Spelen helpt is een praktijk voor sociale en/of emotionele begeleiding.
Voor welke hulp kunt u terecht?
– Speltherapie
Een laagdrempelige kortdurende therapie (vorm van psychotherapie) waarin spel wordt gebruikt om een kind weer vooruit te helpen. Bijvoorbeeld wanneer ingrijpende gebeurtenissen of psychische problemen de ontwikkeling van het kind belemmeren.
– KIES programma
Een effectief bewezen programma voor Kinderen In Echtscheiding Situaties. Een ingrijpende gebeurtenis die vaak nog jaren na de scheiding nadelige gevolgen met zich mee kan brengen.
– Rots & Water
Een wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek. Rots en water is een psychofysieke training voor kinderen van 4 t/m18 jaar die zich richt op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, het voorkomen en aanpakken van pesten, weerbaarheid en seksueel geweld.
– Dierondersteunde begeleiding of (spel)therapie
Een unieke vorm van speelse en laagdrempelige hulpverlening met de inzet van een therapiehond. Werken aan bijv. sociale vaardigheden door te oefenen met een leiderrol, hoe kan dat beter dan met een hond die alleen maar naar je luistert als je stevig in je schoenen gaat staan?
Over mezelf:
Ik ben Jorinde Prinsen.
Speltherapeut, KIES Coach, Rots en Water trainer en pedagogisch medewerker.
Naast mijn praktijk Spelen helpt werk ik op een woongroep voor kinderen met een verstandelijke beperking.
Het bieden van laagdrempelige zorg voor een diverse doelgroep.
Het bieden van een steuntje in de rug om gezinnen weer op weg te helpen.
Een cliëntgerichte werkwijze met veel aandacht voor (de eigen kracht van) het kind.
Een ontspannen, veilige, huiselijke maar professionele setting
Werkwijze:
Spelen helpt past haar werkwijze aan die passend is bij het kind!
Doelgroep:
Kinderen van 3 t/m 18 jaar.
Kinderen met een verstandelijke beperking.
Kinderen met psychische problematiek.
Therapie en geestelijke gezondheidszorg
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlandse Vereniging Van Speltherapeuten (NVVS)
Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)
Een kleine praktijk voor kinderen en hun ouders/opvoeders met vragen rondom gedrag of de opvoeding.
Over mij:
Mijn naam is Chantal Vos, ben getrouwd, heb 2 dochters en woon in het Brabantse Moergestel. In januari 2015 heb ik de spannende stap gemaakt en ben mijn eigen praktijk aan huis begonnen.
Ik ben 12 jaar actief geweest in het basisonderwijs waardoor ik een schat aan ervaring en kennis heb opgedaan. Terwijl ik voor de klas stond, merkte ik dat veel kinderen op het gebied van gedrag net even dat beetje extra konden gebruiken, maar dat je als leerkracht daar helaas weinig tijd voor hebt. Ook ouders vroegen mij regelmatig om advies. Daarom ben ik de masteropleiding SEN gaan doen en ben in 2010 afgestudeerd als Gedragsspecialist. Daarna heb ik ook nog de opleiding tot Kindercoach succesvol afgerond. Tussendoor heb ik nog verschillende cursussen gedaan, zoals de training tot Leefstijlcoördinator, de cursus”Oplossingsgericht coachen” en de training voor het COACHEE-spel.
Mijn werkwijze:
Mijn praktijk heb ik aan huis in een mooie ruime aparte kamer. Nadat u contact met mij heeft opgenomen, stuur ik u een intakeformulier toe. Als ik deze retour heb ontvangen, neem ik telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor het kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek doe ik het liefst bij u thuis, om een goed beeld te kunnen vormen van u en het kind in uw eigen omgeving. Aan de hand van deze informatie zal ik een traject voorstellen met de bijbehorende prijsopgave.
In mijn sessies maak ik gebruik van rollenspellen, tekenen, spel, verhalen en andere oefeningen. Ook kan het voorkomen dat ik vooral de natuur opzoek met het kind en dus naar buiten ga. Het hangt helemaal af van wat het kind nodig heeft.
Mijn Doelgroep:
– Kinderen in de basisschoolleeftijd
– ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger
– ik organiseer ook cursussen voor groepjes mensen, zoals opvoeders, gastouders en leerkrachten.
Categorie: opvoeding en ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
LBgs (Landelijke Beroepsgroep Gedragsspecialisten)
Kamer van Koophandel: 61104493
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
U kunt hier ook terecht als professional therapeut/hulpverlener of in opleiding voor supervisie.
Over mij:
Mijn naam is Rita Rogge geboren in Italie/Rome en als vierjarige van de kleuterschool, middelbare school en universiteit mij de Nederlandse cultuur geheel eigen gemaakt. De mens interesseerde mij altijd, fysiek, psychisch en sociaal. Mensen doen alles om een reden, daar was en ben ik altijd nieuwsgierig naar. Elk gedrag heeft een functie. Door mijn studie onderwijskunde stelde ik vast dat psychologie mijn richting was en is. Als therapeut ben ik opgeleid en geïnspireerd bij de Nederlandse Academie voor psychotherapie in Amsterdam. Als nieuwsgierigheid mens heb ik en volg ik verschillende opleidingen; EMDR, Lichaamsgericht werken, ACT.
Mijn werkwijze:
Elk mens is uniek en mijn therapie is daarop afgestemd. Bij de een ligt het accent op aanvaarden en bij de ander op doen. Door mijn brede opleiding heb ik een schatkist vol technieken naast mij staan als therapeut. Uit deze schatkist kan ik die interventie/techniek kiezen die bij u past in deze fase van uw proces op weg naar u doel.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep zijn volwassenen van 18 tot 100 jaar.
Categorie:
Psychische problemen
Ik ben geregistreerd bij: NGVH, NAP, LVSC en NIP
Voor veel mensen en hun hulpvraag is geen standaard oplossing.
Ik streef er naar, om samen met de hulpvrager een gepast programma te maken.
Het programma moet aansluiten bij de behoeftes, het niveau en het tempo van de hulpvrager.
De bedoeling van thuisbegeleiding is dat de hulpvrager steeds minder, tot geen begeleiding meer nodig heeft.
Over mezelf:
Gedurende 39 jaar ben ik werkzaam geweest binnen diverse disciplines in de hulpverlening. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden, aansturen en trainen van mensen met of zonder een beperking, zowel in groepsverband, als binnen gezinnen en individueel.
Naast mijn baan als begeleidster binnen een instelling heb ik 3 jaar als ZZP-er gewerkt. Halverwege 2014 ben ik volledig als zelfstandig ondernemer begonnen.
Ik wil mijn kennis en ervaring delen op een manier die het best bij mij past. Uitgangspunt voor mij is:
“Gepaste ondersteuning geven en een ieder als uniek individu benaderen”.
Werkwijze:
Humor, intuïtie, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, zijn de kernwoorden die het best bij mij passen.
Deze eigenschappen zet ik om in een respectvolle en concrete benadering. Hierbij zal de klemtoon liggen op het in zijn/haar waarde laten van de cliënt.
Wil je meer informatie over thuisbegeleiding in jouw situatie?
Dan kun je de website bekijken en er voor kiezen om het contactformulier in te vullen.
In dat geval zal er binnen enkele dagen contact met je worden opgenomen.
Je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Een kennismakingsgesprek kan altijd en is geheel vrijblijvend
Doelgroep:
De doelgroep voor deze thuisbegeleiding
Volwassenen en kinderen met een (verstandelijke) beperking.
Volwassenen en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag, denk hierbij aan autisme, ADHD of een andere psychosociale beperking.
Volwassenen met een verstandelijke beperking met kinderen(al dan niet met een verstandelijke beperking).
Begeleiding
Geregistreerd:
KVK Roermond
Praktijk voor persoonlijke begeleiding op maat bij emotionele en psychische klachten.
Elk mens is anders en verdient begeleiding afgestemd op wat er nu nodig is.
Voor een succesvolle behandeling is het belangrijk dat jij je veilig voelt. Tijdens het intake gesprek kijken we samen of er een ‘klik’ is, stellen we jouw hulpvraag vast en maken een behandelplan, welke aansluit op jouw behoefte.
Gespecialiseerd in hormoongerelateerde problematiek. Met name veranderprocessen op fysiek, emotioneel, zingevingsniveau bij vrouwen in de overgang.
Over mijzelf:
Mijn naam is Marty Gevers (1962), psychodynamisch therapeut en coach en SDDO-therapeut.
Nieuwsgierig naar wat mensen motiveert en blokkeert. Wat maakt dat mensen niet de stappen zetten die ze willen zetten, reageren zoals ze niet willen reageren, in conflicten verzeild raken waar ze niet in willen zitten, hun relatie zien stranden terwijl ze nog zoveel van hun partner houden.
Tijdens mijn opleiding aan de Academie voor Psychodynamica heb ik geleerd om deze processen te begeleiden.
Mijn werkwijze:
Psychodynamische therapie is een selectie van moderne therapievormen die elkaar aanvullen en daardoor het effect van de behandeling versterken.
Door deze oplossingsgerichte integrale aanpak merk je dat er geen jarenlang traject nodig is om het door jou gewenste resultaat te bereiken.
Therapeutische technieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Emotioneel Lichaamswerk
- EMDR
- Hypnotherapie
- Innerlijk kind werk
- Rationeel Emotieve Therapie
- Regressietherapie
- Voice Dialogue
- Systemisch werk
- Relatietherapie
- Hechtingstherapie
- Traumatherapie
Coachingstechnieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Assen van Verandering
- Communicatie technieken
- Kernkwaliteiten
- NLP
- Provocatieve coaching
Mijn Doelgroep:
Mannen/vrouwen/kinderen vanaf 12 jaar
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 14016 (in behandeling)
AGB zorgverlener: in behandeling
AGB praktijkcode: in behandeling
Praktijk voor psychologie en psychotherapie Voogd te Enschede
Brain Dynamics Hengelo te Hengelo
Werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een client volgende houding. Ik doe verder EMDR en relatiegesprekken.
Volwassenen, ouderen en systemen
Doelgroep:
Klachten die ik behandel zijn gericht op herstel of stabilisatie.
Geregistreerd bij :
BIG
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Praktijk DoorVerbinden heeft als specialisatie rouw- en verliesverwerking en versterking van het zelfvertrouwen.
Beeldende therapie is geschikt voor volwassenen en kinderen die niet kunnen praten over wat er binnenin hen speelt. Het is een ervaringsgerichte therapie waarin o.a. gewerkt wordt met verf, klei, krijt en papier. De beeldende werkvormen helpen je om je problemen zichtbaar te maken en te ervaren. Hierdoor wordt het mogelijk om verder te komen met het verwerken van het verlies of het versterken van het zelfvertrouwen.
Over mij:
Mijn naam is Alice Dunsbergen. Sinds enkele jaren ben ik eigenaar van mijn eigen praktijk DoorVerbinden. Tijdens mijn studie beeldende therapie heb ik geleerd dat iedereen zijn eigen persoonlijke beeldtaal heeft, (dus ik ook !) en dat je jezelf met beeldende werkvormen ook kunt uiten maar op een andere manier dan met woorden.
Ik houd ervan om samen met mijn cliënten te ontdekken dat waar woorden tekortschieten, beelden kunnen spreken!
Mijn werkwijze:
Na een eerste kennismaking, volgt een intakegesprek.
De behandeling begint met een observatieperiode waarvan ik een observatieverslag maak. Aan de hand van het observatieverslag bepaal ik samen met mijn cliënt aan welke doelen er de komende tijd zal worden gewerkt. Na ongeveer 4 sessies vindt er een tussenevaluatie plaats om te zien of de gestelde doelen nog bijgewerkt moeten worden.
Als de tiende sessie is afgerond, vindt er een eindevaluatie plaats. Dan is er de gelegenheid om te bespreken of de gestelde doelen zijn behaald of dat er een vervolg dient te komen.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen en kinderen die problemen hebben met rouw- en verliesverwerking of problemen met versterking van zelfvertrouwen.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB en SRVB onder registratienummer 5306
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Ga jij de uitdaging aan? De uitdaging om te veranderen wat je dwarszit. Om te verwerken wat kan en zo je leven te verbeteren.
Ik weet dat je het kan en ik wil je daar graag bij helpen. Soms eigenwijs en vaak net even anders. Maar altijd op een manier waar jij het meest bij bent gebaat!.
Kom vrijblijvend kennismaken in Den Haag.
Bel me om een afspraak te maken voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek in mijn praktijk aan de Malakkastraat 44 in Den Haag. Tijdens dit gesprek bekijken we wat ik voor je kan betekenen. Je kunt me bereiken via T 070-350 44 47 of 06-21 22 85 34. Stuur je liever een e-mail? Mail me dan via: info@spvdl.nl.
Over mezelf:
Ik ben Sander Post van der Linde, geboren op 24 april 1958.
Sinds 1992 ben ik als psycholoog, psychotherapist er / coach actief. Ik heb een fulltime praktijk waarin ik met veel plezier werk. Via mijn eigen bevindingen t.a.v. therapie en coaching dacht ik al snel “dat moet toch anders kunnen”. Dit was het begin van mijn eigen verandering en vanuit die gedachte heb ik een gedeelte van mijn eigen visie ontwikkeld, namelijk: “Hoe ga je op een menselijke manier om met personen en hoe plaats je de mens in een nieuw toekomst perspectief”.
Veranderen en beter worden is echt mogelijk, het kan ook heel leuk zijn. En ik help je daarbij. Tenslotte willen we allemaal (weer) kwaliteit in ons leven.
Werkwijze:
Als mens ben je uniek. Zo wil je dan ook gezien en behandeld worden. Mijn werkwijze is daarom altijd maatwerk. De basis van mijn benadering en werkwijze is ‘kort als het kan, lang als het moet’. Ik help je om oude en onbevredigende patronen te doorbreken. Dat doe ik door je te leren dat er andere belevingen, gevoelens en/of gedragingen mogelijk zijn.
In mijn dagelijkse praktijk leun ik op de uitgangspunten van de cognitieve gedragstherapie. Hierin verweef ik andere psychotherapeutische stromingen en technieken. Denk daarbij aan hypnotherapie, NLP, logotherapie, existentiële analyse, EMDR en PDS. Voor jou betekent dit dat je kunt putten uit een ‘gezond’ arsenaal aan kennis. In de praktijk blijkt een aantal sessies of goede gesprekken vaak al voldoende om te komen tot een vernieuwde versie van jezelf.
Doelgroep:
Van 12 tot 99 jaar
Categorie:
Psychotherapie, Burnout en Stress, Relatietherapie, EMDR, Trauma, PTSS, PDS, Prikkelbaar Darmsyndroom, Rouwverwerking en Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
– geregistreerd bij de N.A.P. nr: ECP-NL-035.
– geregistreerd bij de NGVH nr: 96-14-0078-B
– geregistreerd en erkend E.A.P. – Psychotherapeut ER ® / ECP erkenning.
– ISMA
– CSR geregistreerd
– Samenwerkende EMDR-therapeuten Nederland en België
– Samenwerkende PDS-therapeuten Nederland
Over jezelf:
Wij zijn Tineke en Mark en we noemen ons Tima Zorg. Sinds 2018 zijn wij voor ons zelf begonnen. Daarvoor hebben we vele jaren voor andere organisaties gewerkt. We vinden kleinschaligheid en persoonlijk contact erg belangrijk. Op die manier kunnen we gericht werken, snel hulp bieden en ons richten op de echte hulpvraag. Voor iedereen kunnen we zorg en ondersteuning bieden en maatwerk leveren. Wij hebben allebei onze specialiteiten en dat maakt ons als team zeer sterk. Natuurlijk zijn we discreet en u kunt op ons bouwen en vertrouwen.
Werkwijze:
Bij Tima Zorg beginnen wij altijd eerst met een intakegesprek. Dit is een eerste kennismaking zodat de cliënt en/of ouder en/of vertegenwoordiger een goed beeld kan krijgen van Tima Zorg en wij een goed beeld krijgen van de cliënt. Centraal in dit gesprek en eventuele vervolggesprekken staan de wensen en mogelijkheden van de cliënt. Na het eerste gesprek beoordeelt Tima Zorg of de gevraagde zorg of ondersteuning geboden kan worden. Soms is aanvullend onderzoek nodig. Daarna brengen wij de gewenste begeleiding en ondersteuning in kaart en komen wij met een plan van aanpak. (Zorgplan)
Doelgroep:
- Administratieve of financiële ondersteuning
- Ambulante begeleiding
- Gedragskundig advies
- Gezinsbegeleiding
- Problemen op of met school
- Psychische problemen
- Werk en dagbesteding
Welkom bij:
Praktijk Aafke Dijkstra voor Natuurgeneeskunde, hypnotherapie, EMDR en NEI
Over mij:
Mijn naam is Aafke Dijkstra. Ik werk als natuurgeneeskundig therapeut, NEI-specialist en EMDR practioner. Daarnaast ben ik vele jaren werkzaam geweest als personeelsadviseur in het bedrijfsleven. Waar ik veel te maken heb gehad met werkgerelateerde stress en burnout klachten. Hierdoor kan ik veel cliënten helpen om vitaal, gezond en in balans te komen en blijven in elke levensfase.
Mijn werkwijze:
Na het eerste kennismakingsgesprek met cliënt wordt samen vastgesteld welke therapie toegepast zal worden. Dit is afhankelijk van de klachten en het gewenste resultaat.
Voor meer informatie kunt u kijken op mijn website http://www.praktijkaafkedijkstra.nl of bellen naar 06-41023008.
Een email sturen kan ook: info@praktijkaafkedijkstra.nl
Mijn Doelgroep:
EMDR is zeer effectief bij angsten overwerkte traumatische ervaringen
NEI bij emotionele blokkades en bewustwording
Natuurgeneeskunde en orthomoleculaire geneeskunde bij vitaal, gezond worden en blijven
Categorie:
Mannen en vrouwen tussen de 12 en 80 jaar
Ik ben geregistreerd:
MBOG (Maatschappij ter bevordering van de Orthomoleculair geneeskunde) licentietherapeut,
RBCZ
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849