Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Welkom bij:
Blossom KinderCoaching. Een praktijk voor kindercoaching en ouderbegeleiding in Ede.
Soms lukt het even niet, soms gebeuren er (teveel) nare of onverwachte dingen waardoor een kind ander gedrag laat zien of zich minder lekker voelt dan anders.
Op zo’n moment kan ik helpen. Ik ben er speciaal voor uw kind. Mijn systemische denkwijze zorgt ervoor dat ik kijk naar de omgeving waar uw kind zich in bevindt. Denk aan de thuissituatie, school, (sport)vereniging, oppas of opvang. Samen met uw kind kijk ik welke problemen er zijn, wat voelt niet goed en belangrijker; hoe zorgen we ervoor dat het weer goed gaat voelen? Door mijn speelse, nuchtere en oplossingsgerichte werkwijze weten kinderen exact wat de bedoeling is, het geeft houvast en grenzen. Als er behoefte is, geef ik ook advies en handvaten voor het dagelijkse leven. Want zoals een Afrikaans gezegde luidt: ‘it takes a village to raise a child’.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen diep van binnen weet wat goed voor hem of haar is. Ook kinderen, juist kinderen! Zij leven veelal vanuit gevoel, staan zo dicht bij hun kern en intuïtie, dat zij hier veel makkelijker bij kunnen. Zodra zij weten welke mogelijkheden ze allemaal in zich hebben, kunnen ze (weer) gaan bloeien!
Over mij:
Ik ben Willanda (‘81) en woon in Ede samen met Albert onze 2 kindjes. Mijn werkzame leven bestaat uit toerisme en het bankwezen. Met veel plezier de verschillende functies bekleed en toch… toch mistte ik altijd iets. Nooit écht voldoening. Totdat er een situatie op mijn pad kwam, waardoor ik moest kiezen, kiezen voor mezelf, wat ik leuk vind, waar word ik blij van, waar maakt mijn hart een sprongetje van? Door dit helemaal te onderzoeken en te ontdekken kwam ik erachter dat ik van kinderen ‘helpen’ echt blij wordt! Mensen doen dingen, gedragen zich op een bepaalde manier, aangeleerd of authentiek. Kinderen doen alles op gevoel, dichtbij zichzelf. Zij weten vaak heel goed wat ze willen en kunnen en waar hun kracht ligt, wat hen uniek en authentiek maakt. Om die kracht te ontdekken en onderzoeken hoe je die op een juiste manier kan inzetten, daar wil ik bij helpen. En ‘helpen’ is niet eens het juiste woord…. bewustwording, onderzoeken, persoonlijke groei, kracht, houvast en veiligheid, we doen het samen, dus het is een samenwerking!
Ik heb de opleiding tot Kindercoach gevolgd bij Atma Instituut in Amersfoort. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gekregen om ervaring op te doen op een basisschool in Ede. Dit bevestigde dat dit is wat ik wil doen. Kinderen hebben het recht op een gelukkige jeugd, op gezien worden in hun hele authentieke zelf. Dat is waar ik aan wil bijdragen!
Kindercoaching is een dynamisch vak, ook een jong vakgebied binnen de hulpverlening aan kinderen. Om volledig om de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen ben ik aangesloten bij Adiona, een expertisenetwerk voor kindercoaches.
Ik vind het belangrijk om mij verder te ontwikkelen en zoveel mogelijk bijscholing en coaching te volgen. Ik zal proberen dit steeds bij te werken op de site.
SHO Registeropleiding HBO KinderCoaching, Atma Instituut
Workshop ‘Kind in Balans’, Ingrid Dykstra/De Kindercoaches
Workshop ‘Het Fluisterkind’, Evelien Timmerman
Workshop ‘Omdenken’, Berthold Gunster
Workshop ‘Kindercoach Navigatiesysteem’ Tori Kindercoaching
Mijn werkwijze:
Soms kan je wel wat hulp gebruiken. Of je nou jong of volwassen bent, iedereen heeft weleens een luisterend oor, een ander inzicht of een richting nodig. Dat is waar ik je bij kan helpen.
Samen gaan we onderzoeken waar je last van hebt of waarom je je niet lekker voelt. Hoe groot je probleem is en of het wel jouw probleem is.
Hoe we dat doen, bespreken we in het eerste kennismakingsgesprekje. Ik ben er voor jou en jij kiest op welke manier je me een kijkje in je leven geeft. Door te praten, te tekenen, uitbeelden, spellen, samen zijn we creatief genoeg om te komen waar jij wil.
Mijn werkwijze is geordend, liefdevol, systeemgericht en zeker in voor een grapje. Het geeft jou en je ouders duidelijkheid en veiligheid, handvaten voor het dagelijkse leven en doordat ik uit ga van een systemische denkwijze wordt iedereen om jou heen erbij betrokken.
Mijn Doelgroep:
Ouder(s) en kinderen die last hebben van iets wat er op dit moment in hun leven gebeurd. Denk aan een scheiding, pesten, er niet bij horen, plaats in het gezin, nieuwe school, verhuizen, alles wat er even niet loopt…
Ook heb ik me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit. Als je dus kampt met overprikkeling, voor jezelf zorgen, wat is het precies en hoe kan ik mezelf helpen, hier kan ik je mee helpen.
Categorie:
kinderen, basisschool, pubers, broer, zus, ouder, vader, moeder
Geregistreerd:
Adiona
Praktijk DoorVerbinden heeft als specialisatie rouw- en verliesverwerking en versterking van het zelfvertrouwen.
Beeldende therapie is geschikt voor volwassenen en kinderen die niet kunnen praten over wat er binnenin hen speelt. Het is een ervaringsgerichte therapie waarin o.a. gewerkt wordt met verf, klei, krijt en papier. De beeldende werkvormen helpen je om je problemen zichtbaar te maken en te ervaren. Hierdoor wordt het mogelijk om verder te komen met het verwerken van het verlies of het versterken van het zelfvertrouwen.
Over mij:
Mijn naam is Alice Dunsbergen. Sinds enkele jaren ben ik eigenaar van mijn eigen praktijk DoorVerbinden. Tijdens mijn studie beeldende therapie heb ik geleerd dat iedereen zijn eigen persoonlijke beeldtaal heeft, (dus ik ook !) en dat je jezelf met beeldende werkvormen ook kunt uiten maar op een andere manier dan met woorden.
Ik houd ervan om samen met mijn cliënten te ontdekken dat waar woorden tekortschieten, beelden kunnen spreken!
Mijn werkwijze:
Na een eerste kennismaking, volgt een intakegesprek.
De behandeling begint met een observatieperiode waarvan ik een observatieverslag maak. Aan de hand van het observatieverslag bepaal ik samen met mijn cliënt aan welke doelen er de komende tijd zal worden gewerkt. Na ongeveer 4 sessies vindt er een tussenevaluatie plaats om te zien of de gestelde doelen nog bijgewerkt moeten worden.
Als de tiende sessie is afgerond, vindt er een eindevaluatie plaats. Dan is er de gelegenheid om te bespreken of de gestelde doelen zijn behaald of dat er een vervolg dient te komen.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen en kinderen die problemen hebben met rouw- en verliesverwerking of problemen met versterking van zelfvertrouwen.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB en SRVB onder registratienummer 5306
Welkom bij:
BreinVitaal Psychologenpraktijk voor neurofeedback en cognitieve gedragstherapie. Ik ben gespecialiseerd in ADHD, autisme en slaapklachten.
Over mij:
Ik ben drs. Peter Paul Both, Psycholoog NIP en oprichter van Psycholoog Nijmegen en dagelijks behandelend psycholoog. Bij het coachen van een cliënt met ADHD kwam ik in contact met de neurofeedback methode als aanvullende behandeling. In mijn vriendenkring ken ik mensen die zelf worstelen met ADHD, PDD NOS en Asperger, of een kind hebben met deze kenmerken. Voor veel cliënten geldt dat medicatie niet (meer) werkt of onvoldoende resultaat oplevert. Of ze hebben al diverse therapieën geprobeerd met geen of weinig resultaat. Ik heb mijn praktijk in 2004 opgericht en behandel sinds 2010 met neurofeedback en gesprekstherapie. Ik heb in Leiden en Nijmegen psychologie gestudeerd en heb daarna nog diverse opleidingen en trainingen gedaan: cognitieve gedragstherapie, postdoctorale opleiding neurofeedback (2008-2010, cognitieve gedragstherapie en bijscholingen via het internationale instituut voor neurofeedback, de BCIA. Ik ben aangesloten bij het Nederlandse instituut voor psychologen (NIP) en de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Kenmerkend voor mij zijn: goed kunnen luisteren, analyseren en anderen stimuleren en motiveren. Voor diverse cliënten heb ik doorbraken bereikt op het gebied van o.a. overspannenheid, ADHD, autisme en slaapklachten waardoor ze in school- of werksituaties meer uit zichzelf kunnen halen. Ook zijn hun relaties, indien deze verstoord waren, in een rustiger vaarwater gekomen.
Mijn werkwijze:
Het eerste gesprek is een inzichtgesprek. In het vervolggesprek kijken we wat nodig is hersentraining/neurofeedback, gesprektherapie of een combinatie hiervan.
Mijn Doelgroep:
ADHD, autisme, slaapklachten bij kinderen vanaf 12 jaar en bij volwassenen
Ik ben geregistreerd bij:
NIP, NFG, RBCZ.
Over jezelf:
Wij zijn Tineke en Mark en we noemen ons Tima Zorg. Sinds 2018 zijn wij voor ons zelf begonnen. Daarvoor hebben we vele jaren voor andere organisaties gewerkt. We vinden kleinschaligheid en persoonlijk contact erg belangrijk. Op die manier kunnen we gericht werken, snel hulp bieden en ons richten op de echte hulpvraag. Voor iedereen kunnen we zorg en ondersteuning bieden en maatwerk leveren. Wij hebben allebei onze specialiteiten en dat maakt ons als team zeer sterk. Natuurlijk zijn we discreet en u kunt op ons bouwen en vertrouwen.
Werkwijze:
Bij Tima Zorg beginnen wij altijd eerst met een intakegesprek. Dit is een eerste kennismaking zodat de cliënt en/of ouder en/of vertegenwoordiger een goed beeld kan krijgen van Tima Zorg en wij een goed beeld krijgen van de cliënt. Centraal in dit gesprek en eventuele vervolggesprekken staan de wensen en mogelijkheden van de cliënt. Na het eerste gesprek beoordeelt Tima Zorg of de gevraagde zorg of ondersteuning geboden kan worden. Soms is aanvullend onderzoek nodig. Daarna brengen wij de gewenste begeleiding en ondersteuning in kaart en komen wij met een plan van aanpak. (Zorgplan)
Doelgroep:
- Administratieve of financiële ondersteuning
- Ambulante begeleiding
- Gedragskundig advies
- Gezinsbegeleiding
- Problemen op of met school
- Psychische problemen
- Werk en dagbesteding
Over jezelf: Ik ben Jorieke Kroeze – Meijners. Sinds 2011 begeleid ik kinderen met autisme in thuisprogramma’s met Contactgericht Spelen en Leren en Growing Minds. Ook heb ik ruimte ervaring met het werk als schaduw ondersteuner op scholen. Daarnaast werk ik sinds 2018 ook hooggevoelige kinderen (met een sterke wil). Ik ben rustig, open en maak graag contact door te spelen. Ik ben erg vindingrijk en kan tegen een stootje.
Werkwijze: Ik start altijd graag met een kennismakingsgesprek om de ouders en het kind te leren kennen. Zo kunnen we samen bekijken wat er nodig is en wat ik kan betekenen. Het begeleiden van de kinderen met autisme kan via het PGB. Ik kan frequent worden ingezet. Voor de hooggevoelige kinderen en hun ouders zijn er verschillende trainingen mogelijk.
Doelgroep: Hooggevoelige kinderen (met een sterke wil) van 1 t/m 12 jaar en hun ouders
Kinderen met autisme van 1 t/m 12 jaar.
Categorie: gezondheid, ontwikkeling, opvoeding
Geregistreerd: SKJ
WIJS zorg, advies en bemiddeling is een zelfstandige praktijk, aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Wij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem.
Over mij:
WIJS zorg, advies en bemiddeling is een zelfstandige praktijk, aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Wij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem.
Mijn werkwijze:
U heeft een zorgvraag voor uzelf, uw partner, ouder(s) of kind(eren). U wilt alles goed geregeld hebben en niet voor verrassingen komen te staan. Wat zijn de beste mogelijkheden en opties? Wat zijn de financiële gevolgen? Past dat binnen uw zorgbudget ? In een persoonlijk gesprek inventariseren we wat de mogelijkheden zijn. Het gesprek kan gaan over de zorg die u momenteel nodig heeft of over toekomstige zorg. Samen met u stellen we een zorgplan op waarbij u altijd zelf de regie houdt.
Eén vertrouwd gezicht voor al uw wensen en behoeften met betrekking tot wonen, zorg en welzijn.
WIJS verzekert u van de beste zorg, ondersteuning en biedt u advies op maat. Samen met u stellen we vast welke zorg wenselijk en vereist is, daarbij wordt geïnventariseerd welke voorzieningen u wel of niet vergoed krijgt.
Daarnaast kunnen wij u ook adviseren en ondersteunen bij indicaties/subsidies voor zorggerelateerde producten of diensten zoals een traplift, aanpassingen in huis of een levenstestament.
Mijn Doelgroep:
Iedereen met een zorgvraag.
Categorie:
Gezondheid
Geregistreerd:
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Voor veel mensen en hun hulpvraag is geen standaard oplossing.
Ik streef er naar, om samen met de hulpvrager een gepast programma te maken.
Het programma moet aansluiten bij de behoeftes, het niveau en het tempo van de hulpvrager.
De bedoeling van thuisbegeleiding is dat de hulpvrager steeds minder, tot geen begeleiding meer nodig heeft.
Over mezelf:
Gedurende 39 jaar ben ik werkzaam geweest binnen diverse disciplines in de hulpverlening. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden, aansturen en trainen van mensen met of zonder een beperking, zowel in groepsverband, als binnen gezinnen en individueel.
Naast mijn baan als begeleidster binnen een instelling heb ik 3 jaar als ZZP-er gewerkt. Halverwege 2014 ben ik volledig als zelfstandig ondernemer begonnen.
Ik wil mijn kennis en ervaring delen op een manier die het best bij mij past. Uitgangspunt voor mij is:
“Gepaste ondersteuning geven en een ieder als uniek individu benaderen”.
Werkwijze:
Humor, intuïtie, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, zijn de kernwoorden die het best bij mij passen.
Deze eigenschappen zet ik om in een respectvolle en concrete benadering. Hierbij zal de klemtoon liggen op het in zijn/haar waarde laten van de cliënt.
Wil je meer informatie over thuisbegeleiding in jouw situatie?
Dan kun je de website bekijken en er voor kiezen om het contactformulier in te vullen.
In dat geval zal er binnen enkele dagen contact met je worden opgenomen.
Je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Een kennismakingsgesprek kan altijd en is geheel vrijblijvend
Doelgroep:
De doelgroep voor deze thuisbegeleiding
Volwassenen en kinderen met een (verstandelijke) beperking.
Volwassenen en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag, denk hierbij aan autisme, ADHD of een andere psychosociale beperking.
Volwassenen met een verstandelijke beperking met kinderen(al dan niet met een verstandelijke beperking).
Begeleiding
Geregistreerd:
KVK Roermond
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Spelen helpt is een praktijk voor sociale en/of emotionele begeleiding.
Voor welke hulp kunt u terecht?
– Speltherapie
Een laagdrempelige kortdurende therapie (vorm van psychotherapie) waarin spel wordt gebruikt om een kind weer vooruit te helpen. Bijvoorbeeld wanneer ingrijpende gebeurtenissen of psychische problemen de ontwikkeling van het kind belemmeren.
– KIES programma
Een effectief bewezen programma voor Kinderen In Echtscheiding Situaties. Een ingrijpende gebeurtenis die vaak nog jaren na de scheiding nadelige gevolgen met zich mee kan brengen.
– Rots & Water
Een wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek. Rots en water is een psychofysieke training voor kinderen van 4 t/m18 jaar die zich richt op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, het voorkomen en aanpakken van pesten, weerbaarheid en seksueel geweld.
– Dierondersteunde begeleiding of (spel)therapie
Een unieke vorm van speelse en laagdrempelige hulpverlening met de inzet van een therapiehond. Werken aan bijv. sociale vaardigheden door te oefenen met een leiderrol, hoe kan dat beter dan met een hond die alleen maar naar je luistert als je stevig in je schoenen gaat staan?
Over mezelf:
Ik ben Jorinde Prinsen.
Speltherapeut, KIES Coach, Rots en Water trainer en pedagogisch medewerker.
Naast mijn praktijk Spelen helpt werk ik op een woongroep voor kinderen met een verstandelijke beperking.
Het bieden van laagdrempelige zorg voor een diverse doelgroep.
Het bieden van een steuntje in de rug om gezinnen weer op weg te helpen.
Een cliëntgerichte werkwijze met veel aandacht voor (de eigen kracht van) het kind.
Een ontspannen, veilige, huiselijke maar professionele setting
Werkwijze:
Spelen helpt past haar werkwijze aan die passend is bij het kind!
Doelgroep:
Kinderen van 3 t/m 18 jaar.
Kinderen met een verstandelijke beperking.
Kinderen met psychische problematiek.
Therapie en geestelijke gezondheidszorg
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlandse Vereniging Van Speltherapeuten (NVVS)
Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)
Over jezelf: Een ding wat ik geleerd heb is wat er ook gebeurd als je doorzettingsvermogen heb kom je er. Dingen die je overkomen gebeuren met een doel. Als je dat in de gaten heb dan ben je al dichtbij de oplossing. Het zelfde geldt ook voor jou lichaam. Als je goed naar je lichaam luistert dan weet je wanneer je moet stoppen of dat je tekorten heb. (know your body)
Werkwijze: Psychosociaal & Psychotherapie
Na aanmelding via e-mail of telefonisch volgt een afspraak voor een intakegesprek.
Voorafgaand aan de intake ontvangt u een vragenlijstformulier dat ingevuld dient te worden. In het intakegesprek onderzoek ik samen met u zorgvuldig de problemen en hoe u ermee omgaat (taxatie). Naar aanleiding van het gesprek doe ik u een behandelingsvoorstel. Als u hiermee akkoord gaat, kan de behandeling starten. Hoeveel sessies nodig zijn is afhankelijk van uw hulpvraag.
Lichamelijk behandeling
Is de behandeling op de afspraak zelf.
Doelgroep: 4- 80+
Introtekst: Elk mens maakt een hoop mee in zijn leven. Maar wat doe je ermee? Zoek je iemand die je helpt om een stukje op je levenspad mee te lopen, of je missie te onderzoeken? Neem dan contact met mijn op.
Geregistreerd: NFG, VVP, VCRT, RBCZ
Welkom bij Raafels, bureau voor workshops, oplossingsgerichte onderwijscoaching en communicatie te Hoogland. Raafels is een initiatief van Jasja van den Brink. Mijn doel is teams, leerkrachten en schoolleiders op een oplossingsgerichte en effectieve manier te begeleiden in hun ontwikkeling, zodat zij zichzelf op een gezonde en blijvende manier van binnenuit kunnen vernieuwen.
Bij Raafels staat de mens achter de leerkracht centraal.
Over mij:
Ik, Jasja van den Brink, heb als groepsleerkracht en IB-er mijn sporen verdiend in het basisonderwijs, waarna ik als Hogeschooldocent Onderwijskunde & Pedagogiek werkzaam ben geweest op een PABO. Ik ben gecertificeerd coach/therapeut en als communicatie- en train-de-trainer docent verbonden aan een HBO-opleiding tot coach/therapeut.
Via Raafels verzorg ik workshops, studiedagen en coaching rondom onderwijs, communicatie en persoonlijke ontwikkeling. De leerkracht als mens is hierbij het uitgangspunt.
Mijn werkwijze:
Bij een coachingstraject maak ik gebruik van een breed scala aan technieken zoals oplossingsgericht werken, NLP/communicatie, systemisch werk, metaforisch werken en op mindfulness/ACT én hersenonderzoek gebaseerde technieken om verandering te bewerkstelligen.
Mijn Doelgroep:
Werk je in het onderwijs en heb je last van stress en/of werkdruk, ben je bij Raafels aan het goede adres. Ik werk met mensen die burn out zijn of een burn out willen voorkomen en manieren zoeken om hun energie en levenslust weer terug te vinden. Ook begeleid ik mensen die zich afvragen of dit het nu is en het plezier in hun werk zijn kwijt geraakt. Of die een collega hebben waar ze absoluut niet mee door één deur kunnen en die energie slurpt. Die assertiever willen worden en beter op willen komen voor hun belangen.
Kortom: Werk je in het onderwijs en zit je ‘niet lekker in je vel’, neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om de mogelijkheden te verkennen!
Categorie:
Ontwikkeling en gezondheid
Ik ben geregistreerd bij: VBAG
Welkom bij:
Bureau Optimaal Presteren. Gespecialiseerd in psychologisch onderzoek, assessments, loopbaanbegeleiding, relatietherapie en mentale trainingsprogramma’s. Laatstgenoemde bestaat uit een praktische en systematische training van mentale vaardigheden waardoor je leert zowel stress in goede banen te leiden als beter te presteren onder druk en om te gaan met een ervaren toename aan druk, taken en activiteiten.
Daarnaast verzorgt Bureau Optimaal Presteren specifieke programma’s ter behandeling van stemmings- en angststoornissen, verwerking van emotioneel beladen gebeurtenissen (EMDR) en neurofeedback ter behandeling van concentratieproblematiek (ADD/ADHD), migraine, slaapklachten en Niet-Aangeboren Hersenletsel. De programma’s zijn zowel geschikt voor kinderen als voor volwassenen.
Over mij:
Merijn de Bruin is eigenaar van Bureau Optimaal Presteren dat sinds 2005 bestaat. Hij is Arbeids- & Organisatie- en Loopbaanpsycholoog en geaccrediteerd Sport- & Prestatiepsycholoog. Daarnaast is hij neurofeedback therapeut, EMDR-practitioner, PSYCHOLOOG NIP en geaccrediteerd ALTI coach (MBTI). Als docent is hij verbonden aan de Wageningen Universiteit en de Academie voor Sportstudies.
Merijn heeft ruim 15 jaar ervaring als adviseur in het bedrijfsleven en heeft gewerkt op het gebied van talentontwikkeling, peak performance, en verbetering van inzetbaarheid en mentale vitaliteit.
Daarnaast is Merijn zelf topsporter en commentator van tafeltennis bij Eurosport.
Sportprestaties:
-2e plaats NK herenenkelspel: 2009
-Nederlands kampioen dubbelspel: 1996 en 2009
-3e plaats herenenkelspel: 1994, 1996, 2006, 2007, 2010
-Nationale top 12: 2e plaats in 2008, 3e plaats in 1998 en 2009
-Nederlands kampioen teams in 2010.
Mijn werkwijze:
Bureau Optimaal Presteren geeft mentale trainingsprogramma’s bestaande uit mentale vaardigheden, eventueel aangevuld met EMDR en neurofeedback (breintraining) waarin je systematisch specifieke vaardigheden traint om zelfstandig en blijvend stress in goede banen te leiden en beter kunt presteren onder druk. De training is doorgaans individueel en bestaat veelal uit 8-10 sessies van één uur.
Mijn Doelgroep:
De mentale trainingsprogramma’s zijn geschikt voor mensen die concrete, wetenschappelijk onderbouwde, methoden en technieken willen aanleren om stress beter te hanteren èn meer focus, zelfvertrouwen en resultaat willen halen met minder (in)spanning.
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlands Instituut van Psychologen (NIP),
Vereniging Sportpsychologie Nederland (VSPN),
Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Dol Fijn! coacht gevoelige kinderen met weinig zelfvertrouwen en (faal)angsten door middel van tekenen en schilderen. De werkwijze van Fijke Willemse is niet onopgemerkt gebleven. Ze is uitgeroepen tot beste counselor van België en Nederland.
Over mij:
Zolang ik me kan herinneren wil ik al een kinderpraktijk
Mijn hart ligt bij kinderen en ik voel een innerlijke drive om hen te helpen.
Vanuit rust, liefde en plezier wil ik hen geruststellen, hun angst wegnemen en hen weer in hun kracht zetten. Soms hebben ze een steuntje in de rug nodig om te leren leven in deze maatschappij en ik vind het fijn om hen te laten voelen dat ze er niet alleen voor staan.
Plezier, creatieve werkvormen en speelsheid nemen in mijn werk een belangrijke plaats in. Kinderen mogen kind zijn en de begeleiding als leuk ervaren. Daarom geef ik hen ook ruimte om deze kwaliteiten in kinderen te zien en te stimuleren.
Ik geloof dat elk kind een taak heeft, een eigen talent dat het mag ontwikkelen en het is mijn kracht om deze kwaliteiten in kinderen te zien en te stimuleren.
Het geeft me enorm veel voldoening als ik een kind zie groeien, als het weer lekker in zijn vel komt te zitten en in zich zelf gaat geloven. Ik zie kinderen graag stralen.
Mijn werkwijze:
– creatieve coaching
– oudercoaching
-coach de coach
– lezingen
Mijn Doelgroep:
kinderen en jongvolwassenen van 4 tot en met 23 jaar
Categorie:coaching
Ik ben geregistreerd bij:
NFG,
Adiona,
Avar-visitatie.
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Special Worx, wij bieden verschillende op maat gemaakte diensten zoals dagbesteding, ambulante begeleiding en workshops.
Wij richten ons met name op jongeren met een lvb en of verslaving.
Onze activiteiten zijn entertainment en horeca gerelateerd.
Doordat de jongeren in veel gevallen geïnteresseerd zijn in een of meerdere delen van de boven genoemde sectoren maakt dat ze openstaan voor de begeleiding die wij kunnen aanbieden.
Over mezelf:
In mijn jongere jaren was ik actief in de entertainment branche op relatief hoog niveau. In deze tijd heb ik acht albums uit kunnen brengen op de Nederlandse Antillen. Door een privé situatie heb ik de beslissing genomen om dit destijds achter me te laten.
Ik heb besloten om vervolgens met mijn andere passie aan de slag te gaan, werken in de hulpverlening. Zes jaar heb ik gewerkt als interim pedagogisch medewerker bij Kroek & Partners interim Jeugdzorg. Tijdens mijn werkperiode daar was ik breed inzetbaar.
Mijn werkzaamheden varieerden van het begeleiden van LVG’ers op een zorgboerderij tot aan het intramuraal begeleiden van zware jeugdcriminelen met een PIJ maatregel. Ik heb hiervoor in diverse regio’s in het land gewerkt.
Na zes jaar ben ik voor een andere werkgever gaan werken. Daar bekleedde ik de functie van coach / coördinerend teamlid. Dit heb ik vier jaar gedaan. Tijdens mijn tien jaar ervaring in de hulpverlening heb ik met enkele professionals in het vak mogen werken die mij veel hebben meegegeven. Dit in combinatie met het feit dat ik met de zwaarste doelgroepen heb gewerkt heeft als resultaat gehad dat ik een unieke werk-, en zienswijze heb ontwikkeld, die ook de leidraad vormt in de BV.
Na een aantal jaar begon mijn interesse in de entertainment branche weer toe te nemen. Dit is dan ook de reden geweest waarom ik deze oude hobby opnieuw heb opgepakt. Echter, het grote verschil met een aantal jaren geleden is dat ik mijn hobby heb opgepakt vanuit een ondernemers perspectief. Door mijn kennis, ervaring en netwerk dat ik heb overgehouden aan deze jaren was dit sneller te realiseren.
Inmiddels heb ik een divers platform ontwikkeld met daarin verschillende aspecten uit de entertainment branche die elkaars werking allemaal versterken. Het platform bestaat uit een magazine, website, radioshow en diverse social media kanalen welke in totaal een bereik hebben van meer dan 40.000 volgers en abonnees. Dit platform is ingericht voor een specifieke doelgroep.
Werkwijze:
Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat de verbinding werd gelegd tussen de hulpverlening en mijn activiteiten in de entertainment branche. Special Worx is ontstaan. Een combinatie tussen de entertainment branche en hulpverlening. Door mijn ervaringen binnen de entertainment branche kijken de cliënten niet alleen naar mij op als persoon, maar zijn ook zeer geïnteresseerd in hetgeen dat ik hen kan bieden. Als hulpverlener gebruik ik dit feit om de cliënten op leuke wijze te begeleiden. Dit leidt tot meer zelfredzaamheid, zelfstandigheid en meer inzicht in het eigen kunnen.
Ons aanbod is gericht op het uitdagen van de cliënten om een betere versie van zichzelf te worden.
Wij richten ons met name op het verhogen van het zelfinzicht en zelfredzaamheid.
Op een leuke en speelse manier proberen wij onze cliënten meer zelf inzicht te geven en tegelijkertijd te verbinden met hun leef omgeving.
Wij hanteren een beloning programma en een competentie model als extra motivatie voor de cliënten.
Doelgroep:
Jongeren met een licht verstandelijke beperking en of verslaving.
Jongeren bij wie de begeleiding is vastgelopen.
Maar ook jongeren die leuke dagbesteding zoeken en die graag bijv buiten zijn.
Ik ben geregistreerd bij:
K.v.k. 61779814
Vitaalkunst helpt mensen met burnout, overspanning en overbelasting om een stralend leven zonder onnodige stress op te bouwen. Het is mijn overtuiging dat een burnout een ontwikkelingskans is waarin je het goud voor jou toekomst kunt vinden.
Over mezelf:
Ik ben Elske Hoen, kunstzinnig therapeut beeldend.
Je kunt alles over mij lezen op http://www.vitaalkunst.nl/over-elske
Zie website
Doelgroep:
Volwassenen met burnout, overspanning en overbelasting
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd lid van de NVKToag, Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige Therapieën op antroposofische grondslag.
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055