Praktijk Fitis, Integratieve Kindertherapie & Oudercoaching met aandacht voor de onderliggende dynamiek in het gezin via familieopstellingen. Kinderen werken spelenderwijs aan hun persoonlijke doelen terwijl ze mijn volle aandacht genieten in kindsessies. Hierbij vorm ik een tijdelijke schakel tussen ouders en kind om over en weer te vertalen wat er gaande is waardoor het kind uit evenwicht raakte. Hierbij maak ik gebruik van intensieve oudergesprekken en familie-opstellingen.
Kindertherapie | Integratief | Integratieve kindertherapeut | Ouderbegeleiding | Holistisch | Mensenkind | Culemborg
Over mezelf:
Ik ben Joke Andringa, (juli 1966), zelf moeder en samenwonend.
In mijn leven heb ik vele banen gehad die ongemerkt de basis legden voor het vak dat ik sinds 2010 uitoefen; dat van Integratieve Kindertherapeut. Daarvoor werkte ik zo’n 10 jaar in intramurale instellingen als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener met kinderen in leefgroepen en in de thuissituatie met uiteenlopende lichamelijke en verstandelijke problematiek.
Werkwijze:
Ik heb een holistische kijk op de mens en ben overtuigt van de verbondenheid tussen alles wat leeft. Ik sluit niets uit, niets is gek en ik doe niet mee aan het labelen van mensen; voor mij bestaat er slechts gedrag met een goede reden.
Het kind staat altijd centraal bij mij. Gaat het goed met de ouders, dan gaat het meestal ook wel goed met het kind; daarom werk ik systeemgericht. Ik zie ouders als het ware als mijn co-therapeuten.
Ouders kunnen ook losse ouderbegeleiding inkopen via Fitis.
Meld je je kind aan voor therapie, dan vraag ik ouders vooraf samen een vragenlijst in te vullen en zie ik jullie ook samen tijdens een intake. Daarna volgen 5 kindsessies en een evaluatie in een oudergesprek. Hierin wordt bepaald hoe het vervolgtraject eruit zal gaan zien.
Doelgroep:
Ouders en kinderen, maar ook professionele opvoeders die met kinderen werken.
Ik ben geregistreerd bij:
Lid van de beroepsvereniging: Vereniging van en voor Kindertherapeuten (VvvK)
Ingeschreven bij de KvK onder nr. 30236821
Registertherapeut TCZ
Licentienummer RBCZ 409076R
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK.
Over mij:
Ik ben Kees Jongman; geboren op 30-11-1967 te Holten. Woonachtig te Hengelo, in 2010 getrouwd met mijn vrouw en met haar ouder van een dochter van 9 jaar en een zoon van 11 jaar.
Ik ben ruim 25 jaar werkzaam als coach/ counselor/ trainer/ mentor/ pedagogisch medewerker/ psychosociaal therapeut/ ervaringsgericht hulpverlener/ jongerenwerker/ coordinator/ werkbegeleider/ stagebegeleider/ leidinggevend monteur.
Hobby’s zijn sport, met name schaatsen, gitaar spelen.
Opgeleid als agogisch werker, als HBO psychosociaal coach/ counselor/ werker en als psychosociaal master-NLP-er.
Zoals je ziet ben ik generalist in het begeleiden van mensen en groepen mensen. Begeleiden van groei en verander processen bij individuen, gezinnen en organisaties.
Vaardigheden zijn: integer, inlevingsvermogen, holistische visie, praktische instelling, analyserend vermogen, creatief, motiveren/ spiegelen, activeren/ confronteren, doortastend
betrouwbaar en kan verbindingen leggen.
Mijn werkwijze:
Verloop Hart Hoofd Werk traject.
Start
Als cliënt, coachee of werkgever kun jij je aanmelden via de contact gegevens zoals deze vermeld staan op de website van Hart Hoofd Werk.
Hieruit volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bij wederzijdse goedkeuring zal er een aanmeldingsgesprek plaats vinden, dit is tevens officiële start van het traject.
In mijn praktijk Harthoofdwerk help ik en ondersteun ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies, om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Inhoud van traject
De aangegeven problemen, frustraties, situaties, of ongemakken, als wel de interactie binnen onze gesprekken, de ervaringen van de gemaakte of uitgevoerde opdrachten zijn bepalend voor de inhoud van het traject.
Binnen het traject kan ik gebruik maken van een keur aan methodieken, zoals: Gedragstherapeutisch model/ Therapeutische methodieken individueel en gezinsgericht/ Groepsdynamica/ Systeemgericht werken/ Transactionele analyse/ Communicatie/ Coaching/ Ervaringsleer/ Psychopathologie/ Psychosomatiek/ Psychiatrie/ Psycho-educatie/ Psychosociale hulpverlening/ Zingeving en wereld beschouwing/ Rouw en verlieskunde/ Participatie methodiek/ Communicatieleer/ Werk een zorg minder/ Gedragsleer/ Voortraject aanval op schooluitval/ Therapeutische methodieken (o.a. oplossingsgerichte gesprekstherapie, cognitieve therapie, R.E.T.)/ Rehabilitatie ex gedetineerden en GGZ/ Welzijn en psychosociale zorg cliëntgericht en gezinsgericht / Taakstraf begeleiding klasse 4 en 5/ Master practitioner psychosociaal NLP/ Activeringstrajecten re-integratie/ Outreachend werken/ Presentiebenadering/ Eigenkracht principe/ Activerende zorgtrajecten/ Individuele vraaggerichte benadering / Vlaggensysteem/ Samenwerken aan veiligheid.
De hierboven benoemde methodieken dienen als middel en niet als doel. Voor alle trajecten die ik aanbied blijft het maatwerk. Ieder individu is anders, iedere groep is anders alle problemen worden anders ervaren.
Traject duur
Ik stel mijzelf als doel dat wij na maximaal 6 sessies van 90 minuten jou of jullie doel moeten hebben behaald of moeten hebben bijgesteld. Hierbij ben jij of zijn jullie bepalend.
Evaluatie traject
Halverwege het traject vind er een tussenevaluatie plaats.
Na 6 sessies vindt er een eindevaluatie plaats waarin het behaalde doel of de behaalde doelen staan beschreven. Hierin komen we tot een eind conclusie en gaan we over op of afsluiting of eventueel een vervolgtraject.
Mijn Doelgroep:
Voor wie?
Individueel:
Ik spreek mensen aan die vastlopen in bepaalde terugkerende patronen. Mensen die niet volledig in balans met zichzelf zijn en niet handelen vanuit hun evenwichtige ‘centrum of kern’. Binnen zowel hun privéleven als wel binnen hun werk.
Dat betekent dat ze in hun gedrag niet doen wat ze werkelijk willen, of door ingesleten patronen niet de ruimte ervaren om dat wat hen werkelijk beweegt, motiveert of inspireert, te kunnen volgen. In de praktijk van Hart Hoofd Werk komen mensen die op een bepaald stuk/ aandachtsgebied in hun leven vastlopen.
Groepen
Hart Hoofd Werk is er ook voor organisaties die een gezonder werkklimaat willen organiseren. Hart Hoofd Werk werkt voor alle jongvolwassenen en volwassenen, ongeacht beroep, afkomst, geloof of sekse.
Naast individuele counseling/ coaching begeleid ik ook groepen: groepen die overeenkomstige klachten of problematieken ervaren binnen organisaties, om een betere samenwerking tot stand te brengen. Door de motivatie uit de groep te halen. Voor zowel werknemers of werkgevers.
Daarnaast heeft Hart Hoofd Werk een specialisatie in:
Supervisie:
Dit is een individueel leerproces, waarbij wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar werk. De bedoeling is om te leren onder begeleiding door te reflecteren op eigen werkervaringen.
Vertrouwenspersoons-functie:
Voor organisaties die in het kader van professionalisering en ervaringsgericht leren een externe vertrouwenspersoon aan hun organisatie willen koppelen.
Mentale begeleiding van topsporters:
Mensen die professioneel met sport bezig zijn en het gevoel hebben er op mentaal gebied niet uit te kunnen halen water in hen zit of bij wie ontwikkeling stagneert.
Wanneer?
Vanuit mijn werkwijze als psychosociaal counselor en NLP-master practitioner, ondersteun en begeleid ik personen en groepen bij situaties die zij als moeilijk, lastig, ongewenst, pijnlijk, ongemakkelijk of frustrerend ervaren. Bij lichte psychische klachten, als aanvulling op de reguliere medische zorg of samenwerkend met de reguliere gezondheidszorg. Of uit voorzorg, om te voorkomen dat je niet meer kunt functioneren.
Werkwijze
In mijn praktijk, help en begeleid ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies. Hierbij kan ik uit diverse methodieken putten (zie hiervoor verloop Hart Hoofd Werk traject) om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en beter functioneren.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Motivatie
Hart Hoofd Werk vraagt van de cliënt een open houding. Daarnaast vraagt Hart Hoofd Werk de bereidwilligheid om actief en gemotiveerd samen aan oplossingen te werken om in beweging te komen.
“Leer nu de slag te pakken te krijgen, door datgene wat er achter je ligt, te gebruiken als middel om vooruit te komen”.
Doel
Mijn doel is om mensen te helpen bij het terugvinden van hun innerlijke balans, waardoor ze beter in hun eigen kracht komen en daarmee beter in hun vel en dat werk en privé beter in balans komen.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK!
Categorie: psychosociaal coach counselor en werker.
Ik ben geregistreerd bij:
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
Stichting Registratie voor professioneel begeleiders St!r
Iedereen maakt het één en ander mee in z’n leven. Dat vormt je en draag je je leven lang mee.
Dat maakt ieder mens prachtig en uniek.
Het wordt een stuk minder prachtig wanneer je ontdekt, dat een bepaalde emotie of ervaring je belemmert om het leven te leven zoals jij dat wilt. Of om de keuzes te maken die jij wilt. Je wilt wel vooruit, maar kunt of durft niet.
Dan is psychodynamische coaching dé manier om tot een oplossing te komen. Door goed naar je te luisteren én te kijken, help ik je om tot de kern te komen. En van daaruit begeleid ik je in jouw tempo naar jouw oplossing. Een prachtig stukje zorg op maat.
Geen symptoombestrijding dus, maar vanuit de kern naar de oplossing en … vooruit!
Interesse? Neem dan contact op en … Avance!
Over mezelf:
Ik ben Marjolein van der Wildt-Romeijn. In 2012/2013 deed ik de opleiding tot Professioneel Psychodynamisch Coach. En sinds 1 mei 2013 heb ik mijn eigen praktijk Avance Coaching in Ede, waarmee ik met veel liefde en enthousiasme aan de weg timmer.
Ik zou nu een heel verhaal kunnen houden over wie ik ben, wat ik zoal gedaan heb en wat ik nu doe, maar dat staat ook allemaal op mijn website.
Dus ben je nieuwsgierig of heb je behoefte aan meer informatie over mij of mijn praktijk? Neem dan eens een kijkje op mijn website http://www.avancecoaching.nl.
Werkwijze:
Psychodynamische coaching:
‘Dynamica’ betekent ‘energie door beweging’. Als psychodynamisch coach zet ik cliënten psychisch, en vaak ook fysiek, in beweging. Hierdoor gaat er weer energie stromen en komen cliënten zelf op het juiste moment tot de juiste oplossing.
Op deze manier begeleid ik cliënten in het stellen en bereiken van hun persoonlijke of professionele doel.
Het coachen vindt plaats in een veilige, prettige omgeving. Mijn begeleiding is persoonlijk, open, nuchter en direct en kenmerkt zich door hartelijkheid en humor.
Binnen mijn praktijk werk ik o.a. met technieken als:
– NLP (Neurolinguïstisch Programmeren)
– Mindfulness
– Assen van Verandering
– Kernkwaliteitenkwadrant
– Provocatief coachen
– Familie/organisatie-opstellingen.
Doelgroep:
Iedereen die ergens op vastloopt in zijn/haar leven en daar wat aan wil veranderen.
Denk bijvoorbeeld aan:
– het vergroten van zelfkennis/zelfvertrouwen.
– psychosomatische klachten (lichamelijke klachten waar geen medische verklaring voor is)
– het aanleren/aanscherpen van vaardigheden.
– het structuur brengen in (nieuwe) verantwoordelijkheden.
– wanneer iemand behoefte heeft aan een klankbord. (denk aan iemand in een solistische
functie of die zich ‘op eenzame hoogte’ bevindt)
Praktische voorbeelden zijn o.a.:
– angst (voor bijvoorbeeld de tandarts, autorijden of vliegen, maar ook
examenvrees/faalangst)
– acceptatie van bijvoorbeeld een ziekte of situatie
– hoofdpijn, nek- en rugklachten, e.d. waar geen medische verklaring voor is
– ‘vol’ hoofd
– burn-out
– relatieproblemen, zowel privé als op de werkvloer
– leren beter te communiceren met jezelf en met anderen
– leren beter prioriteiten te stellen
– stoppen met roken
– beginnen met afvallen
– hoogsensitiviteit (HSP)
– scheiding
– rouwverwerking
– reorganisatie binnen een bedrijf/afdeling
– etc.
Praktijk voor psychologie en psychotherapie Voogd te Enschede
Brain Dynamics Hengelo te Hengelo
Werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een client volgende houding. Ik doe verder EMDR en relatiegesprekken.
Volwassenen, ouderen en systemen
Doelgroep:
Klachten die ik behandel zijn gericht op herstel of stabilisatie.
Geregistreerd bij :
BIG
Praktijk voor persoonlijke begeleiding op maat bij emotionele en psychische klachten.
Elk mens is anders en verdient begeleiding afgestemd op wat er nu nodig is.
Voor een succesvolle behandeling is het belangrijk dat jij je veilig voelt. Tijdens het intake gesprek kijken we samen of er een ‘klik’ is, stellen we jouw hulpvraag vast en maken een behandelplan, welke aansluit op jouw behoefte.
Gespecialiseerd in hormoongerelateerde problematiek. Met name veranderprocessen op fysiek, emotioneel, zingevingsniveau bij vrouwen in de overgang.
Over mijzelf:
Mijn naam is Marty Gevers (1962), psychodynamisch therapeut en coach en SDDO-therapeut.
Nieuwsgierig naar wat mensen motiveert en blokkeert. Wat maakt dat mensen niet de stappen zetten die ze willen zetten, reageren zoals ze niet willen reageren, in conflicten verzeild raken waar ze niet in willen zitten, hun relatie zien stranden terwijl ze nog zoveel van hun partner houden.
Tijdens mijn opleiding aan de Academie voor Psychodynamica heb ik geleerd om deze processen te begeleiden.
Mijn werkwijze:
Psychodynamische therapie is een selectie van moderne therapievormen die elkaar aanvullen en daardoor het effect van de behandeling versterken.
Door deze oplossingsgerichte integrale aanpak merk je dat er geen jarenlang traject nodig is om het door jou gewenste resultaat te bereiken.
Therapeutische technieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Emotioneel Lichaamswerk
- EMDR
- Hypnotherapie
- Innerlijk kind werk
- Rationeel Emotieve Therapie
- Regressietherapie
- Voice Dialogue
- Systemisch werk
- Relatietherapie
- Hechtingstherapie
- Traumatherapie
Coachingstechnieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Assen van Verandering
- Communicatie technieken
- Kernkwaliteiten
- NLP
- Provocatieve coaching
Mijn Doelgroep:
Mannen/vrouwen/kinderen vanaf 12 jaar
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 14016 (in behandeling)
AGB zorgverlener: in behandeling
AGB praktijkcode: in behandeling
Anno Duiverman
Over mezelf:
Ik ben coach, counselor, begeleider, adviseur, onderwijsexpert, trainer en
gedragsspecialist.
Ik ben open, toegankelijk en empathisch, ambitieus en enthousiast.
Werkwijze:
Mijn werkwijze is doelgericht, waarbij de coachée centraal staat en in zijn kracht komt te staan. Het welbevinden staat bij mij hoog in het vaandel. Een respectvolle omgang met wederzijds vertrouwen is voor mij erg belangrijk.
- Doelgericht
- Planmatig
- De cliënt blijft eigenaar van het proces
- Kortdurende coachtrajecten
- Effectieve doelgerichte begeleiding
- Maatwerkadviezen
- Snel en accuraat
- Actief luisteren en effectieve vragen stellen
- Doortastend en doelgericht
- Betrokken en meelevend
- Organisatorische vaardigheden
- Samenwerken en strategisch
- Analytisch en planmatig werken
- Doorzettingsvermogen
Doelgroep:
Volwassenen
Leerkrachten
Ouders
Categorie:
Persoonlijke coaching, begeleiding en counseling, onderwijsadvies, gedrag
Ik ben geregistreerd bij:
NOBCO.
LBIB
VCC
Freecare, een kleinschalige zorg instelling voor iedereeen die is aangewezen op de WMO /PGB en AWBZ. Heeft u behoefte aan dagbesteding, individuele begeleiding, thuiszorg, opvang . Noemt U het maar op.
Freeware ontzorgt op allerlei manieren, stel U vraag en wij zullen die invullen.
Begonnen als ZZP , zijn we nu uitgegroeid tot een volwaardige instelling, onze persoonlijke zorg en aandacht staan goed bekend, Wij nemen de tijd en niks is voor ons te gek.
Over onszelf:
Onze medewerkers zijn alle tussen de 30 en 50 , daarnaast zijn wij erkend leerbedrijf voor alle niveau’s in de zorg.
Meld U aan via de website , of bel 0642538670. Wij komen binnen 24 uur bij U langs om in gesprek met U te bespreken welke hulp U nodig heeft.
Doelgroep:
Iedereen vanaf 18 jaar vallende onder de WMO/AWBZ/PGB, in de regio groot alkmaar tot de gehele regio Zaanstreek Waterland
Werkwijze:
Dagbesteding, indiviuele begeleiding, maatwerk, mantelondersteuning
Alkmaar
bergen
castricum
heerhugowaard
langedijk
Graft
De rijp,
midden beemster,
zuidoost beemster
stompetoren.
Heillo
zaandam
edam
Volendam
purmerend
monnickendam
Welkom bij Raafels, bureau voor workshops, oplossingsgerichte onderwijscoaching en communicatie te Hoogland. Raafels is een initiatief van Jasja van den Brink. Mijn doel is teams, leerkrachten en schoolleiders op een oplossingsgerichte en effectieve manier te begeleiden in hun ontwikkeling, zodat zij zichzelf op een gezonde en blijvende manier van binnenuit kunnen vernieuwen.
Bij Raafels staat de mens achter de leerkracht centraal.
Over mij:
Ik, Jasja van den Brink, heb als groepsleerkracht en IB-er mijn sporen verdiend in het basisonderwijs, waarna ik als Hogeschooldocent Onderwijskunde & Pedagogiek werkzaam ben geweest op een PABO. Ik ben gecertificeerd coach/therapeut en als communicatie- en train-de-trainer docent verbonden aan een HBO-opleiding tot coach/therapeut.
Via Raafels verzorg ik workshops, studiedagen en coaching rondom onderwijs, communicatie en persoonlijke ontwikkeling. De leerkracht als mens is hierbij het uitgangspunt.
Mijn werkwijze:
Bij een coachingstraject maak ik gebruik van een breed scala aan technieken zoals oplossingsgericht werken, NLP/communicatie, systemisch werk, metaforisch werken en op mindfulness/ACT én hersenonderzoek gebaseerde technieken om verandering te bewerkstelligen.
Mijn Doelgroep:
Werk je in het onderwijs en heb je last van stress en/of werkdruk, ben je bij Raafels aan het goede adres. Ik werk met mensen die burn out zijn of een burn out willen voorkomen en manieren zoeken om hun energie en levenslust weer terug te vinden. Ook begeleid ik mensen die zich afvragen of dit het nu is en het plezier in hun werk zijn kwijt geraakt. Of die een collega hebben waar ze absoluut niet mee door één deur kunnen en die energie slurpt. Die assertiever willen worden en beter op willen komen voor hun belangen.
Kortom: Werk je in het onderwijs en zit je ‘niet lekker in je vel’, neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om de mogelijkheden te verkennen!
Categorie:
Ontwikkeling en gezondheid
Ik ben geregistreerd bij: VBAG
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Over mezelf:
Mijn naam is Richèlle Hodiamont. Ik ben geboren in 1984 en opgegroeid in Zuid Limburg.
In 2008 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg waar ik de opleiding Master Psychologie & Geestelijke Gezondheid heb gevolgd. Ik ben daarna gaan werken in de vrouwenopvang waar ik in contact kwam met vrouwen en kinderen met gevarieerde culturele achtergronden en verschillende problematieken.
Werken met mensen inspireert mij en ik voelde de behoefte om nog meer diepgang te verweven in de hulpverlening die ik aan cliënten bied. Ik ben daarom in 2011 gestart met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam.
Sinds januari 2012 heb ik een eigen praktijk voor Integratieve Psychotherapie, Coaching & Counseling. In mijn hulpverlening vind ik het belangrijk dat deze past bij u als unieke persoon. In de praktijk blijkt dit doordat ik mijn therapie afstem op uw persoonlijke wensen en behoeften en deze aanpas aan u als uniek individu. Niet het behandelprotocol, maar U als persoon staat centraal. Uw eigen visie vind ik daarom heel belangrijk: uw betrokkenheid en feedback is daarom zeer waardevol om uw eigen proces te kunnen monitoren en waar nodig, bij te sturen. Het gaat immers om U!
Mijn werkwijze:
Integratieve psychotherapie is een vorm van kortdurende therapie (5 – 15 sessies). Uitgangspunt is dat jij als unieke persoon centraal staat. Jouw mogelijkheden, behoeften en doelen zijn de leidraad van de therapie. Je wordt begeleid en uitgedaagd om je klacht(en) actief aan te pakken op een manier die bij je past. De therapeut begeleidt en ondersteunt het proces zodat je zelf aan de slag kunt om je klacht(en) op te lossen. Integratieve psychotherapie combineert technieken uit verschillende stromingen en behandelmodellen van de psychologie.
Er wordt altijd gestart met een kosteloos oriënterend gesprek in het kader van kennismaking, verhelderen van uw situatie en hulpvraag.
Praktijk RICH is betrokken bij verschillende samenwerkingsverbanden. Hierdoor kan er laagdrempelig, zorg op maat aangeboden worden.
Mijn Doelgroep:
(Jong-)volwassenen met verschillende klachten, bijv. niet lekker in je vel zitten, moeilijk grenzen kunnen stellen, trauma- of verliesverwerking, onzekerheid, relatieproblemen, etc.
SPECIALISMEN
Mijn specialisme ligt bij destructieve relaties, waarbij vaak sprake is van stalking, fysiek en emotioneel geweld. Een destructieve relatie (met partner, ouder(s), broer, zus vriend(in), collega) kan je zelfbeeld, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid flink aantasten. Maandelijks verzorg ik in samenwerking met Het Verdwenen Zelf ook workshops voor (groepen)slachtoffers van emotionele mishandeling.
** Naast therapie en coaching, geef ik binnen organisaties trainingen in klantgerichtheid, stressmanagement en communicatieve vaardigheden.
Categorie:
Gezondheid, relatie, ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
* Therapie wordt door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed.
Praktijk AGB-code: 90-057234
Persoonlijke AGB-code: 94-013890 & 90-048737
KvK-nummer: 54649781
BTW-nummer: 159539754B01
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Welkom bij:
Respijthuis Maison Patrick die mantelzorgers ondersteund in vervangende mantelzorg. Op deze manier kunt u als mantelzorger even op adem komen. De zorgvrager waar u voor zorgt komt in een huiselijke omgeving en geniet ook even van een ‘vakantiegevoel’.
Dit kan voor een korte of langere periode (weekend, week of enkele weken). Tevens kan u gebruik maken van dagopvang!
Ook als mantelzorger kunt u ondersteuning krijgen om op deze manier ook zelf de balans te houden en de zorg voor uw dierbare te kunnen blijven uitoefenen.
Er zijn regelmatig workshops en trainingen waar u aan deel kunt nemen.
Informeer over de mogelijkheden via het contactformulier.
Over mij:
Drie jaar geleden heb ik Stichting Maison Patrick opgericht. Ik zag dat er behoefte was aan logeermogelijkheden voor ouderen die aanklopten bij het verzorgingshuis voor een ’tijdelijk’ plekje omdat het thuis even niet meer ging.
Andere mogelijkheden waren er niet! Door mijn jaren ervaring in de gezondheidszorg en de laatste 15 jaar als zorgmanager, kwam ik in gesprek met deze klanten. Ik kwam er al snel achter dat dit niet de 1e keus was van deze mensen. Maar er waren geen alternatieven.
Op deze behoefte ben ik het concept verder gaan uitwerken en is Respijthuis Maison Patrick nu het resultaat!
Mijn werkwijze:
Mensen kunnen voor respijtzorg – vervangende mantelzorg – kortdurend verblijf – ondersteuning begeleiding aankloppen bij hun gemeente (WMO)
De gemeente heeft de verantwoordelijkheid om hierin een geschikte oplossing aan te dragen naar wens van de klant/hun burger.
Het gaat dan om een tijdelijke plek in het Respijthuis, met de doelstelling om langer thuis te kunnen blijven wonen. Op deze manier wordt de mantelzorger en het sociaal netwerk tijdelijk ontlast om het zo langer vol te kunnen blijven houden. Dit in de lijn van het BELEID vanuit DEN HAAG!
Mijn Doelgroep:
Volwassenen – ouderen met een lichamelijk/chronisch beperking Ook kan de gast met lichte cognitieve beperkingen bij Maison Patrick logeren. Gasten met een gevorderd dementieel beeld kunnen in het Respijthuis Maison Patrick NIET logeren.
Categorie:
Respijtzorg
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel Rotterdam
Over mezelf:
Ik ben Sonja, 31 jaar en woon in Veghel.
Ik werk al jaren met kinderen en wilde heel graag hulp bieden aan kinderen en hun ouders/verzorgers, bij wie het opvoeden niet vanzelf gaat.
Werkwijze:
Ik werk voornamelijk bij het gezin thuis, maar als de vraag er is, kan het ook bij mij thuis. Ik bied coaching en therapie en begeleiding/verzorging, meestal vanuit een pgb. De coaching/therapie doe ik met de Wielwerkmethode. Deze methode heeft een holistische visie en gaat ervan uit dat alle processen cyclisch zijn van nature. Ik ga niet alleen uit van de psyche van een mens, maar kijk ook naar de energie, emotie’s en het lichamelijke aspect. Hierdoor help ik iemand in het geheel en kom je veel dieper in de kern van het probleem. Voor meer informatie over de wielwerkmethode kunt u kijken op http://www.wielwerkopleidingen.nl
Voor de begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie gebruik ik mijn jarenlange ervaring die ik heb opgedaan binnen stichting Kentalis. Een stichting die zich richt op de communicatie op elk gebied. Met name, doof en slechthorendheid, maar ook problemen met spraak en taal, doofblind, autisme. Door de jaren heen heeft kentalis zich gespecialiseerd op vele gebieden zoals hierboven genoemd. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op http://www.kentalis.nl
Doelgroep:
Kinderen en hun ouders/verzorgers
Ik ben een regenboog, coaching & training
Weer lekker in je vel!
Als je niet lekker in je vel zit, wil je maar één ding: zo snel mogelijk wèl weer lekker in je vel zitten. Maar lekker in je vel zitten…? Hoe doe je dat? ‘Ik ben een regenboog’ helpt!
Individuele coaching voor jonge mensen
Problemen kunnen ervoor zorgen dat je het even niet meer weet. Je kunt er zelfs slecht van slapen. Of je piekert en wordt zomaar boos. Maken bepaalde situaties je angstig?
Individuele coaching bij ‘Ik ben een regenboog’ biedt inzicht en hulp bij o.a:
lagere weerbaarheid, hooggevoeligheid (HSP), pesten of gepest worden, extreme verlegenheid, je onbegrepen voelen, het heel druk in je hoofd hebben, een gebrek aan zelfvertrouwen en veel andere problemen waardoor je niet goed in je vel zit.
‘Ik ben een regenboog’ is gespecialiseerd in hooggevoeligheid, overprikkeling en burn-out.
Meer laagdrempelige hulp
Naast individuele coaching voor jonge mensen biedt ‘Ik ben een regenboog’:
- Training om kinderen weer in hun kracht te zetten
- Trainingen en workshops Persoonlijke Ontwikkeling voor volwassenen
- Lezingen
Over mezelf:
Aangenaam! Mijn naam is Renate Leeuwerke. Ik werk in mijn praktijk als individueel begeleider, kindercoach en trainer op het vlak van persoonlijke ontwikkeling.
Ik ben gediplomeerd Kindercoach. Deze opleiding heb ik gevolgd bij Sonnevelt Opleidingen. Bij ITAN heb ik een opleiding gevolgd als begeleider van Familieopstellingen. Dit is een techniek die ik gebruik om te kijken naar de context waarin de problematiek van de cliënt speelt. Verder ben ik gecertificeerd als NLP Practitioner.
Vanaf 2004 heb ik regelmatig cursussen gevolgd op het vlak van begeleiding, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Voordat ik mijn praktijk opzette, heb ik gewerkt in staffuncties op het financiële en analytische vlak.
Werkwijze:
We kunnen bij je thuis praten maar ook ergens anders, bijvoorbeeld in mijn praktijk. Het gaat erom dat we een plaats hebben waar jij je veilig en vertrouwd voelt. Onze gesprekken voeren we wekelijks of om de twee weken. Dit is afhankelijk van je vraag. Een gesprek duurt ongeveer zestig minuten. Na een wederzijdse kennismaking hebben we het over de situatie waar je mee zit. Dat kan alleen als er ook echt een klik is tussen jou en mij. We stellen aan het begin samen vast wat we willen bereiken met de begeleiding. We plaatsen dat doel als de pot goud aan het einde van de regenboog. En gaan van start. Gaandeweg zul je mooie dingen over jezelf ontdekken.
Mijn doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die graag een steuntje in de rug willen bij:
- Weerbaarheid
- Pesten / gepest worden
- Omgaan met Hooggevoeligheid (HSP)
- Verminderen van (Extreme) verlegenheid
- Vergroten van zelfvertrouwen
- Problemen waardoor mensen even niet goed in hun vel zitten
Ik ben geregistreerd bij:
KIWA-gecertificeerd / Mijn Keurmerk Toegelaten zorginstelling volgens WTZi (oftewel: AWBZ-erkend) Lid van samenwerkingsverband
De Kinderacademie Groningen
Wie zijn we:
Francien Geerds, Orthopedagoog-Generalist &
Selma Ruiter, Orthopedagoog
Werkwijze:
De Kinderacademie Groningen is gespecialiseerd in diagnostisch onderzoek met betrekking tot het leren en het gedrag van kinderen. Zijn er vragen over het leren van een kind, de werkhouding van een kind of het gedrag, dan kunnen wij op basis van bijvoorbeeld intelligentietests, vragenlijsten en observaties een goede analyse maken van de problemen. Op basis van de resultaten van deze analyse adviseren wij ouders en/of leerkrachten.
Doelgroep:
Kinderen en Jongeren
Geregistreerd bij:
NVO
De Doortrapper coacht en begeleidt jongeren en adolescenten uit Twente die een vorm van autisme of ADHD hebben.
Over mezelf:
Hallo. Ik ben Robbert, gecertificeerd Autismevriendelijk! Coach en begeleider, maatschappelijk werker en zorgondernemer in Twente. Ik help graag jonge mensen bij het vinden van antwoorden op vragen, het oplossen van problemen en het vervullen van dromen. Eerder deed ik ervaring op bij het werken met (ex)-AMA’s en met coaching in de bergen van Nepal. In mijn vrije tijd ben ik fietsenthousiasteling en ontdek ik graag de wereld.
Werkwijze:
De Doortrapper coacht en begeleidt jonge mensen met een vorm van autisme of ADHD. Individuele gesprekken en fysieke activiteiten vormen onderdeel van een uitgebalanceerd hulpverleningstraject gericht op de persoonlijke ontwikkeling van de cliënt.
Visie
Jonge mensen hebben hulp nodig bij het formuleren van doelen, het stellen van prioriteiten en het nemen van belangrijke beslissingen. De Doortrapper ziet hulpverlening als een geïntegreerd geheel. Wij geloven in de talenten en intrinsieke kwaliteiten van jonge mensen en stimuleren de bewustwording en verdere ontwikkeling hiervan.
Strategie
Jongeren met een vorm van autisme of ADHD zijn zich, vaak meer dan hun leeftijdsgenoten, bewust van prikkels waaraan zij in het dagelijks leven worden blootgesteld. Door een relatief laag lichaamsbewustzijn en minder goed ontwikkelde verbale vaardigheden is het voor veel van deze jongeren lastig om hun emoties te kanaliseren en te delen met anderen. Een fysieke manier van communiceren vormt daarom een adequaat uitgangspunt om andere vormen van communicatie te ontwikkelen. De Doortrapper maakt bewust gebruik van de fiets als schakel tussen cliënt en hulpverlener. De fysieke activiteiten leveren een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van fundamentele motorische vaardigheden en vereenvoudigen de communicatie tussen hulpverlener en cliënt. De hieruit voortvloeiende individuele gesprekken stimuleren innerlijke bewustwording en het vermogen gevoelens en gedachten beter onder woorden te brengen. Door de verkregen zelfkennis en geleverde fysieke prestaties wordt het zelfbewustzijn van de cliënt vergroot. Dit toegenomen zelfbewustzijn vormt de basis voor het bereiken van persoonlijke doelstellingen zoals het verbeteren van sociale vaardigheden, het vergroten van het zelfvertrouwen en het versterken van het zelfstandig functioneren. De Doortrapper onderscheidt zich door de jongere net even dat beetje extra aandacht te geven dat nodig is om de jongere te laten geloven in zijn unieke persoonlijkheid en intrinsieke kwaliteiten. Hiermee stimuleren wij op een laagdrempelige maar tegelijkertijd uitdagende manier participatie en zelfredzaamheid in de samenleving.
Specialisme:
ADHD/ADD, Autisme 18-,18+
adhd, autisme
Ik ben geregistreerd:
NVMW, Autisme Academie, Kiwa Keurmerk
Welkom bij:
Bureau Optimaal Presteren. Gespecialiseerd in psychologisch onderzoek, assessments, loopbaanbegeleiding, relatietherapie en mentale trainingsprogramma’s. Laatstgenoemde bestaat uit een praktische en systematische training van mentale vaardigheden waardoor je leert zowel stress in goede banen te leiden als beter te presteren onder druk en om te gaan met een ervaren toename aan druk, taken en activiteiten.
Daarnaast verzorgt Bureau Optimaal Presteren specifieke programma’s ter behandeling van stemmings- en angststoornissen, verwerking van emotioneel beladen gebeurtenissen (EMDR) en neurofeedback ter behandeling van concentratieproblematiek (ADD/ADHD), migraine, slaapklachten en Niet-Aangeboren Hersenletsel. De programma’s zijn zowel geschikt voor kinderen als voor volwassenen.
Over mij:
Merijn de Bruin is eigenaar van Bureau Optimaal Presteren dat sinds 2005 bestaat. Hij is Arbeids- & Organisatie- en Loopbaanpsycholoog en geaccrediteerd Sport- & Prestatiepsycholoog. Daarnaast is hij neurofeedback therapeut, EMDR-practitioner, PSYCHOLOOG NIP en geaccrediteerd ALTI coach (MBTI). Als docent is hij verbonden aan de Wageningen Universiteit en de Academie voor Sportstudies.
Merijn heeft ruim 15 jaar ervaring als adviseur in het bedrijfsleven en heeft gewerkt op het gebied van talentontwikkeling, peak performance, en verbetering van inzetbaarheid en mentale vitaliteit.
Daarnaast is Merijn zelf topsporter en commentator van tafeltennis bij Eurosport.
Sportprestaties:
-2e plaats NK herenenkelspel: 2009
-Nederlands kampioen dubbelspel: 1996 en 2009
-3e plaats herenenkelspel: 1994, 1996, 2006, 2007, 2010
-Nationale top 12: 2e plaats in 2008, 3e plaats in 1998 en 2009
-Nederlands kampioen teams in 2010.
Mijn werkwijze:
Bureau Optimaal Presteren geeft mentale trainingsprogramma’s bestaande uit mentale vaardigheden, eventueel aangevuld met EMDR en neurofeedback (breintraining) waarin je systematisch specifieke vaardigheden traint om zelfstandig en blijvend stress in goede banen te leiden en beter kunt presteren onder druk. De training is doorgaans individueel en bestaat veelal uit 8-10 sessies van één uur.
Mijn Doelgroep:
De mentale trainingsprogramma’s zijn geschikt voor mensen die concrete, wetenschappelijk onderbouwde, methoden en technieken willen aanleren om stress beter te hanteren èn meer focus, zelfvertrouwen en resultaat willen halen met minder (in)spanning.
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlands Instituut van Psychologen (NIP),
Vereniging Sportpsychologie Nederland (VSPN),
Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Speakwise. nu staat voor het wijs communiceren met jezelf en met de ander, met aandacht in het NU en richt zich op de gehele mens.
Missie: Mensen hun eigen kracht laten ontdekken, ervaren, bewust worden en inzetten.
Uitgangspunt in mijn werkwijze is de mens als geheel: leven vanuit (innerlijke) bewustwording geeft persoonlijke kracht. Ons meer bewust worden en daar uitdrukking aan geven ondersteunt ons bij een rijk en waardevol leven.
Over mezelf:
Mijn naam is Carin Been, na werkzaam te zijn geweest in de hotel- en congresorganisatie heb ik 12 jaar geleden een andere keuze gemaakt. De interesse in de mens en zijn ontwikkeling heeft geleid tot opleiding en ervaring op gebied van coaching en begeleiding.
Met veel plezier en betrokkenheid ondersteun ik de cliënt op weg naar bewustwording, het ontdekken van kwaliteiten zodat deze ingezet kunnen worden leidend naar een waardevol leven.
Werkwijze:
Onderscheidend vermogen:
Veiligheid, vertrouwen, integriteit, korte trajecten,humor.
De praktijk kent 3 vormen:
Als kindertolk wordt er met behulp van de PresentChild ®methode het probleemgedrag, angst of klacht van het kind ‘vertaald’ naar de ouder. Opmerkelijk gedrag van een kind is meestal een reactie op iets wat bij de ouder uit balans is geraakt. ( vaak een blinde vlek bij de ouder). Wanneer de ouder hiermee aan de slag gaat verloopt groei of gedragsverandering bij het kind gemakkelijker.
Gedurende korte begeleidingstrajecten maak ik gebruik van verschillende methodieken, afgestemd op de cliënt. Hierdoor worden vastgeroeste patronen zichtbaar, doorbroken en ruimte gemaakt voor prettiger en meer doeltreffend gedrag.
Voetreflextherapie heeft als doel het stimuleren van het zelfgenezend vermogen en het geven van verlichting en ontspanning. Bij de voetreflexbehandeling worden impulsen gegeven op de reflexpunten van de voet (corresponderend met de organen).
Blokkades worden opgespoord en behandeld. Een therapie die de disbalans helpt opheffen om het natuurlijk evenwicht te herstellen.
De werkwijzen worden apart en, indien wenselijk, ook in combinatie gegeven.
Mensen zijn op pad, een ontdekkingsreis naar zichzelf waarbij het alleen aanpakken soms een steuntje in de rug nodig heeft. Dat steuntje kan een coach zijn en ‘loop’ ik een tijdje mee op jouw pad! Dit doe ik met veel plezier, passie en betrokkenheid!
Kies de ondersteuning die bij jouw past en werk aan de leukste en beste versie van jezelf!
Doelgroep;
In mijn praktijk begeleid ik mensen (kinderen, jong volwassenen, volwassenen) gestructureerd en doelgericht, die worden belemmerd in hun ontwikkeling en persoonlijk groei, op welke wijze ook.
– Dit kan zijn :vastlopen in pers. Ontwikkeling, vastlopen in arbeidsproces, stemmingsproblematiek (stress, angst, depressiviteit)
– Maar ook: begeleiden in het ontwikkelen van doelen, zingeving en motivatie, loopbaanbegeleiding
– En ook : vraag naar begeleiding in persoonlijke groei en ontwikkeling, bewustwording. (vragen zoals , wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik)
– En bij kinderen: negatief zelfbeeld, faalangst, eet- / slaapproblemen, kinderen die het moeilijk hebben, gebrek aan zelfvertrouwen, angsten.
Ik ben geregistreerd bij:
BER, NVNLP,