Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
- Je moet inloggenom een reactie te plaatsen
Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Over jezelf: Ik ben Angelika Plak, ontzorgcoach, onafhankelijk zorgconsulent en individueel begeleider. Dankzij 16 jaar persoonlijke ervaring met een meervoudig gehandicapte dochter en een zoon die op latere leeftijd te horen kreeg dat hij een progressieve spierziekte heeft, heb ik een brede ervaring met betrekking tot de zorgregels en zorgvragen. Zowel voor wat betreft lichamelijke problematiek als voor wat betreft gedragsproblematiek. Ik weet exact wat er in welke situatie nodig is en hoe dat te verkrijgen!
Daarnaast ben ik 28 jaar werkzaam bij een notariskantoor, waardoor ik veel ervaring heb met het lezen van de wet-en regelgeving en het opstellen van officiële documenten.
Mijn ervaring is dat je als ouder veel te vaak van het kastje naar de muur wordt gestuurd, heel vaak het wiel opnieuw moet uitvinden, eeuwige wachttijden hebt en continue moet zoeken naar begrip. Je verdient het als ouder of als volwassene met een zorgvraag om ontlast en begeleid te worden op elk gebied van de zorgregelgeving en dat je bovendien de juiste hulp in kunt schakelen bij alle procedures en administratie. Op die manier kun jij tijd besteden aan de zorg voor jouw kind, aan jouw leven of aan dingen die er voor jou toe doen.
Missie
Mijn missie is ouders en ouderen te begeleiden bij hun zoektocht naar de beste ondersteuning in de thuissituatie. Vanuit passie lever ik een actieve- en positieve bijdrage aan de kwaliteit van leven bij zorgintensieve gezinnen en ouderen.
Visie
De zorg voor kwetsbare kinderen en ouderen moet en kan beter. Iedereen verdient een kans op een kwalitatief gelukkig leven, ieder op zijn manier.
Mijn visie is dat ouders en ouderen met al hun vragen op het gebied van zorg en welzijn terecht kunnen bij één onafhankelijk persoon, hun eigen Ontzorgcoach.
Werkwijze: We maken eerst een afspraak voor een intakegesprek. Dit is een persoonlijke kennismaking met alle direct betrokkenen. Tijdens de intake bespreken we jullie vraag en wensen en kijken we ook of er een goede wederzijdse klik is.
Hierna maak ik een plan van aanpak waarin alle afspraken komen te staan. Nadat jullie akkoord zijn gegaan en onze overeenkomst is getekend, ga ik aan de slag.
Op de afgesproken tijden informeer ik jullie over de gang van zaken. Dit kan telefonisch of via de mail. Ook kunnen we opnieuw een afspraak maken. We gaan alles in werk stellen om samen een passende oplossing te vinden voor al jullie vragen en problemen.
Doelgroep: Zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag of zorgaanvraag van een PGB en Zorg in Natura.
Introtekst: De Ontzorgcoach, het adres voor alle zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag. Begeleiding bij PGB en zorg door een ervaringsdeskundige.
De zorg is nooit klaar bij zorgintensieve gezinnen en ouderen. Ervaring heeft geleerd dat het aanvragen van voorzieningen door een professional of een buitenstaander naast tijdwinst leidt tot meer rust, overzicht en succes.
De Ontzorgcoach, Angelika Plak, kent de weg in “zorgland”, weet hoe vervelend de bureaucratische rompslomp is en hoe ingewikkeld het kan zijn om te werken met meerdere zorginstanties tegelijk.
Ik geef onafhankelijk en deskundig advies. Ik denk met je mee naar de beste ondersteuning voor jou, je kind of je naaste. Ik neem de administratieve rompslomp uit handen en luister naar jouw wensen op het gebeid van zorg.
Als ontzorgcoach neem ik een stuk regeldruk weg, waardoor jij tijd kan besteden aan dingen die er voor jou toe doen.
Geregistreerd: Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en AGB code.
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Speakwise. nu staat voor het wijs communiceren met jezelf en met de ander, met aandacht in het NU en richt zich op de gehele mens.
Missie: Mensen hun eigen kracht laten ontdekken, ervaren, bewust worden en inzetten.
Uitgangspunt in mijn werkwijze is de mens als geheel: leven vanuit (innerlijke) bewustwording geeft persoonlijke kracht. Ons meer bewust worden en daar uitdrukking aan geven ondersteunt ons bij een rijk en waardevol leven.
Over mezelf:
Mijn naam is Carin Been, na werkzaam te zijn geweest in de hotel- en congresorganisatie heb ik 12 jaar geleden een andere keuze gemaakt. De interesse in de mens en zijn ontwikkeling heeft geleid tot opleiding en ervaring op gebied van coaching en begeleiding.
Met veel plezier en betrokkenheid ondersteun ik de cliënt op weg naar bewustwording, het ontdekken van kwaliteiten zodat deze ingezet kunnen worden leidend naar een waardevol leven.
Werkwijze:
Onderscheidend vermogen:
Veiligheid, vertrouwen, integriteit, korte trajecten,humor.
De praktijk kent 3 vormen:
Als kindertolk wordt er met behulp van de PresentChild ®methode het probleemgedrag, angst of klacht van het kind ‘vertaald’ naar de ouder. Opmerkelijk gedrag van een kind is meestal een reactie op iets wat bij de ouder uit balans is geraakt. ( vaak een blinde vlek bij de ouder). Wanneer de ouder hiermee aan de slag gaat verloopt groei of gedragsverandering bij het kind gemakkelijker.
Gedurende korte begeleidingstrajecten maak ik gebruik van verschillende methodieken, afgestemd op de cliënt. Hierdoor worden vastgeroeste patronen zichtbaar, doorbroken en ruimte gemaakt voor prettiger en meer doeltreffend gedrag.
Voetreflextherapie heeft als doel het stimuleren van het zelfgenezend vermogen en het geven van verlichting en ontspanning. Bij de voetreflexbehandeling worden impulsen gegeven op de reflexpunten van de voet (corresponderend met de organen).
Blokkades worden opgespoord en behandeld. Een therapie die de disbalans helpt opheffen om het natuurlijk evenwicht te herstellen.
De werkwijzen worden apart en, indien wenselijk, ook in combinatie gegeven.
Mensen zijn op pad, een ontdekkingsreis naar zichzelf waarbij het alleen aanpakken soms een steuntje in de rug nodig heeft. Dat steuntje kan een coach zijn en ‘loop’ ik een tijdje mee op jouw pad! Dit doe ik met veel plezier, passie en betrokkenheid!
Kies de ondersteuning die bij jouw past en werk aan de leukste en beste versie van jezelf!
Doelgroep;
In mijn praktijk begeleid ik mensen (kinderen, jong volwassenen, volwassenen) gestructureerd en doelgericht, die worden belemmerd in hun ontwikkeling en persoonlijk groei, op welke wijze ook.
– Dit kan zijn :vastlopen in pers. Ontwikkeling, vastlopen in arbeidsproces, stemmingsproblematiek (stress, angst, depressiviteit)
– Maar ook: begeleiden in het ontwikkelen van doelen, zingeving en motivatie, loopbaanbegeleiding
– En ook : vraag naar begeleiding in persoonlijke groei en ontwikkeling, bewustwording. (vragen zoals , wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik)
– En bij kinderen: negatief zelfbeeld, faalangst, eet- / slaapproblemen, kinderen die het moeilijk hebben, gebrek aan zelfvertrouwen, angsten.
Ik ben geregistreerd bij:
BER, NVNLP,
Zorgondernemers Twente stelt zich breed op ten aanzien van opdrachtgevers. Overal zijn mensen te vinden die op de één of andere manier aangewezen zijn op begeleiding of ondersteuning. Zorgondernemers Twente is hierbij de aangewezen partij. Onze professionals zijn goed opgeleid en beschikken over ruime en relevante werkervaring. Alle professionals hebben hart voor mensen en voor organisaties. Wij zullen er altijd naar streven om alle belanghebbenden zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Over mij:
De professionals (leden) van de coöperatie Zorgondernemers Twente werken intensief samen om adequaat in te kunnen spelen om de cliënt de juiste begeleiding te leveren die via de kortste en beste weg leidt naar het gewenste resultaat. Wij profiteren van elkaars kennis en ervaring en stemmen de hulpvraag op elkaar af. Uiteraard altijd in het belang van de cliënt en de opdrachtgever.
Mijn werkwijze:
Korte lijnen & snel aan de slag
Bij algemene vragen kunt u het volgende telefoonnummer bellen: 06-48463608, kunt u via e-mail uw vraag stellen: info@zorgondernemers-twente.nl, of via ons contactformulier contact opnemen. Vermeld in alle gevallen wel altijd duidelijk uw naam en telefoonnummer.
Aanmeldingsprocedure
De aanmelding kan op diverse manieren plaatsvinden: via u, de huisarts of via de contactpersoon van de gemeente. Binnen 2- 5 dagen na aanvraag (afhankelijk van de urgentie) zal een intakegesprek plaatsvinden. Het gesprek vindt plaats bij u thuis of desgewenst op een andere locatie.
Begeleidingsplan voor mensen in het kader van de nieuwe WMO 2015 of Jeugdwet
Samen met de cliënt en eventuele familie wordt er een begeleidingsplan opgesteld. Bij minderjarigen is er altijd een ouder of vaste verzorger aanwezig. Het plan vormt de basis van de begeleiding. In het plan worden de persoonlijke gegevens, diagnose en persoonsbeschrijving, begeleidingsafspraken en doelen van de cliënt opgenomen. Hierin zal ook beschreven staan hoe er door u als cliënt aan de doelen dient te werken en welke begeleiding u hierbij krijgt.
Er vindt altijd een kennismaking plaats. Zorgondernemers Twente werkt met een plan die door beide partijen ondertekend wordt. Gedurende de begeleiding zal het begeleidingplan, manier van werken en de voortgang besproken worden en gaan we kijken of dit plan tussendoor bijgesteld moet worden. Elke begeleider heeft een eigen manier van werken. Wij vinden het belangrijk dat u een klik heeft met de begeleider en dat de werkwijze bij u past.
Begeleidingsovereenkomst
Naast het begeleidingsplan zal de cliënt en de begeleider een overeenkomst ondertekenen. Hierin staan alle rechten en plichten voor beide partijen. De overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd ondertekend, maar kan tussentijds worden opgezegd.
Dagen en tijden
Onze begeleiding kan in overleg met u als cliënt. Dit is afhankelijk van de hulpvraag en de eventuele indicatie die gesteld is door de contactpersoon van de gemeente. Wij werken flexibel en houden zoveel als mogelijk rekening met uw wensen. Omdat wij met andere professionals samenwerken, is er altijd iemand aanwezig waar u op terug kunt vallen.
Locatie
De begeleiding kan plaatsvinden bij u thuis, op school, op het werk of elders waar de begeleiding gewenst is. De hulpvraag is hier leidend in.
Privacy en vertrouwelijke informatie
De belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens zijn vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Als Zorgondernemers Twente houden wij ons aan deze wet en gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en het vertrouwen wat u in ons stelt.
Soms is het in uw eigen belang om informatie met uw huisarts of andere betrokkenen te delen. Wij zullen dit altijd eerst met u bespreken en uitleggen waarom wij dat noodzakelijk vinden.
Een uitgebreid overzicht vindt u onder het kopje: Privacybeleid
Tevredenheid
Wij controleren periodiek hoe onze dienstverlening wordt ervaren door de cliënt en door de opdrachtgever. Wij vragen bijvoorbeeld na hoe een cliënt het intakegesprek heeft ervaren en hoe de voortgang verloopt. Door de informatie die wij krijgen, kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.
Mijn Doelgroep:
Zorgondernemers Twente kan begeleiding of ondersteuning bieden aan diverse doelgroepen
Mensen die moeite hebben of problemen ondervinden op het gebied van:
zelfstandig wonen
het opbouwen van dagritme (bijvoorbeeld opstaan, maaltijden (voor-)bereiden, school, sport, toeleiding naar werk)
het (voor)bereiden van een gezonde en lekkere maaltijd
verslavingsproblematiek
zelfstandig wonen (begeleiding bij praktische vaardigheden)
financiële zaken regelen (rondkomen, inzicht in schulden, eventueel afspraken maken met schuldeisers, kasboekje bijhouden)
moeite met leren
organisatie en planning van studie
het ontdekken en toepassen van de juiste leertechnieken gedurende een opleiding
informatieverwerking bij beelddenkers
opbouwen en onderhouden van sociale contacten
gedrag
oriëntatie op mogelijkheden m.b.t. scholing of werk
functioneren op de werkvloer (jobcoaching)
Gezinnen die begeleiding of ondersteuning behoeven op het gebied van:
huiselijk geweld
financiële zaken (niet rond kunnen komen met de inkomsten, schulden)
complexe situaties waarbij de opvoeding niet vanzelfsprekend verloopt
autismegerelateerde problematiek
Mensen die door de wet strafbaar zijn gesteld:
hulp bij het maken van een nieuwe start in de maatschappij
hulp bij het zoeken van werk (solliciteren, ondersteuning bij bemiddeling naar werk)
hulp bij het voorkomen van recidive
Werknemers die begeleiding of ondersteuning behoeven op het gebied van:
Re-integratie 1e of 2e spoor
Outplacement
Loopbaanadvies
Jobcoaching
Categorie: Individuele begeleiding & coaching
Geregistreerd:
De Doortrapper coacht en begeleidt jongeren en adolescenten uit Twente die een vorm van autisme of ADHD hebben.
Over mezelf:
Hallo. Ik ben Robbert, gecertificeerd Autismevriendelijk! Coach en begeleider, maatschappelijk werker en zorgondernemer in Twente. Ik help graag jonge mensen bij het vinden van antwoorden op vragen, het oplossen van problemen en het vervullen van dromen. Eerder deed ik ervaring op bij het werken met (ex)-AMA’s en met coaching in de bergen van Nepal. In mijn vrije tijd ben ik fietsenthousiasteling en ontdek ik graag de wereld.
Werkwijze:
De Doortrapper coacht en begeleidt jonge mensen met een vorm van autisme of ADHD. Individuele gesprekken en fysieke activiteiten vormen onderdeel van een uitgebalanceerd hulpverleningstraject gericht op de persoonlijke ontwikkeling van de cliënt.
Visie
Jonge mensen hebben hulp nodig bij het formuleren van doelen, het stellen van prioriteiten en het nemen van belangrijke beslissingen. De Doortrapper ziet hulpverlening als een geïntegreerd geheel. Wij geloven in de talenten en intrinsieke kwaliteiten van jonge mensen en stimuleren de bewustwording en verdere ontwikkeling hiervan.
Strategie
Jongeren met een vorm van autisme of ADHD zijn zich, vaak meer dan hun leeftijdsgenoten, bewust van prikkels waaraan zij in het dagelijks leven worden blootgesteld. Door een relatief laag lichaamsbewustzijn en minder goed ontwikkelde verbale vaardigheden is het voor veel van deze jongeren lastig om hun emoties te kanaliseren en te delen met anderen. Een fysieke manier van communiceren vormt daarom een adequaat uitgangspunt om andere vormen van communicatie te ontwikkelen. De Doortrapper maakt bewust gebruik van de fiets als schakel tussen cliënt en hulpverlener. De fysieke activiteiten leveren een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van fundamentele motorische vaardigheden en vereenvoudigen de communicatie tussen hulpverlener en cliënt. De hieruit voortvloeiende individuele gesprekken stimuleren innerlijke bewustwording en het vermogen gevoelens en gedachten beter onder woorden te brengen. Door de verkregen zelfkennis en geleverde fysieke prestaties wordt het zelfbewustzijn van de cliënt vergroot. Dit toegenomen zelfbewustzijn vormt de basis voor het bereiken van persoonlijke doelstellingen zoals het verbeteren van sociale vaardigheden, het vergroten van het zelfvertrouwen en het versterken van het zelfstandig functioneren. De Doortrapper onderscheidt zich door de jongere net even dat beetje extra aandacht te geven dat nodig is om de jongere te laten geloven in zijn unieke persoonlijkheid en intrinsieke kwaliteiten. Hiermee stimuleren wij op een laagdrempelige maar tegelijkertijd uitdagende manier participatie en zelfredzaamheid in de samenleving.
Specialisme:
ADHD/ADD, Autisme 18-,18+
adhd, autisme
Ik ben geregistreerd:
NVMW, Autisme Academie, Kiwa Keurmerk
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Persoonlijke/levensvragen gericht op;
onzekerheid, spanning, stress, ongelukkig voelen
moeilijk keuze maken/ dilemma, een stap willen maken maar niet weten hoe
contact problemen, meer ontspannen willen zijn en gemak voelen in contact maken/zijn
assertiviteit, grenzen aangeven, opkomen voor jezelf.
zingeving
Professionele vragen gericht
communicatie/contact
leiderschap
ontwikkelen/verdiepen als professional
presentatie
zingeving
verandering (van baan/carrière)
Over mezelf:
Ik ben van huis uit muziektherapeut en heb me tevens gespecialiseerd in het werken met psychodrama en voice dialogen. Daarnaast werk ik ook als trainer en coach.
Mijn praktijk bestaat inmiddels al 20 jaar.
Wat mij typeert in mijn werk is mijn lichtheid, humor, concreetheid, speelsheid, warmte en het weten te raken van de kern.
Werkwijze:
Mijn methodiek nodigt uit tot doen, ervaren, beschouwen, verkennen en vieren.
Je wordt letterlijk uit de stoel gehaald. Gevoelens, gedachtes, gedrag, wensen, behoeftes worden tastbaar gemaakt. In beelden omgezet. Dat werkt erg krachtig en intens.
Doelgroep:
Adolescenten, jong volwassenen, volwassenen.
Mensen die geen psychiatrische aandoeningen hebben of ernstige persoonlijkheid stoornissen.
Ik ben geregistreerd bij:
CRKBO
Lid van de VVP (Vereniging voor Psychodrama)
Welkom bij Raafels, bureau voor workshops, oplossingsgerichte onderwijscoaching en communicatie te Hoogland. Raafels is een initiatief van Jasja van den Brink. Mijn doel is teams, leerkrachten en schoolleiders op een oplossingsgerichte en effectieve manier te begeleiden in hun ontwikkeling, zodat zij zichzelf op een gezonde en blijvende manier van binnenuit kunnen vernieuwen.
Bij Raafels staat de mens achter de leerkracht centraal.
Over mij:
Ik, Jasja van den Brink, heb als groepsleerkracht en IB-er mijn sporen verdiend in het basisonderwijs, waarna ik als Hogeschooldocent Onderwijskunde & Pedagogiek werkzaam ben geweest op een PABO. Ik ben gecertificeerd coach/therapeut en als communicatie- en train-de-trainer docent verbonden aan een HBO-opleiding tot coach/therapeut.
Via Raafels verzorg ik workshops, studiedagen en coaching rondom onderwijs, communicatie en persoonlijke ontwikkeling. De leerkracht als mens is hierbij het uitgangspunt.
Mijn werkwijze:
Bij een coachingstraject maak ik gebruik van een breed scala aan technieken zoals oplossingsgericht werken, NLP/communicatie, systemisch werk, metaforisch werken en op mindfulness/ACT én hersenonderzoek gebaseerde technieken om verandering te bewerkstelligen.
Mijn Doelgroep:
Werk je in het onderwijs en heb je last van stress en/of werkdruk, ben je bij Raafels aan het goede adres. Ik werk met mensen die burn out zijn of een burn out willen voorkomen en manieren zoeken om hun energie en levenslust weer terug te vinden. Ook begeleid ik mensen die zich afvragen of dit het nu is en het plezier in hun werk zijn kwijt geraakt. Of die een collega hebben waar ze absoluut niet mee door één deur kunnen en die energie slurpt. Die assertiever willen worden en beter op willen komen voor hun belangen.
Kortom: Werk je in het onderwijs en zit je ‘niet lekker in je vel’, neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om de mogelijkheden te verkennen!
Categorie:
Ontwikkeling en gezondheid
Ik ben geregistreerd bij: VBAG
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
Ga jij de uitdaging aan? De uitdaging om te veranderen wat je dwarszit. Om te verwerken wat kan en zo je leven te verbeteren.
Ik weet dat je het kan en ik wil je daar graag bij helpen. Soms eigenwijs en vaak net even anders. Maar altijd op een manier waar jij het meest bij bent gebaat!.
Kom vrijblijvend kennismaken in Den Haag.
Bel me om een afspraak te maken voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek in mijn praktijk aan de Malakkastraat 44 in Den Haag. Tijdens dit gesprek bekijken we wat ik voor je kan betekenen. Je kunt me bereiken via T 070-350 44 47 of 06-21 22 85 34. Stuur je liever een e-mail? Mail me dan via: info@spvdl.nl.
Over mezelf:
Ik ben Sander Post van der Linde, geboren op 24 april 1958.
Sinds 1992 ben ik als psycholoog, psychotherapist er / coach actief. Ik heb een fulltime praktijk waarin ik met veel plezier werk. Via mijn eigen bevindingen t.a.v. therapie en coaching dacht ik al snel “dat moet toch anders kunnen”. Dit was het begin van mijn eigen verandering en vanuit die gedachte heb ik een gedeelte van mijn eigen visie ontwikkeld, namelijk: “Hoe ga je op een menselijke manier om met personen en hoe plaats je de mens in een nieuw toekomst perspectief”.
Veranderen en beter worden is echt mogelijk, het kan ook heel leuk zijn. En ik help je daarbij. Tenslotte willen we allemaal (weer) kwaliteit in ons leven.
Werkwijze:
Als mens ben je uniek. Zo wil je dan ook gezien en behandeld worden. Mijn werkwijze is daarom altijd maatwerk. De basis van mijn benadering en werkwijze is ‘kort als het kan, lang als het moet’. Ik help je om oude en onbevredigende patronen te doorbreken. Dat doe ik door je te leren dat er andere belevingen, gevoelens en/of gedragingen mogelijk zijn.
In mijn dagelijkse praktijk leun ik op de uitgangspunten van de cognitieve gedragstherapie. Hierin verweef ik andere psychotherapeutische stromingen en technieken. Denk daarbij aan hypnotherapie, NLP, logotherapie, existentiële analyse, EMDR en PDS. Voor jou betekent dit dat je kunt putten uit een ‘gezond’ arsenaal aan kennis. In de praktijk blijkt een aantal sessies of goede gesprekken vaak al voldoende om te komen tot een vernieuwde versie van jezelf.
Doelgroep:
Van 12 tot 99 jaar
Categorie:
Psychotherapie, Burnout en Stress, Relatietherapie, EMDR, Trauma, PTSS, PDS, Prikkelbaar Darmsyndroom, Rouwverwerking en Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
– geregistreerd bij de N.A.P. nr: ECP-NL-035.
– geregistreerd bij de NGVH nr: 96-14-0078-B
– geregistreerd en erkend E.A.P. – Psychotherapeut ER ® / ECP erkenning.
– ISMA
– CSR geregistreerd
– Samenwerkende EMDR-therapeuten Nederland en België
– Samenwerkende PDS-therapeuten Nederland
Ik help sensitieve ouders bewust en ontspannen omgaan met hooggevoeligheid in de opvoeding waardoor de rust & de harmonie terugkeert in het gezin.
Specialist in hooggevoeligheid, Master Healer en Intuitief Coach
Doelgroep:
Hooggevoelige ouders en kinderen
Over jezelf: Na mijn HBO-Verpleegkunde studie deed ik ervaring op in de gehandicaptenzorg, ouderen- en gezinszorg en de psychiatrie in zowel Twente als de regio Amsterdam. Daarna deed ik een Mediastudie en schreef, produceerde en regisseerde uiteenlopende producties voor televisie en bedrijven.
Doordat mijn zoon eind 2010 door een val gehandicapt raakte kwam ik weer in de zorg terecht. Na jaren ploeteren en zorgen is hij weer op de rit en krijg ik van allerlei mensen de vraag hoe ik dat geregeld heb. Ook mijn eigen gezondheid heeft een aantal jaar flink onder druk gestaan en dat heeft mij weerbaar en ervaringsdeskundige gemaakt. Situaties die voor veel mensen enorm complex zijn, zie ik na zoveel jaren gecompliceerde zorgervaring als iets wat ik eenvoudig kan oplossen.
Ik maak nog steeds graag films en documentaires maar haal ook veel voldoening uit het doorgeven en benutten van mijn kennis en eigen ervaring in de zorg. Vooral nu de nood in de gehandicapten- en ouderenzorg zo hoog is.
Werkwijze: Omdat ik al bijna 25 jaar als zelfstandige werk, is het eenvoudig om mijn diensten in de lichamelijke en geestelijke zorg ook zelfstandig aan te bieden, waardoor ik zowel lange als kortdurende opdrachten kan aannemen en zeer flexibel ben in mijn beschikbaarheid.
Nadat ik telefonisch met je heb afgesproken, kom ik langs om je zorgvraag in kaart te brengen. Ik maak vervolgens een inschatting van uren en sluit daarop een modelovereenkomst van opdracht met je af, die we beiden te allen tijde kunnen beëindigen. Voor incidenteel geleverde zorg kan ik je een factuur doen toekomen.
Doelgroep: Ouderen, verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten
Kijk op mijn website om over mijn ervaring met diverse mensen en zorgsituaties te lezen: Kijk op mijn website om over mijn ervaring met diverse mensen en zorgsituaties te lezen
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK.
Over mij:
Ik ben Kees Jongman; geboren op 30-11-1967 te Holten. Woonachtig te Hengelo, in 2010 getrouwd met mijn vrouw en met haar ouder van een dochter van 9 jaar en een zoon van 11 jaar.
Ik ben ruim 25 jaar werkzaam als coach/ counselor/ trainer/ mentor/ pedagogisch medewerker/ psychosociaal therapeut/ ervaringsgericht hulpverlener/ jongerenwerker/ coordinator/ werkbegeleider/ stagebegeleider/ leidinggevend monteur.
Hobby’s zijn sport, met name schaatsen, gitaar spelen.
Opgeleid als agogisch werker, als HBO psychosociaal coach/ counselor/ werker en als psychosociaal master-NLP-er.
Zoals je ziet ben ik generalist in het begeleiden van mensen en groepen mensen. Begeleiden van groei en verander processen bij individuen, gezinnen en organisaties.
Vaardigheden zijn: integer, inlevingsvermogen, holistische visie, praktische instelling, analyserend vermogen, creatief, motiveren/ spiegelen, activeren/ confronteren, doortastend
betrouwbaar en kan verbindingen leggen.
Mijn werkwijze:
Verloop Hart Hoofd Werk traject.
Start
Als cliënt, coachee of werkgever kun jij je aanmelden via de contact gegevens zoals deze vermeld staan op de website van Hart Hoofd Werk.
Hieruit volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bij wederzijdse goedkeuring zal er een aanmeldingsgesprek plaats vinden, dit is tevens officiële start van het traject.
In mijn praktijk Harthoofdwerk help ik en ondersteun ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies, om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Inhoud van traject
De aangegeven problemen, frustraties, situaties, of ongemakken, als wel de interactie binnen onze gesprekken, de ervaringen van de gemaakte of uitgevoerde opdrachten zijn bepalend voor de inhoud van het traject.
Binnen het traject kan ik gebruik maken van een keur aan methodieken, zoals: Gedragstherapeutisch model/ Therapeutische methodieken individueel en gezinsgericht/ Groepsdynamica/ Systeemgericht werken/ Transactionele analyse/ Communicatie/ Coaching/ Ervaringsleer/ Psychopathologie/ Psychosomatiek/ Psychiatrie/ Psycho-educatie/ Psychosociale hulpverlening/ Zingeving en wereld beschouwing/ Rouw en verlieskunde/ Participatie methodiek/ Communicatieleer/ Werk een zorg minder/ Gedragsleer/ Voortraject aanval op schooluitval/ Therapeutische methodieken (o.a. oplossingsgerichte gesprekstherapie, cognitieve therapie, R.E.T.)/ Rehabilitatie ex gedetineerden en GGZ/ Welzijn en psychosociale zorg cliëntgericht en gezinsgericht / Taakstraf begeleiding klasse 4 en 5/ Master practitioner psychosociaal NLP/ Activeringstrajecten re-integratie/ Outreachend werken/ Presentiebenadering/ Eigenkracht principe/ Activerende zorgtrajecten/ Individuele vraaggerichte benadering / Vlaggensysteem/ Samenwerken aan veiligheid.
De hierboven benoemde methodieken dienen als middel en niet als doel. Voor alle trajecten die ik aanbied blijft het maatwerk. Ieder individu is anders, iedere groep is anders alle problemen worden anders ervaren.
Traject duur
Ik stel mijzelf als doel dat wij na maximaal 6 sessies van 90 minuten jou of jullie doel moeten hebben behaald of moeten hebben bijgesteld. Hierbij ben jij of zijn jullie bepalend.
Evaluatie traject
Halverwege het traject vind er een tussenevaluatie plaats.
Na 6 sessies vindt er een eindevaluatie plaats waarin het behaalde doel of de behaalde doelen staan beschreven. Hierin komen we tot een eind conclusie en gaan we over op of afsluiting of eventueel een vervolgtraject.
Mijn Doelgroep:
Voor wie?
Individueel:
Ik spreek mensen aan die vastlopen in bepaalde terugkerende patronen. Mensen die niet volledig in balans met zichzelf zijn en niet handelen vanuit hun evenwichtige ‘centrum of kern’. Binnen zowel hun privéleven als wel binnen hun werk.
Dat betekent dat ze in hun gedrag niet doen wat ze werkelijk willen, of door ingesleten patronen niet de ruimte ervaren om dat wat hen werkelijk beweegt, motiveert of inspireert, te kunnen volgen. In de praktijk van Hart Hoofd Werk komen mensen die op een bepaald stuk/ aandachtsgebied in hun leven vastlopen.
Groepen
Hart Hoofd Werk is er ook voor organisaties die een gezonder werkklimaat willen organiseren. Hart Hoofd Werk werkt voor alle jongvolwassenen en volwassenen, ongeacht beroep, afkomst, geloof of sekse.
Naast individuele counseling/ coaching begeleid ik ook groepen: groepen die overeenkomstige klachten of problematieken ervaren binnen organisaties, om een betere samenwerking tot stand te brengen. Door de motivatie uit de groep te halen. Voor zowel werknemers of werkgevers.
Daarnaast heeft Hart Hoofd Werk een specialisatie in:
Supervisie:
Dit is een individueel leerproces, waarbij wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar werk. De bedoeling is om te leren onder begeleiding door te reflecteren op eigen werkervaringen.
Vertrouwenspersoons-functie:
Voor organisaties die in het kader van professionalisering en ervaringsgericht leren een externe vertrouwenspersoon aan hun organisatie willen koppelen.
Mentale begeleiding van topsporters:
Mensen die professioneel met sport bezig zijn en het gevoel hebben er op mentaal gebied niet uit te kunnen halen water in hen zit of bij wie ontwikkeling stagneert.
Wanneer?
Vanuit mijn werkwijze als psychosociaal counselor en NLP-master practitioner, ondersteun en begeleid ik personen en groepen bij situaties die zij als moeilijk, lastig, ongewenst, pijnlijk, ongemakkelijk of frustrerend ervaren. Bij lichte psychische klachten, als aanvulling op de reguliere medische zorg of samenwerkend met de reguliere gezondheidszorg. Of uit voorzorg, om te voorkomen dat je niet meer kunt functioneren.
Werkwijze
In mijn praktijk, help en begeleid ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies. Hierbij kan ik uit diverse methodieken putten (zie hiervoor verloop Hart Hoofd Werk traject) om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en beter functioneren.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Motivatie
Hart Hoofd Werk vraagt van de cliënt een open houding. Daarnaast vraagt Hart Hoofd Werk de bereidwilligheid om actief en gemotiveerd samen aan oplossingen te werken om in beweging te komen.
“Leer nu de slag te pakken te krijgen, door datgene wat er achter je ligt, te gebruiken als middel om vooruit te komen”.
Doel
Mijn doel is om mensen te helpen bij het terugvinden van hun innerlijke balans, waardoor ze beter in hun eigen kracht komen en daarmee beter in hun vel en dat werk en privé beter in balans komen.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK!
Categorie: psychosociaal coach counselor en werker.
Ik ben geregistreerd bij:
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
Stichting Registratie voor professioneel begeleiders St!r