Over mezelf:
Ik ben Sonja, 31 jaar en woon in Veghel.
Ik werk al jaren met kinderen en wilde heel graag hulp bieden aan kinderen en hun ouders/verzorgers, bij wie het opvoeden niet vanzelf gaat.
Werkwijze:
Ik werk voornamelijk bij het gezin thuis, maar als de vraag er is, kan het ook bij mij thuis. Ik bied coaching en therapie en begeleiding/verzorging, meestal vanuit een pgb. De coaching/therapie doe ik met de Wielwerkmethode. Deze methode heeft een holistische visie en gaat ervan uit dat alle processen cyclisch zijn van nature. Ik ga niet alleen uit van de psyche van een mens, maar kijk ook naar de energie, emotie’s en het lichamelijke aspect. Hierdoor help ik iemand in het geheel en kom je veel dieper in de kern van het probleem. Voor meer informatie over de wielwerkmethode kunt u kijken op http://www.wielwerkopleidingen.nl
Voor de begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie gebruik ik mijn jarenlange ervaring die ik heb opgedaan binnen stichting Kentalis. Een stichting die zich richt op de communicatie op elk gebied. Met name, doof en slechthorendheid, maar ook problemen met spraak en taal, doofblind, autisme. Door de jaren heen heeft kentalis zich gespecialiseerd op vele gebieden zoals hierboven genoemd. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op http://www.kentalis.nl
Doelgroep:
Kinderen en hun ouders/verzorgers
Nellie Timmermans, Interpunctie Veghel. Ik ben relatie- en gezinstherapeut, gespecialiseerd in samengestelde gezinnen (zie ook http://www.stief-gezin.nl).
Over mezelf:
Van oorsprong maatschappelijk werker, altijd al geïnteresseerd in ouderschap bij lastige situaties zoals stiefouderschap of bv. gescheiden ouders.
Privé: getrouwd, hou van dieren, hou van muziek en ik zing graag.
Werkwijze;
Een intake kan altijd binnen enkele dagen plaatsvinden (behalve bij vakanties of ziekte). Werkwijze is afhankelijk van situatie, probleem, wens en mogelijkheden van de cliënt, altijd in overleg. U kunt op mijn sites de columns lezen, waarin de werkwijze wat wordt verduidelijkt, maar ook zijn hier tips in te vinden. In 1e instantie spreek ik meestal alleen met de volwassenen, zo nodig kunnen gezinsgesprekken worden gehouden.
Als mensen verder weg wonen (bv. in geval van samengestelde gezinnen) dan zijn na het eerste gesprek ook andere vormen van hulpverlening denkbaar (bv. per mail, telefoon, skype, computer).
De consulten worden vergoed door de meeste zorgverzekeraars (geheel of gedeeltelijk) als u aanvullend verzekerd bent.
Gespecialiseerd in samengestelde gezinnen (stiefgezinnen) en daar heb ik ook een speciale site voor.
Doelgroep:
Volwassenen met relatieproblemen, gezinsproblemen, communicatieproblemen (ook met andere mensen dan uit het gezin). Ik geef ook assertiviteitstraining en ontwikkel momenteel een cursus voor het omgaan met “Alledaagse Conflicten”.
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, RBCZ, in bezit van AGB-codes
Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Welkom bij:
Kindsbelang. Coaching – training – mediation – behartiger voor kind en ouders – begeleiding.
Gespecialiseerd in gezinsproblematieken – kind binnen een scheiding – conflict scheidingen.
Kinderen krijgen een stem, hun belangen worden vertegenwoordigd. Ouders krijgen handvaten om ouder te blijven van hun kind binnen scheiding, maar ook hun nieuwe leven te leven.
Over mij:
Mark Helmink is eigenaar van Kindsbelang vader van 3 kinderen en partner wonend in het Veluwse dorp Vaassen. Na jaren lange kennis opgedaan als ervaringsdeskundige van buitensluiten (pesten), anders zijn en alle problemen van scheidingen is Kindsbelang ontstaan. Om kinderen en ouders te begeleiden in hun proces van om te gaan met de situatie. Vanuit de ervaringen een vriendelijke en onafhankelijke partij in het behartigen van de droom van het kind. Daarnaast is er een train-coaching ontwikkeld die uitleg geeft aan de essentie van het kind, wat scheiden echt inhoud maar ook de invloeden op het zijn van kind en ouders binnen een probleem scheiding. Herkennen van signalen en wat je er mee kan. Er is een train-coaching voor ouders, voor professionals is er een train-workshop. Werken aan de oorzaak levert meer en langdurige resultaten in een veel kortere tijd, dan werken aan het probleem op te willen lossen.
Mijn werkwijze:
Kindsbelang is opgericht vanuit eigen ervaringen samen met de professionele kennis. Een stap verder dan de huidige interventie methodes staat de ervaring van kind – ouder en direct betrokken netwerk centraal.
Kindsbelang ziet het probleem als signaalfunctie om dichter bij de oorzaak te komen. Door in gesprek te gaan, vanuit onbevangen luisteren naar wat de ander behoeft, coaching en kennis van de essentiekracht. Komt er verbetering in elke situatie.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, ouders en professionals die werken met minderjarige.
Ik ben geregistreerd bij:
de Raad van Mediators ADR-international en ICR-register
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Over jezelf: Ik ben Angelika Plak, ontzorgcoach, onafhankelijk zorgconsulent en individueel begeleider. Dankzij 16 jaar persoonlijke ervaring met een meervoudig gehandicapte dochter en een zoon die op latere leeftijd te horen kreeg dat hij een progressieve spierziekte heeft, heb ik een brede ervaring met betrekking tot de zorgregels en zorgvragen. Zowel voor wat betreft lichamelijke problematiek als voor wat betreft gedragsproblematiek. Ik weet exact wat er in welke situatie nodig is en hoe dat te verkrijgen!
Daarnaast ben ik 28 jaar werkzaam bij een notariskantoor, waardoor ik veel ervaring heb met het lezen van de wet-en regelgeving en het opstellen van officiële documenten.
Mijn ervaring is dat je als ouder veel te vaak van het kastje naar de muur wordt gestuurd, heel vaak het wiel opnieuw moet uitvinden, eeuwige wachttijden hebt en continue moet zoeken naar begrip. Je verdient het als ouder of als volwassene met een zorgvraag om ontlast en begeleid te worden op elk gebied van de zorgregelgeving en dat je bovendien de juiste hulp in kunt schakelen bij alle procedures en administratie. Op die manier kun jij tijd besteden aan de zorg voor jouw kind, aan jouw leven of aan dingen die er voor jou toe doen.
Missie
Mijn missie is ouders en ouderen te begeleiden bij hun zoektocht naar de beste ondersteuning in de thuissituatie. Vanuit passie lever ik een actieve- en positieve bijdrage aan de kwaliteit van leven bij zorgintensieve gezinnen en ouderen.
Visie
De zorg voor kwetsbare kinderen en ouderen moet en kan beter. Iedereen verdient een kans op een kwalitatief gelukkig leven, ieder op zijn manier.
Mijn visie is dat ouders en ouderen met al hun vragen op het gebied van zorg en welzijn terecht kunnen bij één onafhankelijk persoon, hun eigen Ontzorgcoach.
Werkwijze: We maken eerst een afspraak voor een intakegesprek. Dit is een persoonlijke kennismaking met alle direct betrokkenen. Tijdens de intake bespreken we jullie vraag en wensen en kijken we ook of er een goede wederzijdse klik is.
Hierna maak ik een plan van aanpak waarin alle afspraken komen te staan. Nadat jullie akkoord zijn gegaan en onze overeenkomst is getekend, ga ik aan de slag.
Op de afgesproken tijden informeer ik jullie over de gang van zaken. Dit kan telefonisch of via de mail. Ook kunnen we opnieuw een afspraak maken. We gaan alles in werk stellen om samen een passende oplossing te vinden voor al jullie vragen en problemen.
Doelgroep: Zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag of zorgaanvraag van een PGB en Zorg in Natura.
Introtekst: De Ontzorgcoach, het adres voor alle zorgintensieve gezinnen en ouderen met een begeleidingsvraag. Begeleiding bij PGB en zorg door een ervaringsdeskundige.
De zorg is nooit klaar bij zorgintensieve gezinnen en ouderen. Ervaring heeft geleerd dat het aanvragen van voorzieningen door een professional of een buitenstaander naast tijdwinst leidt tot meer rust, overzicht en succes.
De Ontzorgcoach, Angelika Plak, kent de weg in “zorgland”, weet hoe vervelend de bureaucratische rompslomp is en hoe ingewikkeld het kan zijn om te werken met meerdere zorginstanties tegelijk.
Ik geef onafhankelijk en deskundig advies. Ik denk met je mee naar de beste ondersteuning voor jou, je kind of je naaste. Ik neem de administratieve rompslomp uit handen en luister naar jouw wensen op het gebeid van zorg.
Als ontzorgcoach neem ik een stuk regeldruk weg, waardoor jij tijd kan besteden aan dingen die er voor jou toe doen.
Geregistreerd: Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en AGB code.
http://www.mirtekids.nl http://www.mirteinbedrijf.nl
Er wordt laagdrempelige, psychologische hulp geboden voor kinderen, jongeren en volwassenen met psychische, mentale en/of emotionele problemen. Ook voor relatietherapie en EMDR Therapie.
Over mezelf:
Mijn naam is Esther Roelofs. Ik ben geboren op 1 november 1968. Jarenlang ben ik werkzaam geweest in het ziekenhuiswezen als operatieassistent en later als leerlingbegeleidster. Jaren geleden heb ik mij omgeschoold tot psychosociaal therapeut om als ervaringsdeskundige therapeut op het gebied van eetstoornissen aan het werk te gaan. Daarvoor heb ik in eerste instantie Praktijk Mirte opgericht en later kwamen daar Mirte Kids en Mirte in Bedrijf bij wegens de groeiende hulpvraag .
Ik ben empatisch, professioneel, ervaringsdeskundig, betrokken.
Ter ontspanning loop ik hard, tennis ik graag en noem ik mezelf wel eens de eeuwige student vanuit een passie voor mijn werk.
Werkwijze:
Mijn therapie is persoonlijk en praktisch van aard en wordt afgestemd op jou als uniek persoon. Tijdens de behandeling krijg je inzicht in het ontstaan van jouw problematiek en de blokkades die je remmen in je persoonlijke groei en ontwikkeling. In het proces dat we samen aangaan mag je jouw kwaliteiten en vaardigheden herontdekken en optimaal leren benutten. Met mijn brede opleiding als psychosociaal therapeut, EMDR therapeut en relatietherapeut, kan ik vanuit verschillende behandelmethodieken jou begeleiden naar het juiste evenwicht in jezelf. Met als streven om jou in contact te brengen met je eigen kwaliteiten, kracht en mogelijkheden. Zo kun je ook na de therapie vol vertrouwen (in jezelf) verder gaan.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen. Tevens voor werkgevers en werknemers van profit en non-profit organisaties.
Zorgaanbod: angststoornissen, eetproblemen/eetstoornissen, identiteitsproblemen, somberheid/depressie, burn-out, rouwverwerking, relatieproblemen, bij indicatie voor EMDR therapie
Ik ben geregistreerd bij:
NFG en RBCZ
Praktijk Fitis, Integratieve Kindertherapie & Oudercoaching met aandacht voor de onderliggende dynamiek in het gezin via familieopstellingen. Kinderen werken spelenderwijs aan hun persoonlijke doelen terwijl ze mijn volle aandacht genieten in kindsessies. Hierbij vorm ik een tijdelijke schakel tussen ouders en kind om over en weer te vertalen wat er gaande is waardoor het kind uit evenwicht raakte. Hierbij maak ik gebruik van intensieve oudergesprekken en familie-opstellingen.
Kindertherapie | Integratief | Integratieve kindertherapeut | Ouderbegeleiding | Holistisch | Mensenkind | Culemborg
Over mezelf:
Ik ben Joke Andringa, (juli 1966), zelf moeder en samenwonend.
In mijn leven heb ik vele banen gehad die ongemerkt de basis legden voor het vak dat ik sinds 2010 uitoefen; dat van Integratieve Kindertherapeut. Daarvoor werkte ik zo’n 10 jaar in intramurale instellingen als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener met kinderen in leefgroepen en in de thuissituatie met uiteenlopende lichamelijke en verstandelijke problematiek.
Werkwijze:
Ik heb een holistische kijk op de mens en ben overtuigt van de verbondenheid tussen alles wat leeft. Ik sluit niets uit, niets is gek en ik doe niet mee aan het labelen van mensen; voor mij bestaat er slechts gedrag met een goede reden.
Het kind staat altijd centraal bij mij. Gaat het goed met de ouders, dan gaat het meestal ook wel goed met het kind; daarom werk ik systeemgericht. Ik zie ouders als het ware als mijn co-therapeuten.
Ouders kunnen ook losse ouderbegeleiding inkopen via Fitis.
Meld je je kind aan voor therapie, dan vraag ik ouders vooraf samen een vragenlijst in te vullen en zie ik jullie ook samen tijdens een intake. Daarna volgen 5 kindsessies en een evaluatie in een oudergesprek. Hierin wordt bepaald hoe het vervolgtraject eruit zal gaan zien.
Doelgroep:
Ouders en kinderen, maar ook professionele opvoeders die met kinderen werken.
Ik ben geregistreerd bij:
Lid van de beroepsvereniging: Vereniging van en voor Kindertherapeuten (VvvK)
Ingeschreven bij de KvK onder nr. 30236821
Registertherapeut TCZ
Licentienummer RBCZ 409076R
Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
Zorg voor Geluk.
Ieder leven verdient geluk! Zorg voor Geluk staat voor begeleiding vanuit dat motto. Na de primaire levensbehoeften is namelijk niets belangrijker dan geluk. Ben je gelukkig, dan kan je meer, wil je meer, durf je meer, enzovoort. En andersom: alles wat je doet draait direct of indirect om geluk, van jezelf of van een ander.
Zorg voor Geluk staat ook voor begeleiding zonder gedoe. Gewoon goede begeleiding voor een fatsoenlijke prijs dus.
Wie ben ik:
Mijn naam is Matthijs Wolthers. Geboren in 1980 in het mooie Twente en voor mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening naar de provincie Utrecht verhuisd, waar ik al snel ging samenwonen met mijn vriend Maarten. Momenteel wonen wij in het dorpje Baambrugge, in het uiterste noordwesten van Utrecht. Tijdens en na mijn studie ontdekte ik steeds meer dat mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie mij telkens weten te raken. Met name de jeugd raakte een gevoelige snaar en ik merkte dat ik snel in contact kwam en het vertrouwen kreeg van de jongeren met wie ik in contact kwam. Daardoor werd ik gedreven om hen te helpen bij alle struikelblokken die het leven in het algemeen en het leven met autisme in het bijzonder meebrengen. In 2009 ben ik begonnen met mijn eigen bedrijfje: Zorg voor Geluk.
Werkwijze:
Wanneer iemand met een begeleidingsvraag bij mij komt maak ik allereerst een afspraak voor een kennismaking. Tijdens die afspraak kan ik horen wat de vraag is, vertellen wat ik kan bieden en merkt iedereen ook of er een goede klik is. Afhankelijk van die klik en of ik de juiste hulp kan bieden bied ik aan het einde van dat gesprek een zorgovereenkomst aan.
Veel van mijn werk is vraaggericht: je komt met mij met bijvoorbeeld een angst, onvermogen of zelfstandigheidsvraag en ik stippel met jou een weg uit waarin je je vraag kan beantwoorden. Daarnaast ben ik je luisterend oor en de persoon die naast je staat op moeilijke momenten.
Mijn doelgroep:
Mensen met autisme (ook Asperger en PDD-NOS) en een normaal tot hoog verstandelijk vermogen, met name jeugd tussen 7 en 24 jaar. Daarnaast heb ik ook ervaring met ADD/ADHD en sta ik open voor hulpvragen op dat vlak.
Ouders kunnen bij mij coaching vragen, al dan niet in combinatie met begeleiding voor hun kind.
Waar ben ik geregistreerd:
Helemaal nergens, behalve de Kamer van Koophandel. In de huidige wildgroei van beroepsorganisaties en keurmerken kost een registratie mij veel geld en tijd, terwijl ik volgend jaar misschien wel weer hele andere registraties wil. Om dat te bekostigen zou mijn tarief flink omhoog moeten. Ik kies ervoor om mijn tarief laag te houden en mijn aandacht te besteden aan de mensen om wie het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaliteit bied: ik kan alle relevante papieren (VOG, VAR-WUO, diploma HBO-SPH, registratie KvK) overleggen, houd me op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn vakgebied middels tijdschriften en internet en verdiep me telkens weer in autisme via boeken en lezingen. Daarnaast zit ook verdere scholing in de planning in de loop van 2015.
KKO biedt u hulp bij persoonlijke problematiek, faalangst, emotieregulatie, sociale vaardigheid en bij beginnende depressieve momenten.
Naast de begeleiding hiervan bieden wij groepstrainingen om het kind en het gezin weer te helpen om stabiel te functioneren. Mocht er gedurende het proces in geschat worden dat er intensievere zorg nodig is, dan wordt het kind/gezin door verwezen naar de een zorginstelling die dit kan bieden.
Wij bieden daarnaast geaccrediteerde trainingen aan professionals. Hiermee zorgen wij voor actuele kennis en vernieuwde inzichten binnen de zorg en nemen dit natuurlijk ook gelijk mee in ons zorgaanbod.
Over mij:
Ik ben sinds januari 2014 afgestudeerd als Sociaal Pedagogische Hulpverlener. Ik ben sinds september officieel gestart met dit bedrijf. Ik ontwerp zelf de programma’s voor de trainingen en voer het geheel zelf uit.
Mijn werkwijze:
Voor gezinsbegeleiding bestaat de werkwijze uit:
Intake gesprek: ter oriëntatie van de hulpvraag.
Tweede gesprek: ter verduidelijking van de hulpvraag en passende zorgplan.
Derde gesprek: voor het overeenkomen van de zorgplan
vanaf 4e moment wordt de zorgplan uitgevoerd. (dit bestaat uit individuele begeleiding en kleine groepsbegeleiding). De groepsbegeleiding is nooit groter dan 5 deelnemers. Voor het gezin worden er enkele ouderochtenden/avonden verzorgd en om de zes weken vindt er een evaluatiegesprek plaats.
Voor professionaltrainingen:
trainingen op het gebied van communicatie, pedagogiek en agogiek.
Maatwerk: Mogelijkheid tot het samenstellen van een passend programma.
In-company: Mogelijkheid om op het werkende bedrijf getraind te worden.
Individuele begeleiding: Mogelijkheid om individueel getraind te worden d.m.v. een passend programma.
Open inschrijving: Er worden door het jaar heen meerdere momenten ingepland en dat maakt het mogelijk voor deelnemers om een training te volgen.
Wat ons uniek maakt is dat wij naast alle trainingen graag investeren in de verbetering op de werkvloer. Hierdoor is het mogelijk om gedurende het komende jaar na het volgen van een training om intervisiemomenten bij te wonen. Zo bieden wij ondersteuning om het geleerde ook echt uit te voeren in de praktijk.
Mijn Doelgroep:
Kind en gezin
+
professionals.
“Verandering en ontwikkeling op Eigen Kracht!”
Up2Me biedt o.a. trainingen aan op het gebied van weerbaarheid, agressieregulatie en sociale vaardigheden. Daarnaast adviseert, coacht en ondersteunt Up2Me bij psycho-sociale problematiek, negatieve life-events en levensvragen. Hierbij staat je Eigen (innerlijke) Kracht voorop!
Over mezelf:
Michel Naafs is 41 jaar, hij heeft een relatie met Renate en is trotse vader van 3 kinderen: Daan (16), Jette (13) en Hidde (11). In 2012 is hij gestart met Up2Me, op dat moment werkte hij daarbij ook nog als Delta gecertificeerd gezinsvoogd / jeugdbeschermer binnen de jeugd/gezinshulpverlening en als docent weerbaarheid bij de GGD, alwaar hij veel ervaring heeft opgedaan in het werken met kinderen en gezinnen in complexe situaties.
Tot 2009 heeft hij diverse functies gehad binnen de Ministeries van Defensie en Justitie (Inrichtingswerker, Wachtcommandant, Beveiligingsmedewerker, Sociale Dienstverlening, Intern Bijstands Team en Trajectbegeleider resocialisatie/re-integratie) in verschillende huizen van bewaring en gevangenissen met een verscheidenheid aan mensen, vrijheden, achtergronden, culturen, persoonlijkheden en emoties. In deze periode heeft Michel professioneel veel blootgestaan aan spanning, stress, bedreigende situaties en agressie, hier heeft hij zich door ervaring en scholing verder in ontwikkeld.
Door zijn kennis en ervaring binnen Justitie, GGD en Jeugdzorg weet Michel op geheel eigen wijze de juiste benadering te vinden om zorgen, moeilijkheden en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken, te behandelen en te verminderen of op te lossen.
Michel heeft psychologie gestudeerd, is opgeleid tot coach, counselor en trainer, daarnaast heeft hij ook nog een 1-jarige opleiding gedaan tot algemeen docent weerbaarheid met een specialiteit in kinderen, de insteek hierin is psychomotorisch en psycho-fysiek van aard. De afgelopen 5 jaar heeft hij zeer veel scholen, klassen, ouders, gezinnen en (individuele) kinderen bijgestaan, gecoacht en getraind in het thema weerbaarheid, sociale vaardigheden, agressieregulatie, opvoeding, negatieve life-events en het bouwen aan zelfvertrouwen. Michel’s kernwaarden zijn: Veiligheid, Betrouwbaarheid, Oprechtheid, Positiviteit, Eerlijkheid, Betrokkenheid, Ruimdenkendheid en Integriteit.
In 2014 heeft hij de keuze gemaakt om Up2Me verder te laten groeien en is hij voor zichzelf begonnen. Momenteel volgt hij een intensieve opleiding tot Tai Chi docent. Begin 2016 verwacht Michel hiermee klaar te zijn, op http://www.TaiQi.nl kun je hierover meer lezen.
Werkwijze:
Van mens tot mens, van hart tot hart!
Doelgroep:
Alle leeftijden
Ik ben geregistreerd bij:
PMT, Weerbaarheid, Agressieregulatie, SoVa, Coach, Kindercoach, Gezinscoach
Beroepsvereniging voor toegepast psychologen
Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Als zelfstandig ondernemer ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de zorg. Ik begeleid en behandel mensen binnen de geestelijke gezondheidszorg en ben gespecialiseerd in mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel.
Mijn kracht zit hem in
– het rust en stabiliteit brengen in een omgeving die uit balans is en dat hoeft niet tijdens kantoor uren.
– actieve benadering van het (gezins)systeem om de klant heen.
– kinderen die niet buiten de boot mogen vallen als gevolg van bijvoorbeeld NAH.
– klant is koning. De klant bepaald wat hij/zij wil ontvangen aan hulp./
Over mezelf:
Ik ben een systeem gerichte netwerker. Vanuit dit netwerk ontwikkel ik mijn activiteiten als maatschappelijk werker / systeemtherapeut en of PsychoSociaal Therapeut. Ik ben professioneel betrokken bij de mensen voor wie ik werk. Ik meen over een sterk analytisch vermogen en doorzettingsvermogen te beschikken en ben als bemiddelaar, tussenpersoon of casemanager in staat om creatieve oplossingen te vinden. Ik houd van solistisch werken, maar maak zeer goed gebruik van het multidisciplinaire team waarbinnen ik werk. Ik beschik over ruime ervaring in het begeleiden en coachen van zowel collega’s als cliënten. Ik ben zeer gedreven.
Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), GGZ en Gehandicapten hebben op dit moment mijn grootste aandacht, waarbij ik een zeer grote betrokkenheid heb bij het systeem rondom de cliënt heen en met name de (nog niet volwassen) kinderen, waarop een handicap in het gezin vaak grote invloed heeft. “kind van de rekening” eindopdracht opleiding tot systeemtherapeut.
Werkwijze:
Open en transparante communicatie is voor mij van essentieel belang, dan wel voorwaarde voor behandeling en begeleiding.
Collegae noemen mij een gepassioneerde werker. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor de volle 100% voor en zal ik mijn weg niet gauw loslaten. Ondanks dit ben ik heel flexibel in de invulling van mijn werkzaamheden en niet te beroert om ook buiten de standaard kantoortijden te zorgen dat het werk af komt. Ontwikkelen en vernieuwing zijn uitdagingen voor mij en ga ik graag aan.
Eerste gesprek is gratis.
Dat is mijn filosofie. In het eerste gesprek zullen we samen kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Afhankelijk van de situatie vragen we een indicatie bij de gemeente aan om langdurige begeleiding (1 tot 3 maal per week) of gaan we een behandeltraject in. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
zie ook mijn website
De doelgroep is gericht op
1. Mensen met een Niet aangeboren hersenletsel die begeleiding (en behandeling) willen vanuit een één op één situatie.
2. mensen uit de Geestelijke Gezondheidszorg die een andere aanpak willen als de reguliere aanpak met een vaste behandelaar / begeleider, die beschikbaar is ook in de latere uren van de dag.
3. Ouders die vastlopen met hun kinderen.
Ik ben geregistreerd bij:
Registerplein als maatschappelijk werker (nr 461002151
NVRG als systeemtherapeut (nr 12506)
PsyCares als Psycho Sociaal Therapeut (nr 21502)