JEK -Je Eigen Keus is een kleinschalige praktijk en biedt begeleiding, coaching en ondersteuning aan kinderen, jongeren en jong volwassenen met een beperking.
En hun netwerk.De begeleiding van de kinderen/jongeren/jong volwassenen kan gericht zijn op ontwikkeling, hulp bij opvoedingsvragen, omgaan met gedragsproblemen, ouderbegeleiding en groei naar zelfstandigheid. Ook bieden wij ondersteuning in structuur, toezicht en persoonlijke verzorging.
Daarnaast biedt JEK speltherapie voor alle kinderen vanaf vier jaar.
Ook kinderen en jongeren met een beperking hebben baat bij deze vorm van therapie.
Over mij:
Mijn naam is Irma Slomp. Inmiddels 8 jaar geleden heb ik JEK je eigen keus opgestart uit onvrede met de weg die de zorg koos. Na ruim 35 jaar ervaring in de zorg, zowel binnen als buiten de instellingen kon ik mij niet meer vinden in het leveren van standaard oplossingen, zorgaanbod voor individuele zorgvrag-ers (-en)
Binnen Jek kiezen we voor maatwerk. Afgestemd op de zorgvragen en mogelijkheden van de klant.
Sinds 3 jaar ben ik ook speltherapeut en biedt ik ook deze vorm van ondersteuning aan kinderen aan.
Mijn werkwijze:
Na een eerste contact, meestal per telefoon, komen we graag vrijblijvend een keer bij u langs. Tijdens dit kennismakingsgesprek kunt u het contact met de zorgverlener ervaren en praten over u wensen en vragen. Daarnaast kan de zorgverlener zich aan u voorstellen. Een inschatting maken of JEK de juiste zorgaanbieder is die het beste bij uw hulpvraag past. Vertellen over de mogelijkheden, werkwijze enz.
Na dit gesprek kunt u beslissen of u met JEK verder wilt gaan. Dan komt er na een korte kennismakingsperiode een zorgplan waarin we de doelen en wensen met elkaar vastleggen en ook vermelden hoe we er mee aan de slag gaan. Natuurlijk evalueren we regelmatig of we nog op koers liggen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar met een beperking. Waarbij in overleg ook ouder mogelijk is.
Bij een beperking kunt u denken aan: Een licht verstandelijke beperking, een meervoudige beperking.
Een Autisme spectrum stoornis, AD(H)D. Taal spraak problemen
Bij JEK is veel expertise rond het Down Syndroom.
Bij de speltherapie zijn alle kinderen van 4-12 jaar welkom
Categorie: 0-18 jaar.
Ik ben geregistreerd bij:
NVVS
Landelijke klachtencommissie zorg.
Calibris- jek is een erkend leerbedrijf voor de zorg.
Over mij:
Klas24 wordt gevoerd door Diënne Kamphuis, specialist in zorgvragen voor het onderwijs. Diënne is onderwijsmens pur sang: zij is ambulant begeleider, docent en projectontwikkelaar. Zij is creatief en schrijft over leer- en gedragsproblematieken. Zij is o.a. afgestudeerd 1e graads docente Economie, Master SEN, dyslexie-behandeler en autismespecialist.
Mijn werkwijze:
Als mensen niet goed weten om te gaan met hun (verborgen) dyslexie, taalprobleem of concentratieprobleem, gaat er veel tijd verloren. Wanneer scholen met een begeleidingsvraag zitten; dan komt klas24 in beeld:
ADVIES: klas24 adviseert u graag over de mogelijkheden van u en/of uw kind. klas24 geeft advies over het gebruik van het juiste en meest passende hulpmiddelen en werkwijze van doceren.
BEGELEIDING: klas24 gaat graag de begeleiding samen met ouders en school aan opdat het kind/ de jongere zo veel mogelijk leerrendement weet te behalen. Ook begeleidt klas24 bij stage en het vinden van werk/ dagbesteding.
CURSUSSEN: klas24 geeft lezingen over leer- en gedragsproblemen en cursussen over de wijze waarop men daarmee om kan gaan.
PRODUCTEN: klas24 heeft een boek over taalontwikkelingsstoornissen geschreven (zie ook tosenik.nl) en is momenteel bezig een boek over autisme te schrijven. Ook is het boek ‘portretten in een tbs-kliniek’ een product van klas24.
Mijn Doelgroep:
Mensen met een taalontwikkelingsstoornis, waaronder dyslexie; mensen met een vorm van autisme of andere psychiatrische problematiek.
Categorie:
Onderwijs
Ik ben geregistreerd bij:
CRBK en LIRA
U kunt hier ook terecht als professional therapeut/hulpverlener of in opleiding voor supervisie.
Over mij:
Mijn naam is Rita Rogge geboren in Italie/Rome en als vierjarige van de kleuterschool, middelbare school en universiteit mij de Nederlandse cultuur geheel eigen gemaakt. De mens interesseerde mij altijd, fysiek, psychisch en sociaal. Mensen doen alles om een reden, daar was en ben ik altijd nieuwsgierig naar. Elk gedrag heeft een functie. Door mijn studie onderwijskunde stelde ik vast dat psychologie mijn richting was en is. Als therapeut ben ik opgeleid en geïnspireerd bij de Nederlandse Academie voor psychotherapie in Amsterdam. Als nieuwsgierigheid mens heb ik en volg ik verschillende opleidingen; EMDR, Lichaamsgericht werken, ACT.
Mijn werkwijze:
Elk mens is uniek en mijn therapie is daarop afgestemd. Bij de een ligt het accent op aanvaarden en bij de ander op doen. Door mijn brede opleiding heb ik een schatkist vol technieken naast mij staan als therapeut. Uit deze schatkist kan ik die interventie/techniek kiezen die bij u past in deze fase van uw proces op weg naar u doel.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep zijn volwassenen van 18 tot 100 jaar.
Categorie:
Psychische problemen
Ik ben geregistreerd bij: NGVH, NAP, LVSC en NIP
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Zorg voor Geluk.
Ieder leven verdient geluk! Zorg voor Geluk staat voor begeleiding vanuit dat motto. Na de primaire levensbehoeften is namelijk niets belangrijker dan geluk. Ben je gelukkig, dan kan je meer, wil je meer, durf je meer, enzovoort. En andersom: alles wat je doet draait direct of indirect om geluk, van jezelf of van een ander.
Zorg voor Geluk staat ook voor begeleiding zonder gedoe. Gewoon goede begeleiding voor een fatsoenlijke prijs dus.
Wie ben ik:
Mijn naam is Matthijs Wolthers. Geboren in 1980 in het mooie Twente en voor mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening naar de provincie Utrecht verhuisd, waar ik al snel ging samenwonen met mijn vriend Maarten. Momenteel wonen wij in het dorpje Baambrugge, in het uiterste noordwesten van Utrecht. Tijdens en na mijn studie ontdekte ik steeds meer dat mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie mij telkens weten te raken. Met name de jeugd raakte een gevoelige snaar en ik merkte dat ik snel in contact kwam en het vertrouwen kreeg van de jongeren met wie ik in contact kwam. Daardoor werd ik gedreven om hen te helpen bij alle struikelblokken die het leven in het algemeen en het leven met autisme in het bijzonder meebrengen. In 2009 ben ik begonnen met mijn eigen bedrijfje: Zorg voor Geluk.
Werkwijze:
Wanneer iemand met een begeleidingsvraag bij mij komt maak ik allereerst een afspraak voor een kennismaking. Tijdens die afspraak kan ik horen wat de vraag is, vertellen wat ik kan bieden en merkt iedereen ook of er een goede klik is. Afhankelijk van die klik en of ik de juiste hulp kan bieden bied ik aan het einde van dat gesprek een zorgovereenkomst aan.
Veel van mijn werk is vraaggericht: je komt met mij met bijvoorbeeld een angst, onvermogen of zelfstandigheidsvraag en ik stippel met jou een weg uit waarin je je vraag kan beantwoorden. Daarnaast ben ik je luisterend oor en de persoon die naast je staat op moeilijke momenten.
Mijn doelgroep:
Mensen met autisme (ook Asperger en PDD-NOS) en een normaal tot hoog verstandelijk vermogen, met name jeugd tussen 7 en 24 jaar. Daarnaast heb ik ook ervaring met ADD/ADHD en sta ik open voor hulpvragen op dat vlak.
Ouders kunnen bij mij coaching vragen, al dan niet in combinatie met begeleiding voor hun kind.
Waar ben ik geregistreerd:
Helemaal nergens, behalve de Kamer van Koophandel. In de huidige wildgroei van beroepsorganisaties en keurmerken kost een registratie mij veel geld en tijd, terwijl ik volgend jaar misschien wel weer hele andere registraties wil. Om dat te bekostigen zou mijn tarief flink omhoog moeten. Ik kies ervoor om mijn tarief laag te houden en mijn aandacht te besteden aan de mensen om wie het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaliteit bied: ik kan alle relevante papieren (VOG, VAR-WUO, diploma HBO-SPH, registratie KvK) overleggen, houd me op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn vakgebied middels tijdschriften en internet en verdiep me telkens weer in autisme via boeken en lezingen. Daarnaast zit ook verdere scholing in de planning in de loop van 2015.
Kinderpraktijk Vlinder helpt kinderen goed in hun vel te zitten. Je kan er terecht voor kindercoaching, de crea coach club, diverse workshops en kinderyoga.
Over mij:
Ik ben Linde Hakenberg. Ik ben kindercoach, kinderyogadocent en moeder van 2 dochters.
Mijn werkwijze:
Kindercoaching helpt kinderen om blij te worden met zichzelf. Het maakt ze bewust van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ouders krijgen handvatten hoe ze op een fijne manier om kunnen gaan met hun kind.
Bij de crea coach club kan je zoon of dochter eens per maand komen knutselen, kletsen en meer over zichzelf leren.
Regelmatig worden er workshops verzorgd op het gebied van hoogsensitiviteit en het vergroten van zelfvertrouwen.
Tevens zijn er wekelijks kinderyogalessen voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Kinderen leren hier met hun aandacht naar zichzelf te gaan en te ontspannen.
Mijn Doelgroep:
Kinderen van 4 t/m 10 jaar die hooggevoelig zijn of vaak boos/verdrietig/bang of onzeker zijn.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK.
Over mij:
Ik ben Kees Jongman; geboren op 30-11-1967 te Holten. Woonachtig te Hengelo, in 2010 getrouwd met mijn vrouw en met haar ouder van een dochter van 9 jaar en een zoon van 11 jaar.
Ik ben ruim 25 jaar werkzaam als coach/ counselor/ trainer/ mentor/ pedagogisch medewerker/ psychosociaal therapeut/ ervaringsgericht hulpverlener/ jongerenwerker/ coordinator/ werkbegeleider/ stagebegeleider/ leidinggevend monteur.
Hobby’s zijn sport, met name schaatsen, gitaar spelen.
Opgeleid als agogisch werker, als HBO psychosociaal coach/ counselor/ werker en als psychosociaal master-NLP-er.
Zoals je ziet ben ik generalist in het begeleiden van mensen en groepen mensen. Begeleiden van groei en verander processen bij individuen, gezinnen en organisaties.
Vaardigheden zijn: integer, inlevingsvermogen, holistische visie, praktische instelling, analyserend vermogen, creatief, motiveren/ spiegelen, activeren/ confronteren, doortastend
betrouwbaar en kan verbindingen leggen.
Mijn werkwijze:
Verloop Hart Hoofd Werk traject.
Start
Als cliënt, coachee of werkgever kun jij je aanmelden via de contact gegevens zoals deze vermeld staan op de website van Hart Hoofd Werk.
Hieruit volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bij wederzijdse goedkeuring zal er een aanmeldingsgesprek plaats vinden, dit is tevens officiële start van het traject.
In mijn praktijk Harthoofdwerk help ik en ondersteun ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies, om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Inhoud van traject
De aangegeven problemen, frustraties, situaties, of ongemakken, als wel de interactie binnen onze gesprekken, de ervaringen van de gemaakte of uitgevoerde opdrachten zijn bepalend voor de inhoud van het traject.
Binnen het traject kan ik gebruik maken van een keur aan methodieken, zoals: Gedragstherapeutisch model/ Therapeutische methodieken individueel en gezinsgericht/ Groepsdynamica/ Systeemgericht werken/ Transactionele analyse/ Communicatie/ Coaching/ Ervaringsleer/ Psychopathologie/ Psychosomatiek/ Psychiatrie/ Psycho-educatie/ Psychosociale hulpverlening/ Zingeving en wereld beschouwing/ Rouw en verlieskunde/ Participatie methodiek/ Communicatieleer/ Werk een zorg minder/ Gedragsleer/ Voortraject aanval op schooluitval/ Therapeutische methodieken (o.a. oplossingsgerichte gesprekstherapie, cognitieve therapie, R.E.T.)/ Rehabilitatie ex gedetineerden en GGZ/ Welzijn en psychosociale zorg cliëntgericht en gezinsgericht / Taakstraf begeleiding klasse 4 en 5/ Master practitioner psychosociaal NLP/ Activeringstrajecten re-integratie/ Outreachend werken/ Presentiebenadering/ Eigenkracht principe/ Activerende zorgtrajecten/ Individuele vraaggerichte benadering / Vlaggensysteem/ Samenwerken aan veiligheid.
De hierboven benoemde methodieken dienen als middel en niet als doel. Voor alle trajecten die ik aanbied blijft het maatwerk. Ieder individu is anders, iedere groep is anders alle problemen worden anders ervaren.
Traject duur
Ik stel mijzelf als doel dat wij na maximaal 6 sessies van 90 minuten jou of jullie doel moeten hebben behaald of moeten hebben bijgesteld. Hierbij ben jij of zijn jullie bepalend.
Evaluatie traject
Halverwege het traject vind er een tussenevaluatie plaats.
Na 6 sessies vindt er een eindevaluatie plaats waarin het behaalde doel of de behaalde doelen staan beschreven. Hierin komen we tot een eind conclusie en gaan we over op of afsluiting of eventueel een vervolgtraject.
Mijn Doelgroep:
Voor wie?
Individueel:
Ik spreek mensen aan die vastlopen in bepaalde terugkerende patronen. Mensen die niet volledig in balans met zichzelf zijn en niet handelen vanuit hun evenwichtige ‘centrum of kern’. Binnen zowel hun privéleven als wel binnen hun werk.
Dat betekent dat ze in hun gedrag niet doen wat ze werkelijk willen, of door ingesleten patronen niet de ruimte ervaren om dat wat hen werkelijk beweegt, motiveert of inspireert, te kunnen volgen. In de praktijk van Hart Hoofd Werk komen mensen die op een bepaald stuk/ aandachtsgebied in hun leven vastlopen.
Groepen
Hart Hoofd Werk is er ook voor organisaties die een gezonder werkklimaat willen organiseren. Hart Hoofd Werk werkt voor alle jongvolwassenen en volwassenen, ongeacht beroep, afkomst, geloof of sekse.
Naast individuele counseling/ coaching begeleid ik ook groepen: groepen die overeenkomstige klachten of problematieken ervaren binnen organisaties, om een betere samenwerking tot stand te brengen. Door de motivatie uit de groep te halen. Voor zowel werknemers of werkgevers.
Daarnaast heeft Hart Hoofd Werk een specialisatie in:
Supervisie:
Dit is een individueel leerproces, waarbij wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar werk. De bedoeling is om te leren onder begeleiding door te reflecteren op eigen werkervaringen.
Vertrouwenspersoons-functie:
Voor organisaties die in het kader van professionalisering en ervaringsgericht leren een externe vertrouwenspersoon aan hun organisatie willen koppelen.
Mentale begeleiding van topsporters:
Mensen die professioneel met sport bezig zijn en het gevoel hebben er op mentaal gebied niet uit te kunnen halen water in hen zit of bij wie ontwikkeling stagneert.
Wanneer?
Vanuit mijn werkwijze als psychosociaal counselor en NLP-master practitioner, ondersteun en begeleid ik personen en groepen bij situaties die zij als moeilijk, lastig, ongewenst, pijnlijk, ongemakkelijk of frustrerend ervaren. Bij lichte psychische klachten, als aanvulling op de reguliere medische zorg of samenwerkend met de reguliere gezondheidszorg. Of uit voorzorg, om te voorkomen dat je niet meer kunt functioneren.
Werkwijze
In mijn praktijk, help en begeleid ik mensen middels diverse ervaringsgerichte interventies. Hierbij kan ik uit diverse methodieken putten (zie hiervoor verloop Hart Hoofd Werk traject) om hun hulpvraag inzichtelijk te maken. Samen kijken we door middel van opdrachten hoe er een beter bewustzijn op ervaring kan ontstaan. Door dingen bewust te doorleven en te ervaren gaan we samen op zoek naar handvatten die het makkelijker maken problemen te hanteren. Hierdoor ontstaat er rust en ruimte en mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en beter functioneren.
Daarnaast onderzoeken we samen de balans die specifiek bij het betreffende individu past. Ik bied begeleiding en ondersteuning in dit proces en richt mij op de eigen kracht, zelfzorg en zelfmanagement van een individu.
Motivatie
Hart Hoofd Werk vraagt van de cliënt een open houding. Daarnaast vraagt Hart Hoofd Werk de bereidwilligheid om actief en gemotiveerd samen aan oplossingen te werken om in beweging te komen.
“Leer nu de slag te pakken te krijgen, door datgene wat er achter je ligt, te gebruiken als middel om vooruit te komen”.
Doel
Mijn doel is om mensen te helpen bij het terugvinden van hun innerlijke balans, waardoor ze beter in hun eigen kracht komen en daarmee beter in hun vel en dat werk en privé beter in balans komen.
Vanuit het HART naar het HOOFD en aan het WERK!
Categorie: psychosociaal coach counselor en werker.
Ik ben geregistreerd bij:
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)
Stichting Registratie voor professioneel begeleiders St!r
Dans van de vlinder; praktijk voor rouw- en verliestherapie voor kinderen, jongeren en volwassenen.
Over mezelf:
Mijn naam is Bertine ten Brinke en ik ben werkzaam als rouw- en verliestherapeut in mijn praktijk in Monster.
12 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid (na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als Z-verpleegkundige) en ben weer de schoolbanken ingegaan om me volledig te richten op mensen die een verlies hebben geleden.
Ik merk aan mezelf dat dit werk heel goed bij me past; ik word er blij van en elke keer als een cliënt na een aantal sessies de deur voorgoed achter zich dicht trekt ervaar ik dat als een cadeau.
Om goed voor mezelf te zorgen wandel ik veel met de hond ((ik woon aan de kust), lees graag, ga graag op pad met man en dochters.
Werkwijze:
Het belangrijkste motto in mijn werk is:
DE LANGSTE REIS IN EEN MENSENLEVEN IS DE REIS VAN JE HOOFD NAAR JE HART.
En op die reis wil ik graag een stukje met mensen meewandelen.
In de loop van de jaren heb ik gemerkt dat het hoofd vaak iets anders zegt dan het hart; ze spreken elkaar tegen. Toch weten mensen vaak niet hoe ze bij het hart moeten komen en kijk ik samen met hen hoe ze daar -voorzichtig- weer bij kunnen komen.
Ik doe dit dmv gesprekken (verschillende methodieken), werkvormen (muziek, schilderen etc.), mindfulness, systemisch werk.
Ik werk zowel individueel als in groepen (zie hieronder).
Daarnaast kom ik ook bij gezinnen thuis waar ik het gezin begeleid als men weet dat er iemand gaat overlijden of als het gezin vastloopt in het contact met elkaar door het verlies wat is of wordt geleden,
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die aan de dood of aan het leven een verlies hebben geleden.
Bij verlies aan het leven kan je denken aan verlies van je gezondheid, verlies van je baan, een echtscheiding, verlies van je geboorteland, ongewild kinderloos zijn.
Ik werk zowel individueel als met echtparen en groepen.
Bij groepen werk ik met rouwgroepen; mensen die ongeveer het zelfde hebben meegemaakt en bij elkaar herkenning en erkenning vinden.
Daarnaast bied ik mindfulnesstrainngen en creatieve workshops aan.
Ik geef trainingen en lezingen op maat voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg en scholen.
En geef les op het Albeda college in Rotterdam aan verpleegkundigen die de kinderaantekening halen.
Ik ben geregistreerd bij:
Land van rouw; http://www.landvanrouw.nl
Landelijke Steunpunt Rouw; www;landelijksteunpuntrouw.nl
Welkom bij:
Respijthuis Maison Patrick die mantelzorgers ondersteund in vervangende mantelzorg. Op deze manier kunt u als mantelzorger even op adem komen. De zorgvrager waar u voor zorgt komt in een huiselijke omgeving en geniet ook even van een ‘vakantiegevoel’.
Dit kan voor een korte of langere periode (weekend, week of enkele weken). Tevens kan u gebruik maken van dagopvang!
Ook als mantelzorger kunt u ondersteuning krijgen om op deze manier ook zelf de balans te houden en de zorg voor uw dierbare te kunnen blijven uitoefenen.
Er zijn regelmatig workshops en trainingen waar u aan deel kunt nemen.
Informeer over de mogelijkheden via het contactformulier.
Over mij:
Drie jaar geleden heb ik Stichting Maison Patrick opgericht. Ik zag dat er behoefte was aan logeermogelijkheden voor ouderen die aanklopten bij het verzorgingshuis voor een ’tijdelijk’ plekje omdat het thuis even niet meer ging.
Andere mogelijkheden waren er niet! Door mijn jaren ervaring in de gezondheidszorg en de laatste 15 jaar als zorgmanager, kwam ik in gesprek met deze klanten. Ik kwam er al snel achter dat dit niet de 1e keus was van deze mensen. Maar er waren geen alternatieven.
Op deze behoefte ben ik het concept verder gaan uitwerken en is Respijthuis Maison Patrick nu het resultaat!
Mijn werkwijze:
Mensen kunnen voor respijtzorg – vervangende mantelzorg – kortdurend verblijf – ondersteuning begeleiding aankloppen bij hun gemeente (WMO)
De gemeente heeft de verantwoordelijkheid om hierin een geschikte oplossing aan te dragen naar wens van de klant/hun burger.
Het gaat dan om een tijdelijke plek in het Respijthuis, met de doelstelling om langer thuis te kunnen blijven wonen. Op deze manier wordt de mantelzorger en het sociaal netwerk tijdelijk ontlast om het zo langer vol te kunnen blijven houden. Dit in de lijn van het BELEID vanuit DEN HAAG!
Mijn Doelgroep:
Volwassenen – ouderen met een lichamelijk/chronisch beperking Ook kan de gast met lichte cognitieve beperkingen bij Maison Patrick logeren. Gasten met een gevorderd dementieel beeld kunnen in het Respijthuis Maison Patrick NIET logeren.
Categorie:
Respijtzorg
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel Rotterdam
Als het op het werk niet goed gaat of dreigt te gaan, dan gaan we via gesprekken proberen achter de oorzaak van de problemen te komen. Samen gaan we zoeken naar een passende oplossing. Meestal kan dat in beperkt aantal gesprekken, waarna je weer met plezier naar je werk kunt. Soms is verwijzing naar een andere instantie nodig.
voorbeelden zijn:
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Over mezelf:
Mijn naam is Frank van Oploo en ik ben al enige jaren werkzaam als Bedrijfsmaatschappelijk Werker.
Ik heb geen “geitenwollensokken mentaliteit” maar probeer de persoon te zijn die naast je staat en je praktische en To-the-point adviezen geeft.
Werkwijze:
Door de praktische en doelgerichte aanpak wordt het snelst het gewenste resultaat bereikt.
Mede doordat ik een aantal jaren als leidinggevende heb gewerkt en weet wat voor hen de aandachtspunten zijn heb ik ook aandacht voor de bedrijfseconomische kant van ziekte en verzuim. Daardoor verloopt overleg met leidinggevenden vaak beter.
Doelgroep:
Mensen met werk- gerelateerde problemen zoals
Hoge werkdruk, gecombineerd met fysieke klachten
Conflicten over het werk
Pesten, (seksuele) intimidatie, geweld
Privéproblemen die het werk beïnvloeden
Geen aansluiting bij collega’s
Onverklaarbare spanningsklachten (slecht slapen, hoofdpijn, concentratiestoornissen)
Ook bieden we diverse trainingen en workshops aan op het gebied van:
Sociale vaardigheden
Opvang na traumatische gebeurtenissen
Pesten op het werk
Communicatie
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Praktijk de Ceder, praktijk voor Integratieve Kindertherapie en Hypno Psychotherapie.
Over mezelf:
Ik ben Carina van Keulen, in 1961 geboren in Amersfoort. Van jongs af aan wist ik dat ik juf wilde worden, ik heb lange tijd in het speciaal basisonderwijs gewerkt. In 2007 ben ik gestart met de opleiding tot integratief kindertherapeut, in 2013 gevolgd door de opleiding tot hypnotherapeut, beide aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie te Amsterdam.
Werkwijze:
Ik werk vanuit de Integratieve benadering: Jij als mens staat centraal -niet je klacht of probleem- , jij met al je mogelijkheden en talenten, met je ervaring en wijsheid en je vermogen je eigen oplossingen te bedenken. Therapie op maat, afgestemd op alles wat jij hebt, bent en wilt, dat is integratief. De hele mens, dus lichaam en geest, emoties, spiritualiteit, denken, voelen, gedrag, sociale omgeving, alles hoort erbij en telt mee. Zodat je overal gebruik van kunt maken en alles kunt inzetten, in balans kunt zijn.
Deze zelfde werkwijze gebruik ik bij kinderen: Integratief betekent: door het combineren van alle kanten in jezelf, zodat deze elkaar aanvullen, word je een geheel; wanneer je een probleem hebt, voelt het soms voor jezelf of de buitenwereld alsof je het probleem bent; je bent je niet meer bewust van alle andere kwaliteiten, eigenschappen en emoties die er ook zijn. Door dit opnieuw te ontdekken en hervinden, word je weer wie je (helemaal) bent!
Doelgroep:
Kinderen, jongeren, volwassenen.
Specialisatie in Hechtingstherapie, waarbij ik werk met de moeders.
Ik ben geregistreerd bij:
AGB codes zorgverlener: 94-010952 en 90-044679
AGB code praktijk: 94-58860 en 90- 53382
Registratienummer Beroepsvereniging NGVH: 416-ECP
Registratienummer koepelvereniging NAP : ECP-NL-596
Welkom bij:
De Theaterbrug, praktijk voor training, begeleiding en dramatherapie.
Dramatherapie is een ervaringsgerichte therapievorm die je dichter bij je gevoel brengt, inzicht verschaft in je handelen en gedachten kan ontmaskeren. Dat helpt om jezelf beter te leren kennen en nieuwe inzichten uit te werken en te oefenen. Want als praten niet helpt, of niet lukt, is werken met beelden, beweging, spel en ruimte een andere maar heel effectieve ’taal’ om je in te kunnen uiten.
Dramatherapie is een regulier erkende behandelvorm voor psychische en psychosociale problematiek. En drama is tevens een krachtig middel om in te zetten voor begeleiding of training. Kortom, professioneel, ontdekkend, verrassend en anders dan anders.
Over mij:
Ik ben Betty Verhoek-Bakker, 49 jaar. Ik ben getrouwd, twee kinderen en druk met vrouw, moeder, dochter, vriendin, buurvrouw, werknemer en mens zijn.
Ik werk sinds 2008 als dramatherapeut en heb daarvoor als verpleegkundige gewerkt.
In 1984 ben ik met mijn VWO diploma op zak de verpleegkundigeopleiding in een algemeen ziekenhuis gaan doen. Met veel plezier heb ik als verpleegkundige gewerkt, van vanuit mijn interesse in de mens ben ik in 2003 gaan studeren. In 2007 heb ik de opleiding Creatieve Therapie Drama afgerond aan de Hogeschool Utrecht. Sinds 2008 heb ik “De Theaterbrug” naast mijn werk als dramatherapeut bij de GGZ WNB.
Mijn werkwijze:
Ik vind mensen enorm de moeite waard om mij in te verdiepen en ik vind de verscheidenheid fascinerend. Elk mens uniek anders met een uniek levensverhaal, unieke mogelijkheden en de moeite waard om te bloeien.
Vanuit deze visie is mijn overtuiging dat jij zelf specialist in je leven bent en dus ook de regie moet behouden. Ik kom naast je staan met mijn kennis en kunde om je te helpen zoeken wat je in de weg zit, hoe je gevoelens, gedachten en gedrag samenhangen (of juist niet), waar je op blokkeert en waar je kracht zit.
Bij dramatherapie help ik je situaties, gemoedstoestanden of piekergedachten in beeld te krijgen. Dat kan letterlijk met materialen, maar ook in oefeningen, waarbij gelijksoortige gevoelens opborrelen. Daarmee kunnen we ze onderzoeken, op het gemak analyseren, checken aan het hier en nu en beïnvloeden met passende gedachten. Heb je een andere manier van omgaan met bepaalde situaties ontdekt kun je gelijk oefenen voordat je in het echte leven je nieuwe gedrag gaat uitproberen.
Mijn Doelgroep:
Ik werk met volwassenen met uiteenlopende problematiek. Gespecialiseerd in stemmingsproblematiek, depressieve klachten, identiteitsproblemen, burnout, onzekerheid en faalangst. Ook mogelijkheid tot relatietherapie.
Ik ben geregistreerd bij:
FVB (Federatie Vaktherapeutische Beroepen) en SRVB (Stichting Registratie Vaktherapeutische Beroepen)
Als zelfstandig ondernemer ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de zorg. Ik begeleid en behandel mensen binnen de geestelijke gezondheidszorg en ben gespecialiseerd in mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel.
Mijn kracht zit hem in
– het rust en stabiliteit brengen in een omgeving die uit balans is en dat hoeft niet tijdens kantoor uren.
– actieve benadering van het (gezins)systeem om de klant heen.
– kinderen die niet buiten de boot mogen vallen als gevolg van bijvoorbeeld NAH.
– klant is koning. De klant bepaald wat hij/zij wil ontvangen aan hulp./
Over mezelf:
Ik ben een systeem gerichte netwerker. Vanuit dit netwerk ontwikkel ik mijn activiteiten als maatschappelijk werker / systeemtherapeut en of PsychoSociaal Therapeut. Ik ben professioneel betrokken bij de mensen voor wie ik werk. Ik meen over een sterk analytisch vermogen en doorzettingsvermogen te beschikken en ben als bemiddelaar, tussenpersoon of casemanager in staat om creatieve oplossingen te vinden. Ik houd van solistisch werken, maar maak zeer goed gebruik van het multidisciplinaire team waarbinnen ik werk. Ik beschik over ruime ervaring in het begeleiden en coachen van zowel collega’s als cliënten. Ik ben zeer gedreven.
Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), GGZ en Gehandicapten hebben op dit moment mijn grootste aandacht, waarbij ik een zeer grote betrokkenheid heb bij het systeem rondom de cliënt heen en met name de (nog niet volwassen) kinderen, waarop een handicap in het gezin vaak grote invloed heeft. “kind van de rekening” eindopdracht opleiding tot systeemtherapeut.
Werkwijze:
Open en transparante communicatie is voor mij van essentieel belang, dan wel voorwaarde voor behandeling en begeleiding.
Collegae noemen mij een gepassioneerde werker. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor de volle 100% voor en zal ik mijn weg niet gauw loslaten. Ondanks dit ben ik heel flexibel in de invulling van mijn werkzaamheden en niet te beroert om ook buiten de standaard kantoortijden te zorgen dat het werk af komt. Ontwikkelen en vernieuwing zijn uitdagingen voor mij en ga ik graag aan.
Eerste gesprek is gratis.
Dat is mijn filosofie. In het eerste gesprek zullen we samen kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Afhankelijk van de situatie vragen we een indicatie bij de gemeente aan om langdurige begeleiding (1 tot 3 maal per week) of gaan we een behandeltraject in. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
zie ook mijn website
De doelgroep is gericht op
1. Mensen met een Niet aangeboren hersenletsel die begeleiding (en behandeling) willen vanuit een één op één situatie.
2. mensen uit de Geestelijke Gezondheidszorg die een andere aanpak willen als de reguliere aanpak met een vaste behandelaar / begeleider, die beschikbaar is ook in de latere uren van de dag.
3. Ouders die vastlopen met hun kinderen.
Ik ben geregistreerd bij:
Registerplein als maatschappelijk werker (nr 461002151
NVRG als systeemtherapeut (nr 12506)
PsyCares als Psycho Sociaal Therapeut (nr 21502)
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Over mij:
Hallo, ik ben Meinte de Groot en na jaren van omzwerven op de arbeidsmarkt, de diagnose ADHD gekregen. Wat een verademing, wat een geweldige gedachte dat ik dus al die tijd niet gek was. Het had een naam…ADHD. Nu na 15 jaar heb ik de volgende stap gezet, ADHD coach gespecialiseerd in kinderen en pubers. Na jaren werken in de kinderopvang was dat een logische volgende stap. In juni het diploma ADHD-ADD coach gehaald en nu bezig Kids First van de grond te krijgen.
Mijn werkwijze:
Kids First is: coaching
Kids First is : voorlichting
Kids First is: training
Kids First is: observatie
Kids First is: lezingen
Ik werk altijd vanuit het kind/puber. En daarbij wordt niet gekeken naar de beperkingen, nee we kijken samen naar de mogelijkheden. En waar nodig creëren we mogelijkheden. Kids First heeft een spel ontwikkeld waarbij ik kinderen/pubers op een speelse manier uitdaag hun gevoelens te uiten. Verder heb ik een aantal professionals om me heen die ik waar nodig kan inzetten. Zoals een gezinscoach, een psycholoog, een psychiater en mijn eigen ADHD coach die zich vooral richt op volwassenen. En een kind met ADHD betekent vaak……..idd.
Mijn Doelgroep:
Kinderen, pubers met de diagnose ADHD-ADD-ASS. Die om welke reden of zelf vastlopen of waarvan de ouders met de handen in het haar zitten.
Voor de trainingen gaat het eigenlijk om iedereen die met kinderen werkt of gaat werken, maar ook mensen die in hun werk met kinderen te maken kunnen krijgen.
De voorlichting wordt gegeven op scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en verenigingen maar soms wordt er door een ouder een avond georganiseerd.
Categorie:
Gezondheidszorg, opvoeding, scholing, coaching
Geregistreerd: N.V.T
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
Over jezelf: Ik ben Jorieke Kroeze – Meijners. Sinds 2011 begeleid ik kinderen met autisme in thuisprogramma’s met Contactgericht Spelen en Leren en Growing Minds. Ook heb ik ruimte ervaring met het werk als schaduw ondersteuner op scholen. Daarnaast werk ik sinds 2018 ook hooggevoelige kinderen (met een sterke wil). Ik ben rustig, open en maak graag contact door te spelen. Ik ben erg vindingrijk en kan tegen een stootje.
Werkwijze: Ik start altijd graag met een kennismakingsgesprek om de ouders en het kind te leren kennen. Zo kunnen we samen bekijken wat er nodig is en wat ik kan betekenen. Het begeleiden van de kinderen met autisme kan via het PGB. Ik kan frequent worden ingezet. Voor de hooggevoelige kinderen en hun ouders zijn er verschillende trainingen mogelijk.
Doelgroep: Hooggevoelige kinderen (met een sterke wil) van 1 t/m 12 jaar en hun ouders
Kinderen met autisme van 1 t/m 12 jaar.
Categorie: gezondheid, ontwikkeling, opvoeding
Geregistreerd: SKJ
In deze praktijk kun je terecht voor zeer diverse problemen, van overspannen, tot studieproblemen, van slaapproblemen tot relatiecrisis.
Voor iedereen wordt een behandelplan op maat gemaakt en kan er middels de integratieve therapie benadering gekozen worden bij de aanpak die voor jou de verandering gaat opleveren die je nodig hebt.
Over mij:
Mijn naam is Amira Goos en ik heb sinds 2007 mijn eigen praktijk voor psychotherapie en coaching.
In eerste instantie heb ik Biologie gestudeerd. Mijn specialisatie was gedrag (ethologie), want het zoeken naar verklaringen omtrent gedrag (van dier en mens) heeft mij altijd geïntrigeerd. Het voelde echter nog incompleet en in 2003 ben ik begonnen met de opleiding Integratieve Psychotherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam. Dit gaf mij de mogelijkheid om samen met mensen te werken en mensen te kunnen begeleiden in hun persoonlijke weg; van daar waar iemand mee worstelt naar groei en ontwikkeling.
In 2008 rondde ik de Masterclass af, waarmee ik mijn European Certificate of Psychotherapy (ecp) behaalde.
Ik vind veel voldoening in begeleiden van mensen en het zien van iemands ontwikkelingsproces.
Mijn werkwijze:
Als integratief therapeut ga ik uit van een geïntegreerd en compleet mensbeeld, waarbij lichaam, gevoel, denken en gedrag samen je welbevinden bepalen. Om met dit complete mens-zijn aan de slag te kunnen, maakt de integratieve psychotherapie gebruik van verschillende therapie-stromingen. Hierdoor kan de cliënt de therapievorm gebruiken die voor hem/haar het beste werkt.
Naast denken en doen (cognitie en gedrag), komen dus ook voelen, lichaam en zingeving (emotie, somatiek en spiritualiteit) aan bod.
Voor ieder uniek mens, met zijn persoonlijke vraag, wordt dus een eigen plan gemaakt en eigen proces gevolgd.
Mijn Doelgroep:
Volwassenen
Mensen die begeleiding zoeken op het gebied van werk, studie, relatieproblemen e.a.
Mensen die vastlopen, doordat ze somber zijn, worstelen met veranderingen in hun leven en op zoek zijn naar persoonlijke groei en een grotere mate van welzijn.
Categorie:
Ontwikkeling, gezondheid en relatie
Ik ben geregistreerd bij:
Geregistreerd bij de VIT (vereniging van integraal Therapeuten) en de NAP (Nederlandse Associatie voor Psychotherapie), als European Psychotherapist.