. Bij het coachen van een cliënt met ADHD kwam ik in contact met de neurofeedback methode als aanvullende behandeling. In mijn vriendenkring ken ik mensen die zelf worstelen met ADHD, PDD NOS en Asperger, of een kind hebben met deze kenmerken. Voor veel cliënten geldt dat medicatie niet (meer) werkt of onvoldoende resultaat oplevert. Of ze hebben al diverse therapieën geprobeerd met geen of weinig resultaat. Ik heb mijn praktijk in 2004 opgericht en behandel sinds 2010 met neurofeedback en gesprekstherapie. Ik heb in Leiden en Nijmegen psychologie gestudeerd en heb daarna nog diverse opleidingen en trainingen gedaan: cognitieve gedragstherapie, postdoctorale opleiding neurofeedback (2008-2010, cognitieve gedragstherapie en bijscholingen via het internationale instituut voor neurofeedback, de BCIA. Ik ben aangesloten bij het Nederlandse instituut voor psychologen (NIP) en de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Kenmerkend voor mij zijn: goed kunnen luisteren, analyseren en anderen stimuleren en motiveren. Voor diverse cliënten heb ik doorbraken bereikt op het gebied van o.a. overspannenheid, ADHD, autisme en slaapklachten waardoor ze in school- of werksituaties meer uit zichzelf kunnen halen. Ook zijn hun relaties, indien deze verstoord waren, in een rustiger vaarwater gekomen.
Mijn werkwijze:
Het eerste gesprek is een inzichtgesprek. In het vervolggesprek kijken we wat nodig is hersentraining/neurofeedback, gesprektherapie of een combinatie hiervan.
Mijn Doelgroep:
ADHD, autisme, slaapklachten bij kinderen vanaf 12 jaar en bij volwassenen
Ik ben geregistreerd bij:
NIP, NFG, RBCZ.
Welkom bij: Ontspan hypnotherapie is gespecialiseerd is hypnose en VR trainingen. Inzetbaar bij angsten, stress, burnout chronische pijn, zelfvertrouwen issues, PDS en verwerkingsproblematiek. Een praktijk gericht op resultaat. De eerste stap is dat je alle informatie krijgt over hypnose: wat is het en wat is het vooral niet. Er zijn nl. veel misvattingen over hypnose. Je veilig voelen en goed geinformeerd zijn is een goede basis om een sessie aan te gaan. Dit kan aansluitend maar als je eerst de informatie wil laten bezinken dan kan dit ook.
Over jezelf: Mijn naam is Carla. Nadat ik zelf kennis had gemaakt met hypnose en de werking hiervan snapte ik niet dat niet veel meer mensen deze vorm van therapie kennen. Het resultaat een eigen praktijk Hypnotherapie.
Ik ben getrouwd heb 3 kinderen en doe dit werk met veel plezier en vind het prachtig om te zien hoe clienten baat hebben bij hypnose.
Ik werk met diercete hypnose, regressie, innerchild, parts therapie, hypno cell en medische hypnose. Complementair geef ik VR trainingen om angsten tegen te gaan.
Werkwijze: Elke sessie wordt op jouw wensen aangepast want we zijn immers allemaal verschillend. Echter is er altijd wel een basis: eerst krijg je alle informatie over hypnotherpie en of de VR training. Daarna gaan we je hoofddoel van de sessie bespreken. Vanuit daar starten we de sessie die 1,5 uur tot 2 uur kan duren. We gaan samen op zoek naar de probleemveroorzaker en dan daar het oplossen.
Doelgroep: Iedereen kan in hypnose! De VR trainingen zijn gericht op angsten.
Wie zie ik veel in de praktijk? Mensen met angsten, zelfbeeld, zelfvertrouwen. stress, PDS, burnout, chronische pijn.
Categorie: alternatieve geneeskunde
Geregistreerd: CAT GAT
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Praktijk DoorVerbinden heeft als specialisatie rouw- en verliesverwerking en versterking van het zelfvertrouwen.
Beeldende therapie is geschikt voor volwassenen en kinderen die niet kunnen praten over wat er binnenin hen speelt. Het is een ervaringsgerichte therapie waarin o.a. gewerkt wordt met verf, klei, krijt en papier. De beeldende werkvormen helpen je om je problemen zichtbaar te maken en te ervaren. Hierdoor wordt het mogelijk om verder te komen met het verwerken van het verlies of het versterken van het zelfvertrouwen.
Over mij:
Mijn naam is Alice Dunsbergen. Sinds enkele jaren ben ik eigenaar van mijn eigen praktijk DoorVerbinden. Tijdens mijn studie beeldende therapie heb ik geleerd dat iedereen zijn eigen persoonlijke beeldtaal heeft, (dus ik ook !) en dat je jezelf met beeldende werkvormen ook kunt uiten maar op een andere manier dan met woorden.
Ik houd ervan om samen met mijn cliënten te ontdekken dat waar woorden tekortschieten, beelden kunnen spreken!
Mijn werkwijze:
Na een eerste kennismaking, volgt een intakegesprek.
De behandeling begint met een observatieperiode waarvan ik een observatieverslag maak. Aan de hand van het observatieverslag bepaal ik samen met mijn cliënt aan welke doelen er de komende tijd zal worden gewerkt. Na ongeveer 4 sessies vindt er een tussenevaluatie plaats om te zien of de gestelde doelen nog bijgewerkt moeten worden.
Als de tiende sessie is afgerond, vindt er een eindevaluatie plaats. Dan is er de gelegenheid om te bespreken of de gestelde doelen zijn behaald of dat er een vervolg dient te komen.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen en kinderen die problemen hebben met rouw- en verliesverwerking of problemen met versterking van zelfvertrouwen.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB en SRVB onder registratienummer 5306
Praktijk voor psychologie en psychotherapie Voogd te Enschede
Brain Dynamics Hengelo te Hengelo
Werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een client volgende houding. Ik doe verder EMDR en relatiegesprekken.
Volwassenen, ouderen en systemen
Doelgroep:
Klachten die ik behandel zijn gericht op herstel of stabilisatie.
Geregistreerd bij :
BIG
Zorg voor Geluk.
Ieder leven verdient geluk! Zorg voor Geluk staat voor begeleiding vanuit dat motto. Na de primaire levensbehoeften is namelijk niets belangrijker dan geluk. Ben je gelukkig, dan kan je meer, wil je meer, durf je meer, enzovoort. En andersom: alles wat je doet draait direct of indirect om geluk, van jezelf of van een ander.
Zorg voor Geluk staat ook voor begeleiding zonder gedoe. Gewoon goede begeleiding voor een fatsoenlijke prijs dus.
Wie ben ik:
Mijn naam is Matthijs Wolthers. Geboren in 1980 in het mooie Twente en voor mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening naar de provincie Utrecht verhuisd, waar ik al snel ging samenwonen met mijn vriend Maarten. Momenteel wonen wij in het dorpje Baambrugge, in het uiterste noordwesten van Utrecht. Tijdens en na mijn studie ontdekte ik steeds meer dat mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie mij telkens weten te raken. Met name de jeugd raakte een gevoelige snaar en ik merkte dat ik snel in contact kwam en het vertrouwen kreeg van de jongeren met wie ik in contact kwam. Daardoor werd ik gedreven om hen te helpen bij alle struikelblokken die het leven in het algemeen en het leven met autisme in het bijzonder meebrengen. In 2009 ben ik begonnen met mijn eigen bedrijfje: Zorg voor Geluk.
Werkwijze:
Wanneer iemand met een begeleidingsvraag bij mij komt maak ik allereerst een afspraak voor een kennismaking. Tijdens die afspraak kan ik horen wat de vraag is, vertellen wat ik kan bieden en merkt iedereen ook of er een goede klik is. Afhankelijk van die klik en of ik de juiste hulp kan bieden bied ik aan het einde van dat gesprek een zorgovereenkomst aan.
Veel van mijn werk is vraaggericht: je komt met mij met bijvoorbeeld een angst, onvermogen of zelfstandigheidsvraag en ik stippel met jou een weg uit waarin je je vraag kan beantwoorden. Daarnaast ben ik je luisterend oor en de persoon die naast je staat op moeilijke momenten.
Mijn doelgroep:
Mensen met autisme (ook Asperger en PDD-NOS) en een normaal tot hoog verstandelijk vermogen, met name jeugd tussen 7 en 24 jaar. Daarnaast heb ik ook ervaring met ADD/ADHD en sta ik open voor hulpvragen op dat vlak.
Ouders kunnen bij mij coaching vragen, al dan niet in combinatie met begeleiding voor hun kind.
Waar ben ik geregistreerd:
Helemaal nergens, behalve de Kamer van Koophandel. In de huidige wildgroei van beroepsorganisaties en keurmerken kost een registratie mij veel geld en tijd, terwijl ik volgend jaar misschien wel weer hele andere registraties wil. Om dat te bekostigen zou mijn tarief flink omhoog moeten. Ik kies ervoor om mijn tarief laag te houden en mijn aandacht te besteden aan de mensen om wie het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaliteit bied: ik kan alle relevante papieren (VOG, VAR-WUO, diploma HBO-SPH, registratie KvK) overleggen, houd me op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn vakgebied middels tijdschriften en internet en verdiep me telkens weer in autisme via boeken en lezingen. Daarnaast zit ook verdere scholing in de planning in de loop van 2015.