Een scheiding verwerken doe je samen
Een scheiding meemaken is voor een kind een van de moeilijkste dingen die er zijn. Kinderen voelen zich eenzaam, boos, schuldig en onbegrepen. Vaak kunnen kinderen hun emoties niet uiten omdat een kind bang is zijn ouders te kwetsen of zelf overspoeld te raken. En doordat een kind zich niet goed kan uiten, verwerkt het kind de scheiding niet.
Als kinderen de scheiding van hun ouders niet goed verwerken heeft dat gevolgen voor de ontwikkeling en het geluksgevoel van een kind. Let op de volgende signalen:
* Je kind sluit zich af
* Je kind vertoont probleemgedrag
* Schoolresultaten dalen
* Je kind heeft een laag zelfbeeld
Via-Art biedt hulp aan gezinnen in scheidingssituaties door middel van drie coachingstrajecten en/of een oudertraining:
* Het Via-Art Ouder & Kind Traject
* Het Via-Art Schooltraject voor kinderen van gescheiden ouders
* De Individuele Via-Art Trajecten
* Oudertraining
Een traject bestaat uit acht of tien bijeenkomsten van ongeveer een uur (indien er meer behandelingen nodig zijn wordt dit tijdens de evalutatie besrpoken). Na het volgen van een van de Via-Art trajecten zul je:
* je kind beter kennen en begrijpen
* hem of haar beter kunnen helpen bij de verwerking van de scheiding
* beter met je kind kunnen communiceren
* de gevoelens rond de scheiding een plek kunnen geven
Vergoedingen
Vanuit de aanvullende verzekering worden de trajecten van Via-Art geheel of gedeeltelijk vergoed. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijze. Shantella de Visser is lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapie. Vraag aan jouw ziektekostenverzekering of je de therapie vergoed krijgt. Klik hier voor meer informatie over de Via-Art tarieven. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Over mij:
Shantella de Visser, kunstzinnig therapeut en coach in scheidingssituaties
Hallo! Mijn naam is Shantella de Visser, beeldend therapeut, coach en docent beeldende vorming. Ik woon sinds 2010 met mijn man en twee kindjes in Haarlem.
In 2008 ben ik afgestudeerd als kunstzinnig therapeut, beeldend aan de Hogeschool Leiden. Daarna heb ik mijn eigen praktijk opgericht: Via-Art.
Vanuit mijn praktijkervaring kwam de wens om te werken met gescheiden ouders samen met hun kinderen. Om die reden volgde ik de cursus ‘Kinderen scheiden ook!’ aan het RINO. Als kind van gescheiden ouders voel ik de behoefte van kinderen en jongeren in een scheidingssituatie goed aan en kan hen helpen om weer een gezonde band met hun ouders op te bouwen. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen en jongeren met leer-en of gedragsproblemen of sociaal-emotionele problemen. Het liefst wek ik nauw samen met de ouders en de school om positieve veranderingen zo breed mogelijk door te voeren.
Elke keer ben ik weer verrast door de prachtigste inzichten die mijn cliënten krijgen en de manier waarop zij hun leven opnieuw vormgeven.
Spreekt mijn profiel site je aan? Bel of mail me dan voor een vrijblijvende kennismaking.
Het lijkt me leuk je te ontmoeten!
Mijn werkwijze:
Kunstzinnige therapie
Via-Art werkt met creatieve middelen om emoties te uiten en inzichtelijk te maken
Volwassenen denken bij communicatie meteen aan een gesprek. Kinderen en jongeren communiceren op een andere manier. Het verwoorden van gevoelens en het moeten uitleggen van ingewikkelde situaties, zoals een scheiding, brengt juist nog meer frustratie met zich mee. Zij voelen zich in een gesprek met volwassenen vaak onbegrepen en aangevallen en klappen dicht.
Doormiddel van tekenen, schilderen en boetseren kunnen kinderen zich vrij uiten. Creativiteit is een middel voor kinderen om hun omgeving beter te kunnen begrijpen, hun verbeelding te vergroten, mogelijkheden te onderzoeken en te worden en ontdekken wie ze echt zijn. Via-Art is een praktijk voor Kunstzinnige therapie therapie en coaching. Doordat Via-Art met creativiteit werkt, wordt de communicatie weer leuk en gemakkelijk.
Uiten van emoties
Via-Art werkt met creatieve middelen waarin kinderen en jongeren zich veilig voelen om zich vrij te uiten. Het programma is dusdanig opgebouwd dat alle emotionele aspecten die bij jouw scheiding zijn komen kijken aan bod komen. Er is aandacht en acceptatie voor alle gevoelens die rondom de scheiding bij de kinderen en ouders aanwezig zijn.
Creatieve opdrachten zorgen voor ontspanning, expressie en (zelf)reflectie. Het creëren van een beeld van de scheidingssituatie zorgt voor helderheid en overzicht rond de scheiding.
Voor volwassenen is beeldende therapie/coaching bij uitstek geschikt om gevoelens te uiten die niet in woorden te vangen te zijn. Je bent vrij om alles op papier te zetten en om daarover iets te delen of juist niet. Ook geeft het werken met beelden inzicht in jezelf waar je in een gesprek niet bij komt.
Inzicht
Een verdiepend gesprek geeft inzicht in jezelf en de situatie rond de scheiding. Je voelt je niet langer hulpeloos aan de situatie overgeleverd, maar je creëert jezelf opnieuw!
Mijn Doelgroep:
Mijn specialisatie is het werken met gezinnen in een scheidingssituatie. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen die kampen met gedragsproblemen, taal-spraak problemen en kinderen die een gebeurtenis in hun leven niet goed kunnen verwerken.
Op welke signalen kun je als ouder letten:
* Is je kind brutaal of onredelijk boos op jou of je ex?
* Is je kind erg onzeker?
* Is je kind heel verdrietig en huilt het veel?
* Gaat het niet goed op school?
* Eet of slaapt je kind slecht?
Categorie:
Opvoeding
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën.
Als lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën hebben mijn cliënten bij een aanvullende verzekering meestal recht op een geheel of gedeeltelijke vergoeding. Neem contact op met jouw zorgverzekering over de mogelijkheden. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijzen. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg
Over mijzelf:
Mijn naam is Djoeke Nederend en sinds januari 2015 actief als Jeugd en kindercoach in Eibergen en omgeving.
Het ontbreken van laagdrempelige
ondersteuning bij het grootbrengen van kinderen heeft mij
zeer gemotiveerd om deze vorm van ondersteuning aan te bieden.
Daarnaast heb ik altijd een grote verbondenheid met kinderen gevoeld.
Ik respecteer ieder kind zoals hij/zij is. Hoe fijn is het om gewoon jezelf te kunnen zijn.
Mijn werkwijze:
We maken eerst kennis (dit kan eventueel ook telefonisch)
Kennismakingsgesprek is gratis.
Besluiten we beiden te starten met het coachingtraject dan zal een
intakegeprek ingepland worden. (Met 1 of 2 ouders en het kind)
Daarna volgt een gesprek met het kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kind zal dit een half uur tot een uur duren.
Om de kosten te beperken, werk ik voorlopig nog vanuit mijn eigen woning.
Ook is het mogelijk dat ik u thuis bezoek.
Afhankelijk van de situatie pas ik een werkvorm toe.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
•Kwaliteitenspel
•Touwtje, hoe geef jij je grenzen aan
•Coachee
•Bardo oefening
•Het G denken
•Tekenen
•Kids skills
•Stad van Axen
•Herinneringsboekje
•Visualisaties
•Delenwerk
•Rouwtijdslijn
Mijn Doelgroep:
Kinderen/Jongeren van 4 t/m ca. 20 jaar.
Faalangst, rouwverwerking, hoog sensitiviteit, angsten.
Begeleidingstraject voor ouder en kind tijdens echtscheiding situaties.
Categorie:Opvoeding en relatie.
Geregistreerd: –
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Naama Zorg is een kleine organisatie die van uit het hart werkt met mensen met een lichamelijk of geestelijke beperking. Zo kunnen we thuis of op een andere locatie de zorg bieden die gevraagd wordt.
Over jezelf: Mijn naam is Adina Boers-Roskamp, al 10 jaar zet ik me in om Naama zorg uit te leven in een mooie organisatie met een hart voor de mensen.
Werkwijze: Onze wens is om mensen de zorg te geven die ze nodig hebben, en dit doen we door naar de mens te kijken en vragen te stellen. Zo komen we tot een complete zorg vraag en de de kijk of de Naama zorg die zorg kan leveren.
Doelgroep: Jongeren en jongvolwassenen met een beperking.
dit kan zich uiten in een lichamelijke, geestelijke of beiden.
Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
ZorgSterren zijn mensen die uw zorg als beginpunt van hun werk zien. U heeft uw persoonlijke zorgwensen en zorgvragen.
Werkwijze:
ZorgSterren werken vanuit deze wensen en vragen en geven u de gekwalificeerde sterrenzorg die u wil. Zij doen dit op een manier waardoor u uw persoonlijke leven kan behouden, verbeteren of versterken! U krijgt geen zorg opgelegd die u niet wil. ZorgSterren staan altijd voor u klaar op een manier die bij u past. Dat maakt ZorgSterren ZorgSterren !
Doelgroep:
thuiszorg, mantelzorg, netwerkzorg, buurtzorg, huishoudelijkezorg gezinszorg, opvoedingsondersteuning, jeugdzorg, kindercoaching, ouderenzorg, persoonsgebondenzorg, pleegzorg, eigenkrachtondersteuning, zorgbemiddeling, zorgbegeleiding thuishulp, maat(jes)zorg, netwerkzorgcoaching, buddyzorg.
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
“Verandering en ontwikkeling op Eigen Kracht!”
Up2Me biedt o.a. trainingen aan op het gebied van weerbaarheid, agressieregulatie en sociale vaardigheden. Daarnaast adviseert, coacht en ondersteunt Up2Me bij psycho-sociale problematiek, negatieve life-events en levensvragen. Hierbij staat je Eigen (innerlijke) Kracht voorop!
Over mezelf:
Michel Naafs is 41 jaar, hij heeft een relatie met Renate en is trotse vader van 3 kinderen: Daan (16), Jette (13) en Hidde (11). In 2012 is hij gestart met Up2Me, op dat moment werkte hij daarbij ook nog als Delta gecertificeerd gezinsvoogd / jeugdbeschermer binnen de jeugd/gezinshulpverlening en als docent weerbaarheid bij de GGD, alwaar hij veel ervaring heeft opgedaan in het werken met kinderen en gezinnen in complexe situaties.
Tot 2009 heeft hij diverse functies gehad binnen de Ministeries van Defensie en Justitie (Inrichtingswerker, Wachtcommandant, Beveiligingsmedewerker, Sociale Dienstverlening, Intern Bijstands Team en Trajectbegeleider resocialisatie/re-integratie) in verschillende huizen van bewaring en gevangenissen met een verscheidenheid aan mensen, vrijheden, achtergronden, culturen, persoonlijkheden en emoties. In deze periode heeft Michel professioneel veel blootgestaan aan spanning, stress, bedreigende situaties en agressie, hier heeft hij zich door ervaring en scholing verder in ontwikkeld.
Door zijn kennis en ervaring binnen Justitie, GGD en Jeugdzorg weet Michel op geheel eigen wijze de juiste benadering te vinden om zorgen, moeilijkheden en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken, te behandelen en te verminderen of op te lossen.
Michel heeft psychologie gestudeerd, is opgeleid tot coach, counselor en trainer, daarnaast heeft hij ook nog een 1-jarige opleiding gedaan tot algemeen docent weerbaarheid met een specialiteit in kinderen, de insteek hierin is psychomotorisch en psycho-fysiek van aard. De afgelopen 5 jaar heeft hij zeer veel scholen, klassen, ouders, gezinnen en (individuele) kinderen bijgestaan, gecoacht en getraind in het thema weerbaarheid, sociale vaardigheden, agressieregulatie, opvoeding, negatieve life-events en het bouwen aan zelfvertrouwen. Michel’s kernwaarden zijn: Veiligheid, Betrouwbaarheid, Oprechtheid, Positiviteit, Eerlijkheid, Betrokkenheid, Ruimdenkendheid en Integriteit.
In 2014 heeft hij de keuze gemaakt om Up2Me verder te laten groeien en is hij voor zichzelf begonnen. Momenteel volgt hij een intensieve opleiding tot Tai Chi docent. Begin 2016 verwacht Michel hiermee klaar te zijn, op http://www.TaiQi.nl kun je hierover meer lezen.
Werkwijze:
Van mens tot mens, van hart tot hart!
Doelgroep:
Alle leeftijden
Ik ben geregistreerd bij:
PMT, Weerbaarheid, Agressieregulatie, SoVa, Coach, Kindercoach, Gezinscoach
Beroepsvereniging voor toegepast psychologen
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Zorg voor Geluk.
Ieder leven verdient geluk! Zorg voor Geluk staat voor begeleiding vanuit dat motto. Na de primaire levensbehoeften is namelijk niets belangrijker dan geluk. Ben je gelukkig, dan kan je meer, wil je meer, durf je meer, enzovoort. En andersom: alles wat je doet draait direct of indirect om geluk, van jezelf of van een ander.
Zorg voor Geluk staat ook voor begeleiding zonder gedoe. Gewoon goede begeleiding voor een fatsoenlijke prijs dus.
Wie ben ik:
Mijn naam is Matthijs Wolthers. Geboren in 1980 in het mooie Twente en voor mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening naar de provincie Utrecht verhuisd, waar ik al snel ging samenwonen met mijn vriend Maarten. Momenteel wonen wij in het dorpje Baambrugge, in het uiterste noordwesten van Utrecht. Tijdens en na mijn studie ontdekte ik steeds meer dat mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie mij telkens weten te raken. Met name de jeugd raakte een gevoelige snaar en ik merkte dat ik snel in contact kwam en het vertrouwen kreeg van de jongeren met wie ik in contact kwam. Daardoor werd ik gedreven om hen te helpen bij alle struikelblokken die het leven in het algemeen en het leven met autisme in het bijzonder meebrengen. In 2009 ben ik begonnen met mijn eigen bedrijfje: Zorg voor Geluk.
Werkwijze:
Wanneer iemand met een begeleidingsvraag bij mij komt maak ik allereerst een afspraak voor een kennismaking. Tijdens die afspraak kan ik horen wat de vraag is, vertellen wat ik kan bieden en merkt iedereen ook of er een goede klik is. Afhankelijk van die klik en of ik de juiste hulp kan bieden bied ik aan het einde van dat gesprek een zorgovereenkomst aan.
Veel van mijn werk is vraaggericht: je komt met mij met bijvoorbeeld een angst, onvermogen of zelfstandigheidsvraag en ik stippel met jou een weg uit waarin je je vraag kan beantwoorden. Daarnaast ben ik je luisterend oor en de persoon die naast je staat op moeilijke momenten.
Mijn doelgroep:
Mensen met autisme (ook Asperger en PDD-NOS) en een normaal tot hoog verstandelijk vermogen, met name jeugd tussen 7 en 24 jaar. Daarnaast heb ik ook ervaring met ADD/ADHD en sta ik open voor hulpvragen op dat vlak.
Ouders kunnen bij mij coaching vragen, al dan niet in combinatie met begeleiding voor hun kind.
Waar ben ik geregistreerd:
Helemaal nergens, behalve de Kamer van Koophandel. In de huidige wildgroei van beroepsorganisaties en keurmerken kost een registratie mij veel geld en tijd, terwijl ik volgend jaar misschien wel weer hele andere registraties wil. Om dat te bekostigen zou mijn tarief flink omhoog moeten. Ik kies ervoor om mijn tarief laag te houden en mijn aandacht te besteden aan de mensen om wie het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaliteit bied: ik kan alle relevante papieren (VOG, VAR-WUO, diploma HBO-SPH, registratie KvK) overleggen, houd me op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn vakgebied middels tijdschriften en internet en verdiep me telkens weer in autisme via boeken en lezingen. Daarnaast zit ook verdere scholing in de planning in de loop van 2015.
Welkom bij:
Blossom KinderCoaching. Een praktijk voor kindercoaching en ouderbegeleiding in Ede.
Soms lukt het even niet, soms gebeuren er (teveel) nare of onverwachte dingen waardoor een kind ander gedrag laat zien of zich minder lekker voelt dan anders.
Op zo’n moment kan ik helpen. Ik ben er speciaal voor uw kind. Mijn systemische denkwijze zorgt ervoor dat ik kijk naar de omgeving waar uw kind zich in bevindt. Denk aan de thuissituatie, school, (sport)vereniging, oppas of opvang. Samen met uw kind kijk ik welke problemen er zijn, wat voelt niet goed en belangrijker; hoe zorgen we ervoor dat het weer goed gaat voelen? Door mijn speelse, nuchtere en oplossingsgerichte werkwijze weten kinderen exact wat de bedoeling is, het geeft houvast en grenzen. Als er behoefte is, geef ik ook advies en handvaten voor het dagelijkse leven. Want zoals een Afrikaans gezegde luidt: ‘it takes a village to raise a child’.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen diep van binnen weet wat goed voor hem of haar is. Ook kinderen, juist kinderen! Zij leven veelal vanuit gevoel, staan zo dicht bij hun kern en intuïtie, dat zij hier veel makkelijker bij kunnen. Zodra zij weten welke mogelijkheden ze allemaal in zich hebben, kunnen ze (weer) gaan bloeien!
Over mij:
Ik ben Willanda (‘81) en woon in Ede samen met Albert onze 2 kindjes. Mijn werkzame leven bestaat uit toerisme en het bankwezen. Met veel plezier de verschillende functies bekleed en toch… toch mistte ik altijd iets. Nooit écht voldoening. Totdat er een situatie op mijn pad kwam, waardoor ik moest kiezen, kiezen voor mezelf, wat ik leuk vind, waar word ik blij van, waar maakt mijn hart een sprongetje van? Door dit helemaal te onderzoeken en te ontdekken kwam ik erachter dat ik van kinderen ‘helpen’ echt blij wordt! Mensen doen dingen, gedragen zich op een bepaalde manier, aangeleerd of authentiek. Kinderen doen alles op gevoel, dichtbij zichzelf. Zij weten vaak heel goed wat ze willen en kunnen en waar hun kracht ligt, wat hen uniek en authentiek maakt. Om die kracht te ontdekken en onderzoeken hoe je die op een juiste manier kan inzetten, daar wil ik bij helpen. En ‘helpen’ is niet eens het juiste woord…. bewustwording, onderzoeken, persoonlijke groei, kracht, houvast en veiligheid, we doen het samen, dus het is een samenwerking!
Ik heb de opleiding tot Kindercoach gevolgd bij Atma Instituut in Amersfoort. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gekregen om ervaring op te doen op een basisschool in Ede. Dit bevestigde dat dit is wat ik wil doen. Kinderen hebben het recht op een gelukkige jeugd, op gezien worden in hun hele authentieke zelf. Dat is waar ik aan wil bijdragen!
Kindercoaching is een dynamisch vak, ook een jong vakgebied binnen de hulpverlening aan kinderen. Om volledig om de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen ben ik aangesloten bij Adiona, een expertisenetwerk voor kindercoaches.
Ik vind het belangrijk om mij verder te ontwikkelen en zoveel mogelijk bijscholing en coaching te volgen. Ik zal proberen dit steeds bij te werken op de site.
SHO Registeropleiding HBO KinderCoaching, Atma Instituut
Workshop ‘Kind in Balans’, Ingrid Dykstra/De Kindercoaches
Workshop ‘Het Fluisterkind’, Evelien Timmerman
Workshop ‘Omdenken’, Berthold Gunster
Workshop ‘Kindercoach Navigatiesysteem’ Tori Kindercoaching
Mijn werkwijze:
Soms kan je wel wat hulp gebruiken. Of je nou jong of volwassen bent, iedereen heeft weleens een luisterend oor, een ander inzicht of een richting nodig. Dat is waar ik je bij kan helpen.
Samen gaan we onderzoeken waar je last van hebt of waarom je je niet lekker voelt. Hoe groot je probleem is en of het wel jouw probleem is.
Hoe we dat doen, bespreken we in het eerste kennismakingsgesprekje. Ik ben er voor jou en jij kiest op welke manier je me een kijkje in je leven geeft. Door te praten, te tekenen, uitbeelden, spellen, samen zijn we creatief genoeg om te komen waar jij wil.
Mijn werkwijze is geordend, liefdevol, systeemgericht en zeker in voor een grapje. Het geeft jou en je ouders duidelijkheid en veiligheid, handvaten voor het dagelijkse leven en doordat ik uit ga van een systemische denkwijze wordt iedereen om jou heen erbij betrokken.
Mijn Doelgroep:
Ouder(s) en kinderen die last hebben van iets wat er op dit moment in hun leven gebeurd. Denk aan een scheiding, pesten, er niet bij horen, plaats in het gezin, nieuwe school, verhuizen, alles wat er even niet loopt…
Ook heb ik me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit. Als je dus kampt met overprikkeling, voor jezelf zorgen, wat is het precies en hoe kan ik mezelf helpen, hier kan ik je mee helpen.
Categorie:
kinderen, basisschool, pubers, broer, zus, ouder, vader, moeder
Geregistreerd:
Adiona
Over mezelf:
Ik ben Sonja, 31 jaar en woon in Veghel.
Ik werk al jaren met kinderen en wilde heel graag hulp bieden aan kinderen en hun ouders/verzorgers, bij wie het opvoeden niet vanzelf gaat.
Werkwijze:
Ik werk voornamelijk bij het gezin thuis, maar als de vraag er is, kan het ook bij mij thuis. Ik bied coaching en therapie en begeleiding/verzorging, meestal vanuit een pgb. De coaching/therapie doe ik met de Wielwerkmethode. Deze methode heeft een holistische visie en gaat ervan uit dat alle processen cyclisch zijn van nature. Ik ga niet alleen uit van de psyche van een mens, maar kijk ook naar de energie, emotie’s en het lichamelijke aspect. Hierdoor help ik iemand in het geheel en kom je veel dieper in de kern van het probleem. Voor meer informatie over de wielwerkmethode kunt u kijken op http://www.wielwerkopleidingen.nl
Voor de begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie gebruik ik mijn jarenlange ervaring die ik heb opgedaan binnen stichting Kentalis. Een stichting die zich richt op de communicatie op elk gebied. Met name, doof en slechthorendheid, maar ook problemen met spraak en taal, doofblind, autisme. Door de jaren heen heeft kentalis zich gespecialiseerd op vele gebieden zoals hierboven genoemd. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op http://www.kentalis.nl
Doelgroep:
Kinderen en hun ouders/verzorgers
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598