Stepping Stones Coaching is een praktijk die zich met name richt op onderwijskundige en opvoedkundige coaching voor kinderen, tieners en hun ouders. Hulpvragen variëren van opvoedingsdilemma’s tot onderwijsvraagstukken, van kortdurende hulp aan individuen tot langdurige hulp aan bijvoorbeeld gezinnen en in het onderwijs. Daarnaast kan begeleiding rondom relaties, scheiding en mediation tussen (ex)partners plaats vinden. In plaats van slechts te kijken naar welke obstakels je onderweg tegenkomt, wordt er uitgegaan van je eigen kracht en de mogelijkheden van de coachee en het netwerk (gezin, familie, collega’s etc.) om je heen.
Over mij:
Ik ben Ingeborg Dijkstra- Verbeek (1970) . Ik ben getrouwd met Siebe (1970) en samen hebben we drie kinderen. Sinds 2010 ben ik gevestigd als zelfstandig begeleider, mediator en coach van pubers, kinderen en volwassenen.
Ik heb ervaring als groepsleerkracht in het reguliere en speciale basisonderwijs. Daarnaast heb ik gewerkt als ambulant begeleider in Nederland en als schoolbegeleider in het buitenland. Inmiddels werk ik al ruim vijf jaar met veel plezier in mijn eigen praktijk, waar ik tientallen kinderen, pubers en volwassenen heb mogen coachen en begeleiden.
Mijn werkwijze:Kernwoorden die mij – volgens anderen – typeren zijn: deskundig, veelzijdig, enthousiast, liefdevol, betrouwbaar, praktisch en betrokken.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, tieners, ouders, leraren.
Ik ben geregistreerd bij:
Vereniging Voor Christencoaches
Praktijk Fitis, Integratieve Kindertherapie & Oudercoaching met aandacht voor de onderliggende dynamiek in het gezin via familieopstellingen. Kinderen werken spelenderwijs aan hun persoonlijke doelen terwijl ze mijn volle aandacht genieten in kindsessies. Hierbij vorm ik een tijdelijke schakel tussen ouders en kind om over en weer te vertalen wat er gaande is waardoor het kind uit evenwicht raakte. Hierbij maak ik gebruik van intensieve oudergesprekken en familie-opstellingen.
Kindertherapie | Integratief | Integratieve kindertherapeut | Ouderbegeleiding | Holistisch | Mensenkind | Culemborg
Over mezelf:
Ik ben Joke Andringa, (juli 1966), zelf moeder en samenwonend.
In mijn leven heb ik vele banen gehad die ongemerkt de basis legden voor het vak dat ik sinds 2010 uitoefen; dat van Integratieve Kindertherapeut. Daarvoor werkte ik zo’n 10 jaar in intramurale instellingen als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener met kinderen in leefgroepen en in de thuissituatie met uiteenlopende lichamelijke en verstandelijke problematiek.
Werkwijze:
Ik heb een holistische kijk op de mens en ben overtuigt van de verbondenheid tussen alles wat leeft. Ik sluit niets uit, niets is gek en ik doe niet mee aan het labelen van mensen; voor mij bestaat er slechts gedrag met een goede reden.
Het kind staat altijd centraal bij mij. Gaat het goed met de ouders, dan gaat het meestal ook wel goed met het kind; daarom werk ik systeemgericht. Ik zie ouders als het ware als mijn co-therapeuten.
Ouders kunnen ook losse ouderbegeleiding inkopen via Fitis.
Meld je je kind aan voor therapie, dan vraag ik ouders vooraf samen een vragenlijst in te vullen en zie ik jullie ook samen tijdens een intake. Daarna volgen 5 kindsessies en een evaluatie in een oudergesprek. Hierin wordt bepaald hoe het vervolgtraject eruit zal gaan zien.
Doelgroep:
Ouders en kinderen, maar ook professionele opvoeders die met kinderen werken.
Ik ben geregistreerd bij:
Lid van de beroepsvereniging: Vereniging van en voor Kindertherapeuten (VvvK)
Ingeschreven bij de KvK onder nr. 30236821
Registertherapeut TCZ
Licentienummer RBCZ 409076R
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Over mezelf:
Ik ben Sonja, 31 jaar en woon in Veghel.
Ik werk al jaren met kinderen en wilde heel graag hulp bieden aan kinderen en hun ouders/verzorgers, bij wie het opvoeden niet vanzelf gaat.
Werkwijze:
Ik werk voornamelijk bij het gezin thuis, maar als de vraag er is, kan het ook bij mij thuis. Ik bied coaching en therapie en begeleiding/verzorging, meestal vanuit een pgb. De coaching/therapie doe ik met de Wielwerkmethode. Deze methode heeft een holistische visie en gaat ervan uit dat alle processen cyclisch zijn van nature. Ik ga niet alleen uit van de psyche van een mens, maar kijk ook naar de energie, emotie’s en het lichamelijke aspect. Hierdoor help ik iemand in het geheel en kom je veel dieper in de kern van het probleem. Voor meer informatie over de wielwerkmethode kunt u kijken op http://www.wielwerkopleidingen.nl
Voor de begeleiding en ondersteuning in de thuissituatie gebruik ik mijn jarenlange ervaring die ik heb opgedaan binnen stichting Kentalis. Een stichting die zich richt op de communicatie op elk gebied. Met name, doof en slechthorendheid, maar ook problemen met spraak en taal, doofblind, autisme. Door de jaren heen heeft kentalis zich gespecialiseerd op vele gebieden zoals hierboven genoemd. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op http://www.kentalis.nl
Doelgroep:
Kinderen en hun ouders/verzorgers
Een kleine praktijk voor kinderen en hun ouders/opvoeders met vragen rondom gedrag of de opvoeding.
Over mij:
Mijn naam is Chantal Vos, ben getrouwd, heb 2 dochters en woon in het Brabantse Moergestel. In januari 2015 heb ik de spannende stap gemaakt en ben mijn eigen praktijk aan huis begonnen.
Ik ben 12 jaar actief geweest in het basisonderwijs waardoor ik een schat aan ervaring en kennis heb opgedaan. Terwijl ik voor de klas stond, merkte ik dat veel kinderen op het gebied van gedrag net even dat beetje extra konden gebruiken, maar dat je als leerkracht daar helaas weinig tijd voor hebt. Ook ouders vroegen mij regelmatig om advies. Daarom ben ik de masteropleiding SEN gaan doen en ben in 2010 afgestudeerd als Gedragsspecialist. Daarna heb ik ook nog de opleiding tot Kindercoach succesvol afgerond. Tussendoor heb ik nog verschillende cursussen gedaan, zoals de training tot Leefstijlcoördinator, de cursus”Oplossingsgericht coachen” en de training voor het COACHEE-spel.
Mijn werkwijze:
Mijn praktijk heb ik aan huis in een mooie ruime aparte kamer. Nadat u contact met mij heeft opgenomen, stuur ik u een intakeformulier toe. Als ik deze retour heb ontvangen, neem ik telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor het kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek doe ik het liefst bij u thuis, om een goed beeld te kunnen vormen van u en het kind in uw eigen omgeving. Aan de hand van deze informatie zal ik een traject voorstellen met de bijbehorende prijsopgave.
In mijn sessies maak ik gebruik van rollenspellen, tekenen, spel, verhalen en andere oefeningen. Ook kan het voorkomen dat ik vooral de natuur opzoek met het kind en dus naar buiten ga. Het hangt helemaal af van wat het kind nodig heeft.
Mijn Doelgroep:
– Kinderen in de basisschoolleeftijd
– ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger
– ik organiseer ook cursussen voor groepjes mensen, zoals opvoeders, gastouders en leerkrachten.
Categorie: opvoeding en ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
LBgs (Landelijke Beroepsgroep Gedragsspecialisten)
Kamer van Koophandel: 61104493
Welkom bij:
Prikkeltjes, zoveel prikkels die bij de een nog harder binnenkomen dan bij de ander. Wat als je problemen ervaart bij de prikkelverwerking? Wat te doen wanneer jij, en/of je kind, zich nergens meer ontspannen voelt? Stuur mij een email voor meer informatie.
Over mij:
Ik ben momenteel jeugdzorgwerker in het midden van het land, sociaal werker, ondernemer, (ambulant) begeleider en flexwerker via Solutions support. Psychiatrie, LVB, jeugdzorg, Ouder-kind, verslaving. Alles met als doel het welzijn van kinderen, jongeren, gezin te verbeteren en te ondersteunen, dit heeft ook als doel preventief te werken en eigenwaarde, het gevoel van waardevol te zijn mee te nemen richting het volwassen worden. Waar liggen je krachten, wat kan je wel. Waar ben jij verantwoordelijk voor en waarvoor niet, neem je dit mee in je leven, voel je je schuldig of overweldigd en kan je dit niet uiten zonder dat je hierbij last hebt van jezelf of anderen van jou? Krijgt u of jij geen contact met je kind of zus broer of iemand om wie u of jij veel geeft? Dit doet verdriet maar vaak is het een schreeuw om hulp wanneer iemand zich afsluit, agressie toont, slechte hygiëne, of juist erg passief en niet in gesprek wil. Onbegrepen gedrag, zich onbegrepen voelen en waar gaat dit naartoe? Ik kan hierbij helderheid geven en helpen contact te leggen zodat het weer veilig gaat voelen om in dezelfde ruimte te zijn of contact te maken zonder te schreeuwen of andere uitingen van onmacht. Aansluiten is hierbij de sleutel, zonder contact en begrip is er geen stap 1 te maken.
Mijn werkwijze:
Op de site http://www.prikkeltjes.nl schrijf ik mijn werkwijze uit. De site is momenteel in ontwikkeling. We maken kennis, daarna brengen we samen in kaart wat de hulpvraag is en wat ik daarin kan doen en wat jij zelf kan doen.
Wanneer er doorverwezen kan worden of moet worden kan ik dit ook met u of jou samen doen. Losse workshops schilderen/kleien of anders creatief bezig zijn, behoort ook tot de mogelijkheden. Ik werk graag met het gezin of individu door eerst onderzoek te doen en betrek daarbij het sociale netwerk waar mogelijk.
Bij alleen wonende mensen, jongeren of jong volwassenen biedt ik training en oefening aan op alle aspecten van het leven, zingeving, eigenwaarde, bescherming van jezelf, steviger in je schoenen staan, hygiëne, alles waar we samen tot de conclusie komen dat jij of jullie of u aan wilt werken en waar je zelf niet uitkomt.
Mijn Doelgroep:
Alle kinderen, jongeren en (jong) volwassenen die zich in het dagelijkse leven vaak overweldigd voelen door alle prikkeltjes en prikkels die er op hen afkomen.
Ik heb ervaring met mensen die leven in een sociaal isolement, onbegrepen gedragsstoornissen, automutilatie in allerlei vormen, verslaving aan gamen, drugs en alcohol, agressie op voorwerpen en omgeving zowel als tegen personen gericht. Jonge ouders die een kindje verwachten of reeds hebben, crisisgesprekken en ambulante thuisbegeleiding, hierbij kan je denken aan administratieve hulp, huishouding leren onderhouden, slaapritme, sociale contacten leggen en agressieregulatie. Iedereen die graag wat helderheid in de chaos wil en hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Zowel kinderen als jong volwassenen.
Welkom bij:
Kindercoach Suzan, ik help kinderen weer in hun kracht te staan. Mijn passie is het om kinderen te helpen die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Vaak hebben deze kinderen weinig zelfvertrouwen waardoor hun ontwikkeling stagneert. De achterliggende redenen kunnen heel divers zijn. Een kind ontwikkeld zich niet alleen daar horen gezin en school en eigen leefomgeving ook bij. Daarom trek ik het breder en neem ouders ook mee in de coaching. School kan hier dus ook een onderdeel van uit maken.
Over mij:
Ik ben Suzan Bloemers, 46 jaar. Getrouwd en moeder van twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Sinds september 2013 ben ik zelfstandig Kindercoach. Ik heb 18 jaar in het onderwijs gewerkt. Wat mij in het onderwijs in toenemende mate raakte was dat er steeds meer kinderen zijn die niet lekker in hun vel zitten, waardoor ook vaak het leren stagneerde. Door gesprekken met kinderen en ouders merkte ik dat ik veel voor hen kon betekenen. In 2013 was het voor mij dan ook de tijd om de overstap te maken naar zelfstandig Kindercoach. Hiervoor heb ik in maart 2013 mijn diploma behaald. In april 2015 heb ik de opleiding Levenscoach afgerond om ouders beter te kunnen begeleiden. Met mijn analytische blik, intuïtie en creativiteit kan ik een kind helpen bij het vinden van zijn gevoeligheden of kwetsbare kanten en gebruik leren maken van de sterke kanten.
Mijn werkwijze:
Ouders nemen contact met mij op. Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek coach ik het kind thuis of op school. Het aantal sessies is afhankelijk van hoe een kind reageert op de coaching (tussen de 6 á 12 sessies). De coaching start met een oriëntatiefase waarin ik ga kijken wat er rond het benoemde probleem allemaal speelt. Wat voor gedachten en gevoelens zijn erbij het kind aanwezig en waar heeft het kind behoefte aan.
In de daarop volgende coachingsfase laat ik het kind werken van uit zijn eigen kracht. Een creatief kind mag schilderen/tekenen/knutselen. Uit het zich graag door middel van muziek dan gaan we hiermee aan de slag. En maak ik gebruik van gespreks- en speltechnieken en bepaalde methodieken.
Daarnaast bespreek ik regelmatig met de ouders de coaching van hun kind.. Waarin ik ouders bewust maak van de rol die zij in deze situatie spelen. Hierin geef ik tips en adviezen en zo nodig begeleiding.
Het traject wordt afgesloten met een eindgesprek.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar die op sociaal emotioneel gebied in de knoop zitten. Mijn focus ligt op kinderen met weinig zelfvertrouwen/ laag zelfbeeld.
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel nr. 58123598
Coaching voor kinderen, jongeren en opvoeders
Gun jezelf een leuke uitkomst!
Ik, Rianne Hertsenberg, coach kinderen en opvoeders die het soms niet meer weten en met hun handen in het haar zitten.
Als je het gedrag van je kind of jezelf niet meer begrijpt…
Als frustraties aan de orde van de dag zijn….
Als je door de bomen het bos niet meer ziet…
Als het soms niet zo erg lijkt, maar dan in één keer is het er weer…
Hoe zou het zijn als je de sprankeling bij jezelf of elkaar weer gaat zien?
Hoe zou het zijn als je echt geniet van elkaar?
Door onduidelijkheid in aandacht, grenzen en de hectiek van alle dag, zie je elkaar soms niet meer helder.
En misschien is het over als ze de deur uitgaan, maar daar wil je natuurlijk niet op wachten.
Je gunt het je kind en jezelf toch dat je lekker in je vel zit en plezier in het leven hebt?!
Ik heb jarenlange ervaring en mijn eigen zienswijze gecreëerd die gegarandeerd aansluit. Samenop gaan we kijken wat je aandacht wilt geven.
Ik zorg vanuit liefdevolle aandacht dat er meer vrijheid ontstaat voor wie je bent, wat je wil en wat je kan. Dit heeft effect op zowel het kind als de opvoeders.
En het leuke is dat de uitkomst wel eens heel verrassend kan zijn en je je geluk in eigen hand hebt.
Welkom bij Samenop!
Over mij:
Ik ben dé kindercoach als jij of je kind met je handen in het haar zitten. Samen kijken we naar wat er speelt, wat wenselijk is en bij de uitkomst van de wens gaan we komen!
Ik coach met succes kinderen, jongeren, opvoeders, vuurlopen en startende kindercoaches.
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek, ieder traject is uniek.
Als kinder- en natuurcoach werk ik ervaringsgericht en doordat jij je eigen kracht, mogelijkheden en grenzen gaat ontdekken, wordt het echt van jou en integreer je het als vanzelf in je leven.
Na een oriënterend gesprek kijken we samen wat de vraag is en wat ik jullie kan bieden. Ik doe een trajectvoorstel op maat. Zowel de duur, intensiteit en inhoud van het traject worden specifiek voor jou aangeboden zodat er duidelijkheid is en we samen op ontdekking kunnen gaan.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, jongeren, opvoeders, leerkrachten en kindercoaches.
Categorie:
Coaching & Vuurlopen
Ik ben geregistreerd bij:
NFG, Kindercoachgilde, CRKBO
[contact-form-7 id="865" title="Contactformulier"]Opvoeden extra herstelt het vertrouwen in uw vaardigheden als opvoeder. De uitgangspunten van Opvoeden extra zijn: aandacht voor dat wat goed gaat; aandacht voor ieders vaardigheden; aandacht voor en betrekken van de ander; eigen kracht en eigen tempo van u, uw kind en uw gezin.
U heeft het volgende bereikt na ondersteuning van Opvoeden extra: u weet wat uw kind van u nodig heeft, want u begrijpt het gedrag van uw kind; u weet dat moeilijk gedrag geen onwil is, maar onmacht; u heeft voldoende praktische tips en positieve aandacht om samen verder te kunnen; u heeft vertrouwen in uzelf, uw kind en uw gezin om samen verder te kunnen.
Over mezelf:
Ik ben 55 jaar, moeder van twee volwassen kinderen en woon in Nunspeet.
Ik ben mijn carrière begonnen als leidster en directrice van een kinderdagverblijf. Later heb ik gewerkt op een peuterspeelzaal en daarna met minderjarige alleenstaande asielzoekers. De laatste 12 jaar ben ik groepsleidster geweest op een intensieve, intramurale behandelgroep. Ik heb gewerkt met licht verstandelijk beperkte jongeren met ontwikkelingsstoornissen en met hun ouders. Ik vind het een uitdaging te ontdekken wat een kind kan helpen om zijn krachten en mogelijkheden te ontwikkelen. Dat dit zo veel mogelijk gebeurt in de eigen omgeving van een kind, is voor mij een belangrijk uitgangspunt. Dat is de reden dat ik verder ben gaan studeren om ook ambulant werk te kunnen doen. Door het werken in de gezinnen ontdekte ik mijn passie. Ik heb een enorme bewondering voor het doorzettingsvermogen van ouders en hun kinderen en voor het vermogen waarop iedereen oplossingen zoekt. Een ieder doet dat op zijn geheel eigen wijze en in zijn eigen tempo.
Ik heb daarom besloten Opvoeden extra op te richten.
Opvoedingsvaardigheden, mogelijkheden, tempo en wensen van ouders zijn voor mij leidend. Ik kijk over uw schouder met u mee. Met een beetje van mijn deskundigheid hoop ik in gezinnen een verschil te kunnen maken.
Men zegt van mij dat ik makkelijk aansluiting vind bij kinderen en hun ouders, makkelijk contact maak, humor heb, enthousiast ben, goed kan luisteren en kennis van zaken heb.
Aan u om daar verder zelf over te oordelen!
Werkwijze:
Ik werk ambulant, dus kom bij u thuis. Individuele gesprekken met u als ouder(s) vormen de basis. In deze gesprekken worden uw ervaringen besproken en tips gegeven. Op verzoek worden u, uw kind of uw gezin door mij geobserveerd, er kan worden geoefend bijvoorbeeld door middel van spel en er kan uitleg gegeven worden over de problematiek van uw kind. Ik kan met u mee naar gesprekken op school.
Op scholen of op de kinderopvang kan ik algemene informatie en advies geven (op verzoek van school), of meer specifiek over uw kind(op verzoek van u).
Ook heb ik een meer groepsgewijs aanbod: de thuisbijeenkomsten. Dit is een soort workshop in informele sfeer bij u thuis. U deelt ervaringen met mensen die betrokken zijn bij uw kind en door u zijn uitgenodigd. Uw vragen komen op een plezierige manier aan bod, tips en informatie wordt uitgewisseld. Ik organiseer voor u de avond inhoudelijk.
Doelgroep:
Opvoeden extra is voor: ouders van kinderen en jongeren tot 18 jaar, met een verstandelijke beperking en/of een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD of autisme; voor ouders die zich onzeker voelen en een steuntje willen; voor ouders die zelf moeilijk leren; voor alle opvoeders (leerkrachten en leidsters kinderopvang) die zich bezig houden met de ontwikkeling van kinderen en jongeren met extra zorgbehoeften.
lvb jongeren en/of ouders met een ontwikkelingsstoornis
Ik ben geregistreerd bij:
KvK 63050021; ambulante jeugdzorg
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
http://www.mirtekids.nl http://www.mirteinbedrijf.nl
Er wordt laagdrempelige, psychologische hulp geboden voor kinderen, jongeren en volwassenen met psychische, mentale en/of emotionele problemen. Ook voor relatietherapie en EMDR Therapie.
Over mezelf:
Mijn naam is Esther Roelofs. Ik ben geboren op 1 november 1968. Jarenlang ben ik werkzaam geweest in het ziekenhuiswezen als operatieassistent en later als leerlingbegeleidster. Jaren geleden heb ik mij omgeschoold tot psychosociaal therapeut om als ervaringsdeskundige therapeut op het gebied van eetstoornissen aan het werk te gaan. Daarvoor heb ik in eerste instantie Praktijk Mirte opgericht en later kwamen daar Mirte Kids en Mirte in Bedrijf bij wegens de groeiende hulpvraag .
Ik ben empatisch, professioneel, ervaringsdeskundig, betrokken.
Ter ontspanning loop ik hard, tennis ik graag en noem ik mezelf wel eens de eeuwige student vanuit een passie voor mijn werk.
Werkwijze:
Mijn therapie is persoonlijk en praktisch van aard en wordt afgestemd op jou als uniek persoon. Tijdens de behandeling krijg je inzicht in het ontstaan van jouw problematiek en de blokkades die je remmen in je persoonlijke groei en ontwikkeling. In het proces dat we samen aangaan mag je jouw kwaliteiten en vaardigheden herontdekken en optimaal leren benutten. Met mijn brede opleiding als psychosociaal therapeut, EMDR therapeut en relatietherapeut, kan ik vanuit verschillende behandelmethodieken jou begeleiden naar het juiste evenwicht in jezelf. Met als streven om jou in contact te brengen met je eigen kwaliteiten, kracht en mogelijkheden. Zo kun je ook na de therapie vol vertrouwen (in jezelf) verder gaan.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen. Tevens voor werkgevers en werknemers van profit en non-profit organisaties.
Zorgaanbod: angststoornissen, eetproblemen/eetstoornissen, identiteitsproblemen, somberheid/depressie, burn-out, rouwverwerking, relatieproblemen, bij indicatie voor EMDR therapie
Ik ben geregistreerd bij:
NFG en RBCZ
Vanuit mijn praktijk begeleid en coach ik kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis en hun ouders.
Ik bied de kinderen houvast door met ze te spelen, bij de tieners gebruik ik meer creatieve activiteiten en kan ik buitenshuis situaties met ze oefenen.
Mijn houding/ attitude is daarbij essentieel : liefdevol en accepterend.
Op deze manier ervaren de kinderen veiligheid en geborgenheid waardoor ze zich open durven te stellen. Pas nadat een kind zich veilig voelt ontstaat er contact en kan ik met persoonlijke doelen aan de slag.
De ouders coach ik door middel van :
korte workshops rond een thema, training van 6 bijeenkomsten of ik coach bij jullie thuis het gehele gezin.
Zorgaanbod : individuele begeleiding . begeleiding groep.
Mijn diensten kunnen betaald worden uit het PGB of particulier.
Over mij:
Ik ben 55 jaar , moeder van 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Pas na mijn scheiding ben ik weer gaan studeren . Heb achtereenvolgens de diploma’s Spw2 voor gastouderopvang en Pedagogisch medewerker jeugdzorg behaald en ben momenteel bezig met een studie kindercoaching.
De afgelopen jaren heb ik in een woonvoorziening gewerkt, bij het Leger des Heils en mijn stage bij Stichting Groei. Als zelfstandige begeleid ik, nu sinds 2 jaar, al een paar kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Mijn visie op hulpverlening is dat u als ouder en kind centraal staat, u behoudt de regie en ik ondersteun daar waar u dat wilt.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek en de intake : gratis.
Begeleiding op maat ; individueel € 30,- per uur.
Begeleiding groep : € 25,- per dagdeel ( max 3 uur)
Hulpverleningsplan schrijven : € 30,-
Tussentijdse evaluatie schrijven : € 30,-
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot 18 jaar met een autisme spectrum stoornis.
Ouders van kinderen met een autisme spectrum stoornis.
Ik ben geregistreerd:
Kiwa Keurmerk gecertificeerd zzp-er.
Kamer van Koophandel 59594055
Wanneer u zich aanmeld als professional. Komen hier uw gegevens te staan. Meld u snel en gratis aan!
via Aanmelden als Professional.
Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
Welkom bij Paard en MenZ! Een bedrijf welke gespecialiseerd is in training en coaching m.b.v. paarden als co-coach.
Paardencoaching kan ingezet worden op verschillende gebieden zoals:
– valkuilen leren (her)kennen en hiermee omgaan
– omgaan met werkdruk/ stress
– grenzen aan (durven) geven
– omgaan met frustraties
– communicatie met anderen
– teambuilding
Ervaring met paarden is NIET nodig! De coach draagt zorg voor veiligheid en zal verduidelijken wat het paard weergeeft.
Over mezelf:
Mijn naam is Sylvia en ben 35 jaar. Ik werk ruim 10 jaar in het (basis)onderwijs. Gestart als groepsleerkracht en nu inmiddels al ruim 6 jaar als Intern Begeleider. Woorden die kenmerkend zijn voor mij: betrouwbaar, enthousiast, praktisch, kennis van zaken, eerlijk en betrokken.
Na ruim 10 jaar ervaring in het (basis)onderwijs heb ik besloten een eigen bedrijf te starten. Regelmatig zit ik als Intern Begeleider om tafel met collega’s, ouders en/ of kinderen die vastlopen in hun ontwikkelingen of niet weten om te gaan met bepaald gevoelens en/ of emoties.
Doordat zij vastlopen in hun eigen ontwikkeling heeft dit effect op hun hele omgeving. Gezin, werk, vrienden etc. Door met ze in gesprek te gaan en patronen helder te maken m.b.v. een paard kunnen er snelle stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Werkwijze:
Een kennismakingsworkshop kan al veel duidelijkheid geven over het werk wat ik doe. Van hieruit voeren we een intake waarna een (vrijblijvende) offerte opgemaakt wordt. Indien deze akkoord is, zijn er gemiddeld 4 tot 7 sessies nodig om de doelen te behalen. Deze doelen worden uiteraard besproken tijdens de intake en in de offerte vastgelegd.
Doelgroep:
Paard en MenZ richt zich op volwassenen van 18+ die zich graag verder willen ontwikkelen in de breedste zin van het woord. Heeft u een specifieke vraag, neem dan contact op via de site…
Bij ouders die vastlopen in de opvoeding van hun kind(eren), worden kinderen ook begeleid m.b.v. het paard.
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
ZorgSterren zijn mensen die uw zorg als beginpunt van hun werk zien. U heeft uw persoonlijke zorgwensen en zorgvragen.
Werkwijze:
ZorgSterren werken vanuit deze wensen en vragen en geven u de gekwalificeerde sterrenzorg die u wil. Zij doen dit op een manier waardoor u uw persoonlijke leven kan behouden, verbeteren of versterken! U krijgt geen zorg opgelegd die u niet wil. ZorgSterren staan altijd voor u klaar op een manier die bij u past. Dat maakt ZorgSterren ZorgSterren !
Doelgroep:
thuiszorg, mantelzorg, netwerkzorg, buurtzorg, huishoudelijkezorg gezinszorg, opvoedingsondersteuning, jeugdzorg, kindercoaching, ouderenzorg, persoonsgebondenzorg, pleegzorg, eigenkrachtondersteuning, zorgbemiddeling, zorgbegeleiding thuishulp, maat(jes)zorg, netwerkzorgcoaching, buddyzorg.