Welkom bij:
Ondersteuning om een veranderingsproces in te gaan, of meer zelfvertrouwen te krijgen in relatie en/of werk. Gespecialiseerd in HSP, beelddenken, autisme, AD(H)D
Over mij:
Coach/ communicatietrainer, die door jarenlange ervaring, de juiste vragen weet te stellen.
Ik ben 60 jr en heb ruim 15 jaar ervaring in begeleiding van volwassenen.
Mijn werkwijze:
Vanuit eigen ervaring en opleiding, weet ik de juiste herkenbare snaar te raken, waardoor er snel een weg wordt gevonden naar het gewenste doel.
Mijn Doelgroep:
HSP (hooggevoelig), beelddenkers, AD(H)D, autisme, hoogbegaafdheid, dyslexie, en aanverwante verschijnselen.
Categorie:
(jong) volwassenen
Geregistreerd: momenteel nergens
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
De metgezel. Persoonlijke hulpverlening , ondersteuning en coaching zowel voor jongeren als volwassenen. Extra optie; inzet van mijn hond bij de begeleiding, bijv. Topdogtraining, een sociale vaardigheidstraining met de hond als co- trainer.
Over mezelf:
Mijn naam is Margot, ik heb ruim 20 jaar ervaring in de GGZ. Mijn ervaring en kennis gebruik ik als ondergrond ; belangrijk is dat ieder persoon weer op zich staat en dat de klik er is.
Werkwijze:
Ik pas me aan aan uw wens. Gewend om met zorgplannen ed te werken maar heeft u hier een aversie tegen ; geen probleem, doen we het anders.
Doelgroep:
Jongeren ( en volwassenen) met problemen in het sociale verkeer.
Jongeren en volwassenen met psychische klachten.
jongeren en volwassenen
Waar geregistreerd:
Big geregistreerd.
Van betekenis
Je werkt zelf aan je herstel. Daar waar je professionele begeleiding nodig hebt, zijn wij er voor je. Om mee te doen en mee te tellen, zo veel en zo goed als dat gaat.
RIBW Groep Overijssel begeleidt (psychisch) kwetsbare mensen en hun netwerk. Meedoen en meetellen in de samenleving, zoveel en zo goed als dat gaat. Daarvoor wil RIBW GO van betekenis zijn.
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
Over mezelf:
Ik ben coach, counselor, begeleider, adviseur, onderwijsexpert, trainer en
gedragsspecialist.
Ik ben open, toegankelijk en empathisch, ambitieus en enthousiast.
Werkwijze:
Mijn werkwijze is doelgericht, waarbij de coachée centraal staat en in zijn kracht komt te staan. Het welbevinden staat bij mij hoog in het vaandel. Een respectvolle omgang met wederzijds vertrouwen is voor mij erg belangrijk.
- Doelgericht
- Planmatig
- De cliënt blijft eigenaar van het proces
- Kortdurende coachtrajecten
- Effectieve doelgerichte begeleiding
- Maatwerkadviezen
- Snel en accuraat
- Actief luisteren en effectieve vragen stellen
- Doortastend en doelgericht
- Betrokken en meelevend
- Organisatorische vaardigheden
- Samenwerken en strategisch
- Analytisch en planmatig werken
- Doorzettingsvermogen
Doelgroep:
Volwassenen
Leerkrachten
Ouders
Categorie:
Persoonlijke coaching, begeleiding en counseling, onderwijsadvies, gedrag
Ik ben geregistreerd bij:
NOBCO.
LBIB
VCC
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Emotionele en psychische problemen, het weer in je kracht willen komen, transformatieprocessen als gevolg van hormonale problematiek.
Over mezelf:
Ik ben Marijke Brouwers (1959, na een burn-out besloot ik mijn leven ingrijpend te veranderen: ik volgde mijn hart en koos voor een opleiding tot psychodynamisch therapeut en specialiseerde me in veranderprocessen voor vrouwen in de overgang.
Inmiddels werk ik met vrouwen en mannen vanaf 16 jaar met voornamelijk hormonale problematiek. Daarnaast bied ik – als gevolg van de hormonale veranderingen bij vrouwen in de overgang of andere hormonale problematiek – relatietherapie.
Naast mijn praktijk in Aarle-Rixtel werk ik ook als psychodynamisch therapeut & coach in de Vrouwenpoli in Boxmeer.
In deze poli geef ik geaccrediteerde bijscholingen over hormoongerelateerde problematiek aan complementair therapeuten. Daarnaast verzorg ik lezingen, workshops en voorlichtingsbijeenkomsten over hormoongerelateerde problematiek (meestal over de overgang).
Werkwijze:
Ik bied een pragmatische integrale aanpak die je verder helpt in je persoonlijke groei. Hiervoor gebruik ik diverse therapeutische en coachingstechnieken zoals:
Emotioneel Lichaamswerk
EMDR
Hypnotherapie
Innerlijk kind werk
Rationeel Emotieve Therapie
Regressietherapie
Voice Dialogue
Systemisch werk
Relatietherapie
Hechtingstherapie
Traumatherapie
& coachingstechnieken:
Assen van verandering
Communicatie technieken
Kernkwaliteiten
NLP
Provocatieve coaching
Doelgroep:
Mannen/vrouwen > 16jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 13021
RBCZ TCZ register, licentie: 403387R
AGB- zorgverlener 90-048375
AGB praktijkcode 90-56936
Welkom bij:
Kindsbelang. Coaching – training – mediation – behartiger voor kind en ouders – begeleiding.
Gespecialiseerd in gezinsproblematieken – kind binnen een scheiding – conflict scheidingen.
Kinderen krijgen een stem, hun belangen worden vertegenwoordigd. Ouders krijgen handvaten om ouder te blijven van hun kind binnen scheiding, maar ook hun nieuwe leven te leven.
Over mij:
Mark Helmink is eigenaar van Kindsbelang vader van 3 kinderen en partner wonend in het Veluwse dorp Vaassen. Na jaren lange kennis opgedaan als ervaringsdeskundige van buitensluiten (pesten), anders zijn en alle problemen van scheidingen is Kindsbelang ontstaan. Om kinderen en ouders te begeleiden in hun proces van om te gaan met de situatie. Vanuit de ervaringen een vriendelijke en onafhankelijke partij in het behartigen van de droom van het kind. Daarnaast is er een train-coaching ontwikkeld die uitleg geeft aan de essentie van het kind, wat scheiden echt inhoud maar ook de invloeden op het zijn van kind en ouders binnen een probleem scheiding. Herkennen van signalen en wat je er mee kan. Er is een train-coaching voor ouders, voor professionals is er een train-workshop. Werken aan de oorzaak levert meer en langdurige resultaten in een veel kortere tijd, dan werken aan het probleem op te willen lossen.
Mijn werkwijze:
Kindsbelang is opgericht vanuit eigen ervaringen samen met de professionele kennis. Een stap verder dan de huidige interventie methodes staat de ervaring van kind – ouder en direct betrokken netwerk centraal.
Kindsbelang ziet het probleem als signaalfunctie om dichter bij de oorzaak te komen. Door in gesprek te gaan, vanuit onbevangen luisteren naar wat de ander behoeft, coaching en kennis van de essentiekracht. Komt er verbetering in elke situatie.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, ouders en professionals die werken met minderjarige.
Ik ben geregistreerd bij:
de Raad van Mediators ADR-international en ICR-register
Welkom bij:
Prikkeltjes, zoveel prikkels die bij de een nog harder binnenkomen dan bij de ander. Wat als je problemen ervaart bij de prikkelverwerking? Wat te doen wanneer jij, en/of je kind, zich nergens meer ontspannen voelt? Stuur mij een email voor meer informatie.
Over mij:
Ik ben momenteel jeugdzorgwerker in het midden van het land, sociaal werker, ondernemer, (ambulant) begeleider en flexwerker via Solutions support. Psychiatrie, LVB, jeugdzorg, Ouder-kind, verslaving. Alles met als doel het welzijn van kinderen, jongeren, gezin te verbeteren en te ondersteunen, dit heeft ook als doel preventief te werken en eigenwaarde, het gevoel van waardevol te zijn mee te nemen richting het volwassen worden. Waar liggen je krachten, wat kan je wel. Waar ben jij verantwoordelijk voor en waarvoor niet, neem je dit mee in je leven, voel je je schuldig of overweldigd en kan je dit niet uiten zonder dat je hierbij last hebt van jezelf of anderen van jou? Krijgt u of jij geen contact met je kind of zus broer of iemand om wie u of jij veel geeft? Dit doet verdriet maar vaak is het een schreeuw om hulp wanneer iemand zich afsluit, agressie toont, slechte hygiëne, of juist erg passief en niet in gesprek wil. Onbegrepen gedrag, zich onbegrepen voelen en waar gaat dit naartoe? Ik kan hierbij helderheid geven en helpen contact te leggen zodat het weer veilig gaat voelen om in dezelfde ruimte te zijn of contact te maken zonder te schreeuwen of andere uitingen van onmacht. Aansluiten is hierbij de sleutel, zonder contact en begrip is er geen stap 1 te maken.
Mijn werkwijze:
Op de site http://www.prikkeltjes.nl schrijf ik mijn werkwijze uit. De site is momenteel in ontwikkeling. We maken kennis, daarna brengen we samen in kaart wat de hulpvraag is en wat ik daarin kan doen en wat jij zelf kan doen.
Wanneer er doorverwezen kan worden of moet worden kan ik dit ook met u of jou samen doen. Losse workshops schilderen/kleien of anders creatief bezig zijn, behoort ook tot de mogelijkheden. Ik werk graag met het gezin of individu door eerst onderzoek te doen en betrek daarbij het sociale netwerk waar mogelijk.
Bij alleen wonende mensen, jongeren of jong volwassenen biedt ik training en oefening aan op alle aspecten van het leven, zingeving, eigenwaarde, bescherming van jezelf, steviger in je schoenen staan, hygiëne, alles waar we samen tot de conclusie komen dat jij of jullie of u aan wilt werken en waar je zelf niet uitkomt.
Mijn Doelgroep:
Alle kinderen, jongeren en (jong) volwassenen die zich in het dagelijkse leven vaak overweldigd voelen door alle prikkeltjes en prikkels die er op hen afkomen.
Ik heb ervaring met mensen die leven in een sociaal isolement, onbegrepen gedragsstoornissen, automutilatie in allerlei vormen, verslaving aan gamen, drugs en alcohol, agressie op voorwerpen en omgeving zowel als tegen personen gericht. Jonge ouders die een kindje verwachten of reeds hebben, crisisgesprekken en ambulante thuisbegeleiding, hierbij kan je denken aan administratieve hulp, huishouding leren onderhouden, slaapritme, sociale contacten leggen en agressieregulatie. Iedereen die graag wat helderheid in de chaos wil en hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Zowel kinderen als jong volwassenen.
Welkom bij:
Blossom KinderCoaching. Een praktijk voor kindercoaching en ouderbegeleiding in Ede.
Soms lukt het even niet, soms gebeuren er (teveel) nare of onverwachte dingen waardoor een kind ander gedrag laat zien of zich minder lekker voelt dan anders.
Op zo’n moment kan ik helpen. Ik ben er speciaal voor uw kind. Mijn systemische denkwijze zorgt ervoor dat ik kijk naar de omgeving waar uw kind zich in bevindt. Denk aan de thuissituatie, school, (sport)vereniging, oppas of opvang. Samen met uw kind kijk ik welke problemen er zijn, wat voelt niet goed en belangrijker; hoe zorgen we ervoor dat het weer goed gaat voelen? Door mijn speelse, nuchtere en oplossingsgerichte werkwijze weten kinderen exact wat de bedoeling is, het geeft houvast en grenzen. Als er behoefte is, geef ik ook advies en handvaten voor het dagelijkse leven. Want zoals een Afrikaans gezegde luidt: ‘it takes a village to raise a child’.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen diep van binnen weet wat goed voor hem of haar is. Ook kinderen, juist kinderen! Zij leven veelal vanuit gevoel, staan zo dicht bij hun kern en intuïtie, dat zij hier veel makkelijker bij kunnen. Zodra zij weten welke mogelijkheden ze allemaal in zich hebben, kunnen ze (weer) gaan bloeien!
Over mij:
Ik ben Willanda (‘81) en woon in Ede samen met Albert onze 2 kindjes. Mijn werkzame leven bestaat uit toerisme en het bankwezen. Met veel plezier de verschillende functies bekleed en toch… toch mistte ik altijd iets. Nooit écht voldoening. Totdat er een situatie op mijn pad kwam, waardoor ik moest kiezen, kiezen voor mezelf, wat ik leuk vind, waar word ik blij van, waar maakt mijn hart een sprongetje van? Door dit helemaal te onderzoeken en te ontdekken kwam ik erachter dat ik van kinderen ‘helpen’ echt blij wordt! Mensen doen dingen, gedragen zich op een bepaalde manier, aangeleerd of authentiek. Kinderen doen alles op gevoel, dichtbij zichzelf. Zij weten vaak heel goed wat ze willen en kunnen en waar hun kracht ligt, wat hen uniek en authentiek maakt. Om die kracht te ontdekken en onderzoeken hoe je die op een juiste manier kan inzetten, daar wil ik bij helpen. En ‘helpen’ is niet eens het juiste woord…. bewustwording, onderzoeken, persoonlijke groei, kracht, houvast en veiligheid, we doen het samen, dus het is een samenwerking!
Ik heb de opleiding tot Kindercoach gevolgd bij Atma Instituut in Amersfoort. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gekregen om ervaring op te doen op een basisschool in Ede. Dit bevestigde dat dit is wat ik wil doen. Kinderen hebben het recht op een gelukkige jeugd, op gezien worden in hun hele authentieke zelf. Dat is waar ik aan wil bijdragen!
Kindercoaching is een dynamisch vak, ook een jong vakgebied binnen de hulpverlening aan kinderen. Om volledig om de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen ben ik aangesloten bij Adiona, een expertisenetwerk voor kindercoaches.
Ik vind het belangrijk om mij verder te ontwikkelen en zoveel mogelijk bijscholing en coaching te volgen. Ik zal proberen dit steeds bij te werken op de site.
SHO Registeropleiding HBO KinderCoaching, Atma Instituut
Workshop ‘Kind in Balans’, Ingrid Dykstra/De Kindercoaches
Workshop ‘Het Fluisterkind’, Evelien Timmerman
Workshop ‘Omdenken’, Berthold Gunster
Workshop ‘Kindercoach Navigatiesysteem’ Tori Kindercoaching
Mijn werkwijze:
Soms kan je wel wat hulp gebruiken. Of je nou jong of volwassen bent, iedereen heeft weleens een luisterend oor, een ander inzicht of een richting nodig. Dat is waar ik je bij kan helpen.
Samen gaan we onderzoeken waar je last van hebt of waarom je je niet lekker voelt. Hoe groot je probleem is en of het wel jouw probleem is.
Hoe we dat doen, bespreken we in het eerste kennismakingsgesprekje. Ik ben er voor jou en jij kiest op welke manier je me een kijkje in je leven geeft. Door te praten, te tekenen, uitbeelden, spellen, samen zijn we creatief genoeg om te komen waar jij wil.
Mijn werkwijze is geordend, liefdevol, systeemgericht en zeker in voor een grapje. Het geeft jou en je ouders duidelijkheid en veiligheid, handvaten voor het dagelijkse leven en doordat ik uit ga van een systemische denkwijze wordt iedereen om jou heen erbij betrokken.
Mijn Doelgroep:
Ouder(s) en kinderen die last hebben van iets wat er op dit moment in hun leven gebeurd. Denk aan een scheiding, pesten, er niet bij horen, plaats in het gezin, nieuwe school, verhuizen, alles wat er even niet loopt…
Ook heb ik me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit. Als je dus kampt met overprikkeling, voor jezelf zorgen, wat is het precies en hoe kan ik mezelf helpen, hier kan ik je mee helpen.
Categorie:
kinderen, basisschool, pubers, broer, zus, ouder, vader, moeder
Geregistreerd:
Adiona
Praktijk voor psychologie en psychotherapie Voogd te Enschede
Brain Dynamics Hengelo te Hengelo
Werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een client volgende houding. Ik doe verder EMDR en relatiegesprekken.
Volwassenen, ouderen en systemen
Doelgroep:
Klachten die ik behandel zijn gericht op herstel of stabilisatie.
Geregistreerd bij :
BIG
JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Voor veel mensen en hun hulpvraag is geen standaard oplossing.
Ik streef er naar, om samen met de hulpvrager een gepast programma te maken.
Het programma moet aansluiten bij de behoeftes, het niveau en het tempo van de hulpvrager.
De bedoeling van thuisbegeleiding is dat de hulpvrager steeds minder, tot geen begeleiding meer nodig heeft.
Over mezelf:
Gedurende 39 jaar ben ik werkzaam geweest binnen diverse disciplines in de hulpverlening. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden, aansturen en trainen van mensen met of zonder een beperking, zowel in groepsverband, als binnen gezinnen en individueel.
Naast mijn baan als begeleidster binnen een instelling heb ik 3 jaar als ZZP-er gewerkt. Halverwege 2014 ben ik volledig als zelfstandig ondernemer begonnen.
Ik wil mijn kennis en ervaring delen op een manier die het best bij mij past. Uitgangspunt voor mij is:
“Gepaste ondersteuning geven en een ieder als uniek individu benaderen”.
Werkwijze:
Humor, intuïtie, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, zijn de kernwoorden die het best bij mij passen.
Deze eigenschappen zet ik om in een respectvolle en concrete benadering. Hierbij zal de klemtoon liggen op het in zijn/haar waarde laten van de cliënt.
Wil je meer informatie over thuisbegeleiding in jouw situatie?
Dan kun je de website bekijken en er voor kiezen om het contactformulier in te vullen.
In dat geval zal er binnen enkele dagen contact met je worden opgenomen.
Je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Een kennismakingsgesprek kan altijd en is geheel vrijblijvend
Doelgroep:
De doelgroep voor deze thuisbegeleiding
Volwassenen en kinderen met een (verstandelijke) beperking.
Volwassenen en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag, denk hierbij aan autisme, ADHD of een andere psychosociale beperking.
Volwassenen met een verstandelijke beperking met kinderen(al dan niet met een verstandelijke beperking).
Begeleiding
Geregistreerd:
KVK Roermond
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Uw adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn.
Naar aanleiding van de ingrijpende wijzigingen in het zorgsysteem, zijn mensen genoodzaakt langer zelfstandig thuis te blijven wonen en in hun eigen zorg te voorzien. Als zorgbemiddelaar ben ik gespecialiseerd in de wet- en regelgeving van ons nieuwe zorgsysteem.
Hebt u nog geen beroep gedaan op de WMO of WLZ dan kan ik u adviseren en begeleiden hoe u mogelijk van de voorzieningen gebruik kunt maken.
Bent u, op basis van uw inkomen en/of vermogen, eerder voor een Wmo voorziening afgewezen dan kan ik alle gewenste zorg voor u regelen.
Mijn werkwijze:
De Aeden Zorgconsulent heeft een zelfstandige praktijk, die is aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Zij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem. Zij zoeken en bieden de beste oplossingen op basis van uw wensen, zodat u langer zelfstandig kunt blijven wonen en leven.
Eerste kenningsmakingsgesprek is gratis om te kijken wat client en profesional voor elkaar kunnen betekenen.
Mijn Doelgroep:
Mensen op zoek naar structuur en hulp met betrekking tot zorg in de breedste zin.
Van aanvragen voor WMO, WLZ, PGB tot particulier inkopen van zorg, trapliften, woningaanpassingen en het eventueel opstellen van levenstestamenten.
Geregistreerd: Kvk den-Bosch