Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Over mij:
Mijn passie is zorgen voor mensen. U heeft een zorgvraag voor uzelf, uw partner, uw kind, uw ouder. U wilt zaken goed regelen en zelf de regie in de hand houden. U wilt de best mogelijke opties weten. Uw zorgconsulent helpt u hierbij. Hij brengt uw persoonlijke situatie in kaart en biedt hulp daar waar de behoefte is, persoonlijk, professioneel, transparant en maatwerk.
Ook voor nabestaande zorg is de zorgconsulent beschikbaar.
Als professioneel bewindvoerder, mentor en budgetcoach help ik u om al uw financiën op orde te krijgen en een gezonde en stabiele financiële huishouding te voeren.
Mijn werkwijze:
Intake gesprek is gratis, daarna plan van aanpak bespreken en vervolgens maatwerk leveren voor de cliënt.
Mijn Doelgroep: Iedereen
Geregistreerd: NBPB NBPM BCMB
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Over mezelf:
Mijn naam is Richèlle Hodiamont. Ik ben geboren in 1984 en opgegroeid in Zuid Limburg.
In 2008 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg waar ik de opleiding Master Psychologie & Geestelijke Gezondheid heb gevolgd. Ik ben daarna gaan werken in de vrouwenopvang waar ik in contact kwam met vrouwen en kinderen met gevarieerde culturele achtergronden en verschillende problematieken.
Werken met mensen inspireert mij en ik voelde de behoefte om nog meer diepgang te verweven in de hulpverlening die ik aan cliënten bied. Ik ben daarom in 2011 gestart met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam.
Sinds januari 2012 heb ik een eigen praktijk voor Integratieve Psychotherapie, Coaching & Counseling. In mijn hulpverlening vind ik het belangrijk dat deze past bij u als unieke persoon. In de praktijk blijkt dit doordat ik mijn therapie afstem op uw persoonlijke wensen en behoeften en deze aanpas aan u als uniek individu. Niet het behandelprotocol, maar U als persoon staat centraal. Uw eigen visie vind ik daarom heel belangrijk: uw betrokkenheid en feedback is daarom zeer waardevol om uw eigen proces te kunnen monitoren en waar nodig, bij te sturen. Het gaat immers om U!
Mijn werkwijze:
Integratieve psychotherapie is een vorm van kortdurende therapie (5 – 15 sessies). Uitgangspunt is dat jij als unieke persoon centraal staat. Jouw mogelijkheden, behoeften en doelen zijn de leidraad van de therapie. Je wordt begeleid en uitgedaagd om je klacht(en) actief aan te pakken op een manier die bij je past. De therapeut begeleidt en ondersteunt het proces zodat je zelf aan de slag kunt om je klacht(en) op te lossen. Integratieve psychotherapie combineert technieken uit verschillende stromingen en behandelmodellen van de psychologie.
Er wordt altijd gestart met een kosteloos oriënterend gesprek in het kader van kennismaking, verhelderen van uw situatie en hulpvraag.
Praktijk RICH is betrokken bij verschillende samenwerkingsverbanden. Hierdoor kan er laagdrempelig, zorg op maat aangeboden worden.
Mijn Doelgroep:
(Jong-)volwassenen met verschillende klachten, bijv. niet lekker in je vel zitten, moeilijk grenzen kunnen stellen, trauma- of verliesverwerking, onzekerheid, relatieproblemen, etc.
SPECIALISMEN
Mijn specialisme ligt bij destructieve relaties, waarbij vaak sprake is van stalking, fysiek en emotioneel geweld. Een destructieve relatie (met partner, ouder(s), broer, zus vriend(in), collega) kan je zelfbeeld, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid flink aantasten. Maandelijks verzorg ik in samenwerking met Het Verdwenen Zelf ook workshops voor (groepen)slachtoffers van emotionele mishandeling.
** Naast therapie en coaching, geef ik binnen organisaties trainingen in klantgerichtheid, stressmanagement en communicatieve vaardigheden.
Categorie:
Gezondheid, relatie, ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
* Therapie wordt door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed.
Praktijk AGB-code: 90-057234
Persoonlijke AGB-code: 94-013890 & 90-048737
KvK-nummer: 54649781
BTW-nummer: 159539754B01
Over mijzelf:
Mijn naam is Djoeke Nederend en sinds januari 2015 actief als Jeugd en kindercoach in Eibergen en omgeving.
Het ontbreken van laagdrempelige
ondersteuning bij het grootbrengen van kinderen heeft mij
zeer gemotiveerd om deze vorm van ondersteuning aan te bieden.
Daarnaast heb ik altijd een grote verbondenheid met kinderen gevoeld.
Ik respecteer ieder kind zoals hij/zij is. Hoe fijn is het om gewoon jezelf te kunnen zijn.
Mijn werkwijze:
We maken eerst kennis (dit kan eventueel ook telefonisch)
Kennismakingsgesprek is gratis.
Besluiten we beiden te starten met het coachingtraject dan zal een
intakegeprek ingepland worden. (Met 1 of 2 ouders en het kind)
Daarna volgt een gesprek met het kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kind zal dit een half uur tot een uur duren.
Om de kosten te beperken, werk ik voorlopig nog vanuit mijn eigen woning.
Ook is het mogelijk dat ik u thuis bezoek.
Afhankelijk van de situatie pas ik een werkvorm toe.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
•Kwaliteitenspel
•Touwtje, hoe geef jij je grenzen aan
•Coachee
•Bardo oefening
•Het G denken
•Tekenen
•Kids skills
•Stad van Axen
•Herinneringsboekje
•Visualisaties
•Delenwerk
•Rouwtijdslijn
Mijn Doelgroep:
Kinderen/Jongeren van 4 t/m ca. 20 jaar.
Faalangst, rouwverwerking, hoog sensitiviteit, angsten.
Begeleidingstraject voor ouder en kind tijdens echtscheiding situaties.
Categorie:Opvoeding en relatie.
Geregistreerd: –
Welkom bij:
BreinVitaal Psychologenpraktijk voor neurofeedback en cognitieve gedragstherapie. Ik ben gespecialiseerd in ADHD, autisme en slaapklachten.
Over mij:
Ik ben drs. Peter Paul Both, Psycholoog NIP en oprichter van Psycholoog Nijmegen en dagelijks behandelend psycholoog. Bij het coachen van een cliënt met ADHD kwam ik in contact met de neurofeedback methode als aanvullende behandeling. In mijn vriendenkring ken ik mensen die zelf worstelen met ADHD, PDD NOS en Asperger, of een kind hebben met deze kenmerken. Voor veel cliënten geldt dat medicatie niet (meer) werkt of onvoldoende resultaat oplevert. Of ze hebben al diverse therapieën geprobeerd met geen of weinig resultaat. Ik heb mijn praktijk in 2004 opgericht en behandel sinds 2010 met neurofeedback en gesprekstherapie. Ik heb in Leiden en Nijmegen psychologie gestudeerd en heb daarna nog diverse opleidingen en trainingen gedaan: cognitieve gedragstherapie, postdoctorale opleiding neurofeedback (2008-2010, cognitieve gedragstherapie en bijscholingen via het internationale instituut voor neurofeedback, de BCIA. Ik ben aangesloten bij het Nederlandse instituut voor psychologen (NIP) en de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Kenmerkend voor mij zijn: goed kunnen luisteren, analyseren en anderen stimuleren en motiveren. Voor diverse cliënten heb ik doorbraken bereikt op het gebied van o.a. overspannenheid, ADHD, autisme en slaapklachten waardoor ze in school- of werksituaties meer uit zichzelf kunnen halen. Ook zijn hun relaties, indien deze verstoord waren, in een rustiger vaarwater gekomen.
Mijn werkwijze:
Het eerste gesprek is een inzichtgesprek. In het vervolggesprek kijken we wat nodig is hersentraining/neurofeedback, gesprektherapie of een combinatie hiervan.
Mijn Doelgroep:
ADHD, autisme, slaapklachten bij kinderen vanaf 12 jaar en bij volwassenen
Ik ben geregistreerd bij:
NIP, NFG, RBCZ.
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
Door spirituele coaching kan jij je onbewuste motivaties en overtuigingen herkennen en je uitdagingen op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel gebied aangaan en transformeren. Het is fijn om in het reine te komen met je Zelf, het verleden achter je te laten en een nieuwe start te maken in het hier en Nu. Bewust worden is niet altijd leuk maar altijd verhelderend en bevrijdend!
Over mezelf:
Je mag zijn wie je bent maar wie ben je echt?
Mijn eigen spirituele proces van zelfbewustzijn is begonnen met de vragen: Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom overkomt dit mij? Wat is mijn doel? En daarbij had ik een slecht zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen wat ik uit alle macht probeerde te onderdrukken en vooral niet te laten zien aan de buitenwereld. Met behulp van het enneagram, de Reversie methode en zelfontwikkelingstrajecten pakte ik mijn emotionele blokkade`s aan en kwam ik in aanraking met systemisch werk en (familie)opstellingen,The Work van Byron Katie en Dzogchen-Tibetaans Boeddhisme. Onbewuste destructieve geloofsovertuigingen (bijvoorbeeld: ik ben niet goed genoeg) ontstaan in mijn jeugd en zaken uit mijn familiesysteem waren de oorzaak van mijn gedrag en gevoel. Doordat ik door zelfinzicht kreeg in waar ik werkelijk in geloofde en het gedrag wat daaruit voortvloeit, durf ik nu steeds meer en meer te doorvoelen en te ervaren wat zich aandient en kan ik stoppen met vechten, projecteren en het onderdrukken van de realiteit. Wat het oplevert? Vrede!
Of anders gezegd, gewoon lekker in je vel zitten en blij zijn met jezelf en je leven.
Werkwijze:
Opstellingen, systemisch werk, enneagram, innerlijk kind, coaching, meditaties
Wanneer je tegen zaken aanloopt en behoefte hebt aan ander perspectief, je rugzak met beperkende overtuigingen en onverwerkte zaken wilt legen ben je van harte welkom. Dan kijken we samen naar je thema`s, op het gebied van persoonlijke zaken, werk, relatie, gezin, financiën spiritualiteit of wat zich maar aandient en stress oplevert.
Wat ik gemerkt heb is dat alles wat ik ervaar en hoe ik het ervaar slechts een reflectie is van mijn denken.
“Een coach kan een cliënt niet voeren langs de weg die hij zelf niet heeft afgelegd.”
-John Bradshaw-
Categorie:
Complementaire, alternatieve geneeswijze. Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
VIV
SRBAG
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Coaching Totaal is een praktijk voor kindercoaching, traumaverwerking, weerbaarheidstraining en didactische begeleiding. De hulp die geboden wordt is laagdrempelig en vaak van korte duur (4 tot 6 sessies). Het doel van de begeleiding is dat kinderen vaardigheden leren zodat ze steviger in hun schoenen staan en met hun probleem om kunnen gaan.
Heeft uw kind last van angsten, snel boos zijn, weinig zelfvertrouwen. Of heeft uw kind iets meegemaakt waar het nog dagelijks last van heeft (ongeluk, verlies van een dierbare, echtscheiding, inbraak etc)? Dan kan Coaching Totaal zeker iets voor u betekenen.
En zit uw kind op het voortgezet onderwijs of gaat het daar bijna mee starten, dan is de training ‘Ik leer leren’ een aanrader! Uw kind onderzoekt wat zijn leerstijl is, hoe zijn huiswerk te plannen en om te gaan met faalangst.
Bent u geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of kijk op http://www.coachingtotaal.nl
Over mezelf:
Mijn naam is Sandra de Swart. Ik ben, na het afronden van de Pedagogische Hogeschool, gaan werken in het speciaal basisonderwijs en daar nooit meer weg gegaan. Mijn passie zit in het begeleiden van kinderen die net dat extra beetje zorg nodig hebben. Na 15 jaar fulltime als groepsleerkracht te hebben gewerkt ben ik ambulant begeleider geworden om niet alleen de kinderen, maar ook de leerkrachten te begeleiden die zorgkinderen in de klas hebben.
Daarnaast heb ik de opleiding voor kindercoach gedaan en allerlei cursussen om me nog beter te bekwamen in mijn vak. Ik bied professionele begeleiding op maat, altijd afgestemd op de hulpvraag van ouder en/of kind.
Werkwijze:
Kindercoaching:
U kunt allereerst altijd vrijblijvend informatie opvragen. Op die manier kunnen we samen al bekijken of ik iets voor u kan betekenen of dat ik u moet doorverwijzen.
Indien u een coachingstraject aanvraagt volgt er eerst een intakegesprek bij u thuis. Na dit gesprek wordt in overleg bepaald hoeveel sessies er nodig zijn.
Na afloop van het traject volgt er nog een evaluatiegesprek.
Voor een EMDRbehandeling of training ‘Ik leer leren’ of Rots & Water is geen uitgebreid intakegesprek nodig.
Doelgroep:
Coaching Totaal werkt met kinderen en jongeren in de leeftijd van 6 t/m 18.
EMDR behandelingen zijn voor zowel kinderen als volwassenen.
Categorie:
Kindercoaching, coaching, traumaverwerking, weerbaarheid
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Ik ben een regenboog, coaching & training
Weer lekker in je vel!
Als je niet lekker in je vel zit, wil je maar één ding: zo snel mogelijk wèl weer lekker in je vel zitten. Maar lekker in je vel zitten…? Hoe doe je dat? ‘Ik ben een regenboog’ helpt!
Individuele coaching voor jonge mensen
Problemen kunnen ervoor zorgen dat je het even niet meer weet. Je kunt er zelfs slecht van slapen. Of je piekert en wordt zomaar boos. Maken bepaalde situaties je angstig?
Individuele coaching bij ‘Ik ben een regenboog’ biedt inzicht en hulp bij o.a:
lagere weerbaarheid, hooggevoeligheid (HSP), pesten of gepest worden, extreme verlegenheid, je onbegrepen voelen, het heel druk in je hoofd hebben, een gebrek aan zelfvertrouwen en veel andere problemen waardoor je niet goed in je vel zit.
‘Ik ben een regenboog’ is gespecialiseerd in hooggevoeligheid, overprikkeling en burn-out.
Meer laagdrempelige hulp
Naast individuele coaching voor jonge mensen biedt ‘Ik ben een regenboog’:
- Training om kinderen weer in hun kracht te zetten
- Trainingen en workshops Persoonlijke Ontwikkeling voor volwassenen
- Lezingen
Over mezelf:
Aangenaam! Mijn naam is Renate Leeuwerke. Ik werk in mijn praktijk als individueel begeleider, kindercoach en trainer op het vlak van persoonlijke ontwikkeling.
Ik ben gediplomeerd Kindercoach. Deze opleiding heb ik gevolgd bij Sonnevelt Opleidingen. Bij ITAN heb ik een opleiding gevolgd als begeleider van Familieopstellingen. Dit is een techniek die ik gebruik om te kijken naar de context waarin de problematiek van de cliënt speelt. Verder ben ik gecertificeerd als NLP Practitioner.
Vanaf 2004 heb ik regelmatig cursussen gevolgd op het vlak van begeleiding, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Voordat ik mijn praktijk opzette, heb ik gewerkt in staffuncties op het financiële en analytische vlak.
Werkwijze:
We kunnen bij je thuis praten maar ook ergens anders, bijvoorbeeld in mijn praktijk. Het gaat erom dat we een plaats hebben waar jij je veilig en vertrouwd voelt. Onze gesprekken voeren we wekelijks of om de twee weken. Dit is afhankelijk van je vraag. Een gesprek duurt ongeveer zestig minuten. Na een wederzijdse kennismaking hebben we het over de situatie waar je mee zit. Dat kan alleen als er ook echt een klik is tussen jou en mij. We stellen aan het begin samen vast wat we willen bereiken met de begeleiding. We plaatsen dat doel als de pot goud aan het einde van de regenboog. En gaan van start. Gaandeweg zul je mooie dingen over jezelf ontdekken.
Mijn doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die graag een steuntje in de rug willen bij:
- Weerbaarheid
- Pesten / gepest worden
- Omgaan met Hooggevoeligheid (HSP)
- Verminderen van (Extreme) verlegenheid
- Vergroten van zelfvertrouwen
- Problemen waardoor mensen even niet goed in hun vel zitten
Ik ben geregistreerd bij:
KIWA-gecertificeerd / Mijn Keurmerk Toegelaten zorginstelling volgens WTZi (oftewel: AWBZ-erkend) Lid van samenwerkingsverband
Welkom bij:
Welkom bij van rups tot vlinder, coachpraktijk van Jennifer Weerman in Hilversum. Van rups tot vlinder biedt hulp bij rouwverwerking aan kinderen, jongvolwassenen, ouders en professionals.
Over mij:
Ik ben Jennifer Weerman, geboren in 1983 in Hilversum.
In de loop van de jaren maakte ik zelf ingrijpende dingen mee. Ik raakte al op vroege leeftijd bekend met verlies en rouw en de gevolgen daarvan. Zo had ik last van concentratieverlies op waardoor leren er niet gemakkelijker op werd.
Het positieve van de ervaringen die ik heb meegemaakt is dat ik gefascineerd raakte door rouw en rouwverwerking. Tijdens mijn studie SPW3 (leidster kinderopvang) schreef ik dan ook een eindscriptie met als onderwerp ‘Rouwverwerking bij kinderen’.
Tijdens mijn onderzoek voor deze scriptie werd ik mij bewust van wat ik wilde. Ik wilde meer leren over rouw en rouwverwerking en anderen helpen met de opgedane kennis. Tijdens mijn vervolgopleiding SPW4 (activiteitenbegeleiding) zette ik als eindopdracht een workshop neer in het teken van omgaan met rouw in kinderopvang, gehandicaptenzorg en bejaardenzorg.
Tijdens beide opleidingen werkte ik als oproepkracht in de zorg, daar kwam ik in aanraking met ouderen die te maken hadden gekregen met vroegtijdig overlijden van hun kinderen. Wat hun bond: de wens dat er iemand voor hen, en voor de overige kinderen in het gezin was geweest om hun bij dit verlies te begeleiden. Door dit werk werd ik steeds meer bewust van mijn droom.
Ik volgde na de SPW4 eerst een opleiding in de zorg en uiteindelijk ben ik verder gegaan met de opleiding HBO pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Daarnaast ben ik de opleidingen kindercoaching en kinderpsychologie gaan volgen bij Laudius. Tegelijkertijd startte ik mijn praktijk Van rups tot vlinder.
In de praktijk Van rups tot vlinder kan ik alles kwijt wat ik heb geleerd tijdens mijn verschillende opleidingen, maar niet in de laatste plaats mijn eigen verlieservaringen. De kinderen en ouders die bij mij in de praktijk komen, plukken hier de vruchten van. Doordat ik hen mag begeleiden en doordat ik mijn kennis en ervaring via lezingen en workshops mag verspreiden.
http://vanrupstotvlinder.nl/over-mij/
Mijn werkwijze:
Mijn begeleiding verschilt per vraag. Niet voor alle kinderen is ‘praten over’ even gemakkelijk. Daarom maak ik veel gebruik van creatieve werkvormen. Denk aan schrijven, tekenen, schilderen, kleien, knutselen of het maken van muziek. Via deze manier van werken, lukt het kinderen vaak wel om gevoelens en emoties te uiten en los te laten.
Ik kan niet vooraf bepalen hoeveel gesprekken nodig zijn, dit is afhankelijk van de hulpvraag.
Is het niet mogelijk om naar mijn praktijk te komen, dan vindt de begeleiding desgewenst bij jullie thuis plaats.
http://vanrupstotvlinder.nl/werkwijze/
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot en met 18 jaar, hun ouders en professionals die te maken hebben met allerlei vormen van rouwverwerking.
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
TwinkelCoach & Co helpt door coaching en communicatie kinderen, jongeren en volwassenen hun twinkel terug te vinden. Dit niet alleen als KinderCoach, JongerenCoach, VolwassenenCoach, Gezinscoach, OpvoedCoach en CommunicatieCoach, maar ook door het geven van lezingen, groepstrainingen, workshops en speciale programma’s voor overgewicht, rouw en echtscheiding. Daarnaast biedt TwinkelCoach & Co nu ook de ik leer leren training en de brugklastraining en de Rots en Watertraining aan.
Heeft je kind of jijzelf last van twinkeldieven, zoals:
Faalangst of een negatief zelfbeeld
Verlegen of onzeker zijn
Pesten of gepest worden
Moeite hebben met het maken van vrienden
Verdrietig zijn
Boos zijn of moeite hebben met uiten van gevoelens
Overgewicht
Verdriet door rouw of een echtscheiding
AD(H)D
Hoogbegaafdheid
Hooggevoelighied/hoogsensitiviteit
TwinkelCoach & Co wil dat je sprankelt, je krachtig voelt, plezier en zelfvertrouwen hebt.
Het gevoel dat jij goed bent om wie je bent. Dat je er mag zijn en dat je blij bent met jezelf!
Niemand hoeft jou, ouder of verzorger van een of meer kinderen, te vertellen wat je moet doen.
Jij weet zelf al wat je ‘moet’ doen. Toch is het soms het fijn om met een onafhankelijk iemand van buitenaf, die geen oordeel over jou of je gezin heeft, te praten over wat jou bezighoudt.
Iemand met wie je in vertrouwen praat over jouw problemen met het opvoeden en de twinkel die je daardoor dreigt kwijt te raken. Zo iemand is Twinkelcoach & Co.
Over mezelf:
Ik, Marjo van Anholt-Carels, ga in alle rust en vertrouwelijkheid samen met jou op zoek naar manieren om de twinkel in jezelf terug te vinden.
Werkwijze:
Wat ik doe om dit doel te bereiken, hangt helemaal af van het soort hulpvraag en wie ik voor mij tref. Voor ouders en verzorgers hanteer ik natuurlijk andere technieken dan voor een kind van vier of een jongere van zestien jaar. Om te ontdekken wat de twinkeldief is en hoe we jouw twinkel terug kunnen vinden, ga ik als volgt te werk:
Eerst maken we telefonisch kennis;
Als dit bevalt, plannen we een intakegesprek in. Gaat het om je kind, dan ben jij daar als vanzelfsprekend bij;
Tijdens de intake stellen we samen de hulpvraag vast;
Vervolgens gaan we het coaching traject in. Dit Kan 1 sessie zijn, maar soms zijn er wat meer nodig. Het maximale is 8. Iedere sessie duurt 45 minuten.
Gesprekslocatie
Een huiselijke situatie is het prettigst om met TwinkelCoach & Co aan de slag te gaan. Afhankelijk van jouw wensen gaan we bij jou of bij mij aan de keukentafel zitten. Betreft je hulpvraag je kind, dan adviseer ik je om de gesprekken altijd in een voor zijn of haar vertrouwde omgeving te laten plaatsvinden. Dat kan thuis zijn, maar ook bij opa en oma, de oppas of op school. Als het maar een plek is waar je kind zich veilig voelt en we van daaruit kunnen werken aan zijn of haar ontwikkeling.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die woonachtig zijn in de regio Kaatsheuvel, Loon op Zand, De Moer, Drunen, Tilburg, Heusden, Andel, Sprang-Capelle, Dongen of Waalwijk, neem dan contact op met TwinkelCoach & Co.
Ik ben geregistreerd bij:
Stibag
Zorgkaart4kids
Als zelfstandig ondernemer ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de zorg. Ik begeleid en behandel mensen binnen de geestelijke gezondheidszorg en ben gespecialiseerd in mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel.
Mijn kracht zit hem in
– het rust en stabiliteit brengen in een omgeving die uit balans is en dat hoeft niet tijdens kantoor uren.
– actieve benadering van het (gezins)systeem om de klant heen.
– kinderen die niet buiten de boot mogen vallen als gevolg van bijvoorbeeld NAH.
– klant is koning. De klant bepaald wat hij/zij wil ontvangen aan hulp./
Over mezelf:
Ik ben een systeem gerichte netwerker. Vanuit dit netwerk ontwikkel ik mijn activiteiten als maatschappelijk werker / systeemtherapeut en of PsychoSociaal Therapeut. Ik ben professioneel betrokken bij de mensen voor wie ik werk. Ik meen over een sterk analytisch vermogen en doorzettingsvermogen te beschikken en ben als bemiddelaar, tussenpersoon of casemanager in staat om creatieve oplossingen te vinden. Ik houd van solistisch werken, maar maak zeer goed gebruik van het multidisciplinaire team waarbinnen ik werk. Ik beschik over ruime ervaring in het begeleiden en coachen van zowel collega’s als cliënten. Ik ben zeer gedreven.
Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), GGZ en Gehandicapten hebben op dit moment mijn grootste aandacht, waarbij ik een zeer grote betrokkenheid heb bij het systeem rondom de cliënt heen en met name de (nog niet volwassen) kinderen, waarop een handicap in het gezin vaak grote invloed heeft. “kind van de rekening” eindopdracht opleiding tot systeemtherapeut.
Werkwijze:
Open en transparante communicatie is voor mij van essentieel belang, dan wel voorwaarde voor behandeling en begeleiding.
Collegae noemen mij een gepassioneerde werker. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor de volle 100% voor en zal ik mijn weg niet gauw loslaten. Ondanks dit ben ik heel flexibel in de invulling van mijn werkzaamheden en niet te beroert om ook buiten de standaard kantoortijden te zorgen dat het werk af komt. Ontwikkelen en vernieuwing zijn uitdagingen voor mij en ga ik graag aan.
Eerste gesprek is gratis.
Dat is mijn filosofie. In het eerste gesprek zullen we samen kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Afhankelijk van de situatie vragen we een indicatie bij de gemeente aan om langdurige begeleiding (1 tot 3 maal per week) of gaan we een behandeltraject in. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
zie ook mijn website
De doelgroep is gericht op
1. Mensen met een Niet aangeboren hersenletsel die begeleiding (en behandeling) willen vanuit een één op één situatie.
2. mensen uit de Geestelijke Gezondheidszorg die een andere aanpak willen als de reguliere aanpak met een vaste behandelaar / begeleider, die beschikbaar is ook in de latere uren van de dag.
3. Ouders die vastlopen met hun kinderen.
Ik ben geregistreerd bij:
Registerplein als maatschappelijk werker (nr 461002151
NVRG als systeemtherapeut (nr 12506)
PsyCares als Psycho Sociaal Therapeut (nr 21502)
De Kinderacademie Groningen
Wie zijn we:
Francien Geerds, Orthopedagoog-Generalist &
Selma Ruiter, Orthopedagoog
Werkwijze:
De Kinderacademie Groningen is gespecialiseerd in diagnostisch onderzoek met betrekking tot het leren en het gedrag van kinderen. Zijn er vragen over het leren van een kind, de werkhouding van een kind of het gedrag, dan kunnen wij op basis van bijvoorbeeld intelligentietests, vragenlijsten en observaties een goede analyse maken van de problemen. Op basis van de resultaten van deze analyse adviseren wij ouders en/of leerkrachten.
Doelgroep:
Kinderen en Jongeren
Geregistreerd bij:
NVO
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG