Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Wanneer u zich aanmeld als professional. Komen hier uw gegevens te staan. Meld u snel en gratis aan!
via Aanmelden als Professional.
U kunt hier ook terecht als professional therapeut/hulpverlener of in opleiding voor supervisie.
Over mij:
Mijn naam is Rita Rogge geboren in Italie/Rome en als vierjarige van de kleuterschool, middelbare school en universiteit mij de Nederlandse cultuur geheel eigen gemaakt. De mens interesseerde mij altijd, fysiek, psychisch en sociaal. Mensen doen alles om een reden, daar was en ben ik altijd nieuwsgierig naar. Elk gedrag heeft een functie. Door mijn studie onderwijskunde stelde ik vast dat psychologie mijn richting was en is. Als therapeut ben ik opgeleid en geïnspireerd bij de Nederlandse Academie voor psychotherapie in Amsterdam. Als nieuwsgierigheid mens heb ik en volg ik verschillende opleidingen; EMDR, Lichaamsgericht werken, ACT.
Mijn werkwijze:
Elk mens is uniek en mijn therapie is daarop afgestemd. Bij de een ligt het accent op aanvaarden en bij de ander op doen. Door mijn brede opleiding heb ik een schatkist vol technieken naast mij staan als therapeut. Uit deze schatkist kan ik die interventie/techniek kiezen die bij u past in deze fase van uw proces op weg naar u doel.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep zijn volwassenen van 18 tot 100 jaar.
Categorie:
Psychische problemen
Ik ben geregistreerd bij: NGVH, NAP, LVSC en NIP
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg
Uw adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn.
Naar aanleiding van de ingrijpende wijzigingen in het zorgsysteem, zijn mensen genoodzaakt langer zelfstandig thuis te blijven wonen en in hun eigen zorg te voorzien. Als zorgbemiddelaar ben ik gespecialiseerd in de wet- en regelgeving van ons nieuwe zorgsysteem.
Hebt u nog geen beroep gedaan op de WMO of WLZ dan kan ik u adviseren en begeleiden hoe u mogelijk van de voorzieningen gebruik kunt maken.
Bent u, op basis van uw inkomen en/of vermogen, eerder voor een Wmo voorziening afgewezen dan kan ik alle gewenste zorg voor u regelen.
Mijn werkwijze:
De Aeden Zorgconsulent heeft een zelfstandige praktijk, die is aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Zij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem. Zij zoeken en bieden de beste oplossingen op basis van uw wensen, zodat u langer zelfstandig kunt blijven wonen en leven.
Eerste kenningsmakingsgesprek is gratis om te kijken wat client en profesional voor elkaar kunnen betekenen.
Mijn Doelgroep:
Mensen op zoek naar structuur en hulp met betrekking tot zorg in de breedste zin.
Van aanvragen voor WMO, WLZ, PGB tot particulier inkopen van zorg, trapliften, woningaanpassingen en het eventueel opstellen van levenstestamenten.
Geregistreerd: Kvk den-Bosch
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Kei-JIJ is een praktijk voor speltherapie, rouw- en verliesbegeleiding, gespecialiseerd in de ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Verlies en tegenslag raakt je in je hart. In datzelfde hart vind je ook de kracht om door te gaan. Omgaan met tegenslag of rouw is keihard werken, het vraagt aandacht, inspanning en tijd. In mijn praktijk ga ik uit van de kracht van het kind en het gezin. Ieder kind is een kei en daar staat Kei-JIJ voor.
Over mezelf:
Mijn naam is Agmar Butcher, geboren in Amsterdam op 14 april 1978.
Na mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening heb ik meer dan 10 jaar werkervaring opgedaan in diverse academische ziekenhuizen. Zo heb ik gewerkt op de Kinder-IC en kinderoncologie, waar ik nog deels werkzaam ben. In deze functie ondersteun ik kinderen en hun ouders gedurende het ziekteproces. Mijn passie is om kinderen, jongeren en hun gezinnen te steunen en te begeleiden in een onzekere en roerige tijd, die pijnlijk en moeilijk kan zijn.
Deze passie heeft mij aangezet tot het nog gerichter inzetten van mijn levens- en praktijkervaring, in combinatie met mijn opleidingen, bij de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun gezin. Ik heb de basis opleiding tot rouw- en verliesconsulent voor kinderen en jongeren gevolgd en de vervolgopleiding “werken met gestolde rouw” bij het Land van Rouw onder leiding van Riet Fiddelaers-Jaspers en Sabine Noten. Daarnaast heb ik in de loop der jaren de opleiding tot orthopedagoog gevolgd en de opleidingen tot speltherapeut, stervensbegeleider en kindercoach afgerond.
Mijn werkwijze ziet er als volgt uit:
Een vrijblijvend kennismakingsgesprek (maximaal 30 minuten)
Vertrouwen in mij en mijn werkwijze begint met persoonlijk contact. Deze kennismaking kan, indien gewenst, ook telefonisch. Op basis van deze eerste kennismaking bepalen we gezamenlijk of we verder gaan met het traject.
Intake (maximaal 60 minuten)
Een intake is belangrijk om de vraagstelling(en) en doelstelling(en) helder in beeld te krijgen. Het is bovendien de eerste aanzet tot het plan van aanpak. Indien gewenst, kan de intake gecombineerd worden met de persoonlijke kennismaking (dan duurt het maximaal 90 minuten).
Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient als leidraad en is dynamisch. Dat wil zeggen dat het plan gedurende het proces, bijvoorbeeld naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie, bijgesteld kan worden. Dit kan nodig zijn voor zowel de aanpak als voor de gestelde doelen.
Feitelijke uitvoering van de begeleiding en evaluatie
Deze fase is afhankelijk van het plan van aanpak, de werkwijze en methodieken die we samen hebben bepaald. Gedurende de begeleiding evalueren en bewaken we dat we op de goede weg blijven en dat de gestelde doelen gerealiseerd worden. Een sessie duurt 60 minuten.
Afsluiting
Het is belangrijk voor kinderen, jongeren en/of hun omgeving dat er een moment is dat de begeleiding expliciet wordt afgesloten. Bij deze afsluiting staan we stil bij wat we samen hebben bereikt en evalueren we het proces.
De sessies vinden in principe plaats bij mij in de praktijk. Het is echter ook mogelijk om begeleiding aan huis of op locatie (bijvoorbeeld in het ziekenhuis) te krijgen. Dit brengt wel kosten voor de reistijd met zich mee. Ik zal daar dan een passend voorstel voor doen.
Doelgroep:
Individuele en/ of groeps ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
Registerplein
LSR, categorie 3
De metgezel. Persoonlijke hulpverlening , ondersteuning en coaching zowel voor jongeren als volwassenen. Extra optie; inzet van mijn hond bij de begeleiding, bijv. Topdogtraining, een sociale vaardigheidstraining met de hond als co- trainer.
Over mezelf:
Mijn naam is Margot, ik heb ruim 20 jaar ervaring in de GGZ. Mijn ervaring en kennis gebruik ik als ondergrond ; belangrijk is dat ieder persoon weer op zich staat en dat de klik er is.
Werkwijze:
Ik pas me aan aan uw wens. Gewend om met zorgplannen ed te werken maar heeft u hier een aversie tegen ; geen probleem, doen we het anders.
Doelgroep:
Jongeren ( en volwassenen) met problemen in het sociale verkeer.
Jongeren en volwassenen met psychische klachten.
jongeren en volwassenen
Waar geregistreerd:
Big geregistreerd.
Over jezelf: Ik ben Jorieke Kroeze – Meijners. Sinds 2011 begeleid ik kinderen met autisme in thuisprogramma’s met Contactgericht Spelen en Leren en Growing Minds. Ook heb ik ruimte ervaring met het werk als schaduw ondersteuner op scholen. Daarnaast werk ik sinds 2018 ook hooggevoelige kinderen (met een sterke wil). Ik ben rustig, open en maak graag contact door te spelen. Ik ben erg vindingrijk en kan tegen een stootje.
Werkwijze: Ik start altijd graag met een kennismakingsgesprek om de ouders en het kind te leren kennen. Zo kunnen we samen bekijken wat er nodig is en wat ik kan betekenen. Het begeleiden van de kinderen met autisme kan via het PGB. Ik kan frequent worden ingezet. Voor de hooggevoelige kinderen en hun ouders zijn er verschillende trainingen mogelijk.
Doelgroep: Hooggevoelige kinderen (met een sterke wil) van 1 t/m 12 jaar en hun ouders
Kinderen met autisme van 1 t/m 12 jaar.
Categorie: gezondheid, ontwikkeling, opvoeding
Geregistreerd: SKJ
Welkom bij:
Blossom KinderCoaching. Een praktijk voor kindercoaching en ouderbegeleiding in Ede.
Soms lukt het even niet, soms gebeuren er (teveel) nare of onverwachte dingen waardoor een kind ander gedrag laat zien of zich minder lekker voelt dan anders.
Op zo’n moment kan ik helpen. Ik ben er speciaal voor uw kind. Mijn systemische denkwijze zorgt ervoor dat ik kijk naar de omgeving waar uw kind zich in bevindt. Denk aan de thuissituatie, school, (sport)vereniging, oppas of opvang. Samen met uw kind kijk ik welke problemen er zijn, wat voelt niet goed en belangrijker; hoe zorgen we ervoor dat het weer goed gaat voelen? Door mijn speelse, nuchtere en oplossingsgerichte werkwijze weten kinderen exact wat de bedoeling is, het geeft houvast en grenzen. Als er behoefte is, geef ik ook advies en handvaten voor het dagelijkse leven. Want zoals een Afrikaans gezegde luidt: ‘it takes a village to raise a child’.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen diep van binnen weet wat goed voor hem of haar is. Ook kinderen, juist kinderen! Zij leven veelal vanuit gevoel, staan zo dicht bij hun kern en intuïtie, dat zij hier veel makkelijker bij kunnen. Zodra zij weten welke mogelijkheden ze allemaal in zich hebben, kunnen ze (weer) gaan bloeien!
Over mij:
Ik ben Willanda (‘81) en woon in Ede samen met Albert onze 2 kindjes. Mijn werkzame leven bestaat uit toerisme en het bankwezen. Met veel plezier de verschillende functies bekleed en toch… toch mistte ik altijd iets. Nooit écht voldoening. Totdat er een situatie op mijn pad kwam, waardoor ik moest kiezen, kiezen voor mezelf, wat ik leuk vind, waar word ik blij van, waar maakt mijn hart een sprongetje van? Door dit helemaal te onderzoeken en te ontdekken kwam ik erachter dat ik van kinderen ‘helpen’ echt blij wordt! Mensen doen dingen, gedragen zich op een bepaalde manier, aangeleerd of authentiek. Kinderen doen alles op gevoel, dichtbij zichzelf. Zij weten vaak heel goed wat ze willen en kunnen en waar hun kracht ligt, wat hen uniek en authentiek maakt. Om die kracht te ontdekken en onderzoeken hoe je die op een juiste manier kan inzetten, daar wil ik bij helpen. En ‘helpen’ is niet eens het juiste woord…. bewustwording, onderzoeken, persoonlijke groei, kracht, houvast en veiligheid, we doen het samen, dus het is een samenwerking!
Ik heb de opleiding tot Kindercoach gevolgd bij Atma Instituut in Amersfoort. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gekregen om ervaring op te doen op een basisschool in Ede. Dit bevestigde dat dit is wat ik wil doen. Kinderen hebben het recht op een gelukkige jeugd, op gezien worden in hun hele authentieke zelf. Dat is waar ik aan wil bijdragen!
Kindercoaching is een dynamisch vak, ook een jong vakgebied binnen de hulpverlening aan kinderen. Om volledig om de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen ben ik aangesloten bij Adiona, een expertisenetwerk voor kindercoaches.
Ik vind het belangrijk om mij verder te ontwikkelen en zoveel mogelijk bijscholing en coaching te volgen. Ik zal proberen dit steeds bij te werken op de site.
SHO Registeropleiding HBO KinderCoaching, Atma Instituut
Workshop ‘Kind in Balans’, Ingrid Dykstra/De Kindercoaches
Workshop ‘Het Fluisterkind’, Evelien Timmerman
Workshop ‘Omdenken’, Berthold Gunster
Workshop ‘Kindercoach Navigatiesysteem’ Tori Kindercoaching
Mijn werkwijze:
Soms kan je wel wat hulp gebruiken. Of je nou jong of volwassen bent, iedereen heeft weleens een luisterend oor, een ander inzicht of een richting nodig. Dat is waar ik je bij kan helpen.
Samen gaan we onderzoeken waar je last van hebt of waarom je je niet lekker voelt. Hoe groot je probleem is en of het wel jouw probleem is.
Hoe we dat doen, bespreken we in het eerste kennismakingsgesprekje. Ik ben er voor jou en jij kiest op welke manier je me een kijkje in je leven geeft. Door te praten, te tekenen, uitbeelden, spellen, samen zijn we creatief genoeg om te komen waar jij wil.
Mijn werkwijze is geordend, liefdevol, systeemgericht en zeker in voor een grapje. Het geeft jou en je ouders duidelijkheid en veiligheid, handvaten voor het dagelijkse leven en doordat ik uit ga van een systemische denkwijze wordt iedereen om jou heen erbij betrokken.
Mijn Doelgroep:
Ouder(s) en kinderen die last hebben van iets wat er op dit moment in hun leven gebeurd. Denk aan een scheiding, pesten, er niet bij horen, plaats in het gezin, nieuwe school, verhuizen, alles wat er even niet loopt…
Ook heb ik me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit. Als je dus kampt met overprikkeling, voor jezelf zorgen, wat is het precies en hoe kan ik mezelf helpen, hier kan ik je mee helpen.
Categorie:
kinderen, basisschool, pubers, broer, zus, ouder, vader, moeder
Geregistreerd:
Adiona
Een kleine praktijk voor kinderen en hun ouders/opvoeders met vragen rondom gedrag of de opvoeding.
Over mij:
Mijn naam is Chantal Vos, ben getrouwd, heb 2 dochters en woon in het Brabantse Moergestel. In januari 2015 heb ik de spannende stap gemaakt en ben mijn eigen praktijk aan huis begonnen.
Ik ben 12 jaar actief geweest in het basisonderwijs waardoor ik een schat aan ervaring en kennis heb opgedaan. Terwijl ik voor de klas stond, merkte ik dat veel kinderen op het gebied van gedrag net even dat beetje extra konden gebruiken, maar dat je als leerkracht daar helaas weinig tijd voor hebt. Ook ouders vroegen mij regelmatig om advies. Daarom ben ik de masteropleiding SEN gaan doen en ben in 2010 afgestudeerd als Gedragsspecialist. Daarna heb ik ook nog de opleiding tot Kindercoach succesvol afgerond. Tussendoor heb ik nog verschillende cursussen gedaan, zoals de training tot Leefstijlcoördinator, de cursus”Oplossingsgericht coachen” en de training voor het COACHEE-spel.
Mijn werkwijze:
Mijn praktijk heb ik aan huis in een mooie ruime aparte kamer. Nadat u contact met mij heeft opgenomen, stuur ik u een intakeformulier toe. Als ik deze retour heb ontvangen, neem ik telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor het kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek doe ik het liefst bij u thuis, om een goed beeld te kunnen vormen van u en het kind in uw eigen omgeving. Aan de hand van deze informatie zal ik een traject voorstellen met de bijbehorende prijsopgave.
In mijn sessies maak ik gebruik van rollenspellen, tekenen, spel, verhalen en andere oefeningen. Ook kan het voorkomen dat ik vooral de natuur opzoek met het kind en dus naar buiten ga. Het hangt helemaal af van wat het kind nodig heeft.
Mijn Doelgroep:
– Kinderen in de basisschoolleeftijd
– ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger
– ik organiseer ook cursussen voor groepjes mensen, zoals opvoeders, gastouders en leerkrachten.
Categorie: opvoeding en ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
LBgs (Landelijke Beroepsgroep Gedragsspecialisten)
Kamer van Koophandel: 61104493
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
Over mij:
Klas24 wordt gevoerd door Diënne Kamphuis, specialist in zorgvragen voor het onderwijs. Diënne is onderwijsmens pur sang: zij is ambulant begeleider, docent en projectontwikkelaar. Zij is creatief en schrijft over leer- en gedragsproblematieken. Zij is o.a. afgestudeerd 1e graads docente Economie, Master SEN, dyslexie-behandeler en autismespecialist.
Mijn werkwijze:
Als mensen niet goed weten om te gaan met hun (verborgen) dyslexie, taalprobleem of concentratieprobleem, gaat er veel tijd verloren. Wanneer scholen met een begeleidingsvraag zitten; dan komt klas24 in beeld:
ADVIES: klas24 adviseert u graag over de mogelijkheden van u en/of uw kind. klas24 geeft advies over het gebruik van het juiste en meest passende hulpmiddelen en werkwijze van doceren.
BEGELEIDING: klas24 gaat graag de begeleiding samen met ouders en school aan opdat het kind/ de jongere zo veel mogelijk leerrendement weet te behalen. Ook begeleidt klas24 bij stage en het vinden van werk/ dagbesteding.
CURSUSSEN: klas24 geeft lezingen over leer- en gedragsproblemen en cursussen over de wijze waarop men daarmee om kan gaan.
PRODUCTEN: klas24 heeft een boek over taalontwikkelingsstoornissen geschreven (zie ook tosenik.nl) en is momenteel bezig een boek over autisme te schrijven. Ook is het boek ‘portretten in een tbs-kliniek’ een product van klas24.
Mijn Doelgroep:
Mensen met een taalontwikkelingsstoornis, waaronder dyslexie; mensen met een vorm van autisme of andere psychiatrische problematiek.
Categorie:
Onderwijs
Ik ben geregistreerd bij:
CRBK en LIRA
Over mezelf:
Ik ben coach, counselor, begeleider, adviseur, onderwijsexpert, trainer en
gedragsspecialist.
Ik ben open, toegankelijk en empathisch, ambitieus en enthousiast.
Werkwijze:
Mijn werkwijze is doelgericht, waarbij de coachée centraal staat en in zijn kracht komt te staan. Het welbevinden staat bij mij hoog in het vaandel. Een respectvolle omgang met wederzijds vertrouwen is voor mij erg belangrijk.
- Doelgericht
- Planmatig
- De cliënt blijft eigenaar van het proces
- Kortdurende coachtrajecten
- Effectieve doelgerichte begeleiding
- Maatwerkadviezen
- Snel en accuraat
- Actief luisteren en effectieve vragen stellen
- Doortastend en doelgericht
- Betrokken en meelevend
- Organisatorische vaardigheden
- Samenwerken en strategisch
- Analytisch en planmatig werken
- Doorzettingsvermogen
Doelgroep:
Volwassenen
Leerkrachten
Ouders
Categorie:
Persoonlijke coaching, begeleiding en counseling, onderwijsadvies, gedrag
Ik ben geregistreerd bij:
NOBCO.
LBIB
VCC
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK.
Over mij:
Ik ben Kees Jongman; geboren op 30-11-1967 te Holten. Woonachtig te Hengelo, in 2010 getrouwd met mijn vrouw en met haar ouder van een dochter van 9 jaar en een zoon van 11 jaar.
Ik ben ruim 25 jaar werkzaam als coach/ counselor/ trainer/ mentor/ pedagogisch medewerker/ psychosociaal therapeut/ ervaringsgericht hulpverlener/ jongerenwerker/ coordinator/ werkbegeleider/ stagebegeleider/ leidinggevend monteur.
Hobby’s zijn sport, met name schaatsen, gitaar spelen.
Opgeleid als agogisch werker, als HBO psychosociaal coach/ counselor/ werker en als psychosociaal master-NLP-er.
Zoals je ziet ben ik generalist in het begeleiden van mensen en groepen mensen. Begeleiden van groei en verander processen bij individuen, gezinnen en organisaties.
Vaardigheden zijn: integer, inlevingsvermogen, holistische visie, praktische instelling, analyserend vermogen, creatief, motiveren/ spiegelen, activeren/ confronteren, doortastend
betrouwbaar en kan verbindingen leggen.
Mijn werkwijze:
Verloop Hart Hoofd Werk traject.
Start
Als cliënt, coachee of werkgever kun jij je aanmelden via de contact gegevens zoals deze vermeld staan op de website van Hart Hoofd Werk.
Hieruit volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bij wederzijdse goedkeuring zal er een aanmeldingsgesprek plaats vinden, dit is tevens officiële start van het traject.
In mijn praktijk Harthoofdwerk help ik en ondersteun ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies, om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Inhoud van traject
De aangegeven problemen, frustraties, situaties, of ongemakken, als wel de interactie binnen onze gesprekken, de ervaringen van de gemaakte of uitgevoerde opdrachten zijn bepalend voor de inhoud van het traject.
Binnen het traject kan ik gebruik maken van een keur aan methodieken, zoals: Gedragstherapeutisch model/ Therapeutische methodieken individueel en gezinsgericht/ Groepsdynamica/ Systeemgericht werken/ Transactionele analyse/ Communicatie/ Coaching/ Ervaringsleer/ Psychopathologie/ Psychosomatiek/ Psychiatrie/ Psycho-educatie/ Psychosociale hulpverlening/ Zingeving en wereld beschouwing/ Rouw en verlieskunde/ Participatie methodiek/ Communicatieleer/ Werk een zorg minder/ Gedragsleer/ Voortraject aanval op schooluitval/ Therapeutische methodieken (o.a. oplossingsgerichte gesprekstherapie, cognitieve therapie, R.E.T.)/ Rehabilitatie ex gedetineerden en GGZ/ Welzijn en psychosociale zorg cliëntgericht en gezinsgericht / Taakstraf begeleiding klasse 4 en 5/ Master practitioner psychosociaal NLP/ Activeringstrajecten re-integratie/ Outreachend werken/ Presentiebenadering/ Eigenkracht principe/ Activerende zorgtrajecten/ Individuele vraaggerichte benadering / Vlaggensysteem/ Samenwerken aan veiligheid.
De hierboven benoemde methodieken dienen als middel en niet als doel. Voor alle trajecten die ik aanbied blijft het maatwerk. Ieder individu is anders, iedere groep is anders alle problemen worden anders ervaren.
Traject duur
Ik stel mijzelf als doel dat wij na maximaal 6 sessies van 90 minuten jou of jullie doel moeten hebben behaald of moeten hebben bijgesteld. Hierbij ben jij of zijn jullie bepalend.
Evaluatie traject
Halverwege het traject vind er een tussenevaluatie plaats.
Na 6 sessies vindt er een eindevaluatie plaats waarin het behaalde doel of de behaalde doelen staan beschreven. Hierin komen we tot een eind conclusie en gaan we over op of afsluiting of eventueel een vervolgtraject.
Mijn Doelgroep:
Voor wie?
Individueel:
Ik spreek mensen aan die vastlopen in bepaalde terugkerende patronen. Mensen die niet volledig in balans met zichzelf zijn en niet handelen vanuit hun evenwichtige ‘centrum of kern’. Binnen zowel hun privéleven als wel binnen hun werk.
Dat betekent dat ze in hun gedrag niet doen wat ze werkelijk willen, of door ingesleten patronen niet de ruimte ervaren om dat wat hen werkelijk beweegt, motiveert of inspireert, te kunnen volgen. In de praktijk van Hart Hoofd Werk komen mensen die op een bepaald stuk/ aandachtsgebied in hun leven vastlopen.
Groepen
Hart Hoofd Werk is er ook voor organisaties die een gezonder werkklimaat willen organiseren. Hart Hoofd Werk werkt voor alle jongvolwassenen en volwassenen, ongeacht beroep, afkomst, geloof of sekse.
Naast individuele counseling/ coaching begeleid ik ook groepen: groepen die overeenkomstige klachten of problematieken ervaren binnen organisaties, om een betere samenwerking tot stand te brengen. Door de motivatie uit de groep te halen. Voor zowel werknemers of werkgevers.
Daarnaast heeft Hart Hoofd Werk een specialisatie in:
Supervisie:
Dit is een individueel leerproces, waarbij wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar werk. De bedoeling is om te leren onder begeleiding door te reflecteren op eigen werkervaringen.
Vertrouwenspersoons-functie:
Voor organisaties die in het kader van professionalisering en ervaringsgericht leren een externe vertrouwenspersoon aan hun organisatie willen koppelen.
Mentale begeleiding van topsporters:
Mensen die professioneel met sport bezig zijn en het gevoel hebben er op mentaal gebied niet uit te kunnen halen water in hen zit of bij wie ontwikkeling stagneert.
Wanneer?
Vanuit mijn werkwijze als psychosociaal counselor en NLP-master practitioner, ondersteun en begeleid ik personen en groepen bij situaties die zij als moeilijk, lastig, ongewenst, pijnlijk, ongemakkelijk of frustrerend ervaren. Bij lichte psychische klachten, als aanvulling op de reguliere medische zorg of samenwerkend met de reguliere gezondheidszorg. Of uit voorzorg, om te voorkomen dat je niet meer kunt functioneren.
Werkwijze
In mijn praktijk, help en begeleid ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies. Hierbij kan ik uit diverse methodieken putten (zie hiervoor verloop Hart Hoofd Werk traject) om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en beter functioneren.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Motivatie
Hart Hoofd Werk vraagt van de cliënt een open houding. Daarnaast vraagt Hart Hoofd Werk de bereidwilligheid om actief en gemotiveerd samen aan oplossingen te werken om in beweging te komen.
“Leer nu de slag te pakken te krijgen, door datgene wat er achter je ligt, te gebruiken als middel om vooruit te komen”.
Doel
Mijn doel is om mensen te helpen bij het terugvinden van hun innerlijke balans, waardoor ze beter in hun eigen kracht komen en daarmee beter in hun vel en dat werk en privé beter in balans komen.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK!
Categorie: psychosociaal coach counselor en werker.
Ik ben geregistreerd bij:
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
Stichting Registratie voor professioneel begeleiders St!r