Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT
Een scheiding verwerken doe je samen
Een scheiding meemaken is voor een kind een van de moeilijkste dingen die er zijn. Kinderen voelen zich eenzaam, boos, schuldig en onbegrepen. Vaak kunnen kinderen hun emoties niet uiten omdat een kind bang is zijn ouders te kwetsen of zelf overspoeld te raken. En doordat een kind zich niet goed kan uiten, verwerkt het kind de scheiding niet.
Als kinderen de scheiding van hun ouders niet goed verwerken heeft dat gevolgen voor de ontwikkeling en het geluksgevoel van een kind. Let op de volgende signalen:
* Je kind sluit zich af
* Je kind vertoont probleemgedrag
* Schoolresultaten dalen
* Je kind heeft een laag zelfbeeld
Via-Art biedt hulp aan gezinnen in scheidingssituaties door middel van drie coachingstrajecten en/of een oudertraining:
* Het Via-Art Ouder & Kind Traject
* Het Via-Art Schooltraject voor kinderen van gescheiden ouders
* De Individuele Via-Art Trajecten
* Oudertraining
Een traject bestaat uit acht of tien bijeenkomsten van ongeveer een uur (indien er meer behandelingen nodig zijn wordt dit tijdens de evalutatie besrpoken). Na het volgen van een van de Via-Art trajecten zul je:
* je kind beter kennen en begrijpen
* hem of haar beter kunnen helpen bij de verwerking van de scheiding
* beter met je kind kunnen communiceren
* de gevoelens rond de scheiding een plek kunnen geven
Vergoedingen
Vanuit de aanvullende verzekering worden de trajecten van Via-Art geheel of gedeeltelijk vergoed. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijze. Shantella de Visser is lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapie. Vraag aan jouw ziektekostenverzekering of je de therapie vergoed krijgt. Klik hier voor meer informatie over de Via-Art tarieven. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Over mij:
Shantella de Visser, kunstzinnig therapeut en coach in scheidingssituaties
Hallo! Mijn naam is Shantella de Visser, beeldend therapeut, coach en docent beeldende vorming. Ik woon sinds 2010 met mijn man en twee kindjes in Haarlem.
In 2008 ben ik afgestudeerd als kunstzinnig therapeut, beeldend aan de Hogeschool Leiden. Daarna heb ik mijn eigen praktijk opgericht: Via-Art.
Vanuit mijn praktijkervaring kwam de wens om te werken met gescheiden ouders samen met hun kinderen. Om die reden volgde ik de cursus ‘Kinderen scheiden ook!’ aan het RINO. Als kind van gescheiden ouders voel ik de behoefte van kinderen en jongeren in een scheidingssituatie goed aan en kan hen helpen om weer een gezonde band met hun ouders op te bouwen. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen en jongeren met leer-en of gedragsproblemen of sociaal-emotionele problemen. Het liefst wek ik nauw samen met de ouders en de school om positieve veranderingen zo breed mogelijk door te voeren.
Elke keer ben ik weer verrast door de prachtigste inzichten die mijn cliënten krijgen en de manier waarop zij hun leven opnieuw vormgeven.
Spreekt mijn profiel site je aan? Bel of mail me dan voor een vrijblijvende kennismaking.
Het lijkt me leuk je te ontmoeten!
Mijn werkwijze:
Kunstzinnige therapie
Via-Art werkt met creatieve middelen om emoties te uiten en inzichtelijk te maken
Volwassenen denken bij communicatie meteen aan een gesprek. Kinderen en jongeren communiceren op een andere manier. Het verwoorden van gevoelens en het moeten uitleggen van ingewikkelde situaties, zoals een scheiding, brengt juist nog meer frustratie met zich mee. Zij voelen zich in een gesprek met volwassenen vaak onbegrepen en aangevallen en klappen dicht.
Doormiddel van tekenen, schilderen en boetseren kunnen kinderen zich vrij uiten. Creativiteit is een middel voor kinderen om hun omgeving beter te kunnen begrijpen, hun verbeelding te vergroten, mogelijkheden te onderzoeken en te worden en ontdekken wie ze echt zijn. Via-Art is een praktijk voor Kunstzinnige therapie therapie en coaching. Doordat Via-Art met creativiteit werkt, wordt de communicatie weer leuk en gemakkelijk.
Uiten van emoties
Via-Art werkt met creatieve middelen waarin kinderen en jongeren zich veilig voelen om zich vrij te uiten. Het programma is dusdanig opgebouwd dat alle emotionele aspecten die bij jouw scheiding zijn komen kijken aan bod komen. Er is aandacht en acceptatie voor alle gevoelens die rondom de scheiding bij de kinderen en ouders aanwezig zijn.
Creatieve opdrachten zorgen voor ontspanning, expressie en (zelf)reflectie. Het creëren van een beeld van de scheidingssituatie zorgt voor helderheid en overzicht rond de scheiding.
Voor volwassenen is beeldende therapie/coaching bij uitstek geschikt om gevoelens te uiten die niet in woorden te vangen te zijn. Je bent vrij om alles op papier te zetten en om daarover iets te delen of juist niet. Ook geeft het werken met beelden inzicht in jezelf waar je in een gesprek niet bij komt.
Inzicht
Een verdiepend gesprek geeft inzicht in jezelf en de situatie rond de scheiding. Je voelt je niet langer hulpeloos aan de situatie overgeleverd, maar je creëert jezelf opnieuw!
Mijn Doelgroep:
Mijn specialisatie is het werken met gezinnen in een scheidingssituatie. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen die kampen met gedragsproblemen, taal-spraak problemen en kinderen die een gebeurtenis in hun leven niet goed kunnen verwerken.
Op welke signalen kun je als ouder letten:
* Is je kind brutaal of onredelijk boos op jou of je ex?
* Is je kind erg onzeker?
* Is je kind heel verdrietig en huilt het veel?
* Gaat het niet goed op school?
* Eet of slaapt je kind slecht?
Categorie:
Opvoeding
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën.
Als lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën hebben mijn cliënten bij een aanvullende verzekering meestal recht op een geheel of gedeeltelijke vergoeding. Neem contact op met jouw zorgverzekering over de mogelijkheden. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijzen. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Welkom bij:
Welkom bij van rups tot vlinder, coachpraktijk van Jennifer Weerman in Hilversum. Van rups tot vlinder biedt hulp bij rouwverwerking aan kinderen, jongvolwassenen, ouders en professionals.
Over mij:
Ik ben Jennifer Weerman, geboren in 1983 in Hilversum.
In de loop van de jaren maakte ik zelf ingrijpende dingen mee. Ik raakte al op vroege leeftijd bekend met verlies en rouw en de gevolgen daarvan. Zo had ik last van concentratieverlies op waardoor leren er niet gemakkelijker op werd.
Het positieve van de ervaringen die ik heb meegemaakt is dat ik gefascineerd raakte door rouw en rouwverwerking. Tijdens mijn studie SPW3 (leidster kinderopvang) schreef ik dan ook een eindscriptie met als onderwerp ‘Rouwverwerking bij kinderen’.
Tijdens mijn onderzoek voor deze scriptie werd ik mij bewust van wat ik wilde. Ik wilde meer leren over rouw en rouwverwerking en anderen helpen met de opgedane kennis. Tijdens mijn vervolgopleiding SPW4 (activiteitenbegeleiding) zette ik als eindopdracht een workshop neer in het teken van omgaan met rouw in kinderopvang, gehandicaptenzorg en bejaardenzorg.
Tijdens beide opleidingen werkte ik als oproepkracht in de zorg, daar kwam ik in aanraking met ouderen die te maken hadden gekregen met vroegtijdig overlijden van hun kinderen. Wat hun bond: de wens dat er iemand voor hen, en voor de overige kinderen in het gezin was geweest om hun bij dit verlies te begeleiden. Door dit werk werd ik steeds meer bewust van mijn droom.
Ik volgde na de SPW4 eerst een opleiding in de zorg en uiteindelijk ben ik verder gegaan met de opleiding HBO pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Daarnaast ben ik de opleidingen kindercoaching en kinderpsychologie gaan volgen bij Laudius. Tegelijkertijd startte ik mijn praktijk Van rups tot vlinder.
In de praktijk Van rups tot vlinder kan ik alles kwijt wat ik heb geleerd tijdens mijn verschillende opleidingen, maar niet in de laatste plaats mijn eigen verlieservaringen. De kinderen en ouders die bij mij in de praktijk komen, plukken hier de vruchten van. Doordat ik hen mag begeleiden en doordat ik mijn kennis en ervaring via lezingen en workshops mag verspreiden.
http://vanrupstotvlinder.nl/over-mij/
Mijn werkwijze:
Mijn begeleiding verschilt per vraag. Niet voor alle kinderen is ‘praten over’ even gemakkelijk. Daarom maak ik veel gebruik van creatieve werkvormen. Denk aan schrijven, tekenen, schilderen, kleien, knutselen of het maken van muziek. Via deze manier van werken, lukt het kinderen vaak wel om gevoelens en emoties te uiten en los te laten.
Ik kan niet vooraf bepalen hoeveel gesprekken nodig zijn, dit is afhankelijk van de hulpvraag.
Is het niet mogelijk om naar mijn praktijk te komen, dan vindt de begeleiding desgewenst bij jullie thuis plaats.
http://vanrupstotvlinder.nl/werkwijze/
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot en met 18 jaar, hun ouders en professionals die te maken hebben met allerlei vormen van rouwverwerking.
Wanneer u zich aanmeld als professional. Komen hier uw gegevens te staan. Meld u snel en gratis aan!
via Aanmelden als Professional.
TwinkelCoach & Co helpt door coaching en communicatie kinderen, jongeren en volwassenen hun twinkel terug te vinden. Dit niet alleen als KinderCoach, JongerenCoach, VolwassenenCoach, Gezinscoach, OpvoedCoach en CommunicatieCoach, maar ook door het geven van lezingen, groepstrainingen, workshops en speciale programma’s voor overgewicht, rouw en echtscheiding. Daarnaast biedt TwinkelCoach & Co nu ook de ik leer leren training en de brugklastraining en de Rots en Watertraining aan.
Heeft je kind of jijzelf last van twinkeldieven, zoals:
Faalangst of een negatief zelfbeeld
Verlegen of onzeker zijn
Pesten of gepest worden
Moeite hebben met het maken van vrienden
Verdrietig zijn
Boos zijn of moeite hebben met uiten van gevoelens
Overgewicht
Verdriet door rouw of een echtscheiding
AD(H)D
Hoogbegaafdheid
Hooggevoelighied/hoogsensitiviteit
TwinkelCoach & Co wil dat je sprankelt, je krachtig voelt, plezier en zelfvertrouwen hebt.
Het gevoel dat jij goed bent om wie je bent. Dat je er mag zijn en dat je blij bent met jezelf!
Niemand hoeft jou, ouder of verzorger van een of meer kinderen, te vertellen wat je moet doen.
Jij weet zelf al wat je ‘moet’ doen. Toch is het soms het fijn om met een onafhankelijk iemand van buitenaf, die geen oordeel over jou of je gezin heeft, te praten over wat jou bezighoudt.
Iemand met wie je in vertrouwen praat over jouw problemen met het opvoeden en de twinkel die je daardoor dreigt kwijt te raken. Zo iemand is Twinkelcoach & Co.
Over mezelf:
Ik, Marjo van Anholt-Carels, ga in alle rust en vertrouwelijkheid samen met jou op zoek naar manieren om de twinkel in jezelf terug te vinden.
Werkwijze:
Wat ik doe om dit doel te bereiken, hangt helemaal af van het soort hulpvraag en wie ik voor mij tref. Voor ouders en verzorgers hanteer ik natuurlijk andere technieken dan voor een kind van vier of een jongere van zestien jaar. Om te ontdekken wat de twinkeldief is en hoe we jouw twinkel terug kunnen vinden, ga ik als volgt te werk:
Eerst maken we telefonisch kennis;
Als dit bevalt, plannen we een intakegesprek in. Gaat het om je kind, dan ben jij daar als vanzelfsprekend bij;
Tijdens de intake stellen we samen de hulpvraag vast;
Vervolgens gaan we het coaching traject in. Dit Kan 1 sessie zijn, maar soms zijn er wat meer nodig. Het maximale is 8. Iedere sessie duurt 45 minuten.
Gesprekslocatie
Een huiselijke situatie is het prettigst om met TwinkelCoach & Co aan de slag te gaan. Afhankelijk van jouw wensen gaan we bij jou of bij mij aan de keukentafel zitten. Betreft je hulpvraag je kind, dan adviseer ik je om de gesprekken altijd in een voor zijn of haar vertrouwde omgeving te laten plaatsvinden. Dat kan thuis zijn, maar ook bij opa en oma, de oppas of op school. Als het maar een plek is waar je kind zich veilig voelt en we van daaruit kunnen werken aan zijn of haar ontwikkeling.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die woonachtig zijn in de regio Kaatsheuvel, Loon op Zand, De Moer, Drunen, Tilburg, Heusden, Andel, Sprang-Capelle, Dongen of Waalwijk, neem dan contact op met TwinkelCoach & Co.
Ik ben geregistreerd bij:
Stibag
Zorgkaart4kids
Ik ben een regenboog, coaching & training
Weer lekker in je vel!
Als je niet lekker in je vel zit, wil je maar één ding: zo snel mogelijk wèl weer lekker in je vel zitten. Maar lekker in je vel zitten…? Hoe doe je dat? ‘Ik ben een regenboog’ helpt!
Individuele coaching voor jonge mensen
Problemen kunnen ervoor zorgen dat je het even niet meer weet. Je kunt er zelfs slecht van slapen. Of je piekert en wordt zomaar boos. Maken bepaalde situaties je angstig?
Individuele coaching bij ‘Ik ben een regenboog’ biedt inzicht en hulp bij o.a:
lagere weerbaarheid, hooggevoeligheid (HSP), pesten of gepest worden, extreme verlegenheid, je onbegrepen voelen, het heel druk in je hoofd hebben, een gebrek aan zelfvertrouwen en veel andere problemen waardoor je niet goed in je vel zit.
‘Ik ben een regenboog’ is gespecialiseerd in hooggevoeligheid, overprikkeling en burn-out.
Meer laagdrempelige hulp
Naast individuele coaching voor jonge mensen biedt ‘Ik ben een regenboog’:
- Training om kinderen weer in hun kracht te zetten
- Trainingen en workshops Persoonlijke Ontwikkeling voor volwassenen
- Lezingen
Over mezelf:
Aangenaam! Mijn naam is Renate Leeuwerke. Ik werk in mijn praktijk als individueel begeleider, kindercoach en trainer op het vlak van persoonlijke ontwikkeling.
Ik ben gediplomeerd Kindercoach. Deze opleiding heb ik gevolgd bij Sonnevelt Opleidingen. Bij ITAN heb ik een opleiding gevolgd als begeleider van Familieopstellingen. Dit is een techniek die ik gebruik om te kijken naar de context waarin de problematiek van de cliënt speelt. Verder ben ik gecertificeerd als NLP Practitioner.
Vanaf 2004 heb ik regelmatig cursussen gevolgd op het vlak van begeleiding, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Voordat ik mijn praktijk opzette, heb ik gewerkt in staffuncties op het financiële en analytische vlak.
Werkwijze:
We kunnen bij je thuis praten maar ook ergens anders, bijvoorbeeld in mijn praktijk. Het gaat erom dat we een plaats hebben waar jij je veilig en vertrouwd voelt. Onze gesprekken voeren we wekelijks of om de twee weken. Dit is afhankelijk van je vraag. Een gesprek duurt ongeveer zestig minuten. Na een wederzijdse kennismaking hebben we het over de situatie waar je mee zit. Dat kan alleen als er ook echt een klik is tussen jou en mij. We stellen aan het begin samen vast wat we willen bereiken met de begeleiding. We plaatsen dat doel als de pot goud aan het einde van de regenboog. En gaan van start. Gaandeweg zul je mooie dingen over jezelf ontdekken.
Mijn doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die graag een steuntje in de rug willen bij:
- Weerbaarheid
- Pesten / gepest worden
- Omgaan met Hooggevoeligheid (HSP)
- Verminderen van (Extreme) verlegenheid
- Vergroten van zelfvertrouwen
- Problemen waardoor mensen even niet goed in hun vel zitten
Ik ben geregistreerd bij:
KIWA-gecertificeerd / Mijn Keurmerk Toegelaten zorginstelling volgens WTZi (oftewel: AWBZ-erkend) Lid van samenwerkingsverband
Over jezelf: Ik ben Jorieke Kroeze – Meijners. Sinds 2011 begeleid ik kinderen met autisme in thuisprogramma’s met Contactgericht Spelen en Leren en Growing Minds. Ook heb ik ruimte ervaring met het werk als schaduw ondersteuner op scholen. Daarnaast werk ik sinds 2018 ook hooggevoelige kinderen (met een sterke wil). Ik ben rustig, open en maak graag contact door te spelen. Ik ben erg vindingrijk en kan tegen een stootje.
Werkwijze: Ik start altijd graag met een kennismakingsgesprek om de ouders en het kind te leren kennen. Zo kunnen we samen bekijken wat er nodig is en wat ik kan betekenen. Het begeleiden van de kinderen met autisme kan via het PGB. Ik kan frequent worden ingezet. Voor de hooggevoelige kinderen en hun ouders zijn er verschillende trainingen mogelijk.
Doelgroep: Hooggevoelige kinderen (met een sterke wil) van 1 t/m 12 jaar en hun ouders
Kinderen met autisme van 1 t/m 12 jaar.
Categorie: gezondheid, ontwikkeling, opvoeding
Geregistreerd: SKJ
Over mijzelf:
Mijn naam is Djoeke Nederend en sinds januari 2015 actief als Jeugd en kindercoach in Eibergen en omgeving.
Het ontbreken van laagdrempelige
ondersteuning bij het grootbrengen van kinderen heeft mij
zeer gemotiveerd om deze vorm van ondersteuning aan te bieden.
Daarnaast heb ik altijd een grote verbondenheid met kinderen gevoeld.
Ik respecteer ieder kind zoals hij/zij is. Hoe fijn is het om gewoon jezelf te kunnen zijn.
Mijn werkwijze:
We maken eerst kennis (dit kan eventueel ook telefonisch)
Kennismakingsgesprek is gratis.
Besluiten we beiden te starten met het coachingtraject dan zal een
intakegeprek ingepland worden. (Met 1 of 2 ouders en het kind)
Daarna volgt een gesprek met het kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kind zal dit een half uur tot een uur duren.
Om de kosten te beperken, werk ik voorlopig nog vanuit mijn eigen woning.
Ook is het mogelijk dat ik u thuis bezoek.
Afhankelijk van de situatie pas ik een werkvorm toe.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
•Kwaliteitenspel
•Touwtje, hoe geef jij je grenzen aan
•Coachee
•Bardo oefening
•Het G denken
•Tekenen
•Kids skills
•Stad van Axen
•Herinneringsboekje
•Visualisaties
•Delenwerk
•Rouwtijdslijn
Mijn Doelgroep:
Kinderen/Jongeren van 4 t/m ca. 20 jaar.
Faalangst, rouwverwerking, hoog sensitiviteit, angsten.
Begeleidingstraject voor ouder en kind tijdens echtscheiding situaties.
Categorie:Opvoeding en relatie.
Geregistreerd: –
Welkom bij: Ontspan hypnotherapie is gespecialiseerd is hypnose en VR trainingen. Inzetbaar bij angsten, stress, burnout chronische pijn, zelfvertrouwen issues, PDS en verwerkingsproblematiek. Een praktijk gericht op resultaat. De eerste stap is dat je alle informatie krijgt over hypnose: wat is het en wat is het vooral niet. Er zijn nl. veel misvattingen over hypnose. Je veilig voelen en goed geinformeerd zijn is een goede basis om een sessie aan te gaan. Dit kan aansluitend maar als je eerst de informatie wil laten bezinken dan kan dit ook.
Over jezelf: Mijn naam is Carla. Nadat ik zelf kennis had gemaakt met hypnose en de werking hiervan snapte ik niet dat niet veel meer mensen deze vorm van therapie kennen. Het resultaat een eigen praktijk Hypnotherapie.
Ik ben getrouwd heb 3 kinderen en doe dit werk met veel plezier en vind het prachtig om te zien hoe clienten baat hebben bij hypnose.
Ik werk met diercete hypnose, regressie, innerchild, parts therapie, hypno cell en medische hypnose. Complementair geef ik VR trainingen om angsten tegen te gaan.
Werkwijze: Elke sessie wordt op jouw wensen aangepast want we zijn immers allemaal verschillend. Echter is er altijd wel een basis: eerst krijg je alle informatie over hypnotherpie en of de VR training. Daarna gaan we je hoofddoel van de sessie bespreken. Vanuit daar starten we de sessie die 1,5 uur tot 2 uur kan duren. We gaan samen op zoek naar de probleemveroorzaker en dan daar het oplossen.
Doelgroep: Iedereen kan in hypnose! De VR trainingen zijn gericht op angsten.
Wie zie ik veel in de praktijk? Mensen met angsten, zelfbeeld, zelfvertrouwen. stress, PDS, burnout, chronische pijn.
Categorie: alternatieve geneeskunde
Geregistreerd: CAT GAT
Welkom in mijn praktijk voor individuele, relatie en gezinstherapie, waarbij de vraag om verandering, bewustwording, acceptatie en eigenheid centraal staat.
Vanuit warmte, persoonlijke aandacht, energie en Eigen Wijsheid, uitgaande van de eigen kracht, ervaringen, oplossingen en wens tot verandering.
Om een goede werkende therapie/coaching relatie op te kunnen bouwen is het belangrijk dat het wederzijds klikt.
Ik werk daarom met een oriënterend kennismakingsgesprek van 30 min, volgens afspraak
Tijdens dit gesprek besluiten we samen om al dan niet een werkrelatie aan te gaan.
Werken aan datgene wat je wilt behouden en aan wat je anders zou willen.
Over mezelf:
Ik ben Sil Hol
geboren op 11 juli 1969.
Vanaf april 1997 woon ik in Dordrecht, waar ik sinds 2007 ook mijn praktijk heb.
Na de basisopleidingen studeerde ik aan de Sociale Academie in Breda Maatschappelijk Werk.( Markendaal)
Nadat ik mijn PD in 1990 heb behaald, ben ik de inservice opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige gaan doen. (de B opleiding 1993-1997) Op Vrederust in Halsteren.
In 2005 ben ik afgestudeerd aan de Avans Hoge school In Breda als Verpleegkundige in de Maatschappelijke Gezondheidszorg,
Graad Bachelor of Nursing.
(Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige)
In februari 2010 heb ik aan het ISSOOH (Instituut voor Systeembenadering, Supervisie, Opleiding, Onderzoek-Holland) een erkend opleidingsinstituut volgens de eisen van de NVRG ( Nederlandse Vereniging voor Relatie en Gezinstherapie het theoretisch kader voor de voor intensieve systeemtherapie behaald.
Sinds augustus 2012 ben ik geregistreerd als erkend relatie en gezinstherapeut volgens de eisen van de Nederlandse Vereniging voor Relatie en Gezinstherapie. (zie http://www.nvrg.nl)
Naast de jarenlange ervaring met individuele-, relatie ,- en gezinsbehandelingen, zowel in mijn praktijk als in de GGZ, zowel met volwassen als met kinderen heb ik ruime ervaring in het coachen (werkgerelateerd in samenhang met persoonlijke groei en ontwikkeling) en geef ik trainingen/supervisie aan collega’s en les aan de HBO Toegepaste Psychologie als praktijkdocent. (Davinci Dordrecht)
Ik ben enthousiast, gepassioneerd over mijn vak en denk graag buiten de bestaande kaders.
Graag zoek ik de samenwerking met andere collega’s op om scherp te blijven en om een zo compleet mogelijk aanbod aan te kunnen bieden.
Voor het behalen en behouden van de diverse beroepsregistraties, blijf ik me ontwikkelen en bijscholen.
Gevolgde bijscholingen oa zijn:
EMDR zowel enkelvoudig als meervoudige trauma’s
Emotionally focused therapy EFT (veilig verbinden, Sue Johnson)
Taal erbij (contextuele benadering) De Kontekst Amsterdam.
Basisopleiding schematherapie (50 uur) instituut Hannie van Genderen
Aandachtsfunctionaris Huiselijk geweld en Kindermishandeling
Daarnaast ben ik moeder van 4 geweldige kinderen en getrouwd met een warme, innemende en creatieve man (Nathan Knip ), waarmee ik regelmatig samenwerk (www.effectievetherapiedordrecht.nl)
Niets hoeft onmogelijk te zijn en onmogelijk is niets
Belangrijke links met aanvullende informatie.
http://www.effectievetherapie.nl
http://www.dekontekst.nl
methodiek een taal erbij.
Werkwijze:
Ik ga ervan uit dat een individu (een probleem of gebeurtenis) nooit op zich zelf staat maar altijd in interactie is met zijn of haar omgeving, achtergrond, culturele verschillen, dromen, waardes, normen, verwachtingen etc.
Soms loop je vast in je dagelijkse dingen en raak je uit balans.
Ontwikkel je klachten die je belemmeren, vaak hebben deze klachten ook te maken met de omgeving/situatie waarin je leeft.
Relaties, gezin (van herkomst), werk omgeving en anderen verbindingen vormen een systeem.
Klachten van de een worden beïnvloed door de anderen in het systeem en visa versa.
De gesprekken richten zich zowel op de aangemelde problematiek als op de relaties en reactiepatronen in de relatie/het gezin. De ervaringen die je eerder hebt opgedaan.
Dit kan zowel in individuele gesprekken als in gesprekken in het systeem.
Het gezin met kinderen of in de partnerrelatie.
Mensen overwinnen problemen eerder, als anderen die belangrijk voor hen zijn daaraan meewerken.
Wanneer een individuele behandeling te weinig resultaat oplevert, kan de therapie in een stroomversnelling komen door iemands omgeving bij de behandeling te betrekken.
Als relatie- en gezinstherapeut ga ik een werkrelatie aan met alle betrokken in het systeem.
Dit betekent een ‘meervoudige partijdige”opstelling.
Hierbij gaat het niet alleen om de aangemelde cliënt maar om ieders verhaal en ervaring.
In onderlinge samenspraak wordt gezocht naar manieren om problemen beter te hanteren en hinderende reactiepatronen te herkennen en te doorbreken.
Hanteren van verlieservaringen.
Zo wordt een ieder zich bewust van de onderlinge reacties en beseft welke invloed ze op op elkaar hebben.
Uitgaande van de kracht van de persoon/ het systeem en deze versterken.
Warme persoonlijke aanpak, waarbij er ruimte is voor het vertellen van je eigen verhaal.
Objectief, directief, interactief en op basis van respect, gelijkwaardigheid en openheid.
Doelgroep:
Hedendaagse relaties , echtparen, bioculturen, gezinnen, individuen, volwassen, adolescenten en kinderen relatietherapie
Ik ben geregistreerd als:
NVPA en NVRG
BIG geregistreerd als verpleegkundige
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Freecare, een kleinschalige zorg instelling voor iedereeen die is aangewezen op de WMO /PGB en AWBZ. Heeft u behoefte aan dagbesteding, individuele begeleiding, thuiszorg, opvang . Noemt U het maar op.
Freeware ontzorgt op allerlei manieren, stel U vraag en wij zullen die invullen.
Begonnen als ZZP , zijn we nu uitgegroeid tot een volwaardige instelling, onze persoonlijke zorg en aandacht staan goed bekend, Wij nemen de tijd en niks is voor ons te gek.
Over onszelf:
Onze medewerkers zijn alle tussen de 30 en 50 , daarnaast zijn wij erkend leerbedrijf voor alle niveau’s in de zorg.
Meld U aan via de website , of bel 0642538670. Wij komen binnen 24 uur bij U langs om in gesprek met U te bespreken welke hulp U nodig heeft.
Doelgroep:
Iedereen vanaf 18 jaar vallende onder de WMO/AWBZ/PGB, in de regio groot alkmaar tot de gehele regio Zaanstreek Waterland
Werkwijze:
Dagbesteding, indiviuele begeleiding, maatwerk, mantelondersteuning
Alkmaar
bergen
castricum
heerhugowaard
langedijk
Graft
De rijp,
midden beemster,
zuidoost beemster
stompetoren.
Heillo
zaandam
edam
Volendam
purmerend
monnickendam
Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
In deze praktijk kun je terecht voor zeer diverse problemen, van overspannen, tot studieproblemen, van slaapproblemen tot relatiecrisis.
Voor iedereen wordt een behandelplan op maat gemaakt en kan er middels de integratieve therapie benadering gekozen worden bij de aanpak die voor jou de verandering gaat opleveren die je nodig hebt.
Over mij:
Mijn naam is Amira Goos en ik heb sinds 2007 mijn eigen praktijk voor psychotherapie en coaching.
In eerste instantie heb ik Biologie gestudeerd. Mijn specialisatie was gedrag (ethologie), want het zoeken naar verklaringen omtrent gedrag (van dier en mens) heeft mij altijd geïntrigeerd. Het voelde echter nog incompleet en in 2003 ben ik begonnen met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam. Dit gaf mij de mogelijkheid om samen met mensen te werken en mensen te kunnen begeleiden in hun persoonlijke weg; van daar waar iemand mee worstelt naar groei en ontwikkeling.
In 2008 rondde ik de Masterclass af, waarmee ik mijn European Certificate of Psychotherapy (ecp) behaalde.
Ik vind veel voldoening in begeleiden van mensen en het zien van iemands ontwikkelingsproces.
Mijn werkwijze:
Als integratief therapeut ga ik uit van een geïntegreerd en compleet mensbeeld, waarbij lichaam, gevoel, denken en gedrag samen je welbevinden bepalen. Om met dit complete mens-zijn aan de slag te kunnen, maakt de integratieve psychotherapie gebruik van verschillende therapie-stromingen. Hierdoor kan de cliënt de therapievorm gebruiken die voor hem/haar het beste werkt.
Naast denken en doen (cognitie en gedrag), komen dus ook voelen, lichaam en zingeving (emotie, somatiek en spiritualiteit) aan bod.
Voor ieder uniek mens, met zijn persoonlijke vraag, wordt dus een eigen plan gemaakt en eigen proces gevolgd.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen
Mensen die begeleiding zoeken op het gebied van werk, studie, relatieproblemen e.a.
Mensen die vastlopen, doordat ze somber zijn, worstelen met veranderingen in hun leven en op zoek zijn naar persoonlijke groei en een grotere mate van welzijn.
Categorie:
Ontwikkeling, gezondheid en relatie
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de VIT (vereniging van integraal Therapeuten) en de NAP (Nederlandse Associatie voor Psychotherapie), als European Psychotherapist.
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Iedereen maakt het één en ander mee in z’n leven. Dat vormt je en draag je je leven lang mee.
Dat maakt ieder mens prachtig en uniek.
Het wordt een stuk minder prachtig wanneer je ontdekt, dat een bepaalde emotie of ervaring je belemmert om het leven te leven zoals jij dat wilt. Of om de keuzes te maken die jij wilt. Je wilt wel vooruit, maar kunt of durft niet.
Dan is psychodynamische coaching dé manier om tot een oplossing te komen. Door goed naar je te luisteren én te kijken, help ik je om tot de kern te komen. En van daaruit begeleid ik je in jouw tempo naar jouw oplossing. Een prachtig stukje zorg op maat.
Geen symptoombestrijding dus, maar vanuit de kern naar de oplossing en … vooruit!
Interesse? Neem dan contact op en … Avance!
Over mezelf:
Ik ben Marjolein van der Wildt-Romeijn. In 2012/2013 deed ik de opleiding tot Professioneel Psychodynamisch Coach. En sinds 1 mei 2013 heb ik mijn eigen praktijk Avance Coaching in Ede, waarmee ik met veel liefde en enthousiasme aan de weg timmer.
Ik zou nu een heel verhaal kunnen houden over wie ik ben, wat ik zoal gedaan heb en wat ik nu doe, maar dat staat ook allemaal op mijn website.
Dus ben je nieuwsgierig of heb je behoefte aan meer informatie over mij of mijn praktijk? Neem dan eens een kijkje op mijn website http://www.avancecoaching.nl.
Werkwijze:
Psychodynamische coaching:
‘Dynamica’ betekent ‘energie door beweging’. Als psychodynamisch coach zet ik cliënten psychisch, en vaak ook fysiek, in beweging. Hierdoor gaat er weer energie stromen en komen cliënten zelf op het juiste moment tot de juiste oplossing.
Op deze manier begeleid ik cliënten in het stellen en bereiken van hun persoonlijke of professionele doel.
Het coachen vindt plaats in een veilige, prettige omgeving. Mijn begeleiding is persoonlijk, open, nuchter en direct en kenmerkt zich door hartelijkheid en humor.
Binnen mijn praktijk werk ik o.a. met technieken als:
– NLP (Neurolinguïstisch Programmeren)
– Mindfulness
– Assen van Verandering
– Kernkwaliteitenkwadrant
– Provocatief coachen
– Familie/organisatie-opstellingen.
Doelgroep:
Iedereen die ergens op vastloopt in zijn/haar leven en daar wat aan wil veranderen.
Denk bijvoorbeeld aan:
– het vergroten van zelfkennis/zelfvertrouwen.
– psychosomatische klachten (lichamelijke klachten waar geen medische verklaring voor is)
– het aanleren/aanscherpen van vaardigheden.
– het structuur brengen in (nieuwe) verantwoordelijkheden.
– wanneer iemand behoefte heeft aan een klankbord. (denk aan iemand in een solistische
functie of die zich ‘op eenzame hoogte’ bevindt)
Praktische voorbeelden zijn o.a.:
– angst (voor bijvoorbeeld de tandarts, autorijden of vliegen, maar ook
examenvrees/faalangst)
– acceptatie van bijvoorbeeld een ziekte of situatie
– hoofdpijn, nek- en rugklachten, e.d. waar geen medische verklaring voor is
– ‘vol’ hoofd
– burn-out
– relatieproblemen, zowel privé als op de werkvloer
– leren beter te communiceren met jezelf en met anderen
– leren beter prioriteiten te stellen
– stoppen met roken
– beginnen met afvallen
– hoogsensitiviteit (HSP)
– scheiding
– rouwverwerking
– reorganisatie binnen een bedrijf/afdeling
– etc.
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).