Special Worx, wij bieden verschillende op maat gemaakte diensten zoals dagbesteding, ambulante begeleiding en workshops.
Wij richten ons met name op jongeren met een lvb en of verslaving.
Onze activiteiten zijn entertainment en horeca gerelateerd.
Doordat de jongeren in veel gevallen geïnteresseerd zijn in een of meerdere delen van de boven genoemde sectoren maakt dat ze openstaan voor de begeleiding die wij kunnen aanbieden.
Over mezelf:
In mijn jongere jaren was ik actief in de entertainment branche op relatief hoog niveau. In deze tijd heb ik acht albums uit kunnen brengen op de Nederlandse Antillen. Door een privé situatie heb ik de beslissing genomen om dit destijds achter me te laten.
Ik heb besloten om vervolgens met mijn andere passie aan de slag te gaan, werken in de hulpverlening. Zes jaar heb ik gewerkt als interim pedagogisch medewerker bij Kroek & Partners interim Jeugdzorg. Tijdens mijn werkperiode daar was ik breed inzetbaar.
Mijn werkzaamheden varieerden van het begeleiden van LVG’ers op een zorgboerderij tot aan het intramuraal begeleiden van zware jeugdcriminelen met een PIJ maatregel. Ik heb hiervoor in diverse regio’s in het land gewerkt.
Na zes jaar ben ik voor een andere werkgever gaan werken. Daar bekleedde ik de functie van coach / coördinerend teamlid. Dit heb ik vier jaar gedaan. Tijdens mijn tien jaar ervaring in de hulpverlening heb ik met enkele professionals in het vak mogen werken die mij veel hebben meegegeven. Dit in combinatie met het feit dat ik met de zwaarste doelgroepen heb gewerkt heeft als resultaat gehad dat ik een unieke werk-, en zienswijze heb ontwikkeld, die ook de leidraad vormt in de BV.
Na een aantal jaar begon mijn interesse in de entertainment branche weer toe te nemen. Dit is dan ook de reden geweest waarom ik deze oude hobby opnieuw heb opgepakt. Echter, het grote verschil met een aantal jaren geleden is dat ik mijn hobby heb opgepakt vanuit een ondernemers perspectief. Door mijn kennis, ervaring en netwerk dat ik heb overgehouden aan deze jaren was dit sneller te realiseren.
Inmiddels heb ik een divers platform ontwikkeld met daarin verschillende aspecten uit de entertainment branche die elkaars werking allemaal versterken. Het platform bestaat uit een magazine, website, radioshow en diverse social media kanalen welke in totaal een bereik hebben van meer dan 40.000 volgers en abonnees. Dit platform is ingericht voor een specifieke doelgroep.
Werkwijze:
Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat de verbinding werd gelegd tussen de hulpverlening en mijn activiteiten in de entertainment branche. Special Worx is ontstaan. Een combinatie tussen de entertainment branche en hulpverlening. Door mijn ervaringen binnen de entertainment branche kijken de cliënten niet alleen naar mij op als persoon, maar zijn ook zeer geïnteresseerd in hetgeen dat ik hen kan bieden. Als hulpverlener gebruik ik dit feit om de cliënten op leuke wijze te begeleiden. Dit leidt tot meer zelfredzaamheid, zelfstandigheid en meer inzicht in het eigen kunnen.
Ons aanbod is gericht op het uitdagen van de cliënten om een betere versie van zichzelf te worden.
Wij richten ons met name op het verhogen van het zelfinzicht en zelfredzaamheid.
Op een leuke en speelse manier proberen wij onze cliënten meer zelf inzicht te geven en tegelijkertijd te verbinden met hun leef omgeving.
Wij hanteren een beloning programma en een competentie model als extra motivatie voor de cliënten.
Doelgroep:
Jongeren met een licht verstandelijke beperking en of verslaving.
Jongeren bij wie de begeleiding is vastgelopen.
Maar ook jongeren die leuke dagbesteding zoeken en die graag bijv buiten zijn.
Ik ben geregistreerd bij:
K.v.k. 61779814
Kei-JIJ is een praktijk voor speltherapie, rouw- en verliesbegeleiding, gespecialiseerd in de ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Verlies en tegenslag raakt je in je hart. In datzelfde hart vind je ook de kracht om door te gaan. Omgaan met tegenslag of rouw is keihard werken, het vraagt aandacht, inspanning en tijd. In mijn praktijk ga ik uit van de kracht van het kind en het gezin. Ieder kind is een kei en daar staat Kei-JIJ voor.
Over mezelf:
Mijn naam is Agmar Butcher, geboren in Amsterdam op 14 april 1978.
Na mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlening heb ik meer dan 10 jaar werkervaring opgedaan in diverse academische ziekenhuizen. Zo heb ik gewerkt op de Kinder-IC en kinderoncologie, waar ik nog deels werkzaam ben. In deze functie ondersteun ik kinderen en hun ouders gedurende het ziekteproces. Mijn passie is om kinderen, jongeren en hun gezinnen te steunen en te begeleiden in een onzekere en roerige tijd, die pijnlijk en moeilijk kan zijn.
Deze passie heeft mij aangezet tot het nog gerichter inzetten van mijn levens- en praktijkervaring, in combinatie met mijn opleidingen, bij de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun gezin. Ik heb de basis opleiding tot rouw- en verliesconsulent voor kinderen en jongeren gevolgd en de vervolgopleiding “werken met gestolde rouw” bij het Land van Rouw onder leiding van Riet Fiddelaers-Jaspers en Sabine Noten. Daarnaast heb ik in de loop der jaren de opleiding tot orthopedagoog gevolgd en de opleidingen tot speltherapeut, stervensbegeleider en kindercoach afgerond.
Mijn werkwijze ziet er als volgt uit:
Een vrijblijvend kennismakingsgesprek (maximaal 30 minuten)
Vertrouwen in mij en mijn werkwijze begint met persoonlijk contact. Deze kennismaking kan, indien gewenst, ook telefonisch. Op basis van deze eerste kennismaking bepalen we gezamenlijk of we verder gaan met het traject.
Intake (maximaal 60 minuten)
Een intake is belangrijk om de vraagstelling(en) en doelstelling(en) helder in beeld te krijgen. Het is bovendien de eerste aanzet tot het plan van aanpak. Indien gewenst, kan de intake gecombineerd worden met de persoonlijke kennismaking (dan duurt het maximaal 90 minuten).
Plan van aanpak
Het plan van aanpak dient als leidraad en is dynamisch. Dat wil zeggen dat het plan gedurende het proces, bijvoorbeeld naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie, bijgesteld kan worden. Dit kan nodig zijn voor zowel de aanpak als voor de gestelde doelen.
Feitelijke uitvoering van de begeleiding en evaluatie
Deze fase is afhankelijk van het plan van aanpak, de werkwijze en methodieken die we samen hebben bepaald. Gedurende de begeleiding evalueren en bewaken we dat we op de goede weg blijven en dat de gestelde doelen gerealiseerd worden. Een sessie duurt 60 minuten.
Afsluiting
Het is belangrijk voor kinderen, jongeren en/of hun omgeving dat er een moment is dat de begeleiding expliciet wordt afgesloten. Bij deze afsluiting staan we stil bij wat we samen hebben bereikt en evalueren we het proces.
De sessies vinden in principe plaats bij mij in de praktijk. Het is echter ook mogelijk om begeleiding aan huis of op locatie (bijvoorbeeld in het ziekenhuis) te krijgen. Dit brengt wel kosten voor de reistijd met zich mee. Ik zal daar dan een passend voorstel voor doen.
Doelgroep:
Individuele en/ of groeps ondersteuning en begeleiding aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en het gezin op het moment dat ze geconfronteerd worden met verlies van gezondheid, ziekte, sterven en rouw. Kei-JIJ biedt ook begeleiding op andere momenten dat het kind het moeilijk heeft, bijvoorbeeld bij pesten, een verhuizing, scheiding of adoptie.
Ik ben geregistreerd bij:
NVPA
RBCZ
Registerplein
LSR, categorie 3
Dagelijks gaan kinderen naar school. De meeste kinderen doen dit met plezier. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Veel kinderen worden gepest, zijn verlegen of hebben faalangst. Ze weten niet goed hoe ze nieuwe vrienden moeten maken of hebben geen idee wat de leerkracht allemaal bedoelt. Tja, ga je dan nog lachend naar school?
En dan wordt het tijd voor het voortgezet onderwijs. Vol goede moet, met een zware boekentas vertrek je naar school. Maar dan? Alles is anders, en alles wat in je tas zit moet in je hoofd worden gepropt. Hoe ga je dat aanpakken? Hoe blijf je gemotiveerd? Hoe hou jij je staande in deze ‘bijna grote mensen wereld’.
School en studie moet leuk zijn. Als het leuk is, is het makkelijker. Als het makkelijk is, gaat het sneller. Als het sneller gaat, is het leuker!
Over mij:
Ik ben Wendy Elie en heb jaren gewerkt als leerkracht. Daar heb ik veel kinderen gezien die niet met plezier naar school kwamen om veel verschillende redenen. Vaak kon ik een kind helpen om voor hem of haar een fijne situatie te creëren. Helaas is dat als leerkracht niet altijd mogelijk. Je hebt helaas niet genoeg tijd om ieder kind individueel te begeleiden. Ik vond dit vreselijk om te ervaren en heb daarom besloten om juiste deze kinderen te gaan ondersteunen.
Mijn werkwijze:
Kennismakingsgesprek:
Dit is een kort gesprek van 10-15 minuten om ons even aan elkaar voor te stellen. Dit kan telefonisch of mondeling. Beknopt bespreken we of ik de juiste persoon ben om u te helpen.
Intakegesprek:
In het intakegesprek gaan we op zoek naar de hulpvraag. Waarvoor heeft u mij gevraagd te komen? Wat is er aan de hand? Wat kunnen we gaan doen? Heeft uw kind dezelfde hulpvraag?
Om tot een goed beeld te komen van het kind praten we over het karakter van het kind, de thuissituatie, gezondheid en het levensverloop tot nu toe.
Als laatste bespreken we ook welk traject geschikt zou zijn, hoe dit eruit ziet en wat daar de kosten van zijn.
De sessies:
Ik werk altijd bij het kind aan huis. Dit doe ik omdat het voor een kind een fijne, vertrouwde omgeving is. We zoeken een plekje waar we rustig, liefst ongestoord kunnen werken. Dit kan aan de keukentafel zijn maar het mag ook de studie- of slaapkamer van het kind zijn. Er is altijd wel een geschikte plek te vinden.
In principe werk ik met het kind alleen tenzij er aanleiding is om er andere personen bij te hebben. Wij zullen deze personen dan samen uitnodigen om deel te nemen aan de sessie.
Als kindercoach ga ik ervan uit dat het antwoord op het probleem in het kind zelf zit. Samen gaan we hier naar op zoek. Een kindercoach is geen therapeut. We gaan dus niet diep in een kind naar de oorzaak zoeken, maar we pakken het probleem aan en zoeken samen een manier om daar mee om te gaan.
Tijdens de sessies maken we gebruik van diverse materialen. We praten, spelen spelletjes, tekenen en gebruiken speciale coachingsmaterialen zoals; het stoplicht, een touw, taartpunten, coachingskaartjes etc.
Afsluiting:
Tijdens de sessies bespreek ik met het kind dat ouders graag willen weten wat we hebben gedaan. We overleggen samen wat er verteld gaat worden, hoe, door wie en aan wie. Ik maak nooit geheimpjes met een kind maar soms is het voor het kind prettiger om nog even te wachten met het delen van het zijn/haar verhaal en kiezen we ervoor om het pas na een aantal sessies te vertellen.
Kindercoaching is laagdrempelig. Het is een kortdurende vorm van hulpverlening. Uw kind krijgt geen dossier of stempel opgeplakt. Informatie wordt niet met derden gedeeld tenzij dat wenselijk is.
Mijn Doelgroep:
Alle naar schoolgaande kinderen en jongeren in de leeftijd 7-20 jaar.
– Individuele coaching
– Training: Ik leer leren
– Weerbaarheids- en SOVA training
– Remedial teaching basisonderwijs
Kind- en jeugdpraktijk Margriet
Gezondheidscentrum De Bosrand
Integrative Kinder en Jeugdtherapie is een kortdurende begeleiding van kinderen die hulp nodig hebben. Bij pubers en jong volwassenen betreft het vaak coaching. Naast therapie en coaching werk ik met EMDR, met name bij trauma’s, faalangst, fixen mindset. Ik ben gecertificeerd coach van de “ikleeranders ” methode. In 4 sessies leren kinderen die beelddenkers zijn hoe zij anders en makkelijker kunnen leren en ontdekken we samen welke leerstrategie het beste werkt.
Over mezelf:
Mijn naam is Margriet Schouten.
Ik ben moeder van een samengesteld gezin met 6 kinderen. Daarnaast is ons gezin ook een pleeggezin. Ik heb een pedagogische achtergrond (pedagogiek gestudeerd) en ik vind het heerlijk om samen met kinderen naar oplossingen te zoeken voor uitdagingen waar ze alleen niet uitkomen.
Werkwijze:
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een enthousiaste, gemotiveerde, open en gedreven aanpak. In de sessies laat het kind zien hoe hij zich eigenlijk voelt. Dit kan een kind alleen als hij zich veilig voelt, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde om met het kind te mogen werken: het kind moet het fijn vinden om te komen en zich veilig voelen.
Ik ben zelf hooggevoelig of hoogsensitief. Ik kan daardoor heel goed begrijpen en invoelen hoe kinderen en zeker hoog sensitieve kinderen zich staande moeten houden in een maatschappij met steeds meer prikkels. Ik heb veel ervaring met hoogbegaafde kinderen, die vastlopen in sociale contacten of op school. Meestal zijn deze hoogbegaafdheid kinderen ook hooggevoelig.
Ik ervaar elk kind weer als een uniek wezen en ik verwonder me elke keer weer hoe goed kinderen weten wat er aan de hand is. Alleen is het soms moeilijk om de juiste oplossing te vinden en daar wil ik maar al te graag samen naar kijken. Mijn kracht is om kinderen weer in contact te brengen met hun gevoel, hun bewust te laten worden van hun innerlijke kracht en hen daardoor zelf de regie (terug)geven over hun leven.
Afhankelijk van de hulpvraag, leeftijd en interesse van uw kind, kunnen diverse methodes en werkvormen worden ingezet. Zo maak ik onder andere gebruik van:
NLP-speltechnieken
De methode Kids’ Skills, een speelse en praktische methode voor het oplossen van problemen waar kinderen mee te maken kunnen krijgen of Mission Possible voor pubers
Inzichtgevende gesprekken en rollenspelen
Spelvormen als kinderkwaliteiten en het coole kikkerspel
Faalangsttraining, sociale vaardigheidstraining
Inzetten van de axen: dieren die hun kracht laten zien
Pesttraining
Visualisatie- en ontspanningstechnieken
Lichaamswerk
De ikleeranders methode: ontdekken van je beste leerstrategie i.v.m. beelddenken
Creatieve werkvormen als spelen, tekenen en kleien en psychomotorische oefeningen waarbij muziek en beweging een rol spelen
Om leren gaan met hooggevoeligheid d.w.v. oefeningen
Om leren gaan met hoogbegaafdheid of met gevoelig hoogbegaafdheid
Mindmappen (vooral bij pubers)
EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing)
Doelgroep:
Kinder en Jeugdpraktijk Margriet richt zich op kinderen van 4 tot 12 jaar en biedt daarnaast ook coaching aan voor pubers en jongvolwassenen in de leeftijd van 12 – 24 jaar. Soms is het handig om met een gezinssysteem aan de slag te gaan, of alleen met vader en moeder.
Ik biedt begeleiding voor: Agressie, Angst, Beelddenken, Boosheid, Concentratieproblemen, Eenzaamheid, Faalangst, Hechtingsproblemen, Hoogbegaafdheid, Hoogsensitiviteit, Laag Zelfbeeld, Leerproblemen, Onmacht, Pesten, Scheiding
Kinderpraktijk Margriet staat ingeschreven bij:
De K.v.K. onder nummer: 54699991,
ABvC nr: 117808/REG, AGB-code : 90-048849
Welkom bij:
Blossom KinderCoaching. Een praktijk voor kindercoaching en ouderbegeleiding in Ede.
Soms lukt het even niet, soms gebeuren er (teveel) nare of onverwachte dingen waardoor een kind ander gedrag laat zien of zich minder lekker voelt dan anders.
Op zo’n moment kan ik helpen. Ik ben er speciaal voor uw kind. Mijn systemische denkwijze zorgt ervoor dat ik kijk naar de omgeving waar uw kind zich in bevindt. Denk aan de thuissituatie, school, (sport)vereniging, oppas of opvang. Samen met uw kind kijk ik welke problemen er zijn, wat voelt niet goed en belangrijker; hoe zorgen we ervoor dat het weer goed gaat voelen? Door mijn speelse, nuchtere en oplossingsgerichte werkwijze weten kinderen exact wat de bedoeling is, het geeft houvast en grenzen. Als er behoefte is, geef ik ook advies en handvaten voor het dagelijkse leven. Want zoals een Afrikaans gezegde luidt: ‘it takes a village to raise a child’.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen diep van binnen weet wat goed voor hem of haar is. Ook kinderen, juist kinderen! Zij leven veelal vanuit gevoel, staan zo dicht bij hun kern en intuïtie, dat zij hier veel makkelijker bij kunnen. Zodra zij weten welke mogelijkheden ze allemaal in zich hebben, kunnen ze (weer) gaan bloeien!
Over mij:
Ik ben Willanda (‘81) en woon in Ede samen met Albert onze 2 kindjes. Mijn werkzame leven bestaat uit toerisme en het bankwezen. Met veel plezier de verschillende functies bekleed en toch… toch mistte ik altijd iets. Nooit écht voldoening. Totdat er een situatie op mijn pad kwam, waardoor ik moest kiezen, kiezen voor mezelf, wat ik leuk vind, waar word ik blij van, waar maakt mijn hart een sprongetje van? Door dit helemaal te onderzoeken en te ontdekken kwam ik erachter dat ik van kinderen ‘helpen’ echt blij wordt! Mensen doen dingen, gedragen zich op een bepaalde manier, aangeleerd of authentiek. Kinderen doen alles op gevoel, dichtbij zichzelf. Zij weten vaak heel goed wat ze willen en kunnen en waar hun kracht ligt, wat hen uniek en authentiek maakt. Om die kracht te ontdekken en onderzoeken hoe je die op een juiste manier kan inzetten, daar wil ik bij helpen. En ‘helpen’ is niet eens het juiste woord…. bewustwording, onderzoeken, persoonlijke groei, kracht, houvast en veiligheid, we doen het samen, dus het is een samenwerking!
Ik heb de opleiding tot Kindercoach gevolgd bij Atma Instituut in Amersfoort. Tijdens mijn opleiding heb ik de kans gekregen om ervaring op te doen op een basisschool in Ede. Dit bevestigde dat dit is wat ik wil doen. Kinderen hebben het recht op een gelukkige jeugd, op gezien worden in hun hele authentieke zelf. Dat is waar ik aan wil bijdragen!
Kindercoaching is een dynamisch vak, ook een jong vakgebied binnen de hulpverlening aan kinderen. Om volledig om de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen ben ik aangesloten bij Adiona, een expertisenetwerk voor kindercoaches.
Ik vind het belangrijk om mij verder te ontwikkelen en zoveel mogelijk bijscholing en coaching te volgen. Ik zal proberen dit steeds bij te werken op de site.
SHO Registeropleiding HBO KinderCoaching, Atma Instituut
Workshop ‘Kind in Balans’, Ingrid Dykstra/De Kindercoaches
Workshop ‘Het Fluisterkind’, Evelien Timmerman
Workshop ‘Omdenken’, Berthold Gunster
Workshop ‘Kindercoach Navigatiesysteem’ Tori Kindercoaching
Mijn werkwijze:
Soms kan je wel wat hulp gebruiken. Of je nou jong of volwassen bent, iedereen heeft weleens een luisterend oor, een ander inzicht of een richting nodig. Dat is waar ik je bij kan helpen.
Samen gaan we onderzoeken waar je last van hebt of waarom je je niet lekker voelt. Hoe groot je probleem is en of het wel jouw probleem is.
Hoe we dat doen, bespreken we in het eerste kennismakingsgesprekje. Ik ben er voor jou en jij kiest op welke manier je me een kijkje in je leven geeft. Door te praten, te tekenen, uitbeelden, spellen, samen zijn we creatief genoeg om te komen waar jij wil.
Mijn werkwijze is geordend, liefdevol, systeemgericht en zeker in voor een grapje. Het geeft jou en je ouders duidelijkheid en veiligheid, handvaten voor het dagelijkse leven en doordat ik uit ga van een systemische denkwijze wordt iedereen om jou heen erbij betrokken.
Mijn Doelgroep:
Ouder(s) en kinderen die last hebben van iets wat er op dit moment in hun leven gebeurd. Denk aan een scheiding, pesten, er niet bij horen, plaats in het gezin, nieuwe school, verhuizen, alles wat er even niet loopt…
Ook heb ik me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit. Als je dus kampt met overprikkeling, voor jezelf zorgen, wat is het precies en hoe kan ik mezelf helpen, hier kan ik je mee helpen.
Categorie:
kinderen, basisschool, pubers, broer, zus, ouder, vader, moeder
Geregistreerd:
Adiona
VAN KWETSBAARHEID NAAR ZELFREDZAAMHEID/ZELFSTANDIGHEID!
Staat voor individuele aanpak van een specifieke hulpvraag, in de eigen omgeving.
Kerngedachte: Samenwerken aan het verbeteren van de basisvaardigheden voor de dagelijkse bezigheden.
Biedt hulp bij:
Aanleren praktische zelfstandigheidsvaardigheden
Leren bewuste keuzes te maken
Inzicht krijgen in oorzaak en gevolg
Vergroten zelfvertrouwen
Zie verder:
Visie
MBO-geschoold en het vak in de praktijk geleerd tijdens begeleiding van vele jongeren in de loop der jaren.
Theoretische kennis vergroot door diverse trainingen en cursussen, waaronder BHV, middelengebruik, ABC-training en psychologie.
Beschikbaar voor hulp aan huis en voor instellingen voor intramurale jeugd/jongvolwassenenzorg; ook in de avonduren en weekenden.
Geen verzorging/verpleging.
Over mij:
Mijn naam is Erik Leuning en ik ben in 1964 geboren in Hengelo. In 2002 ben ik verhuisd naar Oldenzaal en daar woon ik nog steeds met veel plezier.
Ik heb de afgelopen 17,5 jaar (1997-2014) gewerkt binnen een grote instelling in de Jeugdhulpverlening en heb dit werk altijd met veel plezier gedaan. Het afgelopen jaar heb ik de indruk gekregen dat de hulpvraag van de jongeren niet meer leidend was. Bezuinigen en reorganiseren werden toverwoorden; dit is wat mij betreft een verkeerd uitgangspunt.
De cliënt moet de basis van je werkzaamheden zijn en van daaruit moet er een een op maat gemaakt product aangeboden worden om successen te behalen. Ik ben dan ook van mening dat ik als individuele werker beter maatwerk kan leveren. Daarom heb ik besloten om een eigen praktijk te beginnen (2015) voor de individuele begeleiding en ondersteuning van mensen die moeite hebben met (bepaalde aspecten van) het dagelijkse leven.
De laatste 10 jaar heb ik veel specifieke ervaring opgedaan in individuele, gefaseerde zelfstandigheidstraining en ben ervan overtuigd dat ik dit in de persoonlijke begeleiding goed kan vertalen naar een passend plan van aanpak om in kleine stappen, tot gewenste groei te komen.
Recentelijk heb ik mij aangesloten bij de coöperatie Zorgondernemers Twente. Deze coöperatie heeft een raamovereenkomst met de 14 gemeenten, dus van daaruit kan ik ook begeleiding leveren in het kader van de nieuwe WMO en Jeugdwet.
Mijn kwaliteiten:
Mijn eigenschappen:
Goede communicatieve vaardigheden Geduldig
Analytisch vermogen Betrokken
Brede kennis van gedragsproblematiek Flexibel
Inlevingsvermogen Stressbestendig
Relativerend vermogen Betrouwbaar
Mijn werkwijze:
Ieder mens is uniek en moet ook als zodanig benaderd worden.
Zelfredzaamheid is tegenwoordig erg belangrijk in een steeds harder en egoïstischer wordende maatschappij. Simpel gezegd is het gewoon een kwestie van de onmogelijkheden compenseren met mogelijkheden, waardoor het zelfvertrouwen dusdanig groeit dat de uitdagingen in het dagelijkse leven aangegaan kunnen worden.
Ik wil dan ook streven naar zorg op maat, met een gezamenlijk gedragen einddoel voor ogen. Het plafond hoeft niet bereikt te worden, maar een ondergrens moet garant staan voor het goed kunnen functioneren in de maatschappij.
Methodiek
Aan de hand van het 8-fasenmodel kunnen mensen goed begeleid worden met het doelgericht werken aan hun toekomst. Het gaat om een stapsgewijze individuele begeleiding, waarbij de gehele situatie en de vraag van de mens centraal staat. Het 8-fasenmodel gaat uit van individuele begeleiding, van instroom tot uitstroom, in acht fasen.
1. Aanmeldingsfase: het eerste contact.
2. Intakefase: een nadere kennismaking.
3. Opnamefase: de opbouw van de hulpverlening.
4. Analysefase: een analyse a.d.h.v. de 7 leefgebieden.
5. Planningsfase: het opstellen van een begeleidingsplan.
6. Uitvoeringsfase: de uitvoering van het begeleidingsplan.
7. Evaluatiefase: een terugblik op de uitvoeringsfase.
8. Uitstroomfase: de afronding van de hulpverlening.
De fasen hebben betrekking op 7 leefgebieden:
1. Zingeving
Drijfveren, betekenis, dromen en verlangens, cultuur en waarden, spiritualiteit en motivatie.
2. Wonen
Huisvesting, buurt of wijk, vervoer, huishoudelijke dagelijkse levensverrichtingen (HDL).
3. Financiën
Inkomen, uitgaven, bestedingspatroon, administratie, verzekeringen, financiële zorg voor anderen.
4. Sociale relaties
Gezin, familie, relaties en vrienden, buurtgenoten, professionele contacten, sociale vaardigheden en social media.
5. Lichamelijke gezondheid
Eten, drinken, sport, bewegen, zelfzorg, fysieke conditie, ziekte en handicap.
6. Psychische gezondheid
Welbevinden, zelfzorg, autonomie, ziekte en handicap.
7. Werk & activiteiten
Werk (betaald of onbetaald), dagactiviteiten, activiteiten, opleiding en scholing en vrijetijdsbesteding.
Centraal staan de sterke punten en krachten van mensen en niet hun problemen. Denken in mogelijkheden, rekening houdend met onmogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden als uitgangspunt te nemen
Mijn Doelgroep:
Ik richt mij met name op kwetsbare jongeren/jongvolwassenen (16-25), die geholpen willen/moeten worden om zich staande te kunnen houden in de maatschappij. Denk hierbij aan begeleiding/ondersteuning in het zelfstandig wonen in de breedst mogelijke zin van het woord. Dit kan variëren van leren op tijd op te staan tot het bereiden van een verantwoorde maaltijd, inclusief de benodigde inkopen en het verantwoorden in een kasboek. Van het maken en nakomen van afspraken, tot omgaan met emoties. Kortom, ik kan helpen met allerlei praktische vaardigheden, het aanleren van het maken van juiste keuzes en het verschaffen van (alternatieve) inzichten. Alles staat in het teken van vergroten van het zelfvertrouwen om nieuwe uitdagingen in het dagelijkse leven aan te kunnen gaan.
Bovengenoemde leeftijdscategorie is overigens niet leidend; in een persoonlijk gesprek kunnen we altijd mogelijkheden bespreken.
Uiteraard bied ik mijn diensten ook aan, aan instellingen/organisaties binnen de jeugdzorg en jongvolwassenen zorg.
Contra-indicatie: Plegers van geweldsdelicten en/of zedenmisdrijven.
Categorie:Ambulante hulpverlening
Geregistreerd: Kamer van Koophandel: 62440330
Welkom bij:
Susanne Osterhaus
Big-geregistreerd Psychotherapeut (dus vergoed via de zorgverzekeraars) en coach.
U kunt terecht voor:
Uw persoonlijke pscyhische problemen
relatietherapie
gezinstherapie
opvoedingsproblemen
coaching
Over mij:
Ik ben 53 jaar en werk al 30 jaar in de hulpverlening.
Mijn werkwijze:
Ik ben cognistief gedragstherapeut
Cognitieve gedragstherapie is een (bewezen) methode voor veel psychische problemen.
Ik ben geregistreerd bij:
Big-geregistreerd en lid van het Nederlands Instituut van Psychologen en van de Vereniging voor Cognitieve Gedragstherapie .
Welkom bij:
Prikkeltjes, zoveel prikkels die bij de een nog harder binnenkomen dan bij de ander. Wat als je problemen ervaart bij de prikkelverwerking? Wat te doen wanneer jij, en/of je kind, zich nergens meer ontspannen voelt? Stuur mij een email voor meer informatie.
Over mij:
Ik ben momenteel jeugdzorgwerker in het midden van het land, sociaal werker, ondernemer, (ambulant) begeleider en flexwerker via Solutions support. Psychiatrie, LVB, jeugdzorg, Ouder-kind, verslaving. Alles met als doel het welzijn van kinderen, jongeren, gezin te verbeteren en te ondersteunen, dit heeft ook als doel preventief te werken en eigenwaarde, het gevoel van waardevol te zijn mee te nemen richting het volwassen worden. Waar liggen je krachten, wat kan je wel. Waar ben jij verantwoordelijk voor en waarvoor niet, neem je dit mee in je leven, voel je je schuldig of overweldigd en kan je dit niet uiten zonder dat je hierbij last hebt van jezelf of anderen van jou? Krijgt u of jij geen contact met je kind of zus broer of iemand om wie u of jij veel geeft? Dit doet verdriet maar vaak is het een schreeuw om hulp wanneer iemand zich afsluit, agressie toont, slechte hygiëne, of juist erg passief en niet in gesprek wil. Onbegrepen gedrag, zich onbegrepen voelen en waar gaat dit naartoe? Ik kan hierbij helderheid geven en helpen contact te leggen zodat het weer veilig gaat voelen om in dezelfde ruimte te zijn of contact te maken zonder te schreeuwen of andere uitingen van onmacht. Aansluiten is hierbij de sleutel, zonder contact en begrip is er geen stap 1 te maken.
Mijn werkwijze:
Op de site http://www.prikkeltjes.nl schrijf ik mijn werkwijze uit. De site is momenteel in ontwikkeling. We maken kennis, daarna brengen we samen in kaart wat de hulpvraag is en wat ik daarin kan doen en wat jij zelf kan doen.
Wanneer er doorverwezen kan worden of moet worden kan ik dit ook met u of jou samen doen. Losse workshops schilderen/kleien of anders creatief bezig zijn, behoort ook tot de mogelijkheden. Ik werk graag met het gezin of individu door eerst onderzoek te doen en betrek daarbij het sociale netwerk waar mogelijk.
Bij alleen wonende mensen, jongeren of jong volwassenen biedt ik training en oefening aan op alle aspecten van het leven, zingeving, eigenwaarde, bescherming van jezelf, steviger in je schoenen staan, hygiëne, alles waar we samen tot de conclusie komen dat jij of jullie of u aan wilt werken en waar je zelf niet uitkomt.
Mijn Doelgroep:
Alle kinderen, jongeren en (jong) volwassenen die zich in het dagelijkse leven vaak overweldigd voelen door alle prikkeltjes en prikkels die er op hen afkomen.
Ik heb ervaring met mensen die leven in een sociaal isolement, onbegrepen gedragsstoornissen, automutilatie in allerlei vormen, verslaving aan gamen, drugs en alcohol, agressie op voorwerpen en omgeving zowel als tegen personen gericht. Jonge ouders die een kindje verwachten of reeds hebben, crisisgesprekken en ambulante thuisbegeleiding, hierbij kan je denken aan administratieve hulp, huishouding leren onderhouden, slaapritme, sociale contacten leggen en agressieregulatie. Iedereen die graag wat helderheid in de chaos wil en hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Zowel kinderen als jong volwassenen.
Welkom bij:
Robert Pieters (Begeleider op maat)
Ambulante begeleiding in en rondom Twente.
Ik ga uit van 5 principes:
- Niemand is een beperking of een ziekte; iedereen is mens.
- Bijna alles is mogelijk; problemen zijn er om (creatief) aangepakt te worden.
- Zo min mogelijk rompslomp; niet oneindig blijven praten over ‘kwaliteitszorg’, maar het ook laten zien.
- Begeleiden op maat betekent ook echt ‘Maatwerk’; daarom geen vooropgesteld standaard/kant-en-klaar aanbod.
- Blijf niet altijd doorgaan op hetgeen niet lukt, maar sta ook eens stil bij hetgeen wel lukt.
De belangrijkste 8 voorwaarden voor het leveren van kwaliteit:
- Ervaring: zie CV.
- Kennis: affiniteit met diverse methodieken.
- Effectiviteit: als een hulpvraag binnenkomt geen ingewikkeld traject met een grotere kans op fouten.
- Persoonlijkheid: een extreem platte organisatiestructuur, waarbij alles geregeld wordt door dezelfde persoon.
- Continuïteit: geen verloop van personeel, geen delegeer-structuur en geen kans dat je van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.
- Vraaggerichtheid boven productgerichtheid; niet vastzitten aan het aanbod, maar het aanbod kunnen aanpassen aan de vraag.
- Praktijkgericht: direct gericht op de hulpvraag en niet op overbodige overleggen, uitschrijven van evaluaties, zinloze randzaken, etc.
- Kleinschaligheid: hoe kleiner de organisatie, des te minder bureaucratie, vastgeroeste patronen en ‘rompslomp’.
Over mij:
Mijn naam is Robert Pieters
Ik ben geboren in de Noordoostpolder op 14-03-1982.
In 2006 heb ik mijn HBO-studie afgerond als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en sinds die tijd heb ik op woongroepen gewerkt als (persoonlijk) begeleider. Daarbij ervaring opgebouwd als ambulant begeleider met diverse doelgroepen.
Ik ben de hulpverlening ingegaan, doordat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel en zorgzaamheid ontwikkeld had. Al gauw was er voor mij geen twijfel dat ik een bijdrage wou leveren aan het optimaliseren van de zorg en het helpen van risico-doelgroepen. Vanaf mijn adolescentie heb ik dit idealisme verder ontwikkeld, waarbij ik eigenlijk altijd de ‘droom’ gehad heb om dit in een eigen onderneming vorm te geven. Daarentegen was er tijdens mijn SPH-studie ook het besef dat het wijs is om eerst binnen een dienstverband ervaring op te doen. Hiernaast heb ik tijdens deze periode de doelgroep ‘licht verstandelijk gehandicapten’ en ‘psychiatrie’ ontdekt.
Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan als begeleider in de zorg met mensen die vallen onder de noemer ‘sterk gedragsgestoord licht verstandelijk gehandicapt’. In de eerste jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de doelgroep. In plaats van een verstandelijk gehandicapt iemand ging ik de persoon zien. Een persoon met krachten en zwaktes, zoals iedereen; een persoon met kansen, maar helaas ook risico’s; een persoon die graag wil, maar niet altijd kan; een persoon die voor eens in zijn leven, eens begrepen wil worden.
In mijn eerste jaren als sociaal pedagogisch hulpverlener, heb ik mij als persoon en begeleider snel ontwikkeld. Ik heb geleerd dat naast cliëntgerichtheid, het belangrijk is om bij te dragen aan een werkorganisatie. Ik heb veel organisatorische taken op mij genomen en bemerkte dat dit voor mij een meerwaarde gaf. Ik voelde mij niet alleen verantwoordelijk voor de cliënt, maar ook voor de organisatie. Voor het eerst sinds mijn studietijd, kwam daar opnieuw het besef voor mijn aanleg in het ondernemerschap. Vanaf 2012 is de droom van een zelfstandig ondernemerschap opnieuw aangewakkerd, maar daarnaast ook het besef dat ik de ‘zorg’ niet los kan laten. Omdat ik het ondernemerschap niet wou onderschatten, leek het mij wijselijk om alvorens met een ondernemingsplan aan de slag te gaan, eerst een tussenstap te maken. Ik ben bij een andere organisatie aan de slag gegaan en heb mij de tijd gegeven om mijn ‘droom’ verder te concretiseren.
In februari 2015 ben ik gestart als zelfstandig zorgverlener en doe dit werk nog steeds met veel plezier.
Mijn werkwijze:
Ik bied ‘begeleiding op maat’. Dit betekent dat ik mijn werkwijze volledig (binnen professionele grenzen) laat aansluiten op de zorgvrager. Hierbij kan ik terugvallen op een ruime ervaring en voldoende kennis van diverse methodieken.
‘Begeleiden op maat’ gaat uit van het principe dat ieder mens uniek is. Dit betekent dat iedereen iets ander nodig heeft. Daarom vind ik het belangrijk om niet uit te gaan van een vast aanbod, maar uit te gaan van de individuele hulpvragen.Ik vind het belangrijk dat de ‘Zorgvrager’ kan meedenken over het aanbod.Als begeleider sluit ik daarom aan op de behoeften en het niveau van de ‘Zorgvrager’. Het uitgangspunt is dat de ‘Zorgvrager’ centraal staat en de regie behoudt. Dit wil ik bereiken door als ‘Begeleider op maat’ effectieve en persoonlijke zorg te leveren.
Mijn persoonlijke missie is om bij te dragen aan kwaliteitszorg. Door middel van een effectieve en open werkwijze, wil ik vraaggerichte zorg leveren. Ik wil aantonen dat ik als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener iets extra’s kan brengen en dat mijn werkwijze zich kan onderscheiden. Ik wil meer zijn dan een ‘gewone’ hulpverlener, maar als geheel iets waardevols neerzetten. Ondanks mijn ambities, wil ik de ‘Zorgvrager’ nooit uit het oog verliezen. Ik wil dichtbij de cliënt staan door persoonlijk te zijn.
Ik werk met een gratis informatie- en intakegesprek. Ik kan werken vanuit een PGB, maar daarnaast zijn er in en rondom Twente, ook mogelijkheden voor Zorg in Natura. (dit betekent dezelfde kwaliteitszorg, maar minder administratie voor de zorgvrager)
Robert Pieters (Begeleider op maat) is aangesloten bij de Coöperatie Zorgondernemers Twente.
Mijn Doelgroep:
Iedereen die behoefte heeft aan begeleider/coach ter ondersteuning bij het zelfstandig leven.
Diverse doelgroepen (niet verzorgend) kunnen bediend worden:
- Praktische ondersteuning bij ADL
- Begeleiding gericht op zelfredzaamheid of ontwikkeling
- Begeleidingsgesprekken met behulp van diverse methodes
- Creatief probleem oplossen
- Opstellen van individuele plannen
- Begeleiding bij activiteiten of uitstapjes
- Huiswerkbegeleiding
- Levensloopcoaching
- Hulpvraag-onderzoek
- Hulp bij regelwerk, administratie, huishouden, etc.
- Leren omgaan met handicap of psychische problematiek
Geregistreerd:
Kamer van Koophandel: 62543296
De Kinderacademie Groningen
Wie zijn we:
Francien Geerds, Orthopedagoog-Generalist &
Selma Ruiter, Orthopedagoog
Werkwijze:
De Kinderacademie Groningen is gespecialiseerd in diagnostisch onderzoek met betrekking tot het leren en het gedrag van kinderen. Zijn er vragen over het leren van een kind, de werkhouding van een kind of het gedrag, dan kunnen wij op basis van bijvoorbeeld intelligentietests, vragenlijsten en observaties een goede analyse maken van de problemen. Op basis van de resultaten van deze analyse adviseren wij ouders en/of leerkrachten.
Doelgroep:
Kinderen en Jongeren
Geregistreerd bij:
NVO
Welkom bij:
Goal Kindercoaching staat voor de vrijheid om te doen en laten wat kinderen zelf willen. Zonder druk van wie en wat dan ook. Kinderen mogen zijn wie ze willen zijn!
In mijn vorm van kindercoaching ga ik met de kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Waar wordt het kind blij van en hoe blijf je hierbij trouw aan deze blijdschap. De glimlach van een kind is voor mij de grootste drijfveer en ik streef dan ook naar een samenleving waarin de glimlach van het kind kan doorgroeien in de glimlach van een volwassen mens!
Mijn Goal is om het vertrouwen bij kinderen op te roepen, zodat zij met plezier door het leven gaan. Want een kind met vertrouwen in zichzelf kan de hele wereld aan!
Ik nodig u van harte uit om deze ontdekkingsreis samen met uw kind aan te gaan naar wat mijn vorm van kindercoaching voor u en uw kind zou kunnen betekenen.
KEEP ON SMILING!
Over mij:
Gedurende mijn leven ben ik met veel kinderen in aanraking geweest. Zo ben ik begonnen als gymdocent in het basisonderwijs. Na een uitstapje in het buitenland heb ik gekozen voor de kinderopvang (sport BSO) in combinatie met lesgeven in het basisonderwijs. Kinderen, waarbij ik het gevoel heb dat ze ergens mee zitten, hebben mij altijd geïntrigeerd. Waar is de glimlach?
Mede hierdoor ben ik in 2013 gestart met de studie Kindercoaching aan de TORI-kindercoachopleiding.
Na deze studie te hebben voltooid, heb ik nog maar één GOAL! Mijn ervaringen met en visie over kinderen wil ik delen met kinderen en ouders om ze bewust te maken van zichzelf! En natuurlijk zal ik mijn sportieve achtergrond hierbij inzetten!
Mijn werkwijze:
Als jullie als ouders denken dat deze vorm van kindercoaching aansluit bij jullie kind dan zullen jullie eerst contact met mij opnemen via mail of telefoon. Na dit eerste contact nodig ik jullie uit om samen te kijken waar jullie als ouders met jullie kind tegenaan lopen. Daarna is het voor mij belangrijk dat ik jullie kind een keer heb gezien om te kijken of onze vraagstelling aansluit bij jullie kind.
Na deze oriëntatiegesprekken zal ik jullie een voorstel doen voor een traject met bijpassen tarief. Dit traject is een traject op maat en kan een maand duren maar ook een paar maanden. Elke afspraak die ik met jullie kind inplan zal tussen de 2 a 3 uur duren. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben voel je dan vrij mij altijd te bellen of te mailen. Dit zit allemaal bij de trajectprijs in.
De sessies die ik met jullie kind plan is eigenlijk altijd zonder jullie als ouders, maar misschien is er wel een sessie nodig met jullie als ouders. Uiteraard zullen we hier goed contact over blijven houden.
Aan het eind van ons traject plannen we een evaluatiegesprek in om te zien wat het jullie kind heeft gebracht.
Nieuwschierig naar wat ik voor jullie kind zou kunnen betekenen?
Mijn Doelgroep:
Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 14 jaar!
Ik ben geregistreerd:
NFG
De metgezel. Persoonlijke hulpverlening , ondersteuning en coaching zowel voor jongeren als volwassenen. Extra optie; inzet van mijn hond bij de begeleiding, bijv. Topdogtraining, een sociale vaardigheidstraining met de hond als co- trainer.
Over mezelf:
Mijn naam is Margot, ik heb ruim 20 jaar ervaring in de GGZ. Mijn ervaring en kennis gebruik ik als ondergrond ; belangrijk is dat ieder persoon weer op zich staat en dat de klik er is.
Werkwijze:
Ik pas me aan aan uw wens. Gewend om met zorgplannen ed te werken maar heeft u hier een aversie tegen ; geen probleem, doen we het anders.
Doelgroep:
Jongeren ( en volwassenen) met problemen in het sociale verkeer.
Jongeren en volwassenen met psychische klachten.
jongeren en volwassenen
Waar geregistreerd:
Big geregistreerd.
Thijs Zorg is een kleine zelfstandige onderneming die ondersteuning biedt aan zij die het nodig hebben. Met geruime ervaring op verschillende zorggebieden;
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Over mezelf:
Tien jaar geleden ben begonnen als vrijwilliger bij Jong Nederland, hier begeleidde ik wekelijks kinderen tussen de zes en de zestien jaar tijdens verschillende activiteiten op het gebied van sport en spel tot creativiteit en buitenleven.
Tijdens mijn SPW 4+(Psychologie) opleiding heb ik gewerkt bij het accommodatie gebonden jongerenwerk. Hier was ik een aanspreekpunt voor jongvolwassenen die even een luisterend oor of een advies nodig hadden. Hierna ben ik doorgestroomd naar het speciaal onderwijs. Op deze cluster 4 school heb ik met veel plezier en nieuwsgierigheid kennis mogen maken met psychiatrische- gedrags- en leer problematiek. Ik heb hier leerlingen begeleid in het zoeken naar stages/werk/dagbesteding en hen hier verder in begeleid, daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gegeven op het gebied van Sociale vaardigheid.
Tijdens mijn HBO Pedagogiek opleiding heb ik ervaring opgedaan in ambulante opvoedingsondersteuning. Ik kwam hier bij gezinnen thuis waar sprake was van een lichte opvoedingsvraag. D.m.v. van spel en sociaal leren werkte ik aan gestelde doelen.
Vervolgens heb ik op een ambulante woonvorm gewerkt voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Hier heb ik me gericht op de individuele begeleiding die gericht was op het vergroten van de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de cliënt. Hier heb ik onder anderen een schildclubje opgezet om als middel in te zetten voor aan verschillende doelen te werken.
Uiteindelijk ben toch mijn uitdaging gaan zoeken in de jeugd GGZ. Op de behandelgroep in combinatie met ambulant werken heb ik veel ervaring opgedaan in de verschillende psychiatrische stoornissen gekoppeld aan gedrags- en gezinsproblematiek. Hier heb ik groepsmomenten begeleid, contact onderhouden met ouders en psycho-educatie gegeven.
Visie
Thijs Zorg gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid en drijfveren van een cliënt. Een cliënt is hierbij altijd de expert over zijn eigen leven en zijn keuzes. Thijs Zorg ondersteunt door de wensen en doelen van de cliënt een stem te geven en hier een passend plan voor te maken, geschreven vanuit de cliënt.
Vanuit deze betrokken en persoonlijke houding gaan we een stapje verder en durven we onbewandelde paden te verkennen in het belang van de cliënt.
Missie
Thijs Zorg gaat op zoek naar hoe deze cliënt het best kan functioneren binnen zijn eigen omgeving. De nadruk ligt hierbij op het ontwikkelen van de nodige communicatieve vaardigheden die bijdragen aan een beter begrip van de wereld om je heen die zorgen voor stabiliteit en het zelfregulerend vermogen vergroten. Door in contact te staan met je omgeving vergroot je zelfkennis en zelfvertrouwen waardoor je eigen doelen makkelijker behaald kunnen worden.
Werkwijze:
Ambulante begeleiding:
Thijs Zorg biedt hulp in de direct omgeving van de cliënt, dit kan thuis zijn, maar ook op een sport- of hobbyclub, werk of dagbesteding. Dit ligt aan de wensen en de doelen van de cliënt.
Activiteiten:
– ATB training
– Fitness
– Boksen
– Sport, Spel en Buitenleven
– Creativiteit
Ervarend leren
Ervarend Leren is een actieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van doe-activiteiten om mensen ervaringen op te laten doen die kunnen bijdragen aan de oplossing van een probleem.
Definitie Ervarend Leren:
Ervarend leren omschrijven we als: het creëren van een methodisch opgezette leersituatie, waarin mensen concrete en intense ervaringen opdoen, die na reflectie over deze ervaringen leiden tot verandering in gedrag op meerdere leefgebieden. Te denken valt aan de leefgebieden: Wonen, Werken, Scholing, Vrijetijdsbesteding, Sociale Omgang en Relaties.(ervarend-leren.eu, 2015)
Dialoog Model
Het Dialoogmodel is een methode gericht op het bevorderen van afstemming, overeenstemming en samenwerking tussen hulpvragers en hulpverleners in geval van meervoudige, complexe gezondheidszorgproblematiek. De methode is in de jeugd-ggz ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht. Het Dialoogmodel wordt inmiddels ook toegepast in overige gezondheidszorgsectoren, zoals in de huisartsenpraktijk en in de overige jeugdzorg. Gebruik van gewone taal en visualisatie vanuit een dialogische attitude kenmerken de methode. Het geboden kader biedt de mogelijkheid om de visie van hulpvragers te verbinden met een gedegen multi-theoretisch professioneel perspectief. De werkwijze is gericht op versterking van verbondenheid, autonomie en competentie van alle betrokkenen. De methode versterkt wederzijds vertrouwen en partnerschap als essentiële basis voor effectieve hulpverlening. De hulpvragers voelen zich beter gehoord, gezien en erkend in hun behoeften, waarden en voorkeuren. Inzicht en overzicht bieden hen een hoopvol houvast en uitzicht op verandering.(dialoogmodel.nl, 2015)
Cognitieve gedragsmatige aanpak.
Bij het verminderen van gedragsproblemen en stoornissen zijn twee behandelprincipes het meest effectief, namelijk gedragstherapie en cognitieve gedragstherapie (CGT).
Uitgangspunt bij gedragstherapie is dat gedrag bepaald wordt door wat eraan voorafgaat, en wat erop volgt. Door hetgeen eraan voorafgaat en hetgeen erop volgt te wijzigen, zal ook het gedrag veranderen. In een gedragstherapeutische aanpak wordt veel positieve feedback gegeven op het positieve gedrag van jeugdigen. Ongewenst gedrag wordt zoveel mogelijk genegeerd. Hierdoor zullen de jeugdigen het positieve gedrag vaker vertonen, en het ongewenste gedrag zal afnemen. Gedragstherapie wordt vaak in twee vormen ingezet. De ene vorm is oudertraining. De ouders leren vaardigheden om de gedragstherapie thuis toe te passen. Een andere vorm is gedragstherapie in groepsvorm voor jeugdigen met gedragsproblemen of gedragsstoornissen.(NJI.nl, 2015)
Psycho – educatie
Psycho-educatie verwijst naar allerlei educatieve en opvoedkundige interventies met de bedoeling om mensen de instrumenten (vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen) te geven om hun leven in handen te nemen. (Vermeulen 2005)
Doelgroep:
– Opvoedings- en opgroei ondersteuning
– Jeugd GGZ
o ASS (autisme spectrum)
o AD(H)D
o ODD
o Hechtingsproblematiek
o gezinsproblematieken
– LVB
– Gedrags- en leerproblemen
Waar geregistreerd:
K.v.K nr. 62837095
Aangesloten bij klachtencommissie
Aangesloten bij ZZP corporatie Zorg & Coop
Als talentencoach begeleid ik jeugd vanaf 9 jaar naar meer eigen kracht, vertrouwen en plezier in het leven. In het coachingstraject ontdekt het kind meer over de eigen talenten en karaktereigenschappen. Door meer zelfkennis heeft een kind als het ware een eigen ‘gebruiksaanwijzing’ in handen.
Dit zorgt ervoor dat een kind zich vrij voelt om zichzelf te zijn, zijn grenzen kan aangeven en goed voor zichzelf kan zorgen. Een kind voelt dat het de touwtjes in handen heeft. Dit is een waardevolle basis waarop alle talenten verder kunnen groeien.
Een traject bij ‘Ik in praktijk’ geeft ook ouders concrete handvatten voor het dagelijks leven. Zodat het kind en zijn ouders samen vol vertrouwen de toekomst in stappen.
Over mij:
De talenten die ik gebruik in mijn praktijk:
Begeleiden – via een combinatie van samen uitzoeken en zelf aanvoelen richt ik me op wat er op dit moment nodig is om meer in balans te komen.
Op avontuur gaan – ik vind het heerlijk om te struinen in de natuur en ook om nieuwe dingen te ontdekken.
Lachen – ergens de humor van inzien zorgt ervoor dat uitdagingen minder zwaar voelen.
Blik verruimen – ik belicht zaken graag van meerdere kanten. Er is geen één waarheid. Bij de individuele coaching ervaren kinderen en ouders dat ik geen draaiboeken afwerk, maar doe wat passend is. Zo onstaan er unieke oefeningen.
Ik ben een moeder van twee dochters. Na mijn afgeronde psychologiestudie heb ik 12 jaar in verschillende functies gewerkt. Van het bedrijfsleven tot in de jeugdzorg. Na mijn kindercoachopleiding (bij TORI) ben ik mijn eigen praktijk gestart.
Mijn werkwijze:
In een eerst telefonisch contact bespreken we kort uw situatie en (hulp)vraag. Na een eerste gesprek stuur ik een voorstel voor een coachingstraject. Hierin staat mijn visie rondom de invulling, duur en frequentie van afspraken.
Kijk op mijn site voor mijn volledige aanbod.
Mijn Doelgroep:
Een kind met weinig kennis over zichzelf wordt snel onzeker. Dit geldt ook voor kinderen met een gevoelige kant, die zich snel aanpassen. Het laat andere kinderen vaak bepalen wat ze gaan doen en gedraagt zich buitenshuis vaak anders dan thuis. Overdag snel prestatiedruk voelen en ‘s avonds moeilijk in slaap vallen door een lijf vol met gedachten en gevoelens waar het geen grip op krijgt. Het kennen van je talenten zijn stevige ankerpunten voor het maken van keuzes en het goed zorgen voor jezelf.
Categorie:
ontwikkeling, opvoeding
Ik ben Geregistreerd:
Ik in praktijk staat geregistreerd bij het NFG (Nederlandse Federatie voor de Gezondheidszorg).
In Kind & Tienerpraktijk aan de voet van de Drakenfontein te ’s -Hertogenbosch help ik al meer dan 10 jaar kinderen met emotionele en/of gedragsproblemen.
Kinderen én tieners kunnen soms té druk zijn, moeite hebben met regels, bazig zijn en constant ruzie maken, of kinderen die pijn en verdriet hebben van een scheiding, dit niet begrijpen en daardoor zich emotioneel niet kunnen uitten.
Oók zijn er kinderen die het wel goed doen, maar als het erop aan komt, té terughoudend zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, concentratieproblemen hebben en daardoor niet goed uit de verf komen.
Voor al deze kinderen en tieners zijn de methode ’s ingezet bij ‘Het Schild’ in deze kinderpraktijk een unieke vorm van begeleiding én coaching dat kinderen helpt die vastlopen in belemmerend gedrag.
De praktijk is zeer makkelijk te bereiken door de grote parkeergarage onder het gebouw ter beschikking . Afspraken kunnen tot avonds acht uur plaatsvinden voor drukke ouders .
Werkwijze:
Wat doet kinderpraktijk ‘Het Schild’ voor uw kind?
De positieve werking die ‘Het Schild’ tijdens het proces van uw kind heeft is groot.
Het groeiende zelfvertrouwen en het lekkerder in hun vel zitten zijn meteen zichtbaar.
Ook kunnen zij beter omgaan met dagelijkse situaties en zijn ook gemotiveerd door de begeleiding die ze ervaren doordat deze direct aansluit bij hun eigen behoefte.
Zij voelen zich begrepen, begeleid en ondersteund.
Kinderpraktijk en Tienerpraktijk Het Schild is tevens gespecialiseerd in het behandelen en begeleiden van kinderen met ADHD , autisme, angsten ,hooggevoelige kinderen en lichamelijke klachten. Vanzelfsprekend staat centraal hierin het opbouwen en versterken van een gezonde en sterke relatie met uw kind zonder strijd.
Oók op school de juiste begeleiding
Vaak komt het voor dat het voor uw kind goed zou zijn als het óók in de klas die extra begeleiding en ondersteuning zou ondervinden die hij/zij nodig heeft.
Dan wordt (na wederzijds overleg) contact opgenomen met de leerkracht van uw kind om ook daar op de juiste manier uw kind te begeleiden.
Er wordt dan extra rekening met uw kind gehouden, om het op een begripvolle manier de juiste ondersteuning te bieden.
Opvallend binnen de training is het nauwe contact met de ouders en leerkrachten. Door ook hen bij het hele proces te betrekken worden kinderen gestimuleerd het verbeterde gedrag naar buiten te brengen en te handhaven. Iets wat deze kinderpraktijk graag ziet.
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild is er voor alle kinderen in de leeftijd vanaf 6 mnd tot ongeveer 20 jaar.
Doelgroep:
kinderen/ tieners
Kind & Tienerpraktijk ’t Schild staat geregistreerd bij:
Beroepsvereniging BATC
Beroepsregistratie BR – 1618 AGB zorgverleners code 90040102 AGB Praktijkcode 900018540
Kids’ Skills Ambassador, Oplossingsgerichte therapie voor kinderen
Methode de Haan – Stibag
Consulten worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Komt u hiervoor niet in aanmerking wordt het tarief voor u eenvoudig aangepast naar €40,-
Over mij:
Mijn naam is Mieke Hampsink, 46 jaar oud.
In de afgelopen 25 jaar ben ik werkzaam geweest in de tweedelijns-jeugdhulpverlening, in verschillende functies.
Hierdoor bezit ik over een flinke rugzak vol met kennis en ervaring van verschillende methodieken. Mijn kracht is dat ik deze methodes integraal in kan zetten, dat wil zeggen dat ik de verschillende methodieken gecombineerd weet toe te passen, zodat er een begeleidingstraject op maat ontstaat; niets meer en niets minder.
Ik ben zeer gedreven in mijn werk met kinderen, ouders en collega-professionals. Daarnaast heb ik een niet te stillen honger naar persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Mijn manier van werken kenmerkt zich door laagdrempeligheid, dichtbij een cliëntsysteem te staan, openheid en transparantie. Ik vind het belangrijk dat er een klik is tussen het kind of de jongere, het gezin of een leerkracht. Pas dan kan er een begeleidingsrelatie ontstaan, waardoor de begeleiding ook sneller effectief kan zijn.
Wie ben ik nog meer…
Naast jeugdhulpverlener ben ik ook getrouwd en moeder van twee fijne kinderen in de puberleeftijd. Mijn drijfveren worden gevoed vanuit de ervaringen die ik als moeder heb. Ik ben me zeer bewust van de invloed die wij als volwassenen hebben op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen en jongeren.
Mijn werkwijze:
Mijn manier van werken kenmerkt zich door de verschillende pijlers waar ik mijn begeleiding op
Richt.
systeembenadering
Er zijn meerdere elementen die het gedrag van een kind en een jongere beïnvloeden. Een kind of jongere is onderdeel van meerdere systemen, nl het gezin maar ook de klas waar hij / zij in zit.
Om de hulp effectief te laten zijn vind ik het belangrijk om die verschillende systemen te betrekken bij het proces van gedragsverandering.
Transparantie
Een ander aspect wat ik belangrijk vind is dat kinderen, jongeren en hun ouders en leerkrachten weten wat we bespreken met wie en waarom. Ieders toestemming hierbij is voor mij een voorwaarde.
Doelgericht
Voordat ik begin met de begeleiding vind ik het belangrijk om van te voren goed duidelijk te hebben met elkaar waar we naar toe werken.
Ik vind het belangrijk dat de doelen die we met elkaar stellen, ook haalbaar zijn. Om die reden is een analyse van het probleem en de hulpvraagverduidelijking een belangrijk onderdeel van het traject.
Tussentijdse evaluaties helpen om te kijken of het werkt wat we doen, of dat we moeten bijstellen.
Jeugdhulp thuis
Kinderen opvoeden is een belangrijke en uitdagende taak, die niet altijd even makkelijk is. Het opvoeden en opgroeien gaat met vallen en opstaan. Soms stuit je als ouder op vragen en weet je niet hoe je met bepaald gedrag van je kind om moet gaan. Het opvoeden van je kind pakt dan soms net anders uit dan je dacht en het gaat niet zoals je graag had gewild. In je opvoedaanpak heb je vaak al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Vooral in de overgangsperiodes in de ontwikkeling, bijvoorbeeld van peuter naar kleuter of van tiener naar adolescent. Voor allerlei mogelijke vragen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling kunt u bij mij terecht.
Jeugdhulp in school
Door de veranderingen in het onderwijs is het vak van leerkracht veranderd en ook zwaarder geworden. Er wordt van een leerkracht verwacht dat er naast het aanbieden van de lesstof gericht op de cognitieve ontwikkeling, zij ook aandacht besteden aan de sociale emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd zijn de klassen groter geworden op veel scholen.
Ik bied ondersteuning op school voor leerkrachten in de vorm van intervisie en individuele coaching hoe om te gaan met deze ontwikkelingen in het onderwijs. Hoe kun je je motivatie en gedrevenheid vasthouden in deze ontwikkelingen zonder daarbij concessies te hoeven doen in je persoonlijke betrokkenheid en professionaliteit?
Daarnaast zal het ziekteverzuim teruggedrongen worden in het onderwijs. Mijn persoonlijke visie is dat wanneer er goed voor een leerkracht en zijn professionaliteit gezorgd wordt, zij ook beter in staat zijn om goed voor de leerlingen en hun specifieke onderwijsbehoeften te zorgen.
Ondersteuning van de leerkracht bij lastig gedrag in de klas maakt ook onderdeel uit van mijn hulp. Dit kan klassikaal, individueel of in kleine groepjes, al naar gelang de vraag.
Mijn Doelgroep:
Gezinnen met kinderen in alle leeftijden, waarbij sprake is sociaal emotionele problematiek. Deze kunnen veroorzaakt worden doordat er sprake is van een mogelijke kindfactor, zoals ADHD, ADD, autismespectrumstoornis, hoog-sensitiviteit, maar ook door factoren van buiten af zoals echtscheiding, rouw/verlies, pesten.
Ook voor vragen rondom de opvoeding zoals zindelijkheid, pubertijd en dergelijke.
Ik ben geregistreerd als:
Bamw: 461017564
SKJ: 110007337
NFG: 8113
AGB-code praktijk: 90.100252
U kunt hier ook terecht als professional therapeut/hulpverlener of in opleiding voor supervisie.
Over mij:
Mijn naam is Rita Rogge geboren in Italie/Rome en als vierjarige van de kleuterschool, middelbare school en universiteit mij de Nederlandse cultuur geheel eigen gemaakt. De mens interesseerde mij altijd, fysiek, psychisch en sociaal. Mensen doen alles om een reden, daar was en ben ik altijd nieuwsgierig naar. Elk gedrag heeft een functie. Door mijn studie onderwijskunde stelde ik vast dat psychologie mijn richting was en is. Als therapeut ben ik opgeleid en geïnspireerd bij de Nederlandse Academie voor psychotherapie in Amsterdam. Als nieuwsgierigheid mens heb ik en volg ik verschillende opleidingen; EMDR, Lichaamsgericht werken, ACT.
Mijn werkwijze:
Elk mens is uniek en mijn therapie is daarop afgestemd. Bij de een ligt het accent op aanvaarden en bij de ander op doen. Door mijn brede opleiding heb ik een schatkist vol technieken naast mij staan als therapeut. Uit deze schatkist kan ik die interventie/techniek kiezen die bij u past in deze fase van uw proces op weg naar u doel.
Mijn Doelgroep:
Mijn doelgroep zijn volwassenen van 18 tot 100 jaar.
Categorie:
Psychische problemen
Ik ben geregistreerd bij: NGVH, NAP, LVSC en NIP
Welkom bij:
Bureau Optimaal Presteren. Gespecialiseerd in psychologisch onderzoek, assessments, loopbaanbegeleiding, relatietherapie en mentale trainingsprogramma’s. Laatstgenoemde bestaat uit een praktische en systematische training van mentale vaardigheden waardoor je leert zowel stress in goede banen te leiden als beter te presteren onder druk en om te gaan met een ervaren toename aan druk, taken en activiteiten.
Daarnaast verzorgt Bureau Optimaal Presteren specifieke programma’s ter behandeling van stemmings- en angststoornissen, verwerking van emotioneel beladen gebeurtenissen (EMDR) en neurofeedback ter behandeling van concentratieproblematiek (ADD/ADHD), migraine, slaapklachten en Niet-Aangeboren Hersenletsel. De programma’s zijn zowel geschikt voor kinderen als voor volwassenen.
Over mij:
Merijn de Bruin is eigenaar van Bureau Optimaal Presteren dat sinds 2005 bestaat. Hij is Arbeids- & Organisatie- en Loopbaanpsycholoog en geaccrediteerd Sport- & Prestatiepsycholoog. Daarnaast is hij neurofeedback therapeut, EMDR-practitioner, PSYCHOLOOG NIP en geaccrediteerd ALTI coach (MBTI). Als docent is hij verbonden aan de Wageningen Universiteit en de Academie voor Sportstudies.
Merijn heeft ruim 15 jaar ervaring als adviseur in het bedrijfsleven en heeft gewerkt op het gebied van talentontwikkeling, peak performance, en verbetering van inzetbaarheid en mentale vitaliteit.
Daarnaast is Merijn zelf topsporter en commentator van tafeltennis bij Eurosport.
Sportprestaties:
-2e plaats NK herenenkelspel: 2009
-Nederlands kampioen dubbelspel: 1996 en 2009
-3e plaats herenenkelspel: 1994, 1996, 2006, 2007, 2010
-Nationale top 12: 2e plaats in 2008, 3e plaats in 1998 en 2009
-Nederlands kampioen teams in 2010.
Mijn werkwijze:
Bureau Optimaal Presteren geeft mentale trainingsprogramma’s bestaande uit mentale vaardigheden, eventueel aangevuld met EMDR en neurofeedback (breintraining) waarin je systematisch specifieke vaardigheden traint om zelfstandig en blijvend stress in goede banen te leiden en beter kunt presteren onder druk. De training is doorgaans individueel en bestaat veelal uit 8-10 sessies van één uur.
Mijn Doelgroep:
De mentale trainingsprogramma’s zijn geschikt voor mensen die concrete, wetenschappelijk onderbouwde, methoden en technieken willen aanleren om stress beter te hanteren èn meer focus, zelfvertrouwen en resultaat willen halen met minder (in)spanning.
Ik ben geregistreerd bij:
Nederlands Instituut van Psychologen (NIP),
Vereniging Sportpsychologie Nederland (VSPN),
Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG).
ZorgSterren zijn mensen die uw zorg als beginpunt van hun werk zien. U heeft uw persoonlijke zorgwensen en zorgvragen.
Werkwijze:
ZorgSterren werken vanuit deze wensen en vragen en geven u de gekwalificeerde sterrenzorg die u wil. Zij doen dit op een manier waardoor u uw persoonlijke leven kan behouden, verbeteren of versterken! U krijgt geen zorg opgelegd die u niet wil. ZorgSterren staan altijd voor u klaar op een manier die bij u past. Dat maakt ZorgSterren ZorgSterren !
Doelgroep:
thuiszorg, mantelzorg, netwerkzorg, buurtzorg, huishoudelijkezorg gezinszorg, opvoedingsondersteuning, jeugdzorg, kindercoaching, ouderenzorg, persoonsgebondenzorg, pleegzorg, eigenkrachtondersteuning, zorgbemiddeling, zorgbegeleiding thuishulp, maat(jes)zorg, netwerkzorgcoaching, buddyzorg.
TwinkelCoach & Co helpt door coaching en communicatie kinderen, jongeren en volwassenen hun twinkel terug te vinden. Dit niet alleen als KinderCoach, JongerenCoach, VolwassenenCoach, Gezinscoach, OpvoedCoach en CommunicatieCoach, maar ook door het geven van lezingen, groepstrainingen, workshops en speciale programma’s voor overgewicht, rouw en echtscheiding. Daarnaast biedt TwinkelCoach & Co nu ook de ik leer leren training en de brugklastraining en de Rots en Watertraining aan.
Heeft je kind of jijzelf last van twinkeldieven, zoals:
Faalangst of een negatief zelfbeeld
Verlegen of onzeker zijn
Pesten of gepest worden
Moeite hebben met het maken van vrienden
Verdrietig zijn
Boos zijn of moeite hebben met uiten van gevoelens
Overgewicht
Verdriet door rouw of een echtscheiding
AD(H)D
Hoogbegaafdheid
Hooggevoelighied/hoogsensitiviteit
TwinkelCoach & Co wil dat je sprankelt, je krachtig voelt, plezier en zelfvertrouwen hebt.
Het gevoel dat jij goed bent om wie je bent. Dat je er mag zijn en dat je blij bent met jezelf!
Niemand hoeft jou, ouder of verzorger van een of meer kinderen, te vertellen wat je moet doen.
Jij weet zelf al wat je ‘moet’ doen. Toch is het soms het fijn om met een onafhankelijk iemand van buitenaf, die geen oordeel over jou of je gezin heeft, te praten over wat jou bezighoudt.
Iemand met wie je in vertrouwen praat over jouw problemen met het opvoeden en de twinkel die je daardoor dreigt kwijt te raken. Zo iemand is Twinkelcoach & Co.
Over mezelf:
Ik, Marjo van Anholt-Carels, ga in alle rust en vertrouwelijkheid samen met jou op zoek naar manieren om de twinkel in jezelf terug te vinden.
Werkwijze:
Wat ik doe om dit doel te bereiken, hangt helemaal af van het soort hulpvraag en wie ik voor mij tref. Voor ouders en verzorgers hanteer ik natuurlijk andere technieken dan voor een kind van vier of een jongere van zestien jaar. Om te ontdekken wat de twinkeldief is en hoe we jouw twinkel terug kunnen vinden, ga ik als volgt te werk:
Eerst maken we telefonisch kennis;
Als dit bevalt, plannen we een intakegesprek in. Gaat het om je kind, dan ben jij daar als vanzelfsprekend bij;
Tijdens de intake stellen we samen de hulpvraag vast;
Vervolgens gaan we het coaching traject in. Dit Kan 1 sessie zijn, maar soms zijn er wat meer nodig. Het maximale is 8. Iedere sessie duurt 45 minuten.
Gesprekslocatie
Een huiselijke situatie is het prettigst om met TwinkelCoach & Co aan de slag te gaan. Afhankelijk van jouw wensen gaan we bij jou of bij mij aan de keukentafel zitten. Betreft je hulpvraag je kind, dan adviseer ik je om de gesprekken altijd in een voor zijn of haar vertrouwde omgeving te laten plaatsvinden. Dat kan thuis zijn, maar ook bij opa en oma, de oppas of op school. Als het maar een plek is waar je kind zich veilig voelt en we van daaruit kunnen werken aan zijn of haar ontwikkeling.
Doelgroep:
Kinderen, jongeren en volwassenen die woonachtig zijn in de regio Kaatsheuvel, Loon op Zand, De Moer, Drunen, Tilburg, Heusden, Andel, Sprang-Capelle, Dongen of Waalwijk, neem dan contact op met TwinkelCoach & Co.
Ik ben geregistreerd bij:
Stibag
Zorgkaart4kids
Een praktische manier om meer over jezelf te ontdekken en te groeien in persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Wil je bijvoorbeeld ontdekken hoe je grenzen aan kunt geven, wat te doen als je vastloopt op je werk of wat jouw talenten zijn? Of ben je benieuwd hoe je meer energie overhoudt aan het einde van de dag, wat je tegenhoudt een stap te zetten of waarom je dat ene irritante patroon maar niet kunt doorbreken? Dan wil jij vast ontdekken wat voor jou werkt!
Vanuit mijn praktijk in Enschede bied ik supervisie en coaching aan.
Daarnaast verzorg ik trainingen en workshops om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw team.
Over mezelf:
Ik ben Inge Tigelaar, 35 jaar geleden geboren als Inge ten Heuw.
Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen.
Vijf jaar heb ik in de hulpverlening gewerkt. Elf jaar lang was ik docent bij de HBO opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn beter werkt dan goedbedoelde tips en adviezen.
Ik ben een enthousiaste doorzetter die geniet van de dingen die op mijn pad komen. En als het genieten even iets minder gaat… ‘Life is like riding a bicycle. To keep balance, you must keep moving’. Wat dat ‘moving’ betreft… Ik ontspan graag fanatiek op de racefiets. Hoofd leeg en vol energie weer verder.
Wil je meer over mijn loopbaan weten? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina.
Werkwijze:
Heb je het gevoel dat je vastzit? Is verandering nodig, maar iets houdt je tegen?
Misschien loopt ‘het’ niet zo lekker. Je zoekt naar iets waardoor het beter kan worden. En bij zoeken hoort ontdekken. Ontdekken waar jouw antwoorden liggen.
Binnen het coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.
Ik hoor graag waar je tegenaan loopt, wat je vraag is en ik loop een tijdje met je mee. We gaan samen op pad en jij vindt zelf de antwoorden. Als je mij de (kritische) vragen laat stellen zul jij jouw antwoorden vinden. Klinkt simpel, en dat is het ook.
Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? Daarna blikken we terug en stellen we onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij ertegenaan loopt’ om vervolgens vooruit te gaan en te ontdekken welke opties er zijn om dingen anders te doen en te ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.
Eén keer in de twee weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.
Gemiddeld zijn er zo’n vijf gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen
Binnen 10 weken zul je verandering zien en ervaren.
Het is toch heerlijk dat je…
– (weer) rust ervaart?
– jouw spreekwoordelijke lat op ooghoogte legt?
– de knoop door kunt hakken?
– je hoogsensitiviteit niet meer als last ervaart?
– grenzen aan kunt geven?
– weet wat je wil wat betreft je loopbaan?
– je kwaliteiten herkent en weet hoe je ze in kunt zetten?
Het kan zijn dat je niet in de buurt woont, geen oppas kunt krijgen of op dit moment in het buitenland verblijft. Online coaching volgen is iets wat heel goed werkt!
Mocht je eerst willen ervaren hoe het is om met me in gesprek te gaan, een vrijblijvend gesprek is altijd mogelijk!
Ik ben geregistreerd bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching (LVSC).
Over mij:
Vrijgevestigd, BIG-geregistreerd Psycholoog/psychotherapeut: dwz gesprekken met een professional vergoed door de zorgverzekeraars
Mijn werkwijze:
Cognitieve gedragstherapie met een Socratische inslag
Mijn Doelgroep:
Allen
Ouderen, jongeren, kinderen, (echt)paren en (delen van ) gezinnen
Categorie:
ontwikkeling, relatie, etc.
Geregistreerd:
BIG-geregistreerd
lidmaatschap NIP en VGCT