Over mijzelf:
Mijn naam is Djoeke Nederend en sinds januari 2015 actief als Jeugd en kindercoach in Eibergen en omgeving.
Het ontbreken van laagdrempelige
ondersteuning bij het grootbrengen van kinderen heeft mij
zeer gemotiveerd om deze vorm van ondersteuning aan te bieden.
Daarnaast heb ik altijd een grote verbondenheid met kinderen gevoeld.
Ik respecteer ieder kind zoals hij/zij is. Hoe fijn is het om gewoon jezelf te kunnen zijn.
Mijn werkwijze:
We maken eerst kennis (dit kan eventueel ook telefonisch)
Kennismakingsgesprek is gratis.
Besluiten we beiden te starten met het coachingtraject dan zal een
intakegeprek ingepland worden. (Met 1 of 2 ouders en het kind)
Daarna volgt een gesprek met het kind. Afhankelijk van de leeftijd van het kind zal dit een half uur tot een uur duren.
Om de kosten te beperken, werk ik voorlopig nog vanuit mijn eigen woning.
Ook is het mogelijk dat ik u thuis bezoek.
Afhankelijk van de situatie pas ik een werkvorm toe.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
•Kwaliteitenspel
•Touwtje, hoe geef jij je grenzen aan
•Coachee
•Bardo oefening
•Het G denken
•Tekenen
•Kids skills
•Stad van Axen
•Herinneringsboekje
•Visualisaties
•Delenwerk
•Rouwtijdslijn
Mijn Doelgroep:
Kinderen/Jongeren van 4 t/m ca. 20 jaar.
Faalangst, rouwverwerking, hoog sensitiviteit, angsten.
Begeleidingstraject voor ouder en kind tijdens echtscheiding situaties.
Categorie:Opvoeding en relatie.
Geregistreerd: –
Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
KKO biedt u hulp bij persoonlijke problematiek, faalangst, emotieregulatie, sociale vaardigheid en bij beginnende depressieve momenten.
Naast de begeleiding hiervan bieden wij groepstrainingen om het kind en het gezin weer te helpen om stabiel te functioneren. Mocht er gedurende het proces in geschat worden dat er intensievere zorg nodig is, dan wordt het kind/gezin door verwezen naar de een zorginstelling die dit kan bieden.
Wij bieden daarnaast geaccrediteerde trainingen aan professionals. Hiermee zorgen wij voor actuele kennis en vernieuwde inzichten binnen de zorg en nemen dit natuurlijk ook gelijk mee in ons zorgaanbod.
Over mij:
Ik ben sinds januari 2014 afgestudeerd als Sociaal Pedagogische Hulpverlener. Ik ben sinds september officieel gestart met dit bedrijf. Ik ontwerp zelf de programma’s voor de trainingen en voer het geheel zelf uit.
Mijn werkwijze:
Voor gezinsbegeleiding bestaat de werkwijze uit:
Intake gesprek: ter oriëntatie van de hulpvraag.
Tweede gesprek: ter verduidelijking van de hulpvraag en passende zorgplan.
Derde gesprek: voor het overeenkomen van de zorgplan
vanaf 4e moment wordt de zorgplan uitgevoerd. (dit bestaat uit individuele begeleiding en kleine groepsbegeleiding). De groepsbegeleiding is nooit groter dan 5 deelnemers. Voor het gezin worden er enkele ouderochtenden/avonden verzorgd en om de zes weken vindt er een evaluatiegesprek plaats.
Voor professionaltrainingen:
trainingen op het gebied van communicatie, pedagogiek en agogiek.
Maatwerk: Mogelijkheid tot het samenstellen van een passend programma.
In-company: Mogelijkheid om op het werkende bedrijf getraind te worden.
Individuele begeleiding: Mogelijkheid om individueel getraind te worden d.m.v. een passend programma.
Open inschrijving: Er worden door het jaar heen meerdere momenten ingepland en dat maakt het mogelijk voor deelnemers om een training te volgen.
Wat ons uniek maakt is dat wij naast alle trainingen graag investeren in de verbetering op de werkvloer. Hierdoor is het mogelijk om gedurende het komende jaar na het volgen van een training om intervisiemomenten bij te wonen. Zo bieden wij ondersteuning om het geleerde ook echt uit te voeren in de praktijk.
Mijn Doelgroep:
Kind en gezin
+
professionals.
Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
Over mezelf:
Mijn naam is Richèlle Hodiamont. Ik ben geboren in 1984 en opgegroeid in Zuid Limburg.
In 2008 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg waar ik de opleiding Master Psychologie & Geestelijke Gezondheid heb gevolgd. Ik ben daarna gaan werken in de vrouwenopvang waar ik in contact kwam met vrouwen en kinderen met gevarieerde culturele achtergronden en verschillende problematieken.
Werken met mensen inspireert mij en ik voelde de behoefte om nog meer diepgang te verweven in de hulpverlening die ik aan cliënten bied. Ik ben daarom in 2011 gestart met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam.
Sinds januari 2012 heb ik een eigen praktijk voor Integratieve Psychotherapie, Coaching & Counseling. In mijn hulpverlening vind ik het belangrijk dat deze past bij u als unieke persoon. In de praktijk blijkt dit doordat ik mijn therapie afstem op uw persoonlijke wensen en behoeften en deze aanpas aan u als uniek individu. Niet het behandelprotocol, maar U als persoon staat centraal. Uw eigen visie vind ik daarom heel belangrijk: uw betrokkenheid en feedback is daarom zeer waardevol om uw eigen proces te kunnen monitoren en waar nodig, bij te sturen. Het gaat immers om U!
Mijn werkwijze:
Integratieve psychotherapie is een vorm van kortdurende therapie (5 – 15 sessies). Uitgangspunt is dat jij als unieke persoon centraal staat. Jouw mogelijkheden, behoeften en doelen zijn de leidraad van de therapie. Je wordt begeleid en uitgedaagd om je klacht(en) actief aan te pakken op een manier die bij je past. De therapeut begeleidt en ondersteunt het proces zodat je zelf aan de slag kunt om je klacht(en) op te lossen. Integratieve psychotherapie combineert technieken uit verschillende stromingen en behandelmodellen van de psychologie.
Er wordt altijd gestart met een kosteloos oriënterend gesprek in het kader van kennismaking, verhelderen van uw situatie en hulpvraag.
Praktijk RICH is betrokken bij verschillende samenwerkingsverbanden. Hierdoor kan er laagdrempelig, zorg op maat aangeboden worden.
Mijn Doelgroep:
(Jong-)volwassenen met verschillende klachten, bijv. niet lekker in je vel zitten, moeilijk grenzen kunnen stellen, trauma- of verliesverwerking, onzekerheid, relatieproblemen, etc.
SPECIALISMEN
Mijn specialisme ligt bij destructieve relaties, waarbij vaak sprake is van stalking, fysiek en emotioneel geweld. Een destructieve relatie (met partner, ouder(s), broer, zus vriend(in), collega) kan je zelfbeeld, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid flink aantasten. Maandelijks verzorg ik in samenwerking met Het Verdwenen Zelf ook workshops voor (groepen)slachtoffers van emotionele mishandeling.
** Naast therapie en coaching, geef ik binnen organisaties trainingen in klantgerichtheid, stressmanagement en communicatieve vaardigheden.
Categorie:
Gezondheid, relatie, ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
* Therapie wordt door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed.
Praktijk AGB-code: 90-057234
Persoonlijke AGB-code: 94-013890 & 90-048737
KvK-nummer: 54649781
BTW-nummer: 159539754B01
Kinderen en jongeren, maar ook hun ouders, zijn van harte welkom bij Koeching.
Over mezelf:
Ik ben Annet Lekkerkerker, kinder- en jeugdtherapeut bij Koeching. Ik mag moeder zijn van 3 kinderen en samen met boer Kees wonen we op boerderij Borreveld. Boerderij Borreveld is de plek waar we wonen en werken. Zelf ben ik opgegroeid op een boerderij en ben altijd dol op dieren geweest. Nu is het heerlijk om de combinatie te kunnen maken van psychosociale begeleiding van kinderen en jongeren en de heilzame kracht van dieren en natuur.
Werkwijze:
Mijn werkwijze bestaat uit meerdere mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om spelenderwijs aan de gang te gaan met de dieren, er wordt vooral met pony’s en ezels gewerkt. Verder maak ik bijvoorbeeld gebruik van: het integreren van reflexen vanuit de babytijd volgens het principe van Svetlana Masgutova, NLP, RET, Cognitieve gedragstherapie, creativiteit, spel, traumaverwerking m.b.v. EMDR, spel, metaforen, muziek, etc. Elk kind is uniek en heeft daardoor baat bij een persoonlijke aanpak.
Doelgroep:
De bezoekers van Koeching zijn vooral kinderen en jongeren. Dit zijn redenen waarom ze bijvoorbeeld worden aangemeld: zelfvertrouwen, gepest worden, onzekerheid, boosheid, angst, verdriet, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, ADD, ADHD, beelddenken, trauma, “niet goed in hun vel zitten”, etc.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
ABvC, Algemene Beroepsvereniging voor Counselling
Groene Zorg
Amerongen Gezond
Zorg bij Duurstede
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Voor veel mensen en hun hulpvraag is geen standaard oplossing.
Ik streef er naar, om samen met de hulpvrager een gepast programma te maken.
Het programma moet aansluiten bij de behoeftes, het niveau en het tempo van de hulpvrager.
De bedoeling van thuisbegeleiding is dat de hulpvrager steeds minder, tot geen begeleiding meer nodig heeft.
Over mezelf:
Gedurende 39 jaar ben ik werkzaam geweest binnen diverse disciplines in de hulpverlening. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden, aansturen en trainen van mensen met of zonder een beperking, zowel in groepsverband, als binnen gezinnen en individueel.
Naast mijn baan als begeleidster binnen een instelling heb ik 3 jaar als ZZP-er gewerkt. Halverwege 2014 ben ik volledig als zelfstandig ondernemer begonnen.
Ik wil mijn kennis en ervaring delen op een manier die het best bij mij past. Uitgangspunt voor mij is:
“Gepaste ondersteuning geven en een ieder als uniek individu benaderen”.
Werkwijze:
Humor, intuïtie, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, zijn de kernwoorden die het best bij mij passen.
Deze eigenschappen zet ik om in een respectvolle en concrete benadering. Hierbij zal de klemtoon liggen op het in zijn/haar waarde laten van de cliënt.
Wil je meer informatie over thuisbegeleiding in jouw situatie?
Dan kun je de website bekijken en er voor kiezen om het contactformulier in te vullen.
In dat geval zal er binnen enkele dagen contact met je worden opgenomen.
Je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Een kennismakingsgesprek kan altijd en is geheel vrijblijvend
Doelgroep:
De doelgroep voor deze thuisbegeleiding
Volwassenen en kinderen met een (verstandelijke) beperking.
Volwassenen en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag, denk hierbij aan autisme, ADHD of een andere psychosociale beperking.
Volwassenen met een verstandelijke beperking met kinderen(al dan niet met een verstandelijke beperking).
Begeleiding
Geregistreerd:
KVK Roermond
Mijn praktijk voor (kinder-)coach Dol – Fijn & Liefde.
In mijn praktijk werk ik vanuit liefde , waarbij ik telkens weer iedere persoon als individu bekijk en benader. Ieder mens is immers uniek en bijzoner en wat is fijner dan dit als zodanig ook naar de buitenwereld uit te stralen!
Door bepaalde gebeurtenissen in ons leven gaat het helaas niet altijd zoals we dat graag zouden willen. Denk hierbij aan onder meer onzekerheid, angst, boosheid, verdriet, het gevoel dat je anders bent dan anderen (door bijvoorbeeld adoptie, lichamelijk beperking en of een scheiding), rouwverwerking, etc.
Als (kinder-)coach kan ik hier ondersteuning in bieden. Samen met uw kind of u kijken we naar wat er op dit moment speelt en wat er nodig is om weer Dol – Fijn & Liefdevol in het leven te staan. Hoe we weer balans kunnen krijgen.
Naast bovengenoemde ” problemen” kan het ook zijn dat je wat hulp / ondersteuning kunt gebruiken in het dagelijkse leven. Er wordt immers enorm veel verwacht van onze kinderen en omgeving.
Door liefde, aandacht, respect en vertrouwen bouwen we samen aan een fijne toekomst!
Naast de informatie over mijn praktijk kan ik me voorstellen dat u wilt weten wie ik ben, daarvoor wil ik me graag aan u voorstellen.
Over mezelf:
Ik ben Natascha Peters, gelukkig getrouwd en samen hebben wij een prachtige zoon. Na jaren in de zorg werkzaam geweest te zijn, werd het voor mij tijd om een andere weg te gaan bewandelen. De opleiding Coaching, Counseling heb ik met succes afgerond en vervolgens besloot ik om me meer te willen specialiseren. Hiervoor ben ik de opleiding Holistische (kinder-)coahing gaan volgen.
Op mijn website http://www.dolfijnenliefde.nl vindt u mijn contactgegevens en informatie over mijn praktijk .
Werkwijze in het kort:
Nadat het eerste contact gelegt is, zal ik u vragen om u te registeren en een vragenlijst in te vullen. Nadat ik deze vragenlijst ontvangen heb, neem ik contact met u op voor een intakegesprek. Dit gesprek plan ik graag bij u thuis.
Aan het einde van het intakegesprek bekijken we wat voor uw kind of uzelf de fijnste methode is om mee aan de slag te gaan.
Na ieder consult ontvangt u van mij een verslag met mijn bevindingen en tips en of adviezen waarmee u met uw kind of u zelf aan de slag kunt gaan.
Afhankelijk van mijn bevindingen maken we eventueel een vervolgafspraak.
Doelgroep:
Mijn doelgroep is kinderen tussen de 3 en 6 jaar ouder, die om wat voor reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken en waarbij de ouders ook zeker bereid zijn om naar de hele gezinssituatie te kijken en samen met het kind aan de slag willen gaan.
Verlies, rouwverwerking, verdriet, boodheid, angst en onzekerheid
Iedereen maakt het één en ander mee in z’n leven. Dat vormt je en draag je je leven lang mee.
Dat maakt ieder mens prachtig en uniek.
Het wordt een stuk minder prachtig wanneer je ontdekt, dat een bepaalde emotie of ervaring je belemmert om het leven te leven zoals jij dat wilt. Of om de keuzes te maken die jij wilt. Je wilt wel vooruit, maar kunt of durft niet.
Dan is psychodynamische coaching dé manier om tot een oplossing te komen. Door goed naar je te luisteren én te kijken, help ik je om tot de kern te komen. En van daaruit begeleid ik je in jouw tempo naar jouw oplossing. Een prachtig stukje zorg op maat.
Geen symptoombestrijding dus, maar vanuit de kern naar de oplossing en … vooruit!
Interesse? Neem dan contact op en … Avance!
Over mezelf:
Ik ben Marjolein van der Wildt-Romeijn. In 2012/2013 deed ik de opleiding tot Professioneel Psychodynamisch Coach. En sinds 1 mei 2013 heb ik mijn eigen praktijk Avance Coaching in Ede, waarmee ik met veel liefde en enthousiasme aan de weg timmer.
Ik zou nu een heel verhaal kunnen houden over wie ik ben, wat ik zoal gedaan heb en wat ik nu doe, maar dat staat ook allemaal op mijn website.
Dus ben je nieuwsgierig of heb je behoefte aan meer informatie over mij of mijn praktijk? Neem dan eens een kijkje op mijn website http://www.avancecoaching.nl.
Werkwijze:
Psychodynamische coaching:
‘Dynamica’ betekent ‘energie door beweging’. Als psychodynamisch coach zet ik cliënten psychisch, en vaak ook fysiek, in beweging. Hierdoor gaat er weer energie stromen en komen cliënten zelf op het juiste moment tot de juiste oplossing.
Op deze manier begeleid ik cliënten in het stellen en bereiken van hun persoonlijke of professionele doel.
Het coachen vindt plaats in een veilige, prettige omgeving. Mijn begeleiding is persoonlijk, open, nuchter en direct en kenmerkt zich door hartelijkheid en humor.
Binnen mijn praktijk werk ik o.a. met technieken als:
– NLP (Neurolinguïstisch Programmeren)
– Mindfulness
– Assen van Verandering
– Kernkwaliteitenkwadrant
– Provocatief coachen
– Familie/organisatie-opstellingen.
Doelgroep:
Iedereen die ergens op vastloopt in zijn/haar leven en daar wat aan wil veranderen.
Denk bijvoorbeeld aan:
– het vergroten van zelfkennis/zelfvertrouwen.
– psychosomatische klachten (lichamelijke klachten waar geen medische verklaring voor is)
– het aanleren/aanscherpen van vaardigheden.
– het structuur brengen in (nieuwe) verantwoordelijkheden.
– wanneer iemand behoefte heeft aan een klankbord. (denk aan iemand in een solistische
functie of die zich ‘op eenzame hoogte’ bevindt)
Praktische voorbeelden zijn o.a.:
– angst (voor bijvoorbeeld de tandarts, autorijden of vliegen, maar ook
examenvrees/faalangst)
– acceptatie van bijvoorbeeld een ziekte of situatie
– hoofdpijn, nek- en rugklachten, e.d. waar geen medische verklaring voor is
– ‘vol’ hoofd
– burn-out
– relatieproblemen, zowel privé als op de werkvloer
– leren beter te communiceren met jezelf en met anderen
– leren beter prioriteiten te stellen
– stoppen met roken
– beginnen met afvallen
– hoogsensitiviteit (HSP)
– scheiding
– rouwverwerking
– reorganisatie binnen een bedrijf/afdeling
– etc.
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Welkom bij: Moon Consultancy:
* EFT-Relatietherapie
* Houd me Vast relatietraining
* Intensieve relatietherapie
* Individuele therapie
* EMDR
* Burn-out en Stress
* Coaching (zakelijk – bedrijf)
* Balans in Hoofd & Lijf (fysiek en mentaal: cleansing programma)
Over mij:
Mijn naam is Mirjam Veltman. Ik ben relatie, individueel en gezinstherapeut in mijn praktijk Moon Consultancy in Dordrecht. Ik heb ruim 25 jaar ervaring in verschillende functie’s in de GGZ en hulpverlening.
Ik ben mijn praktijk Moon Consultancy in 2005 gestart. Het is een praktijk voor psychosociale hulpverlening in Dordrecht met specialisatie in relatietherapie. Ik ben geschoold in de Emotionaly Foccussed Therapy ( EFT ) van Sue Johnson. Ik geef de Houd me Vast trainingen, speciaal voor iedereen die verdieping in zijn relatie nodig heeft (maar niet direct in therapie zou hoeven). Ook geef ik EMDR therapie.
De kern van mijn werk draait om hoofd en hart. Altijd in relatie tot communicatie: met jezelf en de belangrijke andere mensen om je heen.
De therapie die ik geef, lijkt op mij: duidelijk, professioneel en persoonlijk. Ik ben oprecht betrokken bij mijn cliënten, kan mij goed inleven en maak dingen niet ingewikkelder dan ze zijn. Die no-nonsense aanpak wordt door cliënten als plezierig ervaren.
Mijn kracht? Inspireren, uitdagen, kritische vragen stellen en met onverwachte invalshoeken nieuwe mogelijkheden (laten) zien.
Door samenwerken en te verbinden, heb ik een groot en stevig netwerk opgebouwd. Hierdoor kan ik snel en concreet de juiste (zorg / klacht) vraag bij de juiste professional samen brengen. Je kan hierbij denken aan andere vormen van therapie, maar ook voor juridische hulp voor- of na een relatiebreuk, arbeidsvraagstukken en medische vragen.
Mijn werkwijze:
Door uit te gaan van jouw gevoelens en mogelijkheden, komen we samen bij de kern van het probleem om van daar uit mogelijkheden te ontwikkelen om bij je doel te komen. Daarvoor hanteert Moon Consultancy kortdurende en oplossingsgerichte (gespreks-) technieken over een periode van gemiddeld 2 tot 6 maanden. Je krijgt hierbij de juiste handvaten aangeboden om de gewenste verandering in gang te zetten.
Het doel:
In elk hulpverleningstraject gaat het erom dat jij voor jezelf tot een bevredigend antwoord komt op de gestelde vraag. Dit werkt motiverend voor jouw persoonlijke ontwikkeling en leidt tot een effectiever functioneren en meer voldoening in je privé omgeving en op het werk. Het doel is de knelpunten binnen je privé- en werksituatie vanuit diverse gezichtspunten te analyseren en te beoordelen. Je zult nieuwe aanpakken leren ontwikkelen om tot een effectiever handelen te komen. Je krijgt weer plezier in wat je doet. Daarbij is een betere benutting van jouw talenten niet alleen goed voor jou, maar ook voor je omgeving.
Wie heeft er baat bij de hulpverlening van Moon Consultancy? Psychosociale hulp kan in alle stadia van je persoonlijke en professionele ontwikkeling, belangrijk zijn. Misschien dat je één of meer van de volgende punten bij jezelf herkent?
Het kan zijn dat je:
•Een beter zicht wil op jouw kwaliteiten en valkuilen
•Spanningen ervaart in je relaties met mensen om je heen
•Opvoedingsproblemen hebt met je kind
•Het moeilijk vind om ‘nee’ te zeggen
•Beter je eigen grenzen wil aangeven en vasthouden
•Sociaal vaardiger wil worden
•Beter wil functioneren in je werk en meer balans in je werk/privé
•Nieuwe vaardigheden wil aanleren om een burn-out te voorkomen
•Ervaringen met huiselijk geweld en misbruik hebt ondervonden
•Vast zit tussen verschillende culturen, normen en waarden
Hulpverleningstraject op maat: Ieder mens is uniek en daarom is elk hulpverleningstraject op maat. Afhankelijk van het gewenste resultaat en de situatie, zal Moon Consultancy het traject exact op maat afstemmen. Soms hebben wij aan 3 afspraken genoeg om je weer op de rit te krijgen en soms is langere begeleiding gewenst.
Uitgangspunt is dat jijzelf verantwoordelijk bent voor het resultaat en de inhoud van het traject. Ik zal proberen je in beweging te krijgen naar het doel dat je wilt bereiken. Ik werk praktisch, concreet, doeltreffend en resultaatgericht. Mijn hulp is gericht op het individu en op gezinssystemen.
Mijn Doelgroep:
* Partners, samenwonend, gehuwd
* Individueel
* Ouders, opvoeders
* Bedrijven, organisatie’s
Particulieren, Bedrijfsleven.
Categorie:
Relatie, communicatie, gezondheid, systeem
Ik ben geregistreerd bij:
LVPW
RBNG
Praktijk Fitis, Integratieve Kindertherapie & Oudercoaching met aandacht voor de onderliggende dynamiek in het gezin via familieopstellingen. Kinderen werken spelenderwijs aan hun persoonlijke doelen terwijl ze mijn volle aandacht genieten in kindsessies. Hierbij vorm ik een tijdelijke schakel tussen ouders en kind om over en weer te vertalen wat er gaande is waardoor het kind uit evenwicht raakte. Hierbij maak ik gebruik van intensieve oudergesprekken en familie-opstellingen.
Kindertherapie | Integratief | Integratieve kindertherapeut | Ouderbegeleiding | Holistisch | Mensenkind | Culemborg
Over mezelf:
Ik ben Joke Andringa, (juli 1966), zelf moeder en samenwonend.
In mijn leven heb ik vele banen gehad die ongemerkt de basis legden voor het vak dat ik sinds 2010 uitoefen; dat van Integratieve Kindertherapeut. Daarvoor werkte ik zo’n 10 jaar in intramurale instellingen als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener met kinderen in leefgroepen en in de thuissituatie met uiteenlopende lichamelijke en verstandelijke problematiek.
Werkwijze:
Ik heb een holistische kijk op de mens en ben overtuigt van de verbondenheid tussen alles wat leeft. Ik sluit niets uit, niets is gek en ik doe niet mee aan het labelen van mensen; voor mij bestaat er slechts gedrag met een goede reden.
Het kind staat altijd centraal bij mij. Gaat het goed met de ouders, dan gaat het meestal ook wel goed met het kind; daarom werk ik systeemgericht. Ik zie ouders als het ware als mijn co-therapeuten.
Ouders kunnen ook losse ouderbegeleiding inkopen via Fitis.
Meld je je kind aan voor therapie, dan vraag ik ouders vooraf samen een vragenlijst in te vullen en zie ik jullie ook samen tijdens een intake. Daarna volgen 5 kindsessies en een evaluatie in een oudergesprek. Hierin wordt bepaald hoe het vervolgtraject eruit zal gaan zien.
Doelgroep:
Ouders en kinderen, maar ook professionele opvoeders die met kinderen werken.
Ik ben geregistreerd bij:
Lid van de beroepsvereniging: Vereniging van en voor Kindertherapeuten (VvvK)
Ingeschreven bij de KvK onder nr. 30236821
Registertherapeut TCZ
Licentienummer RBCZ 409076R
Als zelfstandig ondernemer ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de zorg. Ik begeleid en behandel mensen binnen de geestelijke gezondheidszorg en ben gespecialiseerd in mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel.
Mijn kracht zit hem in
– het rust en stabiliteit brengen in een omgeving die uit balans is en dat hoeft niet tijdens kantoor uren.
– actieve benadering van het (gezins)systeem om de klant heen.
– kinderen die niet buiten de boot mogen vallen als gevolg van bijvoorbeeld NAH.
– klant is koning. De klant bepaald wat hij/zij wil ontvangen aan hulp./
Over mezelf:
Ik ben een systeem gerichte netwerker. Vanuit dit netwerk ontwikkel ik mijn activiteiten als maatschappelijk werker / systeemtherapeut en of PsychoSociaal Therapeut. Ik ben professioneel betrokken bij de mensen voor wie ik werk. Ik meen over een sterk analytisch vermogen en doorzettingsvermogen te beschikken en ben als bemiddelaar, tussenpersoon of casemanager in staat om creatieve oplossingen te vinden. Ik houd van solistisch werken, maar maak zeer goed gebruik van het multidisciplinaire team waarbinnen ik werk. Ik beschik over ruime ervaring in het begeleiden en coachen van zowel collega’s als cliënten. Ik ben zeer gedreven.
Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), GGZ en Gehandicapten hebben op dit moment mijn grootste aandacht, waarbij ik een zeer grote betrokkenheid heb bij het systeem rondom de cliënt heen en met name de (nog niet volwassen) kinderen, waarop een handicap in het gezin vaak grote invloed heeft. “kind van de rekening” eindopdracht opleiding tot systeemtherapeut.
Werkwijze:
Open en transparante communicatie is voor mij van essentieel belang, dan wel voorwaarde voor behandeling en begeleiding.
Collegae noemen mij een gepassioneerde werker. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor de volle 100% voor en zal ik mijn weg niet gauw loslaten. Ondanks dit ben ik heel flexibel in de invulling van mijn werkzaamheden en niet te beroert om ook buiten de standaard kantoortijden te zorgen dat het werk af komt. Ontwikkelen en vernieuwing zijn uitdagingen voor mij en ga ik graag aan.
Eerste gesprek is gratis.
Dat is mijn filosofie. In het eerste gesprek zullen we samen kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Afhankelijk van de situatie vragen we een indicatie bij de gemeente aan om langdurige begeleiding (1 tot 3 maal per week) of gaan we een behandeltraject in. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
zie ook mijn website
De doelgroep is gericht op
1. Mensen met een Niet aangeboren hersenletsel die begeleiding (en behandeling) willen vanuit een één op één situatie.
2. mensen uit de Geestelijke Gezondheidszorg die een andere aanpak willen als de reguliere aanpak met een vaste behandelaar / begeleider, die beschikbaar is ook in de latere uren van de dag.
3. Ouders die vastlopen met hun kinderen.
Ik ben geregistreerd bij:
Registerplein als maatschappelijk werker (nr 461002151
NVRG als systeemtherapeut (nr 12506)
PsyCares als Psycho Sociaal Therapeut (nr 21502)
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg