Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Emotionele en psychische problemen, het weer in je kracht willen komen, transformatieprocessen als gevolg van hormonale problematiek.
Over mezelf:
Ik ben Marijke Brouwers (1959, na een burn-out besloot ik mijn leven ingrijpend te veranderen: ik volgde mijn hart en koos voor een opleiding tot psychodynamisch therapeut en specialiseerde me in veranderprocessen voor vrouwen in de overgang.
Inmiddels werk ik met vrouwen en mannen vanaf 16 jaar met voornamelijk hormonale problematiek. Daarnaast bied ik – als gevolg van de hormonale veranderingen bij vrouwen in de overgang of andere hormonale problematiek – relatietherapie.
Naast mijn praktijk in Aarle-Rixtel werk ik ook als psychodynamisch therapeut & coach in de Vrouwenpoli in Boxmeer.
In deze poli geef ik geaccrediteerde bijscholingen over hormoongerelateerde problematiek aan complementair therapeuten. Daarnaast verzorg ik lezingen, workshops en voorlichtingsbijeenkomsten over hormoongerelateerde problematiek (meestal over de overgang).
Werkwijze:
Ik bied een pragmatische integrale aanpak die je verder helpt in je persoonlijke groei. Hiervoor gebruik ik diverse therapeutische en coachingstechnieken zoals:
Emotioneel Lichaamswerk
EMDR
Hypnotherapie
Innerlijk kind werk
Rationeel Emotieve Therapie
Regressietherapie
Voice Dialogue
Systemisch werk
Relatietherapie
Hechtingstherapie
Traumatherapie
& coachingstechnieken:
Assen van verandering
Communicatie technieken
Kernkwaliteiten
NLP
Provocatieve coaching
Doelgroep:
Mannen/vrouwen > 16jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 13021
RBCZ TCZ register, licentie: 403387R
AGB- zorgverlener 90-048375
AGB praktijkcode 90-56936
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
Over mezelf:
Ik ben Sonja, 31 jaar en woon in Veghel.
Ik werk al jaren met kinderen en wilde heel graag hulp bieden aan kinderen en hun ouders/verzorgers, bij wie het opvoeden niet vanzelf gaat.
Werkwijze:
Ik werk voornamelijk bij het gezin thuis, maar als de vraag er is, kan het ook bij mij thuis. Ik bied coaching en therapie en begeleiding/verzorging, meestal vanuit een pgb. De coaching/therapie doe ik met de Wielwerkmethode. Deze methode heeft een holistische visie en gaat ervan uit dat alle processen cyclisch zijn van nature. Ik ga niet alleen uit van de psyche van een mens, maar kijk ook naar de energie, emotie’s en het lichamelijke aspect. Hierdoor help ik iemand in het geheel en kom je veel dieper in de kern van het probleem. Voor meer informatie over de wielwerkmethode kunt u kijken op http://www.wielwerkopleidingen.nl
Voor de begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie gebruik ik mijn jarenlange ervaring die ik heb opgedaan binnen stichting Kentalis. Een stichting die zich richt op de communicatie op elk gebied. Met name, doof en slechthorendheid, maar ook problemen met spraak en taal, doofblind, autisme. Door de jaren heen heeft kentalis zich gespecialiseerd op vele gebieden zoals hierboven genoemd. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op http://www.kentalis.nl
Doelgroep:
Kinderen en hun ouders/verzorgers
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Welkom bij:
Ondersteuning om een veranderingsproces in te gaan, of meer zelfvertrouwen te krijgen in relatie en/of werk. Gespecialiseerd in HSP, beelddenken, autisme, AD(H)D
Over mij:
Coach/ communicatietrainer, die door jarenlange ervaring, de juiste vragen weet te stellen.
Ik ben 60 jr en heb ruim 15 jaar ervaring in begeleiding van volwassenen.
Mijn werkwijze:
Vanuit eigen ervaring en opleiding, weet ik de juiste herkenbare snaar te raken, waardoor er snel een weg wordt gevonden naar het gewenste doel.
Mijn Doelgroep:
HSP (hooggevoelig), beelddenkers, AD(H)D, autisme, hoogbegaafdheid, dyslexie, en aanverwante verschijnselen.
Categorie:
(jong) volwassenen
Geregistreerd: momenteel nergens
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Welkom bij:
Prikkeltjes, zoveel prikkels die bij de een nog harder binnenkomen dan bij de ander. Wat als je problemen ervaart bij de prikkelverwerking? Wat te doen wanneer jij, en/of je kind, zich nergens meer ontspannen voelt? Stuur mij een email voor meer informatie.
Over mij:
Ik ben momenteel jeugdzorgwerker in het midden van het land, sociaal werker, ondernemer, (ambulant) begeleider en flexwerker via Solutions support. Psychiatrie, LVB, jeugdzorg, Ouder-kind, verslaving. Alles met als doel het welzijn van kinderen, jongeren, gezin te verbeteren en te ondersteunen, dit heeft ook als doel preventief te werken en eigenwaarde, het gevoel van waardevol te zijn mee te nemen richting het volwassen worden. Waar liggen je krachten, wat kan je wel. Waar ben jij verantwoordelijk voor en waarvoor niet, neem je dit mee in je leven, voel je je schuldig of overweldigd en kan je dit niet uiten zonder dat je hierbij last hebt van jezelf of anderen van jou? Krijgt u of jij geen contact met je kind of zus broer of iemand om wie u of jij veel geeft? Dit doet verdriet maar vaak is het een schreeuw om hulp wanneer iemand zich afsluit, agressie toont, slechte hygiëne, of juist erg passief en niet in gesprek wil. Onbegrepen gedrag, zich onbegrepen voelen en waar gaat dit naartoe? Ik kan hierbij helderheid geven en helpen contact te leggen zodat het weer veilig gaat voelen om in dezelfde ruimte te zijn of contact te maken zonder te schreeuwen of andere uitingen van onmacht. Aansluiten is hierbij de sleutel, zonder contact en begrip is er geen stap 1 te maken.
Mijn werkwijze:
Op de site http://www.prikkeltjes.nl schrijf ik mijn werkwijze uit. De site is momenteel in ontwikkeling. We maken kennis, daarna brengen we samen in kaart wat de hulpvraag is en wat ik daarin kan doen en wat jij zelf kan doen.
Wanneer er doorverwezen kan worden of moet worden kan ik dit ook met u of jou samen doen. Losse workshops schilderen/kleien of anders creatief bezig zijn, behoort ook tot de mogelijkheden. Ik werk graag met het gezin of individu door eerst onderzoek te doen en betrek daarbij het sociale netwerk waar mogelijk.
Bij alleen wonende mensen, jongeren of jong volwassenen biedt ik training en oefening aan op alle aspecten van het leven, zingeving, eigenwaarde, bescherming van jezelf, steviger in je schoenen staan, hygiëne, alles waar we samen tot de conclusie komen dat jij of jullie of u aan wilt werken en waar je zelf niet uitkomt.
Mijn Doelgroep:
Alle kinderen, jongeren en (jong) volwassenen die zich in het dagelijkse leven vaak overweldigd voelen door alle prikkeltjes en prikkels die er op hen afkomen.
Ik heb ervaring met mensen die leven in een sociaal isolement, onbegrepen gedragsstoornissen, automutilatie in allerlei vormen, verslaving aan gamen, drugs en alcohol, agressie op voorwerpen en omgeving zowel als tegen personen gericht. Jonge ouders die een kindje verwachten of reeds hebben, crisisgesprekken en ambulante thuisbegeleiding, hierbij kan je denken aan administratieve hulp, huishouding leren onderhouden, slaapritme, sociale contacten leggen en agressieregulatie. Iedereen die graag wat helderheid in de chaos wil en hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Zowel kinderen als jong volwassenen.
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Een scheiding verwerken doe je samen
Een scheiding meemaken is voor een kind een van de moeilijkste dingen die er zijn. Kinderen voelen zich eenzaam, boos, schuldig en onbegrepen. Vaak kunnen kinderen hun emoties niet uiten omdat een kind bang is zijn ouders te kwetsen of zelf overspoeld te raken. En doordat een kind zich niet goed kan uiten, verwerkt het kind de scheiding niet.
Als kinderen de scheiding van hun ouders niet goed verwerken heeft dat gevolgen voor de ontwikkeling en het geluksgevoel van een kind. Let op de volgende signalen:
* Je kind sluit zich af
* Je kind vertoont probleemgedrag
* Schoolresultaten dalen
* Je kind heeft een laag zelfbeeld
Via-Art biedt hulp aan gezinnen in scheidingssituaties door middel van drie coachingstrajecten en/of een oudertraining:
* Het Via-Art Ouder & Kind Traject
* Het Via-Art Schooltraject voor kinderen van gescheiden ouders
* De Individuele Via-Art Trajecten
* Oudertraining
Een traject bestaat uit acht of tien bijeenkomsten van ongeveer een uur (indien er meer behandelingen nodig zijn wordt dit tijdens de evalutatie besrpoken). Na het volgen van een van de Via-Art trajecten zul je:
* je kind beter kennen en begrijpen
* hem of haar beter kunnen helpen bij de verwerking van de scheiding
* beter met je kind kunnen communiceren
* de gevoelens rond de scheiding een plek kunnen geven
Vergoedingen
Vanuit de aanvullende verzekering worden de trajecten van Via-Art geheel of gedeeltelijk vergoed. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijze. Shantella de Visser is lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapie. Vraag aan jouw ziektekostenverzekering of je de therapie vergoed krijgt. Klik hier voor meer informatie over de Via-Art tarieven. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Over mij:
Shantella de Visser, kunstzinnig therapeut en coach in scheidingssituaties
Hallo! Mijn naam is Shantella de Visser, beeldend therapeut, coach en docent beeldende vorming. Ik woon sinds 2010 met mijn man en twee kindjes in Haarlem.
In 2008 ben ik afgestudeerd als kunstzinnig therapeut, beeldend aan de Hogeschool Leiden. Daarna heb ik mijn eigen praktijk opgericht: Via-Art.
Vanuit mijn praktijkervaring kwam de wens om te werken met gescheiden ouders samen met hun kinderen. Om die reden volgde ik de cursus ‘Kinderen scheiden ook!’ aan het RINO. Als kind van gescheiden ouders voel ik de behoefte van kinderen en jongeren in een scheidingssituatie goed aan en kan hen helpen om weer een gezonde band met hun ouders op te bouwen. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen en jongeren met leer-en of gedragsproblemen of sociaal-emotionele problemen. Het liefst wek ik nauw samen met de ouders en de school om positieve veranderingen zo breed mogelijk door te voeren.
Elke keer ben ik weer verrast door de prachtigste inzichten die mijn cliënten krijgen en de manier waarop zij hun leven opnieuw vormgeven.
Spreekt mijn profiel site je aan? Bel of mail me dan voor een vrijblijvende kennismaking.
Het lijkt me leuk je te ontmoeten!
Mijn werkwijze:
Kunstzinnige therapie
Via-Art werkt met creatieve middelen om emoties te uiten en inzichtelijk te maken
Volwassenen denken bij communicatie meteen aan een gesprek. Kinderen en jongeren communiceren op een andere manier. Het verwoorden van gevoelens en het moeten uitleggen van ingewikkelde situaties, zoals een scheiding, brengt juist nog meer frustratie met zich mee. Zij voelen zich in een gesprek met volwassenen vaak onbegrepen en aangevallen en klappen dicht.
Doormiddel van tekenen, schilderen en boetseren kunnen kinderen zich vrij uiten. Creativiteit is een middel voor kinderen om hun omgeving beter te kunnen begrijpen, hun verbeelding te vergroten, mogelijkheden te onderzoeken en te worden en ontdekken wie ze echt zijn. Via-Art is een praktijk voor Kunstzinnige therapie therapie en coaching. Doordat Via-Art met creativiteit werkt, wordt de communicatie weer leuk en gemakkelijk.
Uiten van emoties
Via-Art werkt met creatieve middelen waarin kinderen en jongeren zich veilig voelen om zich vrij te uiten. Het programma is dusdanig opgebouwd dat alle emotionele aspecten die bij jouw scheiding zijn komen kijken aan bod komen. Er is aandacht en acceptatie voor alle gevoelens die rondom de scheiding bij de kinderen en ouders aanwezig zijn.
Creatieve opdrachten zorgen voor ontspanning, expressie en (zelf)reflectie. Het creëren van een beeld van de scheidingssituatie zorgt voor helderheid en overzicht rond de scheiding.
Voor volwassenen is beeldende therapie/coaching bij uitstek geschikt om gevoelens te uiten die niet in woorden te vangen te zijn. Je bent vrij om alles op papier te zetten en om daarover iets te delen of juist niet. Ook geeft het werken met beelden inzicht in jezelf waar je in een gesprek niet bij komt.
Inzicht
Een verdiepend gesprek geeft inzicht in jezelf en de situatie rond de scheiding. Je voelt je niet langer hulpeloos aan de situatie overgeleverd, maar je creëert jezelf opnieuw!
Mijn Doelgroep:
Mijn specialisatie is het werken met gezinnen in een scheidingssituatie. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen die kampen met gedragsproblemen, taal-spraak problemen en kinderen die een gebeurtenis in hun leven niet goed kunnen verwerken.
Op welke signalen kun je als ouder letten:
* Is je kind brutaal of onredelijk boos op jou of je ex?
* Is je kind erg onzeker?
* Is je kind heel verdrietig en huilt het veel?
* Gaat het niet goed op school?
* Eet of slaapt je kind slecht?
Categorie:
Opvoeding
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën.
Als lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën hebben mijn cliënten bij een aanvullende verzekering meestal recht op een geheel of gedeeltelijke vergoeding. Neem contact op met jouw zorgverzekering over de mogelijkheden. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijzen. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Speakwise. nu staat voor het wijs communiceren met jezelf en met de ander, met aandacht in het NU en richt zich op de gehele mens.
Missie: Mensen hun eigen kracht laten ontdekken, ervaren, bewust worden en inzetten.
Uitgangspunt in mijn werkwijze is de mens als geheel: leven vanuit (innerlijke) bewustwording geeft persoonlijke kracht. Ons meer bewust worden en daar uitdrukking aan geven ondersteunt ons bij een rijk en waardevol leven.
Over mezelf:
Mijn naam is Carin Been, na werkzaam te zijn geweest in de hotel- en congresorganisatie heb ik 12 jaar geleden een andere keuze gemaakt. De interesse in de mens en zijn ontwikkeling heeft geleid tot opleiding en ervaring op gebied van coaching en begeleiding.
Met veel plezier en betrokkenheid ondersteun ik de cliënt op weg naar bewustwording, het ontdekken van kwaliteiten zodat deze ingezet kunnen worden leidend naar een waardevol leven.
Werkwijze:
Onderscheidend vermogen:
Veiligheid, vertrouwen, integriteit, korte trajecten,humor.
De praktijk kent 3 vormen:
Als kindertolk wordt er met behulp van de PresentChild ®methode het probleemgedrag, angst of klacht van het kind ‘vertaald’ naar de ouder. Opmerkelijk gedrag van een kind is meestal een reactie op iets wat bij de ouder uit balans is geraakt. ( vaak een blinde vlek bij de ouder). Wanneer de ouder hiermee aan de slag gaat verloopt groei of gedragsverandering bij het kind gemakkelijker.
Gedurende korte begeleidingstrajecten maak ik gebruik van verschillende methodieken, afgestemd op de cliënt. Hierdoor worden vastgeroeste patronen zichtbaar, doorbroken en ruimte gemaakt voor prettiger en meer doeltreffend gedrag.
Voetreflextherapie heeft als doel het stimuleren van het zelfgenezend vermogen en het geven van verlichting en ontspanning. Bij de voetreflexbehandeling worden impulsen gegeven op de reflexpunten van de voet (corresponderend met de organen).
Blokkades worden opgespoord en behandeld. Een therapie die de disbalans helpt opheffen om het natuurlijk evenwicht te herstellen.
De werkwijzen worden apart en, indien wenselijk, ook in combinatie gegeven.
Mensen zijn op pad, een ontdekkingsreis naar zichzelf waarbij het alleen aanpakken soms een steuntje in de rug nodig heeft. Dat steuntje kan een coach zijn en ‘loop’ ik een tijdje mee op jouw pad! Dit doe ik met veel plezier, passie en betrokkenheid!
Kies de ondersteuning die bij jouw past en werk aan de leukste en beste versie van jezelf!
Doelgroep;
In mijn praktijk begeleid ik mensen (kinderen, jong volwassenen, volwassenen) gestructureerd en doelgericht, die worden belemmerd in hun ontwikkeling en persoonlijk groei, op welke wijze ook.
– Dit kan zijn :vastlopen in pers. Ontwikkeling, vastlopen in arbeidsproces, stemmingsproblematiek (stress, angst, depressiviteit)
– Maar ook: begeleiden in het ontwikkelen van doelen, zingeving en motivatie, loopbaanbegeleiding
– En ook : vraag naar begeleiding in persoonlijke groei en ontwikkeling, bewustwording. (vragen zoals , wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik)
– En bij kinderen: negatief zelfbeeld, faalangst, eet- / slaapproblemen, kinderen die het moeilijk hebben, gebrek aan zelfvertrouwen, angsten.
Ik ben geregistreerd bij:
BER, NVNLP,
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
http://www.mirtekids.nl http://www.mirteinbedrijf.nl
Er wordt laagdrempelige, psychologische hulp geboden voor kinderen, jongeren en volwassenen met psychische, mentale en/of emotionele problemen. Ook voor relatietherapie en EMDR Therapie.
Over mezelf:
Mijn naam is Esther Roelofs. Ik ben geboren op 1 november 1968. Jarenlang ben ik werkzaam geweest in het ziekenhuiswezen als operatieassistent en later als leerlingbegeleidster. Jaren geleden heb ik mij omgeschoold tot psychosociaal therapeut om als ervaringsdeskundige therapeut op het gebied van eetstoornissen aan het werk te gaan. Daarvoor heb ik in eerste instantie Praktijk Mirte opgericht en later kwamen daar Mirte Kids en Mirte in Bedrijf bij wegens de groeiende hulpvraag .
Ik ben empatisch, professioneel, ervaringsdeskundig, betrokken.
Ter ontspanning loop ik hard, tennis ik graag en noem ik mezelf wel eens de eeuwige student vanuit een passie voor mijn werk.
Werkwijze:
Mijn therapie is persoonlijk en praktisch van aard en wordt afgestemd op jou als uniek persoon. Tijdens de behandeling krijg je inzicht in het ontstaan van jouw problematiek en de blokkades die je remmen in je persoonlijke groei en ontwikkeling. In het proces dat we samen aangaan mag je jouw kwaliteiten en vaardigheden herontdekken en optimaal leren benutten. Met mijn brede opleiding als psychosociaal therapeut, EMDR therapeut en relatietherapeut, kan ik vanuit verschillende behandelmethodieken jou begeleiden naar het juiste evenwicht in jezelf. Met als streven om jou in contact te brengen met je eigen kwaliteiten, kracht en mogelijkheden. Zo kun je ook na de therapie vol vertrouwen (in jezelf) verder gaan.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen. Tevens voor werkgevers en werknemers van profit en non-profit organisaties.
Zorgaanbod: angststoornissen, eetproblemen/eetstoornissen, identiteitsproblemen, somberheid/depressie, burn-out, rouwverwerking, relatieproblemen, bij indicatie voor EMDR therapie
Ik ben geregistreerd bij:
NFG en RBCZ
Freecare, een kleinschalige zorg instelling voor iedereeen die is aangewezen op de WMO /PGB en AWBZ. Heeft u behoefte aan dagbesteding, individuele begeleiding, thuiszorg, opvang . Noemt U het maar op.
Freeware ontzorgt op allerlei manieren, stel U vraag en wij zullen die invullen.
Begonnen als ZZP , zijn we nu uitgegroeid tot een volwaardige instelling, onze persoonlijke zorg en aandacht staan goed bekend, Wij nemen de tijd en niks is voor ons te gek.
Over onszelf:
Onze medewerkers zijn alle tussen de 30 en 50 , daarnaast zijn wij erkend leerbedrijf voor alle niveau’s in de zorg.
Meld U aan via de website , of bel 0642538670. Wij komen binnen 24 uur bij U langs om in gesprek met U te bespreken welke hulp U nodig heeft.
Doelgroep:
Iedereen vanaf 18 jaar vallende onder de WMO/AWBZ/PGB, in de regio groot alkmaar tot de gehele regio Zaanstreek Waterland
Werkwijze:
Dagbesteding, indiviuele begeleiding, maatwerk, mantelondersteuning
Alkmaar
bergen
castricum
heerhugowaard
langedijk
Graft
De rijp,
midden beemster,
zuidoost beemster
stompetoren.
Heillo
zaandam
edam
Volendam
purmerend
monnickendam
Wanneer u zich aanmeld als professional. Komen hier uw gegevens te staan. Meld u snel en gratis aan!
via Aanmelden als Professional.
Persoonlijke/levensvragen gericht op;
onzekerheid, spanning, stress, ongelukkig voelen
moeilijk keuze maken/ dilemma, een stap willen maken maar niet weten hoe
contact problemen, meer ontspannen willen zijn en gemak voelen in contact maken/zijn
assertiviteit, grenzen aangeven, opkomen voor jezelf.
zingeving
Professionele vragen gericht
communicatie/contact
leiderschap
ontwikkelen/verdiepen als professional
presentatie
zingeving
verandering (van baan/carrière)
Over mezelf:
Ik ben van huis uit muziektherapeut en heb me tevens gespecialiseerd in het werken met psychodrama en voice dialogen. Daarnaast werk ik ook als trainer en coach.
Mijn praktijk bestaat inmiddels al 20 jaar.
Wat mij typeert in mijn werk is mijn lichtheid, humor, concreetheid, speelsheid, warmte en het weten te raken van de kern.
Werkwijze:
Mijn methodiek nodigt uit tot doen, ervaren, beschouwen, verkennen en vieren.
Je wordt letterlijk uit de stoel gehaald. Gevoelens, gedachtes, gedrag, wensen, behoeftes worden tastbaar gemaakt. In beelden omgezet. Dat werkt erg krachtig en intens.
Doelgroep:
Adolescenten, jong volwassenen, volwassenen.
Mensen die geen psychiatrische aandoeningen hebben of ernstige persoonlijkheid stoornissen.
Ik ben geregistreerd bij:
CRKBO
Lid van de VVP (Vereniging voor Psychodrama)