Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
Over mijzelf:
Mijn naam is Djoeke Nederend en sinds januari 2015 actief als Jeugd en kindercoach in Eibergen en omgeving.
Het ontbreken van laagdrempelige
ondersteuning bij het grootbrengen van kinderen heeft mij
zeer gemotiveerd om deze vorm van ondersteuning aan te bieden.
Daarnaast heb ik altijd een grote verbondenheid met kinderen gevoeld.
Ik respecteer ieder kind zoals hij/zij is. Hoe fijn is het om gewoon jezelf te kunnen zijn.
Mijn werkwijze:
We maken eerst kennis (dit kan eventueel ook telefonisch)
Kennismakingsgesprek is gratis.
Besluiten we beiden te starten met het coachingtraject dan zal een
intakegeprek ingepland worden. (Met 1 of 2 ouders en het kind)
Daarna volgt een gesprek met het kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kind zal dit een half uur tot een uur duren.
Om de kosten te beperken, werk ik voorlopig nog vanuit mijn eigen woning.
Ook is het mogelijk dat ik u thuis bezoek.
Afhankelijk van de situatie pas ik een werkvorm toe.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
•Kwaliteitenspel
•Touwtje, hoe geef jij je grenzen aan
•Coachee
•Bardo oefening
•Het G denken
•Tekenen
•Kids skills
•Stad van Axen
•Herinneringsboekje
•Visualisaties
•Delenwerk
•Rouwtijdslijn
Mijn Doelgroep:
Kinderen/Jongeren van 4 t/m ca. 20 jaar.
Faalangst, rouwverwerking, hoog sensitiviteit, angsten.
Begeleidingstraject voor ouder en kind tijdens echtscheiding situaties.
Categorie:Opvoeding en relatie.
Geregistreerd: –
Over mij:
Klas24 wordt gevoerd door Diënne Kamphuis, specialist in zorgvragen voor het onderwijs. Diënne is onderwijsmens pur sang: zij is ambulant begeleider, docent en projectontwikkelaar. Zij is creatief en schrijft over leer- en gedragsproblematieken. Zij is o.a. afgestudeerd 1e graads docente Economie, Master SEN, dyslexie-behandeler en autismespecialist.
Mijn werkwijze:
Als mensen niet goed weten om te gaan met hun (verborgen) dyslexie, taalprobleem of concentratieprobleem, gaat er veel tijd verloren. Wanneer scholen met een begeleidingsvraag zitten; dan komt klas24 in beeld:
ADVIES: klas24 adviseert u graag over de mogelijkheden van u en/of uw kind. klas24 geeft advies over het gebruik van het juiste en meest passende hulpmiddelen en werkwijze van doceren.
BEGELEIDING: klas24 gaat graag de begeleiding samen met ouders en school aan opdat het kind/ de jongere zo veel mogelijk leerrendement weet te behalen. Ook begeleidt klas24 bij stage en het vinden van werk/ dagbesteding.
CURSUSSEN: klas24 geeft lezingen over leer- en gedragsproblemen en cursussen over de wijze waarop men daarmee om kan gaan.
PRODUCTEN: klas24 heeft een boek over taalontwikkelingsstoornissen geschreven (zie ook tosenik.nl) en is momenteel bezig een boek over autisme te schrijven. Ook is het boek ‘portretten in een tbs-kliniek’ een product van klas24.
Mijn Doelgroep:
Mensen met een taalontwikkelingsstoornis, waaronder dyslexie; mensen met een vorm van autisme of andere psychiatrische problematiek.
Categorie:
Onderwijs
Ik ben geregistreerd bij:
CRBK en LIRA
Spelen helpt is een praktijk voor sociale en/of emotionele begeleiding.
Voor welke hulp kunt u terecht?
– Speltherapie
Een laagdrempelige kortdurende therapie (vorm van psychotherapie) waarin spel wordt gebruikt om een kind weer vooruit te helpen. Bijvoorbeeld wanneer ingrijpende gebeurtenissen of psychische problemen de ontwikkeling van het kind belemmeren.
– KIES programma
Een effectief bewezen programma voor Kinderen In Echtscheiding Situaties. Een ingrijpende gebeurtenis die vaak nog jaren na de scheiding nadelige gevolgen met zich mee kan brengen.
– Rots & Water
Een wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek. Rots en water is een psychofysieke training voor kinderen van 4 t/m18 jaar die zich richt op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, het voorkomen en aanpakken van pesten, weerbaarheid en seksueel geweld.
– Dierondersteunde begeleiding of (spel)therapie
Een unieke vorm van speelse en laagdrempelige hulpverlening met de inzet van een therapiehond. Werken aan bijv. sociale vaardigheden door te oefenen met een leiderrol, hoe kan dat beter dan met een hond die alleen maar naar je luistert als je stevig in je schoenen gaat staan?
Over mezelf:
Ik ben Jorinde Prinsen.
Speltherapeut, KIES Coach, Rots en Water trainer en pedagogisch medewerker.
Naast mijn praktijk Spelen helpt werk ik op een woongroep voor kinderen met een verstandelijke beperking.
Het bieden van laagdrempelige zorg voor een diverse doelgroep.
Het bieden van een steuntje in de rug om gezinnen weer op weg te helpen.
Een cliëntgerichte werkwijze met veel aandacht voor (de eigen kracht van) het kind.
Een ontspannen, veilige, huiselijke maar professionele setting
Werkwijze:
Spelen helpt past haar werkwijze aan die passend is bij het kind!
Doelgroep:
Kinderen van 3 t/m 18 jaar.
Kinderen met een verstandelijke beperking.
Kinderen met psychische problematiek.
Therapie en geestelijke gezondheidszorg
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlandse Vereniging Van Speltherapeuten (NVVS)
Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)
Over jezelf: Na mijn HBO-Verpleegkunde studie deed ik ervaring op in de gehandicaptenzorg, ouderen- en gezinszorg en de psychiatrie in zowel Twente als de regio Amsterdam. Daarna deed ik een Mediastudie en schreef, produceerde en regisseerde uiteenlopende producties voor televisie en bedrijven.
Doordat mijn zoon eind 2010 door een val gehandicapt raakte kwam ik weer in de zorg terecht. Na jaren ploeteren en zorgen is hij weer op de rit en krijg ik van allerlei mensen de vraag hoe ik dat geregeld heb. Ook mijn eigen gezondheid heeft een aantal jaar flink onder druk gestaan en dat heeft mij weerbaar en ervaringsdeskundige gemaakt. Situaties die voor veel mensen enorm complex zijn, zie ik na zoveel jaren gecompliceerde zorgervaring als iets wat ik eenvoudig kan oplossen.
Ik maak nog steeds graag films en documentaires maar haal ook veel voldoening uit het doorgeven en benutten van mijn kennis en eigen ervaring in de zorg. Vooral nu de nood in de gehandicapten- en ouderenzorg zo hoog is.
Werkwijze: Omdat ik al bijna 25 jaar als zelfstandige werk, is het eenvoudig om mijn diensten in de lichamelijke en geestelijke zorg ook zelfstandig aan te bieden, waardoor ik zowel lange als kortdurende opdrachten kan aannemen en zeer flexibel ben in mijn beschikbaarheid.
Nadat ik telefonisch met je heb afgesproken, kom ik langs om je zorgvraag in kaart te brengen. Ik maak vervolgens een inschatting van uren en sluit daarop een modelovereenkomst van opdracht met je af, die we beiden te allen tijde kunnen beëindigen. Voor incidenteel geleverde zorg kan ik je een factuur doen toekomen.
Doelgroep: Ouderen, verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten
Kijk op mijn website om over mijn ervaring met diverse mensen en zorgsituaties te lezen: Kijk op mijn website om over mijn ervaring met diverse mensen en zorgsituaties te lezen
Welkom bij: Praktijk InMens, praktijk voor psychosociale therapie waarbij ik je ondersteun bij psychische klachten.
Werkwijze: Psychosociale therapie
Oplossingsgerichte therapie
CGT
Gestalttherapie
Gesprekstherapie
Positieve psychologie
Ervaringsgerichte therapie
EMDR
Doelgroep: Praktijk InMens biedt ondersteuning aan bij psychische problemen aan volwassenen. Deze thema’s komen vaak voor:
– Keuzeproblematiek
– Moeite met het stellen van grenzen
– Stressklachten
– Somberheid en depressie
– Eenzaamheid
– Angst en boosheid
– Werkgerelateerde problemen
– Studie gerelateerde problemen
– Relatie problemen
– Prikkelbaarheid en alertheid
– Identiteitsproblemen
– Seksuele identiteit, coming-out problematiek
– Angstgevoelens
– Eetproblemen
– Rouw en verlies
Geregistreerd: De NFG: 8827
RBCZ: 190458R
AGB code W.J.C. Chang-Postel: 90107177
AGB code Praktijk InMens: 90066380
LV POH-GGZ: 1869
http://www.mirtekids.nl http://www.mirteinbedrijf.nl
Er wordt laagdrempelige, psychologische hulp geboden voor kinderen, jongeren en volwassenen met psychische, mentale en/of emotionele problemen. Ook voor relatietherapie en EMDR Therapie.
Over mezelf:
Mijn naam is Esther Roelofs. Ik ben geboren op 1 november 1968. Jarenlang ben ik werkzaam geweest in het ziekenhuiswezen als operatieassistent en later als leerlingbegeleidster. Jaren geleden heb ik mij omgeschoold tot psychosociaal therapeut om als ervaringsdeskundige therapeut op het gebied van eetstoornissen aan het werk te gaan. Daarvoor heb ik in eerste instantie Praktijk Mirte opgericht en later kwamen daar Mirte Kids en Mirte in Bedrijf bij wegens de groeiende hulpvraag .
Ik ben empatisch, professioneel, ervaringsdeskundig, betrokken.
Ter ontspanning loop ik hard, tennis ik graag en noem ik mezelf wel eens de eeuwige student vanuit een passie voor mijn werk.
Werkwijze:
Mijn therapie is persoonlijk en praktisch van aard en wordt afgestemd op jou als uniek persoon. Tijdens de behandeling krijg je inzicht in het ontstaan van jouw problematiek en de blokkades die je remmen in je persoonlijke groei en ontwikkeling. In het proces dat we samen aangaan mag je jouw kwaliteiten en vaardigheden herontdekken en optimaal leren benutten. Met mijn brede opleiding als psychosociaal therapeut, EMDR therapeut en relatietherapeut, kan ik vanuit verschillende behandelmethodieken jou begeleiden naar het juiste evenwicht in jezelf. Met als streven om jou in contact te brengen met je eigen kwaliteiten, kracht en mogelijkheden. Zo kun je ook na de therapie vol vertrouwen (in jezelf) verder gaan.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen. Tevens voor werkgevers en werknemers van profit en non-profit organisaties.
Zorgaanbod: angststoornissen, eetproblemen/eetstoornissen, identiteitsproblemen, somberheid/depressie, burn-out, rouwverwerking, relatieproblemen, bij indicatie voor EMDR therapie
Ik ben geregistreerd bij:
NFG en RBCZ
Kei-JIJ is een praktijk voor speltherapie, rouw- en verliesbegeleiding, gespecialiseerd in de ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Verlies en tegenslag raakt je in je hart. In datzelfde hart vind je ook de kracht om door te gaan. Omgaan met tegenslag of rouw is keihard werken, het vraagt aandacht, inspanning en tijd. In mijn praktijk ga ik uit van de kracht van het kind en het gezin. Ieder kind is een kei en daar staat Kei-JIJ voor.
Over mezelf:
Mijn naam is Agmar Butcher, geboren in Amsterdam op 14 april 1978.
Na mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening heb ik meer dan 10 jaar werkervaring opgedaan in diverse academische ziekenhuizen. Zo heb ik gewerkt op de Kinder-IC en kinderoncologie, waar ik nog deels werkzaam ben. In deze functie ondersteun ik kinderen en hun ouders gedurende het ziekteproces. Mijn passie is om kinderen, jongeren en hun gezinnen te steunen en te begeleiden in een onzekere en roerige tijd, die pijnlijk en moeilijk kan zijn.
Deze passie heeft mij aangezet tot het nog gerichter inzetten van mijn levens- en praktijkervaring, in combinatie met mijn opleidingen, bij de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun gezin. Ik heb de basis opleiding tot rouw- en verliesconsulent voor kinderen en jongeren gevolgd en de vervolgopleiding “werken met gestolde rouw” bij het Land van Rouw onder leiding van Riet Fiddelaers-Jaspers en Sabine Noten. Daarnaast heb ik in de loop der jaren de opleiding tot orthopedagoog gevolgd en de opleidingen tot speltherapeut, stervensbegeleider en kindercoach afgerond.
Mijn werkwijze ziet er als volgt uit:
Een vrijblijvend kennismakingsgesprek (maximaal 30 minuten)
Vertrouwen in mij en mijn werkwijze begint met persoonlijk contact. Deze kennismaking kan, indien gewenst, ook telefonisch. Op basis van deze eerste kennismaking bepalen we gezamenlijk of we verder gaan met het traject.
Intake (maximaal 60 minuten)
Een intake is belangrijk om de vraagstelling(en) en doelstelling(en) helder in beeld te krijgen. Het is bovendien de eerste aanzet tot het plan van aanpak. Indien gewenst, kan de intake gecombineerd worden met de persoonlijke kennismaking (dan duurt het maximaal 90 minuten).
Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient als leidraad en is dynamisch. Dat wil zeggen dat het plan gedurende het proces, bijvoorbeeld naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie, bijgesteld kan worden. Dit kan nodig zijn voor zowel de aanpak als voor de gestelde doelen.
Feitelijke uitvoering van de begeleiding en evaluatie
Deze fase is afhankelijk van het plan van aanpak, de werkwijze en methodieken die we samen hebben bepaald. Gedurende de begeleiding evalueren en bewaken we dat we op de goede weg blijven en dat de gestelde doelen gerealiseerd worden. Een sessie duurt 60 minuten.
Afsluiting
Het is belangrijk voor kinderen, jongeren en/of hun omgeving dat er een moment is dat de begeleiding expliciet wordt afgesloten. Bij deze afsluiting staan we stil bij wat we samen hebben bereikt en evalueren we het proces.
De sessies vinden in principe plaats bij mij in de praktijk. Het is echter ook mogelijk om begeleiding aan huis of op locatie (bijvoorbeeld in het ziekenhuis) te krijgen. Dit brengt wel kosten voor de reistijd met zich mee. Ik zal daar dan een passend voorstel voor doen.
Doelgroep:
Individuele en/ of groeps ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
Registerplein
LSR, categorie 3
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
Welkom bij:
Ondersteuning om een veranderingsproces in te gaan, of meer zelfvertrouwen te krijgen in relatie en/of werk. Gespecialiseerd in HSP, beelddenken, autisme, AD(H)D
Over mij:
Coach/ communicatietrainer, die door jarenlange ervaring, de juiste vragen weet te stellen.
Ik ben 60 jr en heb ruim 15 jaar ervaring in begeleiding van volwassenen.
Mijn werkwijze:
Vanuit eigen ervaring en opleiding, weet ik de juiste herkenbare snaar te raken, waardoor er snel een weg wordt gevonden naar het gewenste doel.
Mijn Doelgroep:
HSP (hooggevoelig), beelddenkers, AD(H)D, autisme, hoogbegaafdheid, dyslexie, en aanverwante verschijnselen.
Categorie:
(jong) volwassenen
Geregistreerd: momenteel nergens
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Persoonlijke/levensvragen gericht op;
onzekerheid, spanning, stress, ongelukkig voelen
moeilijk keuze maken/ dilemma, een stap willen maken maar niet weten hoe
contact problemen, meer ontspannen willen zijn en gemak voelen in contact maken/zijn
assertiviteit, grenzen aangeven, opkomen voor jezelf.
zingeving
Professionele vragen gericht
communicatie/contact
leiderschap
ontwikkelen/verdiepen als professional
presentatie
zingeving
verandering (van baan/carrière)
Over mezelf:
Ik ben van huis uit muziektherapeut en heb me tevens gespecialiseerd in het werken met psychodrama en voice dialogen. Daarnaast werk ik ook als trainer en coach.
Mijn praktijk bestaat inmiddels al 20 jaar.
Wat mij typeert in mijn werk is mijn lichtheid, humor, concreetheid, speelsheid, warmte en het weten te raken van de kern.
Werkwijze:
Mijn methodiek nodigt uit tot doen, ervaren, beschouwen, verkennen en vieren.
Je wordt letterlijk uit de stoel gehaald. Gevoelens, gedachtes, gedrag, wensen, behoeftes worden tastbaar gemaakt. In beelden omgezet. Dat werkt erg krachtig en intens.
Doelgroep:
Adolescenten, jong volwassenen, volwassenen.
Mensen die geen psychiatrische aandoeningen hebben of ernstige persoonlijkheid stoornissen.
Ik ben geregistreerd bij:
CRKBO
Lid van de VVP (Vereniging voor Psychodrama)
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT
De Kinderacademie Groningen
Wie zijn we:
Francien Geerds, Orthopedagoog-Generalist &
Selma Ruiter, Orthopedagoog
Werkwijze:
De Kinderacademie Groningen is gespecialiseerd in diagnostisch onderzoek met betrekking tot het leren en het gedrag van kinderen. Zijn er vragen over het leren van een kind, de werkhouding van een kind of het gedrag, dan kunnen wij op basis van bijvoorbeeld intelligentietests, vragenlijsten en observaties een goede analyse maken van de problemen. Op basis van de resultaten van deze analyse adviseren wij ouders en/of leerkrachten.
Doelgroep:
Kinderen en Jongeren
Geregistreerd bij:
NVO
Door spirituele coaching kan jij je onbewuste motivaties en overtuigingen herkennen en je uitdagingen op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel gebied aangaan en transformeren. Het is fijn om in het reine te komen met je Zelf, het verleden achter je te laten en een nieuwe start te maken in het hier en Nu. Bewust worden is niet altijd leuk maar altijd verhelderend en bevrijdend!
Over mezelf:
Je mag zijn wie je bent maar wie ben je echt?
Mijn eigen spirituele proces van zelfbewustzijn is begonnen met de vragen: Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom overkomt dit mij? Wat is mijn doel? En daarbij had ik een slecht zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen wat ik uit alle macht probeerde te onderdrukken en vooral niet te laten zien aan de buitenwereld. Met behulp van het enneagram, de Reversie methode en zelfontwikkelingstrajecten pakte ik mijn emotionele blokkade`s aan en kwam ik in aanraking met systemisch werk en (familie)opstellingen,The Work van Byron Katie en Dzogchen-Tibetaans Boeddhisme. Onbewuste destructieve geloofsovertuigingen (bijvoorbeeld: ik ben niet goed genoeg) ontstaan in mijn jeugd en zaken uit mijn familiesysteem waren de oorzaak van mijn gedrag en gevoel. Doordat ik door zelfinzicht kreeg in waar ik werkelijk in geloofde en het gedrag wat daaruit voortvloeit, durf ik nu steeds meer en meer te doorvoelen en te ervaren wat zich aandient en kan ik stoppen met vechten, projecteren en het onderdrukken van de realiteit. Wat het oplevert? Vrede!
Of anders gezegd, gewoon lekker in je vel zitten en blij zijn met jezelf en je leven.
Werkwijze:
Opstellingen, systemisch werk, enneagram, innerlijk kind, coaching, meditaties
Wanneer je tegen zaken aanloopt en behoefte hebt aan ander perspectief, je rugzak met beperkende overtuigingen en onverwerkte zaken wilt legen ben je van harte welkom. Dan kijken we samen naar je thema`s, op het gebied van persoonlijke zaken, werk, relatie, gezin, financiën spiritualiteit of wat zich maar aandient en stress oplevert.
Wat ik gemerkt heb is dat alles wat ik ervaar en hoe ik het ervaar slechts een reflectie is van mijn denken.
“Een coach kan een cliënt niet voeren langs de weg die hij zelf niet heeft afgelegd.”
-John Bradshaw-
Categorie:
Complementaire, alternatieve geneeswijze. Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
VIV
SRBAG
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Wanneer u zich aanmeld als professional. Komen hier uw gegevens te staan. Meld u snel en gratis aan!
via Aanmelden als Professional.
JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Stelt u zich eens voor hoe het zou zijn als conflicten niet onnodig hoog oplopen in uw instelling, uw personeel bekwaam en weerbaar is tegen agressie en professioneel kunnen omgaan met moeilijk gedrag.
NIKAO is er van overtuigd dat menselijk gedrag positief beïnvloed kan worden zodat negatieve effecten van agressie voorkomen of op zijn minst beperkt kunnen worden.
Over mezelf:
NIKAO is een eenmanszaak welke opgericht is door Niek Wolters. In zijn loopbaan is hij o.a. werkzaam geweest als trainer in verschillende vechtsportdisciplines, hulpverlener in de verslavingszorg, pedagogisch medewerker in een jeugdgevangenis, ambulant, outreachend hulpverlener voor tienervaders en maatschappelijk werker voor het Steunpunt huiselijk geweld. Zijn enthousiasme en vakkennis prikkelt om zich verder te ontwikkelen en haalt het beste in hen naar boven.
Werkwijze:
NIKAO biedt (incompany-) trainingen aan aan o.a. zorgprofessionals met als doel hen toe te rusten in het omgaan met weerstand, conflicten en agressie. Trainingsprogramma’s komen tot stand door een grondige verkenning van de wensen. In principe is elk traject op maat afgestemd op de behoeften van de klant.
Doelgroep:
NIKAO richt zich op overheidsinstellingen, zoals politie, uitkeringsinstanties, docententeams, zorg- (zoals bijv. verpleegkundigen) en hulpverleners (zoals bijv. maatschappelijk werkers).