Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Praktijk voor psychologie en psychotherapie Voogd te Enschede
Brain Dynamics Hengelo te Hengelo
Werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een client volgende houding. Ik doe verder EMDR en relatiegesprekken.
Volwassenen, ouderen en systemen
Doelgroep:
Klachten die ik behandel zijn gericht op herstel of stabilisatie.
Geregistreerd bij :
BIG
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Welkom bij:
Prikkeltjes, zoveel prikkels die bij de een nog harder binnenkomen dan bij de ander. Wat als je problemen ervaart bij de prikkelverwerking? Wat te doen wanneer jij, en/of je kind, zich nergens meer ontspannen voelt? Stuur mij een email voor meer informatie.
Over mij:
Ik ben momenteel jeugdzorgwerker in het midden van het land, sociaal werker, ondernemer, (ambulant) begeleider en flexwerker via Solutions support. Psychiatrie, LVB, jeugdzorg, Ouder-kind, verslaving. Alles met als doel het welzijn van kinderen, jongeren, gezin te verbeteren en te ondersteunen, dit heeft ook als doel preventief te werken en eigenwaarde, het gevoel van waardevol te zijn mee te nemen richting het volwassen worden. Waar liggen je krachten, wat kan je wel. Waar ben jij verantwoordelijk voor en waarvoor niet, neem je dit mee in je leven, voel je je schuldig of overweldigd en kan je dit niet uiten zonder dat je hierbij last hebt van jezelf of anderen van jou? Krijgt u of jij geen contact met je kind of zus broer of iemand om wie u of jij veel geeft? Dit doet verdriet maar vaak is het een schreeuw om hulp wanneer iemand zich afsluit, agressie toont, slechte hygiëne, of juist erg passief en niet in gesprek wil. Onbegrepen gedrag, zich onbegrepen voelen en waar gaat dit naartoe? Ik kan hierbij helderheid geven en helpen contact te leggen zodat het weer veilig gaat voelen om in dezelfde ruimte te zijn of contact te maken zonder te schreeuwen of andere uitingen van onmacht. Aansluiten is hierbij de sleutel, zonder contact en begrip is er geen stap 1 te maken.
Mijn werkwijze:
Op de site http://www.prikkeltjes.nl schrijf ik mijn werkwijze uit. De site is momenteel in ontwikkeling. We maken kennis, daarna brengen we samen in kaart wat de hulpvraag is en wat ik daarin kan doen en wat jij zelf kan doen.
Wanneer er doorverwezen kan worden of moet worden kan ik dit ook met u of jou samen doen. Losse workshops schilderen/kleien of anders creatief bezig zijn, behoort ook tot de mogelijkheden. Ik werk graag met het gezin of individu door eerst onderzoek te doen en betrek daarbij het sociale netwerk waar mogelijk.
Bij alleen wonende mensen, jongeren of jong volwassenen biedt ik training en oefening aan op alle aspecten van het leven, zingeving, eigenwaarde, bescherming van jezelf, steviger in je schoenen staan, hygiëne, alles waar we samen tot de conclusie komen dat jij of jullie of u aan wilt werken en waar je zelf niet uitkomt.
Mijn Doelgroep:
Alle kinderen, jongeren en (jong) volwassenen die zich in het dagelijkse leven vaak overweldigd voelen door alle prikkeltjes en prikkels die er op hen afkomen.
Ik heb ervaring met mensen die leven in een sociaal isolement, onbegrepen gedragsstoornissen, automutilatie in allerlei vormen, verslaving aan gamen, drugs en alcohol, agressie op voorwerpen en omgeving zowel als tegen personen gericht. Jonge ouders die een kindje verwachten of reeds hebben, crisisgesprekken en ambulante thuisbegeleiding, hierbij kan je denken aan administratieve hulp, huishouding leren onderhouden, slaapritme, sociale contacten leggen en agressieregulatie. Iedereen die graag wat helderheid in de chaos wil en hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Zowel kinderen als jong volwassenen.
Mijn praktijk voor (kinder-)coach Dol – Fijn & Liefde.
In mijn praktijk werk ik vanuit liefde , waarbij ik telkens weer iedere persoon als individu bekijk en benader. Ieder mens is immers uniek en bijzoner en wat is fijner dan dit als zodanig ook naar de buitenwereld uit te stralen!
Door bepaalde gebeurtenissen in ons leven gaat het helaas niet altijd zoals we dat graag zouden willen. Denk hierbij aan onder meer onzekerheid, angst, boosheid, verdriet, het gevoel dat je anders bent dan anderen (door bijvoorbeeld adoptie, lichamelijk beperking en of een scheiding), rouwverwerking, etc.
Als (kinder-)coach kan ik hier ondersteuning in bieden. Samen met uw kind of u kijken we naar wat er op dit moment speelt en wat er nodig is om weer Dol – Fijn & Liefdevol in het leven te staan. Hoe we weer balans kunnen krijgen.
Naast bovengenoemde ” problemen” kan het ook zijn dat je wat hulp / ondersteuning kunt gebruiken in het dagelijkse leven. Er wordt immers enorm veel verwacht van onze kinderen en omgeving.
Door liefde, aandacht, respect en vertrouwen bouwen we samen aan een fijne toekomst!
Naast de informatie over mijn praktijk kan ik me voorstellen dat u wilt weten wie ik ben, daarvoor wil ik me graag aan u voorstellen.
Over mezelf:
Ik ben Natascha Peters, gelukkig getrouwd en samen hebben wij een prachtige zoon. Na jaren in de zorg werkzaam geweest te zijn, werd het voor mij tijd om een andere weg te gaan bewandelen. De opleiding Coaching, Counseling heb ik met succes afgerond en vervolgens besloot ik om me meer te willen specialiseren. Hiervoor ben ik de opleiding Holistische (kinder-)coahing gaan volgen.
Op mijn website http://www.dolfijnenliefde.nl vindt u mijn contactgegevens en informatie over mijn praktijk .
Werkwijze in het kort:
Nadat het eerste contact gelegt is, zal ik u vragen om u te registeren en een vragenlijst in te vullen. Nadat ik deze vragenlijst ontvangen heb, neem ik contact met u op voor een intakegesprek. Dit gesprek plan ik graag bij u thuis.
Aan het einde van het intakegesprek bekijken we wat voor uw kind of uzelf de fijnste methode is om mee aan de slag te gaan.
Na ieder consult ontvangt u van mij een verslag met mijn bevindingen en tips en of adviezen waarmee u met uw kind of u zelf aan de slag kunt gaan.
Afhankelijk van mijn bevindingen maken we eventueel een vervolgafspraak.
Doelgroep:
Mijn doelgroep is kinderen tussen de 3 en 6 jaar ouder, die om wat voor reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken en waarbij de ouders ook zeker bereid zijn om naar de hele gezinssituatie te kijken en samen met het kind aan de slag willen gaan.
Verlies, rouwverwerking, verdriet, boodheid, angst en onzekerheid
Hier kunt u aangeven hoe u organisatie heet en wat men kan verwachten.
Vervolgens kunt u iets over u zelf vertellen:
- Wie u bent,
- Wat u gedaan hebt,
- Wat u drijft om uw werk te doen.
Vervolgens kunt u aangeven wat uw werkwijze is. Wat uw specialisme is.
VAN KWETSBAARHEID NAAR ZELFREDZAAMHEID/ZELFSTANDIGHEID!
Staat voor individuele aanpak van een specifieke hulpvraag, in de eigen omgeving.
Kerngedachte: Samenwerken aan het verbeteren van de basisvaardigheden voor de dagelijkse bezigheden.
Biedt hulp bij:
Aanleren praktische zelfstandigheidsvaardigheden
Leren bewuste keuzes te maken
Inzicht krijgen in oorzaak en gevolg
Vergroten zelfvertrouwen
Zie verder:
Visie
MBO-geschoold en het vak in de praktijk geleerd tijdens begeleiding van vele jongeren in de loop der jaren.
Theoretische kennis vergroot door diverse trainingen en cursussen, waaronder BHV, middelengebruik, ABC-training en psychologie.
Beschikbaar voor hulp aan huis en voor instellingen voor intramurale jeugd/jongvolwassenenzorg; ook in de avonduren en weekenden.
Geen verzorging/verpleging.
Over mij:
Mijn naam is Erik Leuning en ik ben in 1964 geboren in Hengelo. In 2002 ben ik verhuisd naar Oldenzaal en daar woon ik nog steeds met veel plezier.
Ik heb de afgelopen 17,5 jaar (1997-2014) gewerkt binnen een grote instelling in de Jeugdhulpverlening en heb dit werk altijd met veel plezier gedaan. Het afgelopen jaar heb ik de indruk gekregen dat de hulpvraag van de jongeren niet meer leidend was. Bezuinigen en reorganiseren werden toverwoorden; dit is wat mij betreft een verkeerd uitgangspunt.
De cliënt moet de basis van je werkzaamheden zijn en van daaruit moet er een een op maat gemaakt product aangeboden worden om successen te behalen. Ik ben dan ook van mening dat ik als individuele werker beter maatwerk kan leveren. Daarom heb ik besloten om een eigen praktijk te beginnen (2015) voor de individuele begeleiding en ondersteuning van mensen die moeite hebben met (bepaalde aspecten van) het dagelijkse leven.
De laatste 10 jaar heb ik veel specifieke ervaring opgedaan in individuele, gefaseerde zelfstandigheidstraining en ben ervan overtuigd dat ik dit in de persoonlijke begeleiding goed kan vertalen naar een passend plan van aanpak om in kleine stappen, tot gewenste groei te komen.
Recentelijk heb ik mij aangesloten bij de coöperatie Zorgondernemers Twente. Deze coöperatie heeft een raamovereenkomst met de 14 gemeenten, dus van daaruit kan ik ook begeleiding leveren in het kader van de nieuwe WMO en Jeugdwet.
Mijn kwaliteiten:
Mijn eigenschappen:
Goede communicatieve vaardigheden Geduldig
Analytisch vermogen Betrokken
Brede kennis van gedragsproblematiek Flexibel
Inlevingsvermogen Stressbestendig
Relativerend vermogen Betrouwbaar
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek en moet ook als zodanig benaderd worden.
Zelfredzaamheid is tegenwoordig erg belangrijk in een steeds harder en egoïstischer wordende maatschappij. Simpel gezegd is het gewoon een kwestie van de onmogelijkheden compenseren met mogelijkheden, waardoor het zelfvertrouwen dusdanig groeit dat de uitdagingen in het dagelijkse leven aangegaan kunnen worden.
Ik wil dan ook streven naar zorg op maat, met een gezamenlijk gedragen einddoel voor ogen. Het plafond hoeft niet bereikt te worden, maar een ondergrens moet garant staan voor het goed kunnen functioneren in de maatschappij.
Methodiek
Aan de hand van het 8-fasenmodel kunnen mensen goed begeleid worden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat. Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
1. Aanmeldingsfase: het eerste contact.
2. Intakefase: een nadere kennismaking.
3. Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening.
4. Analysefase: een analyse a.d.h.v. de 7 leefgebieden.
5. Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
6. Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
7. Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
8. Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
1. Zingeving
Drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
2. Wonen
Huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
3. Financiën
Inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
4. Sociale relaties
Gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
5. Lichamelijke gezondheid
Eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
6. Psychische gezondheid
Welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
7. Werk & activiteiten
Werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen. Denken in mogelijkheden, rekening houdend met onmogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden als uitgangspunt te nemen
Mijn Doelgroep:
Ik richt mij met name op kwetsbare jongeren/jongvolwassenen (16-25), die geholpen willen/moeten worden om zich staande te kunnen houden in de maatschappij. Denk hierbij aan begeleiding/ondersteuning in het zelfstandig wonen in de breedst mogelijke zin van het woord. Dit kan variëren van leren op tijd op te staan tot het bereiden van een verantwoorde maaltijd, inclusief de benodigde inkopen en het verantwoorden in een kasboek. Van het maken en nakomen van afspraken, tot omgaan met emoties. Kortom, ik kan helpen met allerlei praktische vaardigheden, het aanleren van het maken van juiste keuzes en het verschaffen van (alternatieve) inzichten. Alles staat in het teken van vergroten van het zelfvertrouwen om nieuwe uitdagingen in het dagelijkse leven aan te kunnen gaan.
Bovengenoemde leeftijdscategorie is overigens niet leidend; in een persoonlijk gesprek kunnen we altijd mogelijkheden bespreken.
Uiteraard bied ik mijn diensten ook aan, aan instellingen/organisaties binnen de jeugdzorg en jongvolwassenen zorg.
Contra-indicatie: Plegers van geweldsdelicten en/of zedenmisdrijven.
Categorie:Ambulante hulpverlening
Geregistreerd: Kamer van Koophandel: 62440330
Welkom bij:
Ondersteuning om een veranderingsproces in te gaan, of meer zelfvertrouwen te krijgen in relatie en/of werk. Gespecialiseerd in HSP, beelddenken, autisme, AD(H)D
Over mij:
Coach/ communicatietrainer, die door jarenlange ervaring, de juiste vragen weet te stellen.
Ik ben 60 jr en heb ruim 15 jaar ervaring in begeleiding van volwassenen.
Mijn werkwijze:
Vanuit eigen ervaring en opleiding, weet ik de juiste herkenbare snaar te raken, waardoor er snel een weg wordt gevonden naar het gewenste doel.
Mijn Doelgroep:
HSP (hooggevoelig), beelddenkers, AD(H)D, autisme, hoogbegaafdheid, dyslexie, en aanverwante verschijnselen.
Categorie:
(jong) volwassenen
Geregistreerd: momenteel nergens
http://www.mirtekids.nl http://www.mirteinbedrijf.nl
Er wordt laagdrempelige, psychologische hulp geboden voor kinderen, jongeren en volwassenen met psychische, mentale en/of emotionele problemen. Ook voor relatietherapie en EMDR Therapie.
Over mezelf:
Mijn naam is Esther Roelofs. Ik ben geboren op 1 november 1968. Jarenlang ben ik werkzaam geweest in het ziekenhuiswezen als operatieassistent en later als leerlingbegeleidster. Jaren geleden heb ik mij omgeschoold tot psychosociaal therapeut om als ervaringsdeskundige therapeut op het gebied van eetstoornissen aan het werk te gaan. Daarvoor heb ik in eerste instantie Praktijk Mirte opgericht en later kwamen daar Mirte Kids en Mirte in Bedrijf bij wegens de groeiende hulpvraag .
Ik ben empatisch, professioneel, ervaringsdeskundig, betrokken.
Ter ontspanning loop ik hard, tennis ik graag en noem ik mezelf wel eens de eeuwige student vanuit een passie voor mijn werk.
Werkwijze:
Mijn therapie is persoonlijk en praktisch van aard en wordt afgestemd op jou als uniek persoon. Tijdens de behandeling krijg je inzicht in het ontstaan van jouw problematiek en de blokkades die je remmen in je persoonlijke groei en ontwikkeling. In het proces dat we samen aangaan mag je jouw kwaliteiten en vaardigheden herontdekken en optimaal leren benutten. Met mijn brede opleiding als psychosociaal therapeut, EMDR therapeut en relatietherapeut, kan ik vanuit verschillende behandelmethodieken jou begeleiden naar het juiste evenwicht in jezelf. Met als streven om jou in contact te brengen met je eigen kwaliteiten, kracht en mogelijkheden. Zo kun je ook na de therapie vol vertrouwen (in jezelf) verder gaan.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen. Tevens voor werkgevers en werknemers van profit en non-profit organisaties.
Zorgaanbod: angststoornissen, eetproblemen/eetstoornissen, identiteitsproblemen, somberheid/depressie, burn-out, rouwverwerking, relatieproblemen, bij indicatie voor EMDR therapie
Ik ben geregistreerd bij:
NFG en RBCZ
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Een scheiding verwerken doe je samen
Een scheiding meemaken is voor een kind een van de moeilijkste dingen die er zijn. Kinderen voelen zich eenzaam, boos, schuldig en onbegrepen. Vaak kunnen kinderen hun emoties niet uiten omdat een kind bang is zijn ouders te kwetsen of zelf overspoeld te raken. En doordat een kind zich niet goed kan uiten, verwerkt het kind de scheiding niet.
Als kinderen de scheiding van hun ouders niet goed verwerken heeft dat gevolgen voor de ontwikkeling en het geluksgevoel van een kind. Let op de volgende signalen:
* Je kind sluit zich af
* Je kind vertoont probleemgedrag
* Schoolresultaten dalen
* Je kind heeft een laag zelfbeeld
Via-Art biedt hulp aan gezinnen in scheidingssituaties door middel van drie coachingstrajecten en/of een oudertraining:
* Het Via-Art Ouder & Kind Traject
* Het Via-Art Schooltraject voor kinderen van gescheiden ouders
* De Individuele Via-Art Trajecten
* Oudertraining
Een traject bestaat uit acht of tien bijeenkomsten van ongeveer een uur (indien er meer behandelingen nodig zijn wordt dit tijdens de evalutatie besrpoken). Na het volgen van een van de Via-Art trajecten zul je:
* je kind beter kennen en begrijpen
* hem of haar beter kunnen helpen bij de verwerking van de scheiding
* beter met je kind kunnen communiceren
* de gevoelens rond de scheiding een plek kunnen geven
Vergoedingen
Vanuit de aanvullende verzekering worden de trajecten van Via-Art geheel of gedeeltelijk vergoed. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijze. Shantella de Visser is lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapie. Vraag aan jouw ziektekostenverzekering of je de therapie vergoed krijgt. Klik hier voor meer informatie over de Via-Art tarieven. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Over mij:
Shantella de Visser, kunstzinnig therapeut en coach in scheidingssituaties
Hallo! Mijn naam is Shantella de Visser, beeldend therapeut, coach en docent beeldende vorming. Ik woon sinds 2010 met mijn man en twee kindjes in Haarlem.
In 2008 ben ik afgestudeerd als kunstzinnig therapeut, beeldend aan de Hogeschool Leiden. Daarna heb ik mijn eigen praktijk opgericht: Via-Art.
Vanuit mijn praktijkervaring kwam de wens om te werken met gescheiden ouders samen met hun kinderen. Om die reden volgde ik de cursus ‘Kinderen scheiden ook!’ aan het RINO. Als kind van gescheiden ouders voel ik de behoefte van kinderen en jongeren in een scheidingssituatie goed aan en kan hen helpen om weer een gezonde band met hun ouders op te bouwen. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen en jongeren met leer-en of gedragsproblemen of sociaal-emotionele problemen. Het liefst wek ik nauw samen met de ouders en de school om positieve veranderingen zo breed mogelijk door te voeren.
Elke keer ben ik weer verrast door de prachtigste inzichten die mijn cliënten krijgen en de manier waarop zij hun leven opnieuw vormgeven.
Spreekt mijn profiel site je aan? Bel of mail me dan voor een vrijblijvende kennismaking.
Het lijkt me leuk je te ontmoeten!
Mijn werkwijze:
Kunstzinnige therapie
Via-Art werkt met creatieve middelen om emoties te uiten en inzichtelijk te maken
Volwassenen denken bij communicatie meteen aan een gesprek. Kinderen en jongeren communiceren op een andere manier. Het verwoorden van gevoelens en het moeten uitleggen van ingewikkelde situaties, zoals een scheiding, brengt juist nog meer frustratie met zich mee. Zij voelen zich in een gesprek met volwassenen vaak onbegrepen en aangevallen en klappen dicht.
Doormiddel van tekenen, schilderen en boetseren kunnen kinderen zich vrij uiten. Creativiteit is een middel voor kinderen om hun omgeving beter te kunnen begrijpen, hun verbeelding te vergroten, mogelijkheden te onderzoeken en te worden en ontdekken wie ze echt zijn. Via-Art is een praktijk voor Kunstzinnige therapie therapie en coaching. Doordat Via-Art met creativiteit werkt, wordt de communicatie weer leuk en gemakkelijk.
Uiten van emoties
Via-Art werkt met creatieve middelen waarin kinderen en jongeren zich veilig voelen om zich vrij te uiten. Het programma is dusdanig opgebouwd dat alle emotionele aspecten die bij jouw scheiding zijn komen kijken aan bod komen. Er is aandacht en acceptatie voor alle gevoelens die rondom de scheiding bij de kinderen en ouders aanwezig zijn.
Creatieve opdrachten zorgen voor ontspanning, expressie en (zelf)reflectie. Het creëren van een beeld van de scheidingssituatie zorgt voor helderheid en overzicht rond de scheiding.
Voor volwassenen is beeldende therapie/coaching bij uitstek geschikt om gevoelens te uiten die niet in woorden te vangen te zijn. Je bent vrij om alles op papier te zetten en om daarover iets te delen of juist niet. Ook geeft het werken met beelden inzicht in jezelf waar je in een gesprek niet bij komt.
Inzicht
Een verdiepend gesprek geeft inzicht in jezelf en de situatie rond de scheiding. Je voelt je niet langer hulpeloos aan de situatie overgeleverd, maar je creëert jezelf opnieuw!
Mijn Doelgroep:
Mijn specialisatie is het werken met gezinnen in een scheidingssituatie. Ik heb veel ervaring in het werken met kinderen die kampen met gedragsproblemen, taal-spraak problemen en kinderen die een gebeurtenis in hun leven niet goed kunnen verwerken.
Op welke signalen kun je als ouder letten:
* Is je kind brutaal of onredelijk boos op jou of je ex?
* Is je kind erg onzeker?
* Is je kind heel verdrietig en huilt het veel?
* Gaat het niet goed op school?
* Eet of slaapt je kind slecht?
Categorie:
Opvoeding
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën.
Als lid van de Nederlandse Vereniging voor Kunstzinnige therapieën hebben mijn cliënten bij een aanvullende verzekering meestal recht op een geheel of gedeeltelijke vergoeding. Neem contact op met jouw zorgverzekering over de mogelijkheden. Kunstzinnige therapie valt onder alternatieve geneeswijzen. Kinderen en jongeren met een Haarlempas en een verwijzing door het CJG krijgen deze therapie door de gemeente Haarlem vergoed.
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Door spirituele coaching kan jij je onbewuste motivaties en overtuigingen herkennen en je uitdagingen op mentaal, emotioneel, lichamelijk en spiritueel gebied aangaan en transformeren. Het is fijn om in het reine te komen met je Zelf, het verleden achter je te laten en een nieuwe start te maken in het hier en Nu. Bewust worden is niet altijd leuk maar altijd verhelderend en bevrijdend!
Over mezelf:
Je mag zijn wie je bent maar wie ben je echt?
Mijn eigen spirituele proces van zelfbewustzijn is begonnen met de vragen: Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waarom overkomt dit mij? Wat is mijn doel? En daarbij had ik een slecht zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen wat ik uit alle macht probeerde te onderdrukken en vooral niet te laten zien aan de buitenwereld. Met behulp van het enneagram, de Reversie methode en zelfontwikkelingstrajecten pakte ik mijn emotionele blokkade`s aan en kwam ik in aanraking met systemisch werk en (familie)opstellingen,The Work van Byron Katie en Dzogchen-Tibetaans Boeddhisme. Onbewuste destructieve geloofsovertuigingen (bijvoorbeeld: ik ben niet goed genoeg) ontstaan in mijn jeugd en zaken uit mijn familiesysteem waren de oorzaak van mijn gedrag en gevoel. Doordat ik door zelfinzicht kreeg in waar ik werkelijk in geloofde en het gedrag wat daaruit voortvloeit, durf ik nu steeds meer en meer te doorvoelen en te ervaren wat zich aandient en kan ik stoppen met vechten, projecteren en het onderdrukken van de realiteit. Wat het oplevert? Vrede!
Of anders gezegd, gewoon lekker in je vel zitten en blij zijn met jezelf en je leven.
Werkwijze:
Opstellingen, systemisch werk, enneagram, innerlijk kind, coaching, meditaties
Wanneer je tegen zaken aanloopt en behoefte hebt aan ander perspectief, je rugzak met beperkende overtuigingen en onverwerkte zaken wilt legen ben je van harte welkom. Dan kijken we samen naar je thema`s, op het gebied van persoonlijke zaken, werk, relatie, gezin, financiën spiritualiteit of wat zich maar aandient en stress oplevert.
Wat ik gemerkt heb is dat alles wat ik ervaar en hoe ik het ervaar slechts een reflectie is van mijn denken.
“Een coach kan een cliënt niet voeren langs de weg die hij zelf niet heeft afgelegd.”
-John Bradshaw-
Categorie:
Complementaire, alternatieve geneeswijze. Coaching
Ik ben geregistreerd bij:
VIV
SRBAG
Praktijk voor persoonlijke begeleiding op maat bij emotionele en psychische klachten.
Elk mens is anders en verdient begeleiding afgestemd op wat er nu nodig is.
Voor een succesvolle behandeling is het belangrijk dat jij je veilig voelt. Tijdens het intake gesprek kijken we samen of er een ‘klik’ is, stellen we jouw hulpvraag vast en maken een behandelplan, welke aansluit op jouw behoefte.
Gespecialiseerd in hormoongerelateerde problematiek. Met name veranderprocessen op fysiek, emotioneel, zingevingsniveau bij vrouwen in de overgang.
Over mijzelf:
Mijn naam is Marty Gevers (1962), psychodynamisch therapeut en coach en SDDO-therapeut.
Nieuwsgierig naar wat mensen motiveert en blokkeert. Wat maakt dat mensen niet de stappen zetten die ze willen zetten, reageren zoals ze niet willen reageren, in conflicten verzeild raken waar ze niet in willen zitten, hun relatie zien stranden terwijl ze nog zoveel van hun partner houden.
Tijdens mijn opleiding aan de Academie voor Psychodynamica heb ik geleerd om deze processen te begeleiden.
Mijn werkwijze:
Psychodynamische therapie is een selectie van moderne therapievormen die elkaar aanvullen en daardoor het effect van de behandeling versterken.
Door deze oplossingsgerichte integrale aanpak merk je dat er geen jarenlang traject nodig is om het door jou gewenste resultaat te bereiken.
Therapeutische technieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Emotioneel Lichaamswerk
- EMDR
- Hypnotherapie
- Innerlijk kind werk
- Rationeel Emotieve Therapie
- Regressietherapie
- Voice Dialogue
- Systemisch werk
- Relatietherapie
- Hechtingstherapie
- Traumatherapie
Coachingstechnieken die ik hiervoor inzet zijn:
- Assen van Verandering
- Communicatie technieken
- Kernkwaliteiten
- NLP
- Provocatieve coaching
Mijn Doelgroep:
Mannen/vrouwen/kinderen vanaf 12 jaar
Ik ben geregistreerd bij:
NBVH licentie: 14016 (in behandeling)
AGB zorgverlener: in behandeling
AGB praktijkcode: in behandeling
Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Praktijk Fitis, Integratieve Kindertherapie & Oudercoaching met aandacht voor de onderliggende dynamiek in het gezin via familieopstellingen. Kinderen werken spelenderwijs aan hun persoonlijke doelen terwijl ze mijn volle aandacht genieten in kindsessies. Hierbij vorm ik een tijdelijke schakel tussen ouders en kind om over en weer te vertalen wat er gaande is waardoor het kind uit evenwicht raakte. Hierbij maak ik gebruik van intensieve oudergesprekken en familie-opstellingen.
Kindertherapie | Integratief | Integratieve kindertherapeut | Ouderbegeleiding | Holistisch | Mensenkind | Culemborg
Over mezelf:
Ik ben Joke Andringa, (juli 1966), zelf moeder en samenwonend.
In mijn leven heb ik vele banen gehad die ongemerkt de basis legden voor het vak dat ik sinds 2010 uitoefen; dat van Integratieve Kindertherapeut. Daarvoor werkte ik zo’n 10 jaar in intramurale instellingen als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener met kinderen in leefgroepen en in de thuissituatie met uiteenlopende lichamelijke en verstandelijke problematiek.
Werkwijze:
Ik heb een holistische kijk op de mens en ben overtuigt van de verbondenheid tussen alles wat leeft. Ik sluit niets uit, niets is gek en ik doe niet mee aan het labelen van mensen; voor mij bestaat er slechts gedrag met een goede reden.
Het kind staat altijd centraal bij mij. Gaat het goed met de ouders, dan gaat het meestal ook wel goed met het kind; daarom werk ik systeemgericht. Ik zie ouders als het ware als mijn co-therapeuten.
Ouders kunnen ook losse ouderbegeleiding inkopen via Fitis.
Meld je je kind aan voor therapie, dan vraag ik ouders vooraf samen een vragenlijst in te vullen en zie ik jullie ook samen tijdens een intake. Daarna volgen 5 kindsessies en een evaluatie in een oudergesprek. Hierin wordt bepaald hoe het vervolgtraject eruit zal gaan zien.
Doelgroep:
Ouders en kinderen, maar ook professionele opvoeders die met kinderen werken.
Ik ben geregistreerd bij:
Lid van de beroepsvereniging: Vereniging van en voor Kindertherapeuten (VvvK)
Ingeschreven bij de KvK onder nr. 30236821
Registertherapeut TCZ
Licentienummer RBCZ 409076R
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).