Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Ga jij de uitdaging aan? De uitdaging om te veranderen wat je dwarszit. Om te verwerken wat kan en zo je leven te verbeteren.
Ik weet dat je het kan en ik wil je daar graag bij helpen. Soms eigenwijs en vaak net even anders. Maar altijd op een manier waar jij het meest bij bent gebaat!.
Kom vrijblijvend kennismaken in Den Haag.
Bel me om een afspraak te maken voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek in mijn praktijk aan de Malakkastraat 44 in Den Haag. Tijdens dit gesprek bekijken we wat ik voor je kan betekenen. Je kunt me bereiken via T 070-350 44 47 of 06-21 22 85 34. Stuur je liever een e-mail? Mail me dan via: info@spvdl.nl.
Over mezelf:
Ik ben Sander Post van der Linde, geboren op 24 april 1958.
Sinds 1992 ben ik als psycholoog, psychotherapist er / coach actief. Ik heb een fulltime praktijk waarin ik met veel plezier werk. Via mijn eigen bevindingen t.a.v. therapie en coaching dacht ik al snel “dat moet toch anders kunnen”. Dit was het begin van mijn eigen verandering en vanuit die gedachte heb ik een gedeelte van mijn eigen visie ontwikkeld, namelijk: “Hoe ga je op een menselijke manier om met personen en hoe plaats je de mens in een nieuw toekomst perspectief”.
Veranderen en beter worden is echt mogelijk, het kan ook heel leuk zijn. En ik help je daarbij. Tenslotte willen we allemaal (weer) kwaliteit in ons leven.
Werkwijze:
Als mens ben je uniek. Zo wil je dan ook gezien en behandeld worden. Mijn werkwijze is daarom altijd maatwerk. De basis van mijn benadering en werkwijze is ‘kort als het kan, lang als het moet’. Ik help je om oude en onbevredigende patronen te doorbreken. Dat doe ik door je te leren dat er andere belevingen, gevoelens en/of gedragingen mogelijk zijn.
In mijn dagelijkse praktijk leun ik op de uitgangspunten van de cognitieve gedragstherapie. Hierin verweef ik andere psychotherapeutische stromingen en technieken. Denk daarbij aan hypnotherapie, NLP, logotherapie, existentiële analyse, EMDR en PDS. Voor jou betekent dit dat je kunt putten uit een ‘gezond’ arsenaal aan kennis. In de praktijk blijkt een aantal sessies of goede gesprekken vaak al voldoende om te komen tot een vernieuwde versie van jezelf.
Doelgroep:
Van 12 tot 99 jaar
Categorie:
Psychotherapie, Burnout en Stress, Relatietherapie, EMDR, Trauma, PTSS, PDS, Prikkelbaar Darmsyndroom, Rouwverwerking en Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
– geregistreerd bij de N.A.P. nr: ECP-NL-035.
– geregistreerd bij de NGVH nr: 96-14-0078-B
– geregistreerd en erkend E.A.P. – Psychotherapeut ER ® / ECP erkenning.
– ISMA
– CSR geregistreerd
– Samenwerkende EMDR-therapeuten Nederland en België
– Samenwerkende PDS-therapeuten Nederland
Emotionele en psychische problemen, het weer in je kracht willen komen, transformatieprocessen als gevolg van hormonale problematiek.
Over mezelf:
Ik ben Marijke Brouwers (1959, na een burn-out besloot ik mijn leven ingrijpend te veranderen: ik volgde mijn hart en koos voor een opleiding tot psychodynamisch therapeut en specialiseerde me in veranderprocessen voor vrouwen in de overgang.
Inmiddels werk ik met vrouwen en mannen vanaf 16 jaar met voornamelijk hormonale problematiek. Daarnaast bied ik – als gevolg van de hormonale veranderingen bij vrouwen in de overgang of andere hormonale problematiek – relatietherapie.
Naast mijn praktijk in Aarle-Rixtel werk ik ook als psychodynamisch therapeut & coach in de Vrouwenpoli in Boxmeer.
In deze poli geef ik geaccrediteerde bijscholingen over hormoongerelateerde problematiek aan complementair therapeuten. Daarnaast verzorg ik lezingen, workshops en voorlichtingsbijeenkomsten over hormoongerelateerde problematiek (meestal over de overgang).
Werkwijze:
Ik bied een pragmatische integrale aanpak die je verder helpt in je persoonlijke groei. Hiervoor gebruik ik diverse therapeutische en coachingstechnieken zoals:
Emotioneel Lichaamswerk
EMDR
Hypnotherapie
Innerlijk kind werk
Rationeel Emotieve Therapie
Regressietherapie
Voice Dialogue
Systemisch werk
Relatietherapie
Hechtingstherapie
Traumatherapie
& coachingstechnieken:
Assen van verandering
Communicatie technieken
Kernkwaliteiten
NLP
Provocatieve coaching
Doelgroep:
Mannen/vrouwen > 16jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 13021
RBCZ TCZ register, licentie: 403387R
AGB- zorgverlener 90-048375
AGB praktijkcode 90-56936
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Stelt u zich eens voor hoe het zou zijn als conflicten niet onnodig hoog oplopen in uw instelling, uw personeel bekwaam en weerbaar is tegen agressie en professioneel kunnen omgaan met moeilijk gedrag.
NIKAO is er van overtuigd dat menselijk gedrag positief beïnvloed kan worden zodat negatieve effecten van agressie voorkomen of op zijn minst beperkt kunnen worden.
Over mezelf:
NIKAO is een eenmanszaak welke opgericht is door Niek Wolters. In zijn loopbaan is hij o.a. werkzaam geweest als trainer in verschillende vechtsportdisciplines, hulpverlener in de verslavingszorg, pedagogisch medewerker in een jeugdgevangenis, ambulant, outreachend hulpverlener voor tienervaders en maatschappelijk werker voor het Steunpunt huiselijk geweld. Zijn enthousiasme en vakkennis prikkelt om zich verder te ontwikkelen en haalt het beste in hen naar boven.
Werkwijze:
NIKAO biedt (incompany-) trainingen aan aan o.a. zorgprofessionals met als doel hen toe te rusten in het omgaan met weerstand, conflicten en agressie. Trainingsprogramma’s komen tot stand door een grondige verkenning van de wensen. In principe is elk traject op maat afgestemd op de behoeften van de klant.
Doelgroep:
NIKAO richt zich op overheidsinstellingen, zoals politie, uitkeringsinstanties, docententeams, zorg- (zoals bijv. verpleegkundigen) en hulpverleners (zoals bijv. maatschappelijk werkers).
VAN KWETSBAARHEID NAAR ZELFREDZAAMHEID/ZELFSTANDIGHEID!
Staat voor individuele aanpak van een specifieke hulpvraag, in de eigen omgeving.
Kerngedachte: Samenwerken aan het verbeteren van de basisvaardigheden voor de dagelijkse bezigheden.
Biedt hulp bij:
Aanleren praktische zelfstandigheidsvaardigheden
Leren bewuste keuzes te maken
Inzicht krijgen in oorzaak en gevolg
Vergroten zelfvertrouwen
Zie verder:
Visie
MBO-geschoold en het vak in de praktijk geleerd tijdens begeleiding van vele jongeren in de loop der jaren.
Theoretische kennis vergroot door diverse trainingen en cursussen, waaronder BHV, middelengebruik, ABC-training en psychologie.
Beschikbaar voor hulp aan huis en voor instellingen voor intramurale jeugd/jongvolwassenenzorg; ook in de avonduren en weekenden.
Geen verzorging/verpleging.
Over mij:
Mijn naam is Erik Leuning en ik ben in 1964 geboren in Hengelo. In 2002 ben ik verhuisd naar Oldenzaal en daar woon ik nog steeds met veel plezier.
Ik heb de afgelopen 17,5 jaar (1997-2014) gewerkt binnen een grote instelling in de Jeugdhulpverlening en heb dit werk altijd met veel plezier gedaan. Het afgelopen jaar heb ik de indruk gekregen dat de hulpvraag van de jongeren niet meer leidend was. Bezuinigen en reorganiseren werden toverwoorden; dit is wat mij betreft een verkeerd uitgangspunt.
De cliënt moet de basis van je werkzaamheden zijn en van daaruit moet er een een op maat gemaakt product aangeboden worden om successen te behalen. Ik ben dan ook van mening dat ik als individuele werker beter maatwerk kan leveren. Daarom heb ik besloten om een eigen praktijk te beginnen (2015) voor de individuele begeleiding en ondersteuning van mensen die moeite hebben met (bepaalde aspecten van) het dagelijkse leven.
De laatste 10 jaar heb ik veel specifieke ervaring opgedaan in individuele, gefaseerde zelfstandigheidstraining en ben ervan overtuigd dat ik dit in de persoonlijke begeleiding goed kan vertalen naar een passend plan van aanpak om in kleine stappen, tot gewenste groei te komen.
Recentelijk heb ik mij aangesloten bij de coöperatie Zorgondernemers Twente. Deze coöperatie heeft een raamovereenkomst met de 14 gemeenten, dus van daaruit kan ik ook begeleiding leveren in het kader van de nieuwe WMO en Jeugdwet.
Mijn kwaliteiten:
Mijn eigenschappen:
Goede communicatieve vaardigheden Geduldig
Analytisch vermogen Betrokken
Brede kennis van gedragsproblematiek Flexibel
Inlevingsvermogen Stressbestendig
Relativerend vermogen Betrouwbaar
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek en moet ook als zodanig benaderd worden.
Zelfredzaamheid is tegenwoordig erg belangrijk in een steeds harder en egoïstischer wordende maatschappij. Simpel gezegd is het gewoon een kwestie van de onmogelijkheden compenseren met mogelijkheden, waardoor het zelfvertrouwen dusdanig groeit dat de uitdagingen in het dagelijkse leven aangegaan kunnen worden.
Ik wil dan ook streven naar zorg op maat, met een gezamenlijk gedragen einddoel voor ogen. Het plafond hoeft niet bereikt te worden, maar een ondergrens moet garant staan voor het goed kunnen functioneren in de maatschappij.
Methodiek
Aan de hand van het 8-fasenmodel kunnen mensen goed begeleid worden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat. Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
1. Aanmeldingsfase: het eerste contact.
2. Intakefase: een nadere kennismaking.
3. Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening.
4. Analysefase: een analyse a.d.h.v. de 7 leefgebieden.
5. Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
6. Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
7. Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
8. Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
1. Zingeving
Drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
2. Wonen
Huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
3. Financiën
Inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
4. Sociale relaties
Gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
5. Lichamelijke gezondheid
Eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
6. Psychische gezondheid
Welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
7. Werk & activiteiten
Werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen. Denken in mogelijkheden, rekening houdend met onmogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden als uitgangspunt te nemen
Mijn Doelgroep:
Ik richt mij met name op kwetsbare jongeren/jongvolwassenen (16-25), die geholpen willen/moeten worden om zich staande te kunnen houden in de maatschappij. Denk hierbij aan begeleiding/ondersteuning in het zelfstandig wonen in de breedst mogelijke zin van het woord. Dit kan variëren van leren op tijd op te staan tot het bereiden van een verantwoorde maaltijd, inclusief de benodigde inkopen en het verantwoorden in een kasboek. Van het maken en nakomen van afspraken, tot omgaan met emoties. Kortom, ik kan helpen met allerlei praktische vaardigheden, het aanleren van het maken van juiste keuzes en het verschaffen van (alternatieve) inzichten. Alles staat in het teken van vergroten van het zelfvertrouwen om nieuwe uitdagingen in het dagelijkse leven aan te kunnen gaan.
Bovengenoemde leeftijdscategorie is overigens niet leidend; in een persoonlijk gesprek kunnen we altijd mogelijkheden bespreken.
Uiteraard bied ik mijn diensten ook aan, aan instellingen/organisaties binnen de jeugdzorg en jongvolwassenen zorg.
Contra-indicatie: Plegers van geweldsdelicten en/of zedenmisdrijven.
Categorie:Ambulante hulpverlening
Geregistreerd: Kamer van Koophandel: 62440330
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Nellie Timmermans, Interpunctie Veghel. Ik ben relatie- en gezinstherapeut, gespecialiseerd in samengestelde gezinnen (zie ook http://www.stief-gezin.nl).
Over mezelf:
Van oorsprong maatschappelijk werker, altijd al geïnteresseerd in ouderschap bij lastige situaties zoals stiefouderschap of bv. gescheiden ouders.
Privé: getrouwd, hou van dieren, hou van muziek en ik zing graag.
Werkwijze;
Een intake kan altijd binnen enkele dagen plaatsvinden (behalve bij vakanties of ziekte). Werkwijze is afhankelijk van situatie, probleem, wens en mogelijkheden van de cliënt, altijd in overleg. U kunt op mijn sites de columns lezen, waarin de werkwijze wat wordt verduidelijkt, maar ook zijn hier tips in te vinden. In 1e instantie spreek ik meestal alleen met de volwassenen, zo nodig kunnen gezinsgesprekken worden gehouden.
Als mensen verder weg wonen (bv. in geval van samengestelde gezinnen) dan zijn na het eerste gesprek ook andere vormen van hulpverlening denkbaar (bv. per mail, telefoon, skype, computer).
De consulten worden vergoed door de meeste zorgverzekeraars (geheel of gedeeltelijk) als u aanvullend verzekerd bent.
Gespecialiseerd in samengestelde gezinnen (stiefgezinnen) en daar heb ik ook een speciale site voor.
Doelgroep:
Volwassenen met relatieproblemen, gezinsproblemen, communicatieproblemen (ook met andere mensen dan uit het gezin). Ik geef ook assertiviteitstraining en ontwikkel momenteel een cursus voor het omgaan met “Alledaagse Conflicten”.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, RBCZ, in bezit van AGB-codes
Over jezelf: Ik ben Angelika Plak, ontzorgcoach, onafhankelijk zorgconsulent en individueel begeleider. Dankzij 16 jaar persoonlijke ervaring met een meervoudig gehandicapte dochter en een zoon die op latere leeftijd te horen kreeg dat hij een progressieve spierziekte heeft, heb ik een brede ervaring met betrekking tot de zorgregels en zorgvragen. Zowel voor wat betreft lichamelijke problematiek als voor wat betreft gedragsproblematiek. Ik weet exact wat er in welke situatie nodig is en hoe dat te verkrijgen!
Daarnaast ben ik 28 jaar werkzaam bij een notariskantoor, waardoor ik veel ervaring heb met het lezen van de wet-en regelgeving en het opstellen van officiële documenten.
Mijn ervaring is dat je als ouder veel te vaak van het kastje naar de muur wordt gestuurd, heel vaak het wiel opnieuw moet uitvinden, eeuwige wachttijden hebt en continue moet zoeken naar begrip. Je verdient het als ouder of als volwassene met een zorgvraag om ontlast en begeleid te worden op elk gebied van de zorgregelgeving en dat je bovendien de juiste hulp in kunt schakelen bij alle procedures en administratie. Op die manier kun jij tijd besteden aan de zorg voor jouw kind, aan jouw leven of aan dingen die er voor jou toe doen.
Missie
Mijn missie is ouders en ouderen te begeleiden bij hun zoektocht naar de beste ondersteuning in de thuissituatie. Vanuit passie lever ik een actieve- en positieve bijdrage aan de kwaliteit van leven bij zorgintensieve gezinnen en ouderen.
Visie
De zorg voor kwetsbare kinderen en ouderen moet en kan beter. Iedereen verdient een kans op een kwalitatief gelukkig leven, ieder op zijn manier.
Mijn visie is dat ouders en ouderen met al hun vragen op het gebied van zorg en welzijn terecht kunnen bij één onafhankelijk persoon, hun eigen Ontzorgcoach.
Werkwijze: We maken eerst een afspraak voor een intakegesprek. Dit is een persoonlijke kennismaking met alle direct betrokkenen. Tijdens de intake bespreken we jullie vraag en wensen en kijken we ook of er een goede wederzijdse klik is.
Hierna maak ik een plan van aanpak waarin alle afspraken komen te staan. Nadat jullie akkoord zijn gegaan en onze overeenkomst is getekend, ga ik aan de slag.
Op de afgesproken tijden informeer ik jullie over de gang van zaken. Dit kan telefonisch of via de mail. Ook kunnen we opnieuw een afspraak maken. We gaan alles in werk stellen om samen een passende oplossing te vinden voor al jullie vragen en problemen.
Doelgroep: Zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag of zorgaanvraag van een PGB en Zorg in Natura.
Introtekst: De Ontzorgcoach, het adres voor alle zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag. Begeleiding bij PGB en zorg door een ervaringsdeskundige.
De zorg is nooit klaar bij zorgintensieve gezinnen en ouderen. Ervaring heeft geleerd dat het aanvragen van voorzieningen door een professional of een buitenstaander naast tijdwinst leidt tot meer rust, overzicht en succes.
De Ontzorgcoach, Angelika Plak, kent de weg in “zorgland”, weet hoe vervelend de bureaucratische rompslomp is en hoe ingewikkeld het kan zijn om te werken met meerdere zorginstanties tegelijk.
Ik geef onafhankelijk en deskundig advies. Ik denk met je mee naar de beste ondersteuning voor jou, je kind of je naaste. Ik neem de administratieve rompslomp uit handen en luister naar jouw wensen op het gebeid van zorg.
Als ontzorgcoach neem ik een stuk regeldruk weg, waardoor jij tijd kan besteden aan dingen die er voor jou toe doen.
Geregistreerd: Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en AGB code.
Over mij:
De passie van Paul Delsing is zorgen voor mensen.
Veranderingen in de zorg
Vanaf 2015 is er veel veranderd in wetgeving en zorg. Er wordt veel meer van u gevraagd dan de jaren ervoor. Zoals voorheen vanuit het Rijk werd gezorgd voor de burger, komen we nu in een samenleving waar de gemeente van u verwacht zelfredzaam te zijn, te participeren in de samenleving en de regie in eigen hand te hebben. Grote veranderingen dus. Zo bent u bijvoorbeeld genoodzaakt om langer thuis te blijven wonen en in uw eigen zorg te voorzien. Zorgconsulent Zuid helpt u hierbij. Als gediplomeerd professional is Paul Delsing er om u te begeleiden, te adviseren en te ondersteunen. hij brengt uw persoonlijke situatie in kaart en biedt hulp daar waar de behoefte is, persoonlijk, professioneel, transparant en maatwerk .
Regie
U heeft een zorgvraag voor uzelf, uw partner, uw kind uw ouder. U wilt de zaken goed regelen en houdt daarbij zelf de regie. U wilt de best mogelijke opties weten. Dat kan met uw Zorgconsulent Zuid.
Netwerk
Zorgconsulent Zuid heeft een landelijk netwerk met zorgaanbieders en leveranciers voor uw persoonlijke behoeften. Zorgconsulent Zuid biedt u de beste oplossingen voor uw zorgbehoefte, zodat u langer zelfstandig thuis kunt blijven wonen.
Mijn werkwijze:
Transparant en maatwerk. Altijd in belang van de cliënt .
Mijn Doelgroep:
Mensen met zorgvraag en beperking,
Ik ben geregistreerd bij:
AGB code en ingeschreven bij KvK
Welkom bij:
Praktijk Aafke Dijkstra voor Natuurgeneeskunde, hypnotherapie, EMDR en NEI
Over mij:
Mijn naam is Aafke Dijkstra. Ik werk als natuurgeneeskundig therapeut, NEI-specialist en EMDR practioner. Daarnaast ben ik vele jaren werkzaam geweest als personeelsadviseur in het bedrijfsleven. Waar ik veel te maken heb gehad met werkgerelateerde stress en burnout klachten. Hierdoor kan ik veel cliënten helpen om vitaal, gezond en in balans te komen en blijven in elke levensfase.
Mijn werkwijze:
Na het eerste kennismakingsgesprek met cliënt wordt samen vastgesteld welke therapie toegepast zal worden. Dit is afhankelijk van de klachten en het gewenste resultaat.
Voor meer informatie kunt u kijken op mijn website http://www.praktijkaafkedijkstra.nl of bellen naar 06-41023008.
Een email sturen kan ook: info@praktijkaafkedijkstra.nl
Mijn Doelgroep:
EMDR is zeer effectief bij angsten overwerkte traumatische ervaringen
NEI bij emotionele blokkades en bewustwording
Natuurgeneeskunde en orthomoleculaire geneeskunde bij vitaal, gezond worden en blijven
Categorie:
Mannen en vrouwen tussen de 12 en 80 jaar
Ik ben geregistreerd:
MBOG (Maatschappij ter bevordering van de Orthomoleculair geneeskunde) licentietherapeut,
RBCZ
Welkom bij Raafels, bureau voor workshops, oplossingsgerichte onderwijscoaching en communicatie te Hoogland. Raafels is een initiatief van Jasja van den Brink. Mijn doel is teams, leerkrachten en schoolleiders op een oplossingsgerichte en effectieve manier te begeleiden in hun ontwikkeling, zodat zij zichzelf op een gezonde en blijvende manier van binnenuit kunnen vernieuwen.
Bij Raafels staat de mens achter de leerkracht centraal.
Over mij:
Ik, Jasja van den Brink, heb als groepsleerkracht en IB-er mijn sporen verdiend in het basisonderwijs, waarna ik als Hogeschooldocent Onderwijskunde & Pedagogiek werkzaam ben geweest op een PABO. Ik ben gecertificeerd coach/therapeut en als communicatie- en train-de-trainer docent verbonden aan een HBO-opleiding tot coach/therapeut.
Via Raafels verzorg ik workshops, studiedagen en coaching rondom onderwijs, communicatie en persoonlijke ontwikkeling. De leerkracht als mens is hierbij het uitgangspunt.
Mijn werkwijze:
Bij een coachingstraject maak ik gebruik van een breed scala aan technieken zoals oplossingsgericht werken, NLP/communicatie, systemisch werk, metaforisch werken en op mindfulness/ACT én hersenonderzoek gebaseerde technieken om verandering te bewerkstelligen.
Mijn Doelgroep:
Werk je in het onderwijs en heb je last van stress en/of werkdruk, ben je bij Raafels aan het goede adres. Ik werk met mensen die burn out zijn of een burn out willen voorkomen en manieren zoeken om hun energie en levenslust weer terug te vinden. Ook begeleid ik mensen die zich afvragen of dit het nu is en het plezier in hun werk zijn kwijt geraakt. Of die een collega hebben waar ze absoluut niet mee door één deur kunnen en die energie slurpt. Die assertiever willen worden en beter op willen komen voor hun belangen.
Kortom: Werk je in het onderwijs en zit je ‘niet lekker in je vel’, neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om de mogelijkheden te verkennen!
Categorie:
Ontwikkeling en gezondheid
Ik ben geregistreerd bij: VBAG
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg
Als zelfstandig ondernemer ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de zorg. Ik begeleid en behandel mensen binnen de geestelijke gezondheidszorg en ben gespecialiseerd in mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel.
Mijn kracht zit hem in
– het rust en stabiliteit brengen in een omgeving die uit balans is en dat hoeft niet tijdens kantoor uren.
– actieve benadering van het (gezins)systeem om de klant heen.
– kinderen die niet buiten de boot mogen vallen als gevolg van bijvoorbeeld NAH.
– klant is koning. De klant bepaald wat hij/zij wil ontvangen aan hulp./
Over mezelf:
Ik ben een systeem gerichte netwerker. Vanuit dit netwerk ontwikkel ik mijn activiteiten als maatschappelijk werker / systeemtherapeut en of PsychoSociaal Therapeut. Ik ben professioneel betrokken bij de mensen voor wie ik werk. Ik meen over een sterk analytisch vermogen en doorzettingsvermogen te beschikken en ben als bemiddelaar, tussenpersoon of casemanager in staat om creatieve oplossingen te vinden. Ik houd van solistisch werken, maar maak zeer goed gebruik van het multidisciplinaire team waarbinnen ik werk. Ik beschik over ruime ervaring in het begeleiden en coachen van zowel collega’s als cliënten. Ik ben zeer gedreven.
Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), GGZ en Gehandicapten hebben op dit moment mijn grootste aandacht, waarbij ik een zeer grote betrokkenheid heb bij het systeem rondom de cliënt heen en met name de (nog niet volwassen) kinderen, waarop een handicap in het gezin vaak grote invloed heeft. “kind van de rekening” eindopdracht opleiding tot systeemtherapeut.
Werkwijze:
Open en transparante communicatie is voor mij van essentieel belang, dan wel voorwaarde voor behandeling en begeleiding.
Collegae noemen mij een gepassioneerde werker. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor de volle 100% voor en zal ik mijn weg niet gauw loslaten. Ondanks dit ben ik heel flexibel in de invulling van mijn werkzaamheden en niet te beroert om ook buiten de standaard kantoortijden te zorgen dat het werk af komt. Ontwikkelen en vernieuwing zijn uitdagingen voor mij en ga ik graag aan.
Eerste gesprek is gratis.
Dat is mijn filosofie. In het eerste gesprek zullen we samen kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Afhankelijk van de situatie vragen we een indicatie bij de gemeente aan om langdurige begeleiding (1 tot 3 maal per week) of gaan we een behandeltraject in. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
zie ook mijn website
De doelgroep is gericht op
1. Mensen met een Niet aangeboren hersenletsel die begeleiding (en behandeling) willen vanuit een één op één situatie.
2. mensen uit de Geestelijke Gezondheidszorg die een andere aanpak willen als de reguliere aanpak met een vaste behandelaar / begeleider, die beschikbaar is ook in de latere uren van de dag.
3. Ouders die vastlopen met hun kinderen.
Ik ben geregistreerd bij:
Registerplein als maatschappelijk werker (nr 461002151
NVRG als systeemtherapeut (nr 12506)
PsyCares als Psycho Sociaal Therapeut (nr 21502)
Kei-JIJ is een praktijk voor speltherapie, rouw- en verliesbegeleiding, gespecialiseerd in de ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Verlies en tegenslag raakt je in je hart. In datzelfde hart vind je ook de kracht om door te gaan. Omgaan met tegenslag of rouw is keihard werken, het vraagt aandacht, inspanning en tijd. In mijn praktijk ga ik uit van de kracht van het kind en het gezin. Ieder kind is een kei en daar staat Kei-JIJ voor.
Over mezelf:
Mijn naam is Agmar Butcher, geboren in Amsterdam op 14 april 1978.
Na mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening heb ik meer dan 10 jaar werkervaring opgedaan in diverse academische ziekenhuizen. Zo heb ik gewerkt op de Kinder-IC en kinderoncologie, waar ik nog deels werkzaam ben. In deze functie ondersteun ik kinderen en hun ouders gedurende het ziekteproces. Mijn passie is om kinderen, jongeren en hun gezinnen te steunen en te begeleiden in een onzekere en roerige tijd, die pijnlijk en moeilijk kan zijn.
Deze passie heeft mij aangezet tot het nog gerichter inzetten van mijn levens- en praktijkervaring, in combinatie met mijn opleidingen, bij de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun gezin. Ik heb de basis opleiding tot rouw- en verliesconsulent voor kinderen en jongeren gevolgd en de vervolgopleiding “werken met gestolde rouw” bij het Land van Rouw onder leiding van Riet Fiddelaers-Jaspers en Sabine Noten. Daarnaast heb ik in de loop der jaren de opleiding tot orthopedagoog gevolgd en de opleidingen tot speltherapeut, stervensbegeleider en kindercoach afgerond.
Mijn werkwijze ziet er als volgt uit:
Een vrijblijvend kennismakingsgesprek (maximaal 30 minuten)
Vertrouwen in mij en mijn werkwijze begint met persoonlijk contact. Deze kennismaking kan, indien gewenst, ook telefonisch. Op basis van deze eerste kennismaking bepalen we gezamenlijk of we verder gaan met het traject.
Intake (maximaal 60 minuten)
Een intake is belangrijk om de vraagstelling(en) en doelstelling(en) helder in beeld te krijgen. Het is bovendien de eerste aanzet tot het plan van aanpak. Indien gewenst, kan de intake gecombineerd worden met de persoonlijke kennismaking (dan duurt het maximaal 90 minuten).
Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient als leidraad en is dynamisch. Dat wil zeggen dat het plan gedurende het proces, bijvoorbeeld naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie, bijgesteld kan worden. Dit kan nodig zijn voor zowel de aanpak als voor de gestelde doelen.
Feitelijke uitvoering van de begeleiding en evaluatie
Deze fase is afhankelijk van het plan van aanpak, de werkwijze en methodieken die we samen hebben bepaald. Gedurende de begeleiding evalueren en bewaken we dat we op de goede weg blijven en dat de gestelde doelen gerealiseerd worden. Een sessie duurt 60 minuten.
Afsluiting
Het is belangrijk voor kinderen, jongeren en/of hun omgeving dat er een moment is dat de begeleiding expliciet wordt afgesloten. Bij deze afsluiting staan we stil bij wat we samen hebben bereikt en evalueren we het proces.
De sessies vinden in principe plaats bij mij in de praktijk. Het is echter ook mogelijk om begeleiding aan huis of op locatie (bijvoorbeeld in het ziekenhuis) te krijgen. Dit brengt wel kosten voor de reistijd met zich mee. Ik zal daar dan een passend voorstel voor doen.
Doelgroep:
Individuele en/ of groeps ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
Registerplein
LSR, categorie 3
Welkom bij:
Kindsbelang. Coaching – training – mediation – behartiger voor kind en ouders – begeleiding.
Gespecialiseerd in gezinsproblematieken – kind binnen een scheiding – conflict scheidingen.
Kinderen krijgen een stem, hun belangen worden vertegenwoordigd. Ouders krijgen handvaten om ouder te blijven van hun kind binnen scheiding, maar ook hun nieuwe leven te leven.
Over mij:
Mark Helmink is eigenaar van Kindsbelang vader van 3 kinderen en partner wonend in het Veluwse dorp Vaassen. Na jaren lange kennis opgedaan als ervaringsdeskundige van buitensluiten (pesten), anders zijn en alle problemen van scheidingen is Kindsbelang ontstaan. Om kinderen en ouders te begeleiden in hun proces van om te gaan met de situatie. Vanuit de ervaringen een vriendelijke en onafhankelijke partij in het behartigen van de droom van het kind. Daarnaast is er een train-coaching ontwikkeld die uitleg geeft aan de essentie van het kind, wat scheiden echt inhoud maar ook de invloeden op het zijn van kind en ouders binnen een probleem scheiding. Herkennen van signalen en wat je er mee kan. Er is een train-coaching voor ouders, voor professionals is er een train-workshop. Werken aan de oorzaak levert meer en langdurige resultaten in een veel kortere tijd, dan werken aan het probleem op te willen lossen.
Mijn werkwijze:
Kindsbelang is opgericht vanuit eigen ervaringen samen met de professionele kennis. Een stap verder dan de huidige interventie methodes staat de ervaring van kind – ouder en direct betrokken netwerk centraal.
Kindsbelang ziet het probleem als signaalfunctie om dichter bij de oorzaak te komen. Door in gesprek te gaan, vanuit onbevangen luisteren naar wat de ander behoeft, coaching en kennis van de essentiekracht. Komt er verbetering in elke situatie.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, ouders en professionals die werken met minderjarige.
Ik ben geregistreerd bij:
de Raad van Mediators ADR-international en ICR-register
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.