ZorgSterren zijn mensen die uw zorg als beginpunt van hun werk zien. U heeft uw persoonlijke zorgwensen en zorgvragen.
Werkwijze:
ZorgSterren werken vanuit deze wensen en vragen en geven u de gekwalificeerde sterrenzorg die u wil. Zij doen dit op een manier waardoor u uw persoonlijke leven kan behouden, verbeteren of versterken! U krijgt geen zorg opgelegd die u niet wil. ZorgSterren staan altijd voor u klaar op een manier die bij u past. Dat maakt ZorgSterren ZorgSterren !
Doelgroep:
thuiszorg, mantelzorg, netwerkzorg, buurtzorg, huishoudelijkezorg gezinszorg, opvoedingsondersteuning, jeugdzorg, kindercoaching, ouderenzorg, persoonsgebondenzorg, pleegzorg, eigenkrachtondersteuning, zorgbemiddeling, zorgbegeleiding thuishulp, maat(jes)zorg, netwerkzorgcoaching, buddyzorg.
In deze praktijk kun je terecht voor zeer diverse problemen, van overspannen, tot studieproblemen, van slaapproblemen tot relatiecrisis.
Voor iedereen wordt een behandelplan op maat gemaakt en kan er middels de integratieve therapie benadering gekozen worden bij de aanpak die voor jou de verandering gaat opleveren die je nodig hebt.
Over mij:
Mijn naam is Amira Goos en ik heb sinds 2007 mijn eigen praktijk voor psychotherapie en coaching.
In eerste instantie heb ik Biologie gestudeerd. Mijn specialisatie was gedrag (ethologie), want het zoeken naar verklaringen omtrent gedrag (van dier en mens) heeft mij altijd geïntrigeerd. Het voelde echter nog incompleet en in 2003 ben ik begonnen met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam. Dit gaf mij de mogelijkheid om samen met mensen te werken en mensen te kunnen begeleiden in hun persoonlijke weg; van daar waar iemand mee worstelt naar groei en ontwikkeling.
In 2008 rondde ik de Masterclass af, waarmee ik mijn European Certificate of Psychotherapy (ecp) behaalde.
Ik vind veel voldoening in begeleiden van mensen en het zien van iemands ontwikkelingsproces.
Mijn werkwijze:
Als integratief therapeut ga ik uit van een geïntegreerd en compleet mensbeeld, waarbij lichaam, gevoel, denken en gedrag samen je welbevinden bepalen. Om met dit complete mens-zijn aan de slag te kunnen, maakt de integratieve psychotherapie gebruik van verschillende therapie-stromingen. Hierdoor kan de cliënt de therapievorm gebruiken die voor hem/haar het beste werkt.
Naast denken en doen (cognitie en gedrag), komen dus ook voelen, lichaam en zingeving (emotie, somatiek en spiritualiteit) aan bod.
Voor ieder uniek mens, met zijn persoonlijke vraag, wordt dus een eigen plan gemaakt en eigen proces gevolgd.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen
Mensen die begeleiding zoeken op het gebied van werk, studie, relatieproblemen e.a.
Mensen die vastlopen, doordat ze somber zijn, worstelen met veranderingen in hun leven en op zoek zijn naar persoonlijke groei en een grotere mate van welzijn.
Categorie:
Ontwikkeling, gezondheid en relatie
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de VIT (vereniging van integraal Therapeuten) en de NAP (Nederlandse Associatie voor Psychotherapie), als European Psychotherapist.
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Van betekenis
Je werkt zelf aan je herstel. Daar waar je professionele begeleiding nodig hebt, zijn wij er voor je. Om mee te doen en mee te tellen, zo veel en zo goed als dat gaat.
RIBW Groep Overijssel begeleidt (psychisch) kwetsbare mensen en hun netwerk. Meedoen en meetellen in de samenleving, zoveel en zo goed als dat gaat. Daarvoor wil RIBW GO van betekenis zijn.
Freecare, een kleinschalige zorg instelling voor iedereeen die is aangewezen op de WMO /PGB en AWBZ. Heeft u behoefte aan dagbesteding, individuele begeleiding, thuiszorg, opvang . Noemt U het maar op.
Freeware ontzorgt op allerlei manieren, stel U vraag en wij zullen die invullen.
Begonnen als ZZP , zijn we nu uitgegroeid tot een volwaardige instelling, onze persoonlijke zorg en aandacht staan goed bekend, Wij nemen de tijd en niks is voor ons te gek.
Over onszelf:
Onze medewerkers zijn alle tussen de 30 en 50 , daarnaast zijn wij erkend leerbedrijf voor alle niveau’s in de zorg.
Meld U aan via de website , of bel 0642538670. Wij komen binnen 24 uur bij U langs om in gesprek met U te bespreken welke hulp U nodig heeft.
Doelgroep:
Iedereen vanaf 18 jaar vallende onder de WMO/AWBZ/PGB, in de regio groot alkmaar tot de gehele regio Zaanstreek Waterland
Werkwijze:
Dagbesteding, indiviuele begeleiding, maatwerk, mantelondersteuning
Alkmaar
bergen
castricum
heerhugowaard
langedijk
Graft
De rijp,
midden beemster,
zuidoost beemster
stompetoren.
Heillo
zaandam
edam
Volendam
purmerend
monnickendam
Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Zorg voor Geluk.
Ieder leven verdient geluk! Zorg voor Geluk staat voor begeleiding vanuit dat motto. Na de primaire levensbehoeften is namelijk niets belangrijker dan geluk. Ben je gelukkig, dan kan je meer, wil je meer, durf je meer, enzovoort. En andersom: alles wat je doet draait direct of indirect om geluk, van jezelf of van een ander.
Zorg voor Geluk staat ook voor begeleiding zonder gedoe. Gewoon goede begeleiding voor een fatsoenlijke prijs dus.
Wie ben ik:
Mijn naam is Matthijs Wolthers. Geboren in 1980 in het mooie Twente en voor mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening naar de provincie Utrecht verhuisd, waar ik al snel ging samenwonen met mijn vriend Maarten. Momenteel wonen wij in het dorpje Baambrugge, in het uiterste noordwesten van Utrecht. Tijdens en na mijn studie ontdekte ik steeds meer dat mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie mij telkens weten te raken. Met name de jeugd raakte een gevoelige snaar en ik merkte dat ik snel in contact kwam en het vertrouwen kreeg van de jongeren met wie ik in contact kwam. Daardoor werd ik gedreven om hen te helpen bij alle struikelblokken die het leven in het algemeen en het leven met autisme in het bijzonder meebrengen. In 2009 ben ik begonnen met mijn eigen bedrijfje: Zorg voor Geluk.
Werkwijze:
Wanneer iemand met een begeleidingsvraag bij mij komt maak ik allereerst een afspraak voor een kennismaking. Tijdens die afspraak kan ik horen wat de vraag is, vertellen wat ik kan bieden en merkt iedereen ook of er een goede klik is. Afhankelijk van die klik en of ik de juiste hulp kan bieden bied ik aan het einde van dat gesprek een zorgovereenkomst aan.
Veel van mijn werk is vraaggericht: je komt met mij met bijvoorbeeld een angst, onvermogen of zelfstandigheidsvraag en ik stippel met jou een weg uit waarin je je vraag kan beantwoorden. Daarnaast ben ik je luisterend oor en de persoon die naast je staat op moeilijke momenten.
Mijn doelgroep:
Mensen met autisme (ook Asperger en PDD-NOS) en een normaal tot hoog verstandelijk vermogen, met name jeugd tussen 7 en 24 jaar. Daarnaast heb ik ook ervaring met ADD/ADHD en sta ik open voor hulpvragen op dat vlak.
Ouders kunnen bij mij coaching vragen, al dan niet in combinatie met begeleiding voor hun kind.
Waar ben ik geregistreerd:
Helemaal nergens, behalve de Kamer van Koophandel. In de huidige wildgroei van beroepsorganisaties en keurmerken kost een registratie mij veel geld en tijd, terwijl ik volgend jaar misschien wel weer hele andere registraties wil. Om dat te bekostigen zou mijn tarief flink omhoog moeten. Ik kies ervoor om mijn tarief laag te houden en mijn aandacht te besteden aan de mensen om wie het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaliteit bied: ik kan alle relevante papieren (VOG, VAR-WUO, diploma HBO-SPH, registratie KvK) overleggen, houd me op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn vakgebied middels tijdschriften en internet en verdiep me telkens weer in autisme via boeken en lezingen. Daarnaast zit ook verdere scholing in de planning in de loop van 2015.
Over jezelf: Ik ben Jorieke Kroeze – Meijners. Sinds 2011 begeleid ik kinderen met autisme in thuisprogramma’s met Contactgericht Spelen en Leren en Growing Minds. Ook heb ik ruimte ervaring met het werk als schaduw ondersteuner op scholen. Daarnaast werk ik sinds 2018 ook hooggevoelige kinderen (met een sterke wil). Ik ben rustig, open en maak graag contact door te spelen. Ik ben erg vindingrijk en kan tegen een stootje.
Werkwijze: Ik start altijd graag met een kennismakingsgesprek om de ouders en het kind te leren kennen. Zo kunnen we samen bekijken wat er nodig is en wat ik kan betekenen. Het begeleiden van de kinderen met autisme kan via het PGB. Ik kan frequent worden ingezet. Voor de hooggevoelige kinderen en hun ouders zijn er verschillende trainingen mogelijk.
Doelgroep: Hooggevoelige kinderen (met een sterke wil) van 1 t/m 12 jaar en hun ouders
Kinderen met autisme van 1 t/m 12 jaar.
Categorie: gezondheid, ontwikkeling, opvoeding
Geregistreerd: SKJ
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Ik help sensitieve ouders bewust en ontspannen omgaan met hooggevoeligheid in de opvoeding waardoor de rust & de harmonie terugkeert in het gezin.
Specialist in hooggevoeligheid, Master Healer en Intuitief Coach
Doelgroep:
Hooggevoelige ouders en kinderen
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
Iedereen maakt het één en ander mee in z’n leven. Dat vormt je en draag je je leven lang mee.
Dat maakt ieder mens prachtig en uniek.
Het wordt een stuk minder prachtig wanneer je ontdekt, dat een bepaalde emotie of ervaring je belemmert om het leven te leven zoals jij dat wilt. Of om de keuzes te maken die jij wilt. Je wilt wel vooruit, maar kunt of durft niet.
Dan is psychodynamische coaching dé manier om tot een oplossing te komen. Door goed naar je te luisteren én te kijken, help ik je om tot de kern te komen. En van daaruit begeleid ik je in jouw tempo naar jouw oplossing. Een prachtig stukje zorg op maat.
Geen symptoombestrijding dus, maar vanuit de kern naar de oplossing en … vooruit!
Interesse? Neem dan contact op en … Avance!
Over mezelf:
Ik ben Marjolein van der Wildt-Romeijn. In 2012/2013 deed ik de opleiding tot Professioneel Psychodynamisch Coach. En sinds 1 mei 2013 heb ik mijn eigen praktijk Avance Coaching in Ede, waarmee ik met veel liefde en enthousiasme aan de weg timmer.
Ik zou nu een heel verhaal kunnen houden over wie ik ben, wat ik zoal gedaan heb en wat ik nu doe, maar dat staat ook allemaal op mijn website.
Dus ben je nieuwsgierig of heb je behoefte aan meer informatie over mij of mijn praktijk? Neem dan eens een kijkje op mijn website http://www.avancecoaching.nl.
Werkwijze:
Psychodynamische coaching:
‘Dynamica’ betekent ‘energie door beweging’. Als psychodynamisch coach zet ik cliënten psychisch, en vaak ook fysiek, in beweging. Hierdoor gaat er weer energie stromen en komen cliënten zelf op het juiste moment tot de juiste oplossing.
Op deze manier begeleid ik cliënten in het stellen en bereiken van hun persoonlijke of professionele doel.
Het coachen vindt plaats in een veilige, prettige omgeving. Mijn begeleiding is persoonlijk, open, nuchter en direct en kenmerkt zich door hartelijkheid en humor.
Binnen mijn praktijk werk ik o.a. met technieken als:
– NLP (Neurolinguïstisch Programmeren)
– Mindfulness
– Assen van Verandering
– Kernkwaliteitenkwadrant
– Provocatief coachen
– Familie/organisatie-opstellingen.
Doelgroep:
Iedereen die ergens op vastloopt in zijn/haar leven en daar wat aan wil veranderen.
Denk bijvoorbeeld aan:
– het vergroten van zelfkennis/zelfvertrouwen.
– psychosomatische klachten (lichamelijke klachten waar geen medische verklaring voor is)
– het aanleren/aanscherpen van vaardigheden.
– het structuur brengen in (nieuwe) verantwoordelijkheden.
– wanneer iemand behoefte heeft aan een klankbord. (denk aan iemand in een solistische
functie of die zich ‘op eenzame hoogte’ bevindt)
Praktische voorbeelden zijn o.a.:
– angst (voor bijvoorbeeld de tandarts, autorijden of vliegen, maar ook
examenvrees/faalangst)
– acceptatie van bijvoorbeeld een ziekte of situatie
– hoofdpijn, nek- en rugklachten, e.d. waar geen medische verklaring voor is
– ‘vol’ hoofd
– burn-out
– relatieproblemen, zowel privé als op de werkvloer
– leren beter te communiceren met jezelf en met anderen
– leren beter prioriteiten te stellen
– stoppen met roken
– beginnen met afvallen
– hoogsensitiviteit (HSP)
– scheiding
– rouwverwerking
– reorganisatie binnen een bedrijf/afdeling
– etc.
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Anno Duiverman
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Zorgondernemers Twente stelt zich breed op ten aanzien van opdrachtgevers. Overal zijn mensen te vinden die op de één of andere manier aangewezen zijn op begeleiding of ondersteuning. Zorgondernemers Twente is hierbij de aangewezen partij. Onze professionals zijn goed opgeleid en beschikken over ruime en relevante werkervaring. Alle professionals hebben hart voor mensen en voor organisaties. Wij zullen er altijd naar streven om alle belanghebbenden zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Over mij:
De professionals (leden) van de coöperatie Zorgondernemers Twente werken intensief samen om adequaat in te kunnen spelen om de cliënt de juiste begeleiding te leveren die via de kortste en beste weg leidt naar het gewenste resultaat. Wij profiteren van elkaars kennis en ervaring en stemmen de hulpvraag op elkaar af. Uiteraard altijd in het belang van de cliënt en de opdrachtgever.
Mijn werkwijze:
Korte lijnen & snel aan de slag
Bij algemene vragen kunt u het volgende telefoonnummer bellen: 06-48463608, kunt u via e-mail uw vraag stellen: info@zorgondernemers-twente.nl, of via ons contactformulier contact opnemen. Vermeld in alle gevallen wel altijd duidelijk uw naam en telefoonnummer.
Aanmeldingsprocedure
De aanmelding kan op diverse manieren plaatsvinden: via u, de huisarts of via de contactpersoon van de gemeente. Binnen 2- 5 dagen na aanvraag (afhankelijk van de urgentie) zal een intakegesprek plaatsvinden. Het gesprek vindt plaats bij u thuis of desgewenst op een andere locatie.
Begeleidingsplan voor mensen in het kader van de nieuwe WMO 2015 of Jeugdwet
Samen met de cliënt en eventuele familie wordt er een begeleidingsplan opgesteld. Bij minderjarigen is er altijd een ouder of vaste verzorger aanwezig. Het plan vormt de basis van de begeleiding. In het plan worden de persoonlijke gegevens, diagnose en persoonsbeschrijving, begeleidingsafspraken en doelen van de cliënt opgenomen. Hierin zal ook beschreven staan hoe er door u als cliënt aan de doelen dient te werken en welke begeleiding u hierbij krijgt.
Er vindt altijd een kennismaking plaats. Zorgondernemers Twente werkt met een plan die door beide partijen ondertekend wordt. Gedurende de begeleiding zal het begeleidingplan, manier van werken en de voortgang besproken worden en gaan we kijken of dit plan tussendoor bijgesteld moet worden. Elke begeleider heeft een eigen manier van werken. Wij vinden het belangrijk dat u een klik heeft met de begeleider en dat de werkwijze bij u past.
Begeleidingsovereenkomst
Naast het begeleidingsplan zal de cliënt en de begeleider een overeenkomst ondertekenen. Hierin staan alle rechten en plichten voor beide partijen. De overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd ondertekend, maar kan tussentijds worden opgezegd.
Dagen en tijden
Onze begeleiding kan in overleg met u als cliënt. Dit is afhankelijk van de hulpvraag en de eventuele indicatie die gesteld is door de contactpersoon van de gemeente. Wij werken flexibel en houden zoveel als mogelijk rekening met uw wensen. Omdat wij met andere professionals samenwerken, is er altijd iemand aanwezig waar u op terug kunt vallen.
Locatie
De begeleiding kan plaatsvinden bij u thuis, op school, op het werk of elders waar de begeleiding gewenst is. De hulpvraag is hier leidend in.
Privacy en vertrouwelijke informatie
De belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens zijn vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Als Zorgondernemers Twente houden wij ons aan deze wet en gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en het vertrouwen wat u in ons stelt.
Soms is het in uw eigen belang om informatie met uw huisarts of andere betrokkenen te delen. Wij zullen dit altijd eerst met u bespreken en uitleggen waarom wij dat noodzakelijk vinden.
Een uitgebreid overzicht vindt u onder het kopje: Privacybeleid
Tevredenheid
Wij controleren periodiek hoe onze dienstverlening wordt ervaren door de cliënt en door de opdrachtgever. Wij vragen bijvoorbeeld na hoe een cliënt het intakegesprek heeft ervaren en hoe de voortgang verloopt. Door de informatie die wij krijgen, kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.
Mijn Doelgroep:
Zorgondernemers Twente kan begeleiding of ondersteuning bieden aan diverse doelgroepen
Mensen die moeite hebben of problemen ondervinden op het gebied van:
zelfstandig wonen
het opbouwen van dagritme (bijvoorbeeld opstaan, maaltijden (voor-)bereiden, school, sport, toeleiding naar werk)
het (voor)bereiden van een gezonde en lekkere maaltijd
verslavingsproblematiek
zelfstandig wonen (begeleiding bij praktische vaardigheden)
financiële zaken regelen (rondkomen, inzicht in schulden, eventueel afspraken maken met schuldeisers, kasboekje bijhouden)
moeite met leren
organisatie en planning van studie
het ontdekken en toepassen van de juiste leertechnieken gedurende een opleiding
informatieverwerking bij beelddenkers
opbouwen en onderhouden van sociale contacten
gedrag
oriëntatie op mogelijkheden m.b.t. scholing of werk
functioneren op de werkvloer (jobcoaching)
Gezinnen die begeleiding of ondersteuning behoeven op het gebied van:
huiselijk geweld
financiële zaken (niet rond kunnen komen met de inkomsten, schulden)
complexe situaties waarbij de opvoeding niet vanzelfsprekend verloopt
autismegerelateerde problematiek
Mensen die door de wet strafbaar zijn gesteld:
hulp bij het maken van een nieuwe start in de maatschappij
hulp bij het zoeken van werk (solliciteren, ondersteuning bij bemiddeling naar werk)
hulp bij het voorkomen van recidive
Werknemers die begeleiding of ondersteuning behoeven op het gebied van:
Re-integratie 1e of 2e spoor
Outplacement
Loopbaanadvies
Jobcoaching
Categorie: Individuele begeleiding & coaching
Geregistreerd:
JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596