Een kleine praktijk voor kinderen en hun ouders/opvoeders met vragen rondom gedrag of de opvoeding.
Over mij:
Mijn naam is Chantal Vos, ben getrouwd, heb 2 dochters en woon in het Brabantse Moergestel. In januari 2015 heb ik de spannende stap gemaakt en ben mijn eigen praktijk aan huis begonnen.
Ik ben 12 jaar actief geweest in het basisonderwijs waardoor ik een schat aan ervaring en kennis heb opgedaan. Terwijl ik voor de klas stond, merkte ik dat veel kinderen op het gebied van gedrag net even dat beetje extra konden gebruiken, maar dat je als leerkracht daar helaas weinig tijd voor hebt. Ook ouders vroegen mij regelmatig om advies. Daarom ben ik de masteropleiding SEN gaan doen en ben in 2010 afgestudeerd als Gedragsspecialist. Daarna heb ik ook nog de opleiding tot Kindercoach succesvol afgerond. Tussendoor heb ik nog verschillende cursussen gedaan, zoals de training tot Leefstijlcoördinator, de cursus”Oplossingsgericht coachen” en de training voor het COACHEE-spel.
Mijn werkwijze:
Mijn praktijk heb ik aan huis in een mooie ruime aparte kamer. Nadat u contact met mij heeft opgenomen, stuur ik u een intakeformulier toe. Als ik deze retour heb ontvangen, neem ik telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor het kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek doe ik het liefst bij u thuis, om een goed beeld te kunnen vormen van u en het kind in uw eigen omgeving. Aan de hand van deze informatie zal ik een traject voorstellen met de bijbehorende prijsopgave.
In mijn sessies maak ik gebruik van rollenspellen, tekenen, spel, verhalen en andere oefeningen. Ook kan het voorkomen dat ik vooral de natuur opzoek met het kind en dus naar buiten ga. Het hangt helemaal af van wat het kind nodig heeft.
Mijn Doelgroep:
– Kinderen in de basisschoolleeftijd
– ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger
– ik organiseer ook cursussen voor groepjes mensen, zoals opvoeders, gastouders en leerkrachten.
Categorie: opvoeding en ontwikkeling
Ik ben geregistreerd bij:
LBgs (Landelijke Beroepsgroep Gedragsspecialisten)
Kamer van Koophandel: 61104493
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Welkom bij:
Praktijk voor speltherapie Rijswijk, voor opvoedingsvragen en speltherapie.
Heeft u kinderen in de basisschoolleeftijd en is het gedrag veranderd?
maakt u zich zorgen?
samen met u kijken we wat de oorzaak kan zijn en stellen het hulpplan op.
Over mij:
Mijn naam is Marike van der Kramer.
Mijn hart gaat uit naar het werken met kinderen. De eerste 20 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, als groepsleerkracht en als r.t er en ib.er
de afgelopen 12 jaar werk ik als speltherapeut en ondersteun kinderen en het gezin. prachtig werk!
Mijn werkwijze:
Na de intake, zie ik het kind 3x.
Daarna volgt het oudergesprek over de bevindingen en maken een begeleidingsplan.
Soms is een bezoek aan school nodig.
Er volgt steeds overleg met alle betrokkenen om het proces goed te volgen.
Elke sessie duurt 45 minuten.
Spel is de taal van kinderen en sluit perfect aan,daarnaast is er veel ruimte voor creativiteit en dagdroomtherapie
Mijn Doelgroep:
Kinderen met een emotionele leeftijd van 3-12 jaar.
Categorie: Speltherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
RBNG
Welkom bij:
Welkom bij van rups tot vlinder, coachpraktijk van Jennifer Weerman in Hilversum. Van rups tot vlinder biedt hulp bij rouwverwerking aan kinderen, jongvolwassenen, ouders en professionals.
Over mij:
Ik ben Jennifer Weerman, geboren in 1983 in Hilversum.
In de loop van de jaren maakte ik zelf ingrijpende dingen mee. Ik raakte al op vroege leeftijd bekend met verlies en rouw en de gevolgen daarvan. Zo had ik last van concentratieverlies op waardoor leren er niet gemakkelijker op werd.
Het positieve van de ervaringen die ik heb meegemaakt is dat ik gefascineerd raakte door rouw en rouwverwerking. Tijdens mijn studie SPW3 (leidster kinderopvang) schreef ik dan ook een eindscriptie met als onderwerp ‘Rouwverwerking bij kinderen’.
Tijdens mijn onderzoek voor deze scriptie werd ik mij bewust van wat ik wilde. Ik wilde meer leren over rouw en rouwverwerking en anderen helpen met de opgedane kennis. Tijdens mijn vervolgopleiding SPW4 (activiteitenbegeleiding) zette ik als eindopdracht een workshop neer in het teken van omgaan met rouw in kinderopvang, gehandicaptenzorg en bejaardenzorg.
Tijdens beide opleidingen werkte ik als oproepkracht in de zorg, daar kwam ik in aanraking met ouderen die te maken hadden gekregen met vroegtijdig overlijden van hun kinderen. Wat hun bond: de wens dat er iemand voor hen, en voor de overige kinderen in het gezin was geweest om hun bij dit verlies te begeleiden. Door dit werk werd ik steeds meer bewust van mijn droom.
Ik volgde na de SPW4 eerst een opleiding in de zorg en uiteindelijk ben ik verder gegaan met de opleiding HBO pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht. Daarnaast ben ik de opleidingen kindercoaching en kinderpsychologie gaan volgen bij Laudius. Tegelijkertijd startte ik mijn praktijk Van rups tot vlinder.
In de praktijk Van rups tot vlinder kan ik alles kwijt wat ik heb geleerd tijdens mijn verschillende opleidingen, maar niet in de laatste plaats mijn eigen verlieservaringen. De kinderen en ouders die bij mij in de praktijk komen, plukken hier de vruchten van. Doordat ik hen mag begeleiden en doordat ik mijn kennis en ervaring via lezingen en workshops mag verspreiden.
http://vanrupstotvlinder.nl/over-mij/
Mijn werkwijze:
Mijn begeleiding verschilt per vraag. Niet voor alle kinderen is ‘praten over’ even gemakkelijk. Daarom maak ik veel gebruik van creatieve werkvormen. Denk aan schrijven, tekenen, schilderen, kleien, knutselen of het maken van muziek. Via deze manier van werken, lukt het kinderen vaak wel om gevoelens en emoties te uiten en los te laten.
Ik kan niet vooraf bepalen hoeveel gesprekken nodig zijn, dit is afhankelijk van de hulpvraag.
Is het niet mogelijk om naar mijn praktijk te komen, dan vindt de begeleiding desgewenst bij jullie thuis plaats.
http://vanrupstotvlinder.nl/werkwijze/
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 tot en met 18 jaar, hun ouders en professionals die te maken hebben met allerlei vormen van rouwverwerking.
Voor veel mensen en hun hulpvraag is geen standaard oplossing.
Ik streef er naar, om samen met de hulpvrager een gepast programma te maken.
Het programma moet aansluiten bij de behoeftes, het niveau en het tempo van de hulpvrager.
De bedoeling van thuisbegeleiding is dat de hulpvrager steeds minder, tot geen begeleiding meer nodig heeft.
Over mezelf:
Gedurende 39 jaar ben ik werkzaam geweest binnen diverse disciplines in de hulpverlening. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden, aansturen en trainen van mensen met of zonder een beperking, zowel in groepsverband, als binnen gezinnen en individueel.
Naast mijn baan als begeleidster binnen een instelling heb ik 3 jaar als ZZP-er gewerkt. Halverwege 2014 ben ik volledig als zelfstandig ondernemer begonnen.
Ik wil mijn kennis en ervaring delen op een manier die het best bij mij past. Uitgangspunt voor mij is:
“Gepaste ondersteuning geven en een ieder als uniek individu benaderen”.
Werkwijze:
Humor, intuïtie, eerlijkheid, enthousiasme en betrokkenheid, zijn de kernwoorden die het best bij mij passen.
Deze eigenschappen zet ik om in een respectvolle en concrete benadering. Hierbij zal de klemtoon liggen op het in zijn/haar waarde laten van de cliënt.
Wil je meer informatie over thuisbegeleiding in jouw situatie?
Dan kun je de website bekijken en er voor kiezen om het contactformulier in te vullen.
In dat geval zal er binnen enkele dagen contact met je worden opgenomen.
Je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Een kennismakingsgesprek kan altijd en is geheel vrijblijvend
Doelgroep:
De doelgroep voor deze thuisbegeleiding
Volwassenen en kinderen met een (verstandelijke) beperking.
Volwassenen en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag, denk hierbij aan autisme, ADHD of een andere psychosociale beperking.
Volwassenen met een verstandelijke beperking met kinderen(al dan niet met een verstandelijke beperking).
Begeleiding
Geregistreerd:
KVK Roermond
Kei-JIJ is een praktijk voor speltherapie, rouw- en verliesbegeleiding, gespecialiseerd in de ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Verlies en tegenslag raakt je in je hart. In datzelfde hart vind je ook de kracht om door te gaan. Omgaan met tegenslag of rouw is keihard werken, het vraagt aandacht, inspanning en tijd. In mijn praktijk ga ik uit van de kracht van het kind en het gezin. Ieder kind is een kei en daar staat Kei-JIJ voor.
Over mezelf:
Mijn naam is Agmar Butcher, geboren in Amsterdam op 14 april 1978.
Na mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening heb ik meer dan 10 jaar werkervaring opgedaan in diverse academische ziekenhuizen. Zo heb ik gewerkt op de Kinder-IC en kinderoncologie, waar ik nog deels werkzaam ben. In deze functie ondersteun ik kinderen en hun ouders gedurende het ziekteproces. Mijn passie is om kinderen, jongeren en hun gezinnen te steunen en te begeleiden in een onzekere en roerige tijd, die pijnlijk en moeilijk kan zijn.
Deze passie heeft mij aangezet tot het nog gerichter inzetten van mijn levens- en praktijkervaring, in combinatie met mijn opleidingen, bij de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun gezin. Ik heb de basis opleiding tot rouw- en verliesconsulent voor kinderen en jongeren gevolgd en de vervolgopleiding “werken met gestolde rouw” bij het Land van Rouw onder leiding van Riet Fiddelaers-Jaspers en Sabine Noten. Daarnaast heb ik in de loop der jaren de opleiding tot orthopedagoog gevolgd en de opleidingen tot speltherapeut, stervensbegeleider en kindercoach afgerond.
Mijn werkwijze ziet er als volgt uit:
Een vrijblijvend kennismakingsgesprek (maximaal 30 minuten)
Vertrouwen in mij en mijn werkwijze begint met persoonlijk contact. Deze kennismaking kan, indien gewenst, ook telefonisch. Op basis van deze eerste kennismaking bepalen we gezamenlijk of we verder gaan met het traject.
Intake (maximaal 60 minuten)
Een intake is belangrijk om de vraagstelling(en) en doelstelling(en) helder in beeld te krijgen. Het is bovendien de eerste aanzet tot het plan van aanpak. Indien gewenst, kan de intake gecombineerd worden met de persoonlijke kennismaking (dan duurt het maximaal 90 minuten).
Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient als leidraad en is dynamisch. Dat wil zeggen dat het plan gedurende het proces, bijvoorbeeld naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie, bijgesteld kan worden. Dit kan nodig zijn voor zowel de aanpak als voor de gestelde doelen.
Feitelijke uitvoering van de begeleiding en evaluatie
Deze fase is afhankelijk van het plan van aanpak, de werkwijze en methodieken die we samen hebben bepaald. Gedurende de begeleiding evalueren en bewaken we dat we op de goede weg blijven en dat de gestelde doelen gerealiseerd worden. Een sessie duurt 60 minuten.
Afsluiting
Het is belangrijk voor kinderen, jongeren en/of hun omgeving dat er een moment is dat de begeleiding expliciet wordt afgesloten. Bij deze afsluiting staan we stil bij wat we samen hebben bereikt en evalueren we het proces.
De sessies vinden in principe plaats bij mij in de praktijk. Het is echter ook mogelijk om begeleiding aan huis of op locatie (bijvoorbeeld in het ziekenhuis) te krijgen. Dit brengt wel kosten voor de reistijd met zich mee. Ik zal daar dan een passend voorstel voor doen.
Doelgroep:
Individuele en/ of groeps ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
Registerplein
LSR, categorie 3
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Voor kindercoaching, pubercoaching en kinderpsychologisch onderzoek.
Over mij:
Ik ben Wilma de Moor (1963), moeder van twee heerlijke pubers. Sinds 2001 zie ik kinderen voor psychologisch onderzoek. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.
Om kinderen nog verder te kunnen helpen en begeleiden, heb ik in 2011 een erkende HBO+ opleiding afgerond als kindercoach.
Hiermee is een wens van mij in vervulling gegaan: vanuit mijn hart, zonder oordeel en met respect werken met kinderen en hun ouders.
Ik ben betrokken, enthousiast en vakkundig. Het is mijn missie weer rust en ‘blij zijn’ te brengen in gezinnen.
Mijn werkwijze:
Wat is kindercoaching?
Kindercoaching is een speelse en positieve manier om kinderen sterker te maken en te leren hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen. Niet de weg wijzen, maar de weg helpen vinden!
Ik maak gebruik van veel methodieken en spelvormen, altijd afgestemd op de behoefte van het kind. In mijn begeleiding geef ik oprechte aandacht en ik ben gericht op mogelijkheden in plaats van op moeilijkheden. Ik focus op wat wél werkt en niet zozeer op wat er mis gaat. Want juist in de dingen die góed gaan, zit de kracht van het kind. En wat is mooier dan hen weer blij in hun eigen kracht te zetten!
Zelf ben ik ontzettend enthousiast over deze manier van werken met kinderen, jongeren en ouders.
Mijn Doelgroep:Voor coaching kinderen vanaf vier jaar tot aan jongeren tot 20 jaar.
Voor onderzoek kinderen vanaf 6 jaar t/m 16 jaar en adolescenten 18 jaar t/m 23 jaar.
Verwijzing van de huisarts is voor coaching niet nodig. Voor het aanvragen van onderzoek is wel een verwijzing nodig van huisarts en/of gezinscoach.
Categorie:
Alle kinderen en jongeren die gedragsproblemen en/of emotionele problemen ervaren. En voor hun ouders, die advies en hulp zoeken.
Ik ben geregistreerd bij:
Ik ben registercounselor bij de ABvC/RBCZ, wat (afhankelijk van uw polis) vergoeding door diverse zorgverzekeraars mogelijk maakt.
Ik ben aangesloten bij de VVP (Vakvereniging voor Psychodiagnostisch werkenden)
Daarnaast ben ik geregistreerd hulpverlener aangesloten bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Praktijk-Sas-Verbindt biedt Systeemtherapie (Relatietherapie en Gezinstherapie) en Individuele psychosociale (kinder- en jongeren) therapie in Eibergen.
Systeemtherapie is de overkoepelende term voor relatie- en gezinstherapie. Het is een erkende vorm van psychotherapie. Het wordt zo genoemd omdat iedereen deel uitmaakt van een groter geheel (een systeem), zoals een gezin, een vriendengroep, de schoolklas, het werk. Binnen die sociale systemen hebben we contact met andere mensen en beïnvloeden we elkaar.
Een systeemtherapeut richt zich niet alleen op het individu, maar vooral ook op het individu in relatie tot anderen. Tijdens de therapie is er aandacht voor de invloed van omgevingsfactoren, zoals werk, school, sociaal netwerk, cultuur en religie. De klachten of problemen worden bekeken vanuit de context: samen met de cliënten wordt onderzocht waar de moeilijkheden mee te maken hebben en wie of wat kan helpen in het proces naar verandering. Het samen zoeken naar de mogelijkheden en positieve krachten van het systeem is een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Werkwijze:
Door middel van een online agenda bepaal je zelf het proces, hoe vaak je komt en hoe lang je over een traject wil doen. De eerste telefonische aanmelding is kosteloos en vanuit hier gaan we met elkaar op zoek naar dat waar je graag mee aan de slag wil gaan.
Belangrijke kernbegrippen van waaruit ik werk zijn nieuwsgierigheid, betrokkenheid, warm en steunend én werken vanuit elkaars krachten en kwaliteiten.
Mijn doel is om als ‘echt mens’ therapeutisch te werken, waarbij mijn betrokkenheid, bevlogenheid en humor een belangrijke factor zijn in de sessies.
Doelgroep:
Praktijk-Sas-Verbindt biedt behandeling voor zowel, koppels, volwassenen, jongeren en kinderen.
Registratie:
NVPA lidnummer: 104978
NVRG lidnummer: 15188
RBCZ lidnummer: 190142R
SKJ lidnummer: 100006451
Welkom bij:
Vanuit mijn praktijk begeleid ik mensen met een beperking en hun netwerk op alle leefgebieden en in alle levensfases in de 14 Twentse gemeenten (Almelo, Borne, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Tubbergen, Twenterand en Wierden) en daarbuiten. Ik help mensen de eigen kracht te versterken en de mogelijkheden te benutten die ze bezitten. Dit vergroot de zelfredzaamheid en het plezier in het leven.
Ik bied individuele begeleiding, in of vanuit de thuissituatie aan mensen met een beperking, hun ouders en verwanten/netwerk. De diensten die ik lever zijn gericht op de ontwikkeling van sociale, emotionele en praktische vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te kunnen functioneren en participeren in de maatschappij.
Ik werk volgens een aantal kernwaarden. Ik benader de begeleiding vanuit een respectvolle houding die uitgaat van de wensen en mogelijkheden van de mens. De begeleiding kenmerkt zich door een daadkrachtige en doelgerichte houding. Tijdens de begeleiding breng ik overzicht en structuur aan.
Ik stel me ten doel dat mensen ondanks hun beperking zichzelf toch maximaal kunnen ontplooien en de regie over hun eigen leven kunnen voeren. Dit doe ik door mensen op weg te helpen of te begeleiden om zo de huidige situatie in stand te houden en de zelfredzaamheid te vergroten.
De begeleiding kan bekostigd worden uit: persoonsgebonden budget (PGB), zorg in natura (ZIN) of particulier (zonder indicatie, uit eigen middelen). Neem voor meer informatie hierover gerust contact met mij op via telefoonnummer 06-41187372 of stuur een e-mail naar info@remiebegeleidingencoaching.nl.
Over mij:
Mijn naam is Erik Remie, geboren op 4 mei 1981 en woon samen met mijn vrouw en onze twee geweldige zoons in Almelo.
Ik vind het indrukwekkend en fascinerend om samen tot veranderingen te komen, of dit nu tot stand komt door een gesprek of door praktische begeleiding. Graag ben ik praktisch aan de slag en houd ik ervan om ergens de schouders onder te zetten. Dit doen in vorm van een eigen bedrijf is natuurlijk de kers op de taart. Het geeft mij een vrij gevoel om flexibel te kunnen zijn en daarin niet afhankelijk van protocollen te zijn. Zo blijft er tijd over voor het “echte” werk.
Ik heb hiervoor gewerkt bij de Heidehoeve, zorg op maat in Hardenberg waar ik jeugdigen met een beperking heb begeleid in het aanleren van vaardigheden, zoals het plannen van taken, het aanleren van licht huishoudelijk werk, persoonlijke verzorging, het leggen van contacten, etc.
Ook heb ik zelfstandig wonende volwassenen met een beperking begeleid bij de administratie en financiën, het huishouden, het leggen van contacten, het meegaan naar belangrijke afspraken, het structureren van de tijd, etc.
Daarnaast heb ik jeugdigen met een beperking begeleid bij diverse activiteiten binnen een kleinschalige dagopvang in het Polman stadion van Heracles Almelo.
Deze ervaringen maken mij tot een allrounder in mijn werk met specifieke kennis over leven met een beperking.
In het meedenken, doorvragen, luisteren en actie ondernemen zie ik mijn kracht. Graag ben ik daarmee tot meerwaarde voor een ander.
Anderen typeren mij als een doorzetter en geven aan dat ik duidelijk en eerlijk ben.
Er is zoveel te bereiken met mensen, ook als je een beperking hebt, of misschien zelfs juist daarom! Ik zie mezelf als het middel in de weg naar groei. Als mensen weer grip krijgen op hun leven en zich daardoor gelukkiger voelen, dan ben ik blij dat ik daarin een bijdrage heb kunnen leveren. De positieve effecten die dit op de directe omgeving van de cliënt heeft, geeft hoop voor de toekomst en een glimlach op mijn gezicht!
Mijn werkwijze:
Ik hanteer het 8-fasenmodel als methode om mensen te begeleiden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat.
Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
- Aanmeldingsfase: het eerste contact tussen de cliënt en de begeleider.
- Intakefase: een nadere kennismaking tussen de cliënt en de begeleider.
- Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening aan de cliënt.
- Analysefase: een analyse van het functioneren van de cliënt op 7 leefgebieden.
- Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
- Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
- Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
- Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
- Zingeving: drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
- Wonen: huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
- Financiën: inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
- Sociale relaties: gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
- Lichamelijke gezondheid: eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
- Psychische gezondheid: welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
- Werk & activiteiten: werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen.
Mijn Doelgroep:
Individuele begeleiding voor volwassenen
Voor wie
Ik bied individuele (woon)begeleiding aan volwassenen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Het kan gaan om het vergroten van de eigen kracht bij praktische zaken, zoals het omgaan met administratie en financiën, het op orde houden van de huishouding, gezondheid en hygiëne, het vinden van een dagbesteding, sociaal contact, etc. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik vergroot de zelfredzaamheid en de samen-redzaamheid. Bij zelfredzaamheid gaat het over het versterken van de eigen kracht op de verschillende leefgebieden. Doel is om zo zelfstandig mogelijk te worden en te blijven. De begeleiding kan onder andere betrekking hebben op:
- Komen tot structuur en veiligheid in de persoonlijke (leef)situatie.
- Vergroten van de zelfredzaamheid op de verschillende leefgebieden.
- Vergroten van sociale vaardigheden.
- Vinden en behouden van een zinvolle dagbesteding.
Wat samen-redzaamheid betreft betrek ik het sociale netwerk, bijvoorbeeld familie of buren actief bij de begeleiding. Doel van het vergroten van de samen-redzaamheid is dat de cliënt niet afhankelijk blijft van zorg, maar bij mensen in de eigen omgeving terecht kan voor advies en stimulans, tijdens en zeker ook na afronding van de begeleiding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de cliënt en/of verwanten/netwerk. Vaak is dit thuis, soms op het werk, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de vakanties.
Individuele begeleiding voor jeugdigen
Ik bied individuele begeleiding aan jeugdigen die problemen ondervinden in het dagelijkse leven. Dit kan gaan om begeleiding bij praktische zaken, zoals het maken van huiswerk, omgaan met geld of letten op gezondheid en hygiëne. Het kan ook gaan om het leren omgaan met anderen, het leren maken van keuzes, het leren om grenzen te bewaken of het vinden van een vrijetijdsbesteding. Ik richt me op wat goed gaat: op de mogelijkheden en de krachten van de jeugdigen, wat zij kunnen en willen en op de toekomst. Vertrekpunt voor de begeleiding kan zijn ontstaan uit bijvoorbeeld psychosociale problemen, verstandelijke beperking, gedrags- of ontwikkelingsstoornis of psychiatrische problematiek.
Hoe?
Ik help jeugdigen zelf hun problemen op te lossen en hun mogelijkheden te vergroten. De begeleiding is gericht op het versterken van wat de jeugdige kan en wil leren, zodat ze steeds zelfstandiger worden. Ik ga altijd uit van de wensen, mogelijkheden, interesses en krachten van de jeugdigen. Het gezin wordt altijd actief betrokken; waar nodig wordt ook het bredere sociale netwerk, zoals familie, vrienden, buren, schoolmentor of (voetbal)coaches betrokken.
De begeleiding die ik bied is afhankelijk van de hulpvraag en kan onder andere betrekking hebben op:
•Bieden van structuur, duidelijkheid en veiligheid aan jeugdigen op basis van hun hulpvragen.
•Vergroten van de zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden.
•Vergroten van sociale vaardigheden.
•Het vinden en behouden van een zinvolle vrijetijdsbesteding.
Wanneer en waar?
Op welk moment en waar de begeleiding plaatsvindt, zal ik altijd onderling afstemmen met de ouders/verzorgers. Vaak is dit thuis, soms ook onder schooltijd, tijdens een vrijetijdsbesteding, in mijn praktijk of op een andere gewenste locatie. Dit kan zowel doordeweeks als in de weekenden en in de (school)vakanties.
Uw adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn.
Naar aanleiding van de ingrijpende wijzigingen in het zorgsysteem, zijn mensen genoodzaakt langer zelfstandig thuis te blijven wonen en in hun eigen zorg te voorzien. Als zorgbemiddelaar ben ik gespecialiseerd in de wet- en regelgeving van ons nieuwe zorgsysteem.
Hebt u nog geen beroep gedaan op de WMO of WLZ dan kan ik u adviseren en begeleiden hoe u mogelijk van de voorzieningen gebruik kunt maken.
Bent u, op basis van uw inkomen en/of vermogen, eerder voor een Wmo voorziening afgewezen dan kan ik alle gewenste zorg voor u regelen.
Mijn werkwijze:
De Aeden Zorgconsulent heeft een zelfstandige praktijk, die is aangesloten bij het landelijke netwerk van Aeden Zorg. Zij zijn uw vraagbaak en wegwijzer binnen het nieuwe zorgsysteem. Zij zoeken en bieden de beste oplossingen op basis van uw wensen, zodat u langer zelfstandig kunt blijven wonen en leven.
Eerste kenningsmakingsgesprek is gratis om te kijken wat client en profesional voor elkaar kunnen betekenen.
Mijn Doelgroep:
Mensen op zoek naar structuur en hulp met betrekking tot zorg in de breedste zin.
Van aanvragen voor WMO, WLZ, PGB tot particulier inkopen van zorg, trapliften, woningaanpassingen en het eventueel opstellen van levenstestamenten.
Geregistreerd: Kvk den-Bosch
“Verandering en ontwikkeling op Eigen Kracht!”
Up2Me biedt o.a. trainingen aan op het gebied van weerbaarheid, agressieregulatie en sociale vaardigheden. Daarnaast adviseert, coacht en ondersteunt Up2Me bij psycho-sociale problematiek, negatieve life-events en levensvragen. Hierbij staat je Eigen (innerlijke) Kracht voorop!
Over mezelf:
Michel Naafs is 41 jaar, hij heeft een relatie met Renate en is trotse vader van 3 kinderen: Daan (16), Jette (13) en Hidde (11). In 2012 is hij gestart met Up2Me, op dat moment werkte hij daarbij ook nog als Delta gecertificeerd gezinsvoogd / jeugdbeschermer binnen de jeugd/gezinshulpverlening en als docent weerbaarheid bij de GGD, alwaar hij veel ervaring heeft opgedaan in het werken met kinderen en gezinnen in complexe situaties.
Tot 2009 heeft hij diverse functies gehad binnen de Ministeries van Defensie en Justitie (Inrichtingswerker, Wachtcommandant, Beveiligingsmedewerker, Sociale Dienstverlening, Intern Bijstands Team en Trajectbegeleider resocialisatie/re-integratie) in verschillende huizen van bewaring en gevangenissen met een verscheidenheid aan mensen, vrijheden, achtergronden, culturen, persoonlijkheden en emoties. In deze periode heeft Michel professioneel veel blootgestaan aan spanning, stress, bedreigende situaties en agressie, hier heeft hij zich door ervaring en scholing verder in ontwikkeld.
Door zijn kennis en ervaring binnen Justitie, GGD en Jeugdzorg weet Michel op geheel eigen wijze de juiste benadering te vinden om zorgen, moeilijkheden en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken, te behandelen en te verminderen of op te lossen.
Michel heeft psychologie gestudeerd, is opgeleid tot coach, counselor en trainer, daarnaast heeft hij ook nog een 1-jarige opleiding gedaan tot algemeen docent weerbaarheid met een specialiteit in kinderen, de insteek hierin is psychomotorisch en psycho-fysiek van aard. De afgelopen 5 jaar heeft hij zeer veel scholen, klassen, ouders, gezinnen en (individuele) kinderen bijgestaan, gecoacht en getraind in het thema weerbaarheid, sociale vaardigheden, agressieregulatie, opvoeding, negatieve life-events en het bouwen aan zelfvertrouwen. Michel’s kernwaarden zijn: Veiligheid, Betrouwbaarheid, Oprechtheid, Positiviteit, Eerlijkheid, Betrokkenheid, Ruimdenkendheid en Integriteit.
In 2014 heeft hij de keuze gemaakt om Up2Me verder te laten groeien en is hij voor zichzelf begonnen. Momenteel volgt hij een intensieve opleiding tot Tai Chi docent. Begin 2016 verwacht Michel hiermee klaar te zijn, op http://www.TaiQi.nl kun je hierover meer lezen.
Werkwijze:
Van mens tot mens, van hart tot hart!
Doelgroep:
Alle leeftijden
Ik ben geregistreerd bij:
PMT, Weerbaarheid, Agressieregulatie, SoVa, Coach, Kindercoach, Gezinscoach
Beroepsvereniging voor toegepast psychologen
Welkom bij:
Praktijk Aafke Dijkstra voor Natuurgeneeskunde, hypnotherapie, EMDR en NEI
Over mij:
Mijn naam is Aafke Dijkstra. Ik werk als natuurgeneeskundig therapeut, NEI-specialist en EMDR practioner. Daarnaast ben ik vele jaren werkzaam geweest als personeelsadviseur in het bedrijfsleven. Waar ik veel te maken heb gehad met werkgerelateerde stress en burnout klachten. Hierdoor kan ik veel cliënten helpen om vitaal, gezond en in balans te komen en blijven in elke levensfase.
Mijn werkwijze:
Na het eerste kennismakingsgesprek met cliënt wordt samen vastgesteld welke therapie toegepast zal worden. Dit is afhankelijk van de klachten en het gewenste resultaat.
Voor meer informatie kunt u kijken op mijn website http://www.praktijkaafkedijkstra.nl of bellen naar 06-41023008.
Een email sturen kan ook: info@praktijkaafkedijkstra.nl
Mijn Doelgroep:
EMDR is zeer effectief bij angsten overwerkte traumatische ervaringen
NEI bij emotionele blokkades en bewustwording
Natuurgeneeskunde en orthomoleculaire geneeskunde bij vitaal, gezond worden en blijven
Categorie:
Mannen en vrouwen tussen de 12 en 80 jaar
Ik ben geregistreerd:
MBOG (Maatschappij ter bevordering van de Orthomoleculair geneeskunde) licentietherapeut,
RBCZ
VAN KWETSBAARHEID NAAR ZELFREDZAAMHEID/ZELFSTANDIGHEID!
Staat voor individuele aanpak van een specifieke hulpvraag, in de eigen omgeving.
Kerngedachte: Samenwerken aan het verbeteren van de basisvaardigheden voor de dagelijkse bezigheden.
Biedt hulp bij:
Aanleren praktische zelfstandigheidsvaardigheden
Leren bewuste keuzes te maken
Inzicht krijgen in oorzaak en gevolg
Vergroten zelfvertrouwen
Zie verder:
Visie
MBO-geschoold en het vak in de praktijk geleerd tijdens begeleiding van vele jongeren in de loop der jaren.
Theoretische kennis vergroot door diverse trainingen en cursussen, waaronder BHV, middelengebruik, ABC-training en psychologie.
Beschikbaar voor hulp aan huis en voor instellingen voor intramurale jeugd/jongvolwassenenzorg; ook in de avonduren en weekenden.
Geen verzorging/verpleging.
Over mij:
Mijn naam is Erik Leuning en ik ben in 1964 geboren in Hengelo. In 2002 ben ik verhuisd naar Oldenzaal en daar woon ik nog steeds met veel plezier.
Ik heb de afgelopen 17,5 jaar (1997-2014) gewerkt binnen een grote instelling in de Jeugdhulpverlening en heb dit werk altijd met veel plezier gedaan. Het afgelopen jaar heb ik de indruk gekregen dat de hulpvraag van de jongeren niet meer leidend was. Bezuinigen en reorganiseren werden toverwoorden; dit is wat mij betreft een verkeerd uitgangspunt.
De cliënt moet de basis van je werkzaamheden zijn en van daaruit moet er een een op maat gemaakt product aangeboden worden om successen te behalen. Ik ben dan ook van mening dat ik als individuele werker beter maatwerk kan leveren. Daarom heb ik besloten om een eigen praktijk te beginnen (2015) voor de individuele begeleiding en ondersteuning van mensen die moeite hebben met (bepaalde aspecten van) het dagelijkse leven.
De laatste 10 jaar heb ik veel specifieke ervaring opgedaan in individuele, gefaseerde zelfstandigheidstraining en ben ervan overtuigd dat ik dit in de persoonlijke begeleiding goed kan vertalen naar een passend plan van aanpak om in kleine stappen, tot gewenste groei te komen.
Recentelijk heb ik mij aangesloten bij de coöperatie Zorgondernemers Twente. Deze coöperatie heeft een raamovereenkomst met de 14 gemeenten, dus van daaruit kan ik ook begeleiding leveren in het kader van de nieuwe WMO en Jeugdwet.
Mijn kwaliteiten:
Mijn eigenschappen:
Goede communicatieve vaardigheden Geduldig
Analytisch vermogen Betrokken
Brede kennis van gedragsproblematiek Flexibel
Inlevingsvermogen Stressbestendig
Relativerend vermogen Betrouwbaar
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek en moet ook als zodanig benaderd worden.
Zelfredzaamheid is tegenwoordig erg belangrijk in een steeds harder en egoïstischer wordende maatschappij. Simpel gezegd is het gewoon een kwestie van de onmogelijkheden compenseren met mogelijkheden, waardoor het zelfvertrouwen dusdanig groeit dat de uitdagingen in het dagelijkse leven aangegaan kunnen worden.
Ik wil dan ook streven naar zorg op maat, met een gezamenlijk gedragen einddoel voor ogen. Het plafond hoeft niet bereikt te worden, maar een ondergrens moet garant staan voor het goed kunnen functioneren in de maatschappij.
Methodiek
Aan de hand van het 8-fasenmodel kunnen mensen goed begeleid worden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat. Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
1. Aanmeldingsfase: het eerste contact.
2. Intakefase: een nadere kennismaking.
3. Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening.
4. Analysefase: een analyse a.d.h.v. de 7 leefgebieden.
5. Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
6. Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
7. Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
8. Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
1. Zingeving
Drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
2. Wonen
Huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
3. Financiën
Inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
4. Sociale relaties
Gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
5. Lichamelijke gezondheid
Eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
6. Psychische gezondheid
Welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
7. Werk & activiteiten
Werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen. Denken in mogelijkheden, rekening houdend met onmogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden als uitgangspunt te nemen
Mijn Doelgroep:
Ik richt mij met name op kwetsbare jongeren/jongvolwassenen (16-25), die geholpen willen/moeten worden om zich staande te kunnen houden in de maatschappij. Denk hierbij aan begeleiding/ondersteuning in het zelfstandig wonen in de breedst mogelijke zin van het woord. Dit kan variëren van leren op tijd op te staan tot het bereiden van een verantwoorde maaltijd, inclusief de benodigde inkopen en het verantwoorden in een kasboek. Van het maken en nakomen van afspraken, tot omgaan met emoties. Kortom, ik kan helpen met allerlei praktische vaardigheden, het aanleren van het maken van juiste keuzes en het verschaffen van (alternatieve) inzichten. Alles staat in het teken van vergroten van het zelfvertrouwen om nieuwe uitdagingen in het dagelijkse leven aan te kunnen gaan.
Bovengenoemde leeftijdscategorie is overigens niet leidend; in een persoonlijk gesprek kunnen we altijd mogelijkheden bespreken.
Uiteraard bied ik mijn diensten ook aan, aan instellingen/organisaties binnen de jeugdzorg en jongvolwassenen zorg.
Contra-indicatie: Plegers van geweldsdelicten en/of zedenmisdrijven.
Categorie:Ambulante hulpverlening
Geregistreerd: Kamer van Koophandel: 62440330
JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Ik help sensitieve ouders bewust en ontspannen omgaan met hooggevoeligheid in de opvoeding waardoor de rust & de harmonie terugkeert in het gezin.
Specialist in hooggevoeligheid, Master Healer en Intuitief Coach
Doelgroep:
Hooggevoelige ouders en kinderen
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Als het op het werk niet goed gaat of dreigt te gaan, dan gaan we via gesprekken proberen achter de oorzaak van de problemen te komen. Samen gaan we zoeken naar een passende oplossing. Meestal kan dat in beperkt aantal gesprekken, waarna je weer met plezier naar je werk kunt. Soms is verwijzing naar een andere instantie nodig.
voorbeelden zijn:
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Over mezelf:
Mijn naam is Frank van Oploo en ik ben al enige jaren werkzaam als Bedrijfsmaatschappelijk Werker.
Ik heb geen “geitenwollensokken mentaliteit” maar probeer de persoon te zijn die naast je staat en je praktische en To-the-point adviezen geeft.
Werkwijze:
Door de praktische en doelgerichte aanpak wordt het snelst het gewenste resultaat bereikt.
Mede doordat ik een aantal jaren als leidinggevende heb gewerkt en weet wat voor hen de aandachtspunten zijn heb ik ook aandacht voor de bedrijfseconomische kant van ziekte en verzuim. Daardoor verloopt overleg met leidinggevenden vaak beter.
Doelgroep:
Mensen met werk- gerelateerde problemen zoals
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Ook bieden we diverse trainingen en workshops aan op het gebied van:
Sociale vaardigheden
Opvang na traumatische gebeurtenissen
Pesten op het werk
Communicatie
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop